- Microsoft Excel topic
- Mesterséges Intelligencia topik
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Linux kezdőknek
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Synology NAS
- Milyen routert?
- DIGI internet
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Tsebacsi #194547 üzenetére
Amit most hirtelen látok - szerencsére majdnem minden bömbi kifutott nálunk - 320 GTre hátsó fékbetét csere éppen becsúszott 100k alá egy picivel. Első betét + tárcsa 260k volt. Szerintem megkaptad a választ.
Nem garanciális már nincs, mióta egy korban kifutott 3-asnál (100k alatti km mellett) komplett kormányművet kellett cserélni 7 számjegyű összegért, nagyon vigyázunk erre.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
veterán
válasz CactuS #194552 üzenetére
azzigen
esetleg egyébként egy értékvesztést is érdemes számolni, mit érhet a 8 éves bmw majd 4 év múlva, illetve mit a 4 éves octavia. ez utóbbi esetén én arra tippelek, hogy elveszíti az újkori értékének kb. a felét, tehát olyan 5-6 millió körül lehet majd eladni, de a bmw-t nem tudom hova tenni, hogy az több lesz-e vagy kevesebb. minden esetre nagyon fájóak ezek az összegek, én biztosan nem fizetnék ennyit autóért, annyi minden más hasznosat lehet csinálni abból a pénzből
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz bandus #194553 üzenetére
Mi szoktunk kérni visszavásárlási garanciát az autókra a márkaképviselettől. BMWnél amikor utoljára hallottam, akkor a 10 millás 3-ast, 3 évesen 3 milláért vették vissza garantáltan - a km futásra nem emlékszem, de az se volt magas. Azért 3 évesen többért eladod, de az értékvesztés jelentős az ilyen autóknál.
Octavia minden szempontból pénztárca kímélő opció és belsőre sem annyira gázos szerintem, mint mondjuk egy Fabia. Mondjuk én tényleg nem igénylem a nagy luxust, szóval egy nagyobb audiban vagy merciben is csak bólintok, hogy ez szép, de hatalmas költségekbe nem verném magam azért, hogy a varrás egyenesen fusson a bőrön a fenekem alatt
Tsebacsi: Kiában ültetek mostanában? Xceed? Belsőre nagyon egyben vannak a kategóriához képest, nem használnak kopogós műanyagot és műszakilag sincsen általában sok meglepetés bennük az első 100-150k km alatt. És crossovercoupé vagy mi a franc a meghatározása, nem batár, de a futóműve nem veri le a vesédet.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
veterán
válasz Tsebacsi #194554 üzenetére
ez teljesen egyéni preferencia kérdése, én a saját oldalamat írtam le, szívesebben látom azt a zsetont valamilyen befektetésben jelenleg elég szép hozamokat el lehet érni. ráadásul az autót is alig használom bár ha jól értem te azért minden nap mész vele.
covid ide vagy oda, ez sem fog örökké tartani én magam szívesebben költeném a különbözetet majd utazásra, 4-5 mihályból elég fasza helyekre el lehet jutni, elég hosszú időre
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
nagyúr
válasz CactuS #194555 üzenetére
A KIA-val mint írtam az a bajom, hogy beülve nem éreztem azt a marha nagy minőséget az árért, még talán a Sorento-ban igen, de egy 5-öshöz nem ér fel
Az XCeed szóba se jön, kicsi. A Ceed kombi max, a Proceed azzal a fenékkel szép lehetne, de nem jön be, és krvára nem praktikus.
A Ceed kombi meg ugyanaz, mint a Focus, akkor minek adjak ki érte 9M Ft-ot?
Kezdünk visszakanyarodni a Skoda felé[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
BigBlackDog
veterán
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #194558 üzenetére
Ez mind csak feltételezés
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Tsebacsi #194557 üzenetére
Minek? Hogy ne zabálja az olajat.
5-öshöz nem ér fel, de szerviz költséget tekintve sem lesz olyan, csak töredéke. Egy új autó ára csak egy dolog, ha egy 5 éves periódust nézel az eladással együtt. Másrészt Sokdából RS nélkül is simán megugrod a 10 (12) milliót egy perc konfigurálás után, sőt, és abban is lesznek hiányosságok érzetre egy bömbihez képest.
