Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zsid

    senior tag

    válasz Zolás #8709 üzenetére

    Komolyan úgy gondolom, hogy ha nagyobb a tapadásod akkor hamarabb megállsz. Vagy gondolod egy 24 tonnás 3 tengelyes teherautó fékútja hosszabb, mint egy 24 tonnás bogis nyergesé? Felvett bogival a pótkocsin a két tengely max 16 lehet, de legyen mondjuk 15 tonna, az 7,5 tonna/ tengely. Ugyanez 3 tengelyen már csak 5tonna/tengely. Szerinted melyik esetben lesz nagyobb a tapadás? Melyik esetben fog hamarabb dolgozni az ABS mert csúszáshatárra kerülnek a kerekek? Hiába van nagyobb fékteljesítménye a 6db féknek, mint a 4-nek ha nem tudod levinni a talajra...

    Felvett bogi esetény változik a tengelytáv, így változik a jármű súlyeloszlