Új hozzászólás Aktív témák

• Victoryus

addikt

LOGOUT blog

válasz MC Pite #322950 üzenetére

Érekes amit írsz. Itt az első egy fitness, második cross trekking, harmadik a sima trekking, 4. a gravel. Alsó kettő meg a saját 10+ éves városi cirkálóim. Ránézésre nincsenek olyan nagy különbségek a fitness, meg a gravel között. Nyilván többet megnéztem így online, de ki is kéne próbálni őket, én laikus vagyok.
    A Batavus kb. gravel vázra hasonlít legikább, a régi versenybicómnak is ilyesmi váza volt. A Cyco kb. trekking-cr.trekking, a Gepidám meg ugye sima trekking.
    Sebesség?
    Én nem érzek baromi nagy különbséget a 3 bicaj között, de van valamennyi. 40km-re sokszor mentem a Gepidával meg a Cycoval is, mindkettővel tartom a 25 - 27-es tempót, kényelmes ülni rajtuk. Gepi 16.6kg, Cyco meg a Bata majdnem 18kg.
    Ezek közül a Batavus a "legdrágább", ülésén érezni is. Nehéz objektív véleményt mondani, melyik mennyire fenékzsibbasztó, ugyanazzal az üléssel kéne letesztelni őket. 40km-re mindhárom rendben van. Gepida 80km-nél válik nagyon kényelmetlenné.
    Bata még nem 100%-os, nem megyek vele ennyire messzire. Városban baromi kényelmes.
    Nyilván más az áttételezésük, 7s vs 21seb. Gumik nagyrészt újak, Coninental városi mintás van rajtuk, vastagságuk egyezik. Guminyomást 3.2 bárra szoktam belőni.

Gyorsulásban a Cyco a legjobb, a Gepida lassabban gyorsul, mert többet tököl a váltással és eleve nagyobb fokozatból indul. Leggyorsabban a Batavus vált egyébként az itthoniak közülük, de mégse annyira fürge.
    Ülések egy magasságban vannak mindhármon.

Lényeg, hogy én nem írnám le a trekkinget ennyire, elégedett vagyok vele. Tisza-tó kör sima ügy. Ott pont csoporttal voltam, és tartottam a 30 km/h-t is vele, tehát lehet tempósabban is nyomni. Elmegy havon, sárosabb földúton is, gát tetején is.