Amit keresel és árban megfelel, az valószínűleg egy használt prémium, de annak a fenntartása szinte tervezhetetlen és baromi költséges egy nem prémiumhoz képest. Szóval vagy a banán lesz rohadt sok, vagy a majom fog alkalmazkodni a picit fapadosabb beltérhez.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Tsebacsi #194562 üzenetére
Nem akarlak befolyásolni, de mi flotta szinten már elengedtük a focusokat és helyette ceedeket használunk, ahol lehet. Nem véletlenül.
BBDnek jó a tippje. Lexus?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
nagyúr
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Tsebacsi #194571 üzenetére
Mond el neki a számokat, amiket írtam. Szvsz nem ér annyit a propeller az autó orrán, de ez tényleg attól is függ, hogy ki mennyire kényes a belsőre.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
MC Pite
veterán
válasz bulikavagyok #194484 üzenetére
Ja, hogy szervizcsomag, értem (mármint általában másutt úgy hívják a kötelező karbantartásos szervizcsomag).
Én a garikiterjesztést számolgattam a mienkre (mármint van rá, így vettük) - de sokáig nem fogom azért szervizekbe hurcolni.
Kolondrum: Egy óvatos százalékot tudsz mondani fogyicsökeknésre? Lehet hogy vótmá, csak átsiklottam.
AMD Power: Home officeról gyorsan be kellett érniük a céges Skodákkal melóba
Tsebacsi: Egy négyes Oktávot inkább érzel minőséginek mint egy Ceedet ha jól értem? Úton, menet közben is? Nem rosszak a Skodák, hármas oktival elvagyok, négyesben nem ültem, de pár nagyobb új Skodáról azt olvasom nem annyira masszív mint a korábbiak. Alig várom már hogy ilyennel is menjek . Meg hogy elvigyék innen végre a Kugát, mert addig csak ez a lélekvesztő szokott szabad lenni...
Amúgy sose ültem még egy ötösben sem, de uccsó előtti hármasban nekem minden volt, de minőségérzetem az semmi. Törökszedános kivitelezés, vagy azt alulmúló helyenként. Nyilván nem a semmiből lett a legnyereségesebb (3-4 éve) egy ilyen relatív kis autógyártó ilyen rohadt nagy kínálattal is.Tudjátok mit láttam ma? Talán az elsőt hónapok óta...
Egy új (hibrid) Vitarát, m e n e t j e l z ő v e l ! Nem tompítottal égette a retinát (sajnos mint pár modellnél, ennél is rohadt sok a szórt fény, meg elég hamar világít a másik szemébe, nappal is fáj). Igaz lakotton belül volt, vagy feledékeny is lehetett. Munkanaponként jellemzően 5-10 ilyen Vitarával találkozok, és hát ugye japánautósok amúgy is khm, konzervatívabbak, plusz aki olcsó autót vesz 5,5-h-ért, amúgy sem biztos hogy mindenből (beleértve kresz és köhém rendeletek) up to date... 99,9%ban tompítottal mennek, nappal, mindenhol is.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #194574 üzenetére
Engem pont a DRL miatt vett ki a rendőr legutóbb Bubival. Azt mondja miért helyzetjelzővel megyek (éppen akkor értem be a településre)? Mondom ez a nappali menetfény. Mutatom, hogy le van kapcsolva a lámpa. Adjam rá a helyzetjelzőt. Mondom nézze meg most világít hátul is a lámpa. Ok, kapcsoljak tompítottat. Ok. Megállapította, hogy gyárinak tűnik (szó szerint ezt mondta) és elengedett. Na most nekem a lámpatestben van benne gyárilag a nappali menetfény, tehát nem egy ilyen utólag oda mókolt Osramos cucc...
#nincsbennetarcsi
-
6030D
Ármester
válasz Tsebacsi #194569 üzenetére
Nekem anno a Ceed volt célkeresztben, mert az interneten az Octavia nem fért bele a 6 millióba (régi szép idők, mi? ). Nekem az tetszett a koreaiban, hogy jó nagy puttonya van, hely van benne, viszont a tablet nem tetszett, illetve a lekerekített dolgok a műszerfalon. Az O3 bele nekem jobban bejön, az asszonynak sem tetszik a Kia embléma, úgyhogy nem kell hallgatnom, hogy miért ezt kaptam.
Após viszont vett egy fullos XCeed-et (1,4T, 9,5 m Ft, 2019 augusztusi rendeléssel), amiben ha ülök, akkor még mindig nem az van, hogy hú, ez több, mint másfélszer annyi volt, mint a Skoda, hanem hogy "hmm, szép, de nekem nem jön be". Após szereti, de azért amikor először ült az Octaviában, akkor az első megjegyzése az volt, hogy ez rugózik, az XCeed nem (a futóművön kívül 16 " vs 17").Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Magnum_
nagyúr
Szomszedom dizel passatjan sok olaj kifolyt, a hiba megvan, de alapos motormosas kellene Bp-en, kb meg ma. Van tippetek?
