-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
MC Pite #322950 üzenetére
Érekes amit írsz. Itt az első egy fitness, második cross trekking, harmadik a sima trekking, 4. a gravel. Alsó kettő meg a saját 10+ éves városi cirkálóim. Ránézésre nincsenek olyan nagy különbségek a fitness, meg a gravel között. Nyilván többet megnéztem így online, de ki is kéne próbálni őket, én laikus vagyok.
A Batavus kb. gravel vázra hasonlít legikább, a régi versenybicómnak is ilyesmi váza volt. A Cyco kb. trekking-cr.trekking, a Gepidám meg ugye sima trekking.
Sebesség?
Én nem érzek baromi nagy különbséget a 3 bicaj között, de van valamennyi. 40km-re sokszor mentem a Gepidával meg a Cycoval is, mindkettővel tartom a 25 - 27-es tempót, kényelmes ülni rajtuk. Gepi 16.6kg, Cyco meg a Bata majdnem 18kg.
Ezek közül a Batavus a "legdrágább", ülésén érezni is. Nehéz objektív véleményt mondani, melyik mennyire fenékzsibbasztó, ugyanazzal az üléssel kéne letesztelni őket. 40km-re mindhárom rendben van. Gepida 80km-nél válik nagyon kényelmetlenné.
Bata még nem 100%-os, nem megyek vele ennyire messzire. Városban baromi kényelmes.
Nyilván más az áttételezésük, 7s vs 21seb. Gumik nagyrészt újak, Coninental városi mintás van rajtuk, vastagságuk egyezik. Guminyomást 3.2 bárra szoktam belőni.Gyorsulásban a Cyco a legjobb, a Gepida lassabban gyorsul, mert többet tököl a váltással és eleve nagyobb fokozatból indul. Leggyorsabban a Batavus vált egyébként az itthoniak közülük, de mégse annyira fürge.
Ülések egy magasságban vannak mindhármon.Lényeg, hogy én nem írnám le a trekkinget ennyire, elégedett vagyok vele. Tisza-tó kör sima ügy. Ott pont csoporttal voltam, és tartottam a 30 km/h-t is vele, tehát lehet tempósabban is nyomni. Elmegy havon, sárosabb földúton is, gát tetején is.