I humbly and respectfully decline™
-
MC Pite
veterán
A legtöbb frekvenciaszelektív csillapító jó, és akár közel van az aktívokhoz (vagy jobb is attól, mert ez ütési sebesség függvényében dolgozik, nem a mód függvényében). Még a Picassoban is fasza volt, pedig nem egy sportautó .
Más kérdés hogy miközben autóknál csillagászati árban mérik(sokszor), meg hypeolják, bringáknál (normális rugózó elemekben) alap, és pár szaros megfurkált vékony lemezről beszélünk (részben) plusszba oszt kész. Jó jó, a know how az a jó behangoláson van/lenne egy-egy autóhoz.Qru: A rendőr is ember, és jellemzően ők sem tudják az előírásokat.
tboldi: Vanank tényleg feledékenyek, akik ködben, sötétben (főleg város) is DRL-el mennek, azaz ha az nem lenne, akkor full sötét autóval közlekednének. Hogy nem veszik észre hogy 1, nem látnak (igaz, úgyis 2 csíkot világít el a legtöbb user) 2, hogy nem bassza ki a szemét az erősebb műszerfalvilágítás, vagy annak a hiánya?
stickermajom: A céges autók 90%ában van automata világítás (a vezetői autók 98%ában). A vezető(in)k 80%ban kézzel kapcsolnak tompítottat az automata világításkapcsolós autókban...
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
nagyúr
válasz 6030D #194576 üzenetére
Nekem is ez jött le, beülök egy Ceed-be (KIA-ba, mínusz Új Sorento) és nem érzek minőségi előrelépést a Fókához képest. Oké biztos van, de az rejtve van előlem. De a dizájn se...
Meg a Skoda legalább rugózott, sok új gyártó kezdi felvenni ezt a - feszesre húzom a futóművet, hogy sportosnak hasson aztán közbe lófing csak ráz - stílust ami nem jön át fájós gerinccelMinél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #194580 üzenetére
Passatban próbáltam a gyári elektornyosat, ott nem esetem hanyatt a tudásától. Tulaj is mondta, hogy az első pár napban nyomkodta azóta normal-ban van, ha vmi ritka szar úton megy akkor átnyomja comfort-ba és ennyi.
DRL: Nem led-es az zavarta meg sztem a rendőrt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Tsebacsi #194582 üzenetére
Nem fogdostad a műanyagokat? Ég és föld a focus és a ceed a műanyag terén. Amúgy egy Mustang 5.0 kéne neked, az nekem is csodát tett a porckorong sérvemmel, kinyújtotta, szépen el tudtam lazulni benne.
Octaviánál nekem 2 dolog maradt meg: a lakkozás elég kényes a kavicsokra, gyorsan pattog, illetve jellemzően az első lengéscsillapítók elf*ssák magukat olyan 50-60k körül. Egyébként nem rosszak. A térérzet szerintem sokat tud dobni a minőségi érzésen, és octiáviánál azért nagyobb a bodé. Viszont ahogy mondtam az 1.5 TSI sem volt érzésre vállalhatatlanul lomha. A DSG-s változatok kapcsolgatása engem mondjuk idegesített az eCVT után.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
6030D
Ármester
válasz Tsebacsi #194582 üzenetére
Szerintem hasonló lehet az érzésünk műszerfal terén, az a jó, amit vonalzóval rajzoltak. (Skoda, VW, BMW, Mazda 6)
Az előző hozzászólásomhoz még annyit, hogy ugye ez O3, abban független a hátsó futómű, az O4-nél meg talán csak egy szint fölött, szóval nem biztos, hogy ugyan úgy van hangolva.CactuS: nekem a fényezéssel nincs baj, inkább a fényszórón a felverődések miatti pöttyöződés a meglepő. Mint amit homokszórtak. 12e km után.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
veterán
válasz Tsebacsi #194582 üzenetére
[link] totalcaréknak anno nem igazán jött be az adaptív csillapítás, azt írták valószínűleg jobb a sima csatolt lengőkaros hátső futómű. ezzel szemben a golfban valami bonyolultabb megoldás van a 150 le-s tsi mellett. nem tudom ez érezhető-e egy kocasofőr számára, mint amilyen pl én is vagyok, de ezek alapján én ezt az extrát nem is kérném bele.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Tsebacsi #194592 üzenetére
Ezt mondjuk elmondhatod a BMWről is.
Octavia L&K? Bár azt nem tudom, hogy van-e új belőle. Illetve nekem anno bejött a mondeo vignale változata is. Kívülről egyik sem mutatja nagyon, hogy extrább, de beltérben jobbak a hagyományos társaiknál.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
-
veterán
válasz Tsebacsi #194595 üzenetére
Tsebacsi!
Engedd meg, hogy egy hsz-ben reflektáljak, alkossak véleményt az elmúlt 2-3 nap hsz-folyamáról!
(Maximális respect mellett irányodban. )11 mikiért száradjon a kereskedőkre az összes 1.5 TSI Octavia, Golf, stb, 8-9-ért pedig az összes 3 hengeres fostömlő.
Helyette:
Akkor inkább vegyél 11-12-ért RS-t.
Vagy tölts időnként 1-1 liter (3000 Ft) olajat a Fókába.
Vagy tényleg vegyél egy kicsit használt frankó autót.
Vagy 15-ért egy alig használt Tesla Model 3-at.Nem tudok mást mondani.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Tsebacsi #194595 üzenetére
Ez nem mai fotó és nem is a legjobb, - nem látszik az ajtó, pedig az is megér egy misét -, de a műszerfal körül is tele van kemény műanyaggal, ahogy a kormány közepe is az, nem bőr. Ez az első F széria (3as). Tele műanyaggal, a váltója kb. új kora óta finoman rázkódott, ha hozzáértél a kezeddel (Rack szerint ez rendben van). Nyilván lehet magasabb felszereltséggel "bőrt" belevinni, de akkor megint ott vagyunk, hogy az nem lesz a közelében egy octaviának.
Sajnos nem találtam a több képet a saját archívumomban erről az autóról, pedig lehetne mutogatni pár dolgot.
Az alacsonyabban számozott prémiumokban szerintem egyáltalán nincs kiemelkedő, prémium beltér, pl: egy A3tól sem esel hasra, ahogy szerintem egy hármas bímertől sem. Persze, nem egy lada/dacia, de na. Az audi pl: A6 és onnan fölfelé tud olyat mutatni, amire még a konkurencia is csak néz, mert az tényleg szép.
Egyébként lehet focvis fogja meg jól a dolgot, 11 milkáért tartogassa csak a kereskedés, olcsóbb az olaj a fókába és annál már legalább tudod, hogy mire lehet számítani.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz focvis #194597 üzenetére
Teslával az az egy baj van, hogy hivatalos szerviz, ha jól tudom még mindig nincs itthon, ami azért jelent egy plusz pár órás elfoglaltságot alkalmanként.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
MC Pite
veterán
válasz Tsebacsi #194586 üzenetére
Nekem a Focus/Kuga a Suzuki/Dacia és a többiek között van. Ceed a felsőbb részben van vizuálisan és tapintásra, működésre is.
Ha hozzá vesszük a működéskultúrát, tovább nyílik az olló. Engem (és autóra kevésbé fogékony kollégákat is) a Kuga kiidegel pár dologgal(közepes felszereltség, 2.0 dízel összekrék manuál váltó, elektromos kézifék).Hármas korábbi, F30-as BMW-nél én is írtam hogy kurvára nem prémium minőségi, hanem törökszedános minőségi szint volt (és működési kultúra, fényszóró, ablaktörlő, navi, klímavezérlés vagy szinte bármiben). Helyenként ótvar, szemre is csúnya műanyagok, borzasztó műbör (mint a korábbi Daciakban, csak más színű). Sajnos az ergonómia is pocsék volt. Az hogy jobbkormányosan egy csomó mindent nem csináltak meg normális jobbkormányosra, az külön szégyen.
Azt hogy vezetni milyen volt az automata 320d-t, le se írom, mert elharapják a torkomat, de röviden, nem jó.
Szerintem nem viccből írta Cactus, csak nincs rajta a propelleres szemüveg, amin át a legtöbb ember nézi. Nem tudnak elvonatkoztatni, és ugyanazt jobbnak látják egy drágább embléma mögött.
Több cikket újraolvastam utána, aztán kiderült hogy fulloskat tesztelnek, más fék, más futómű, más kormányzás, más motor(menedszment), más huzatok, stb stb.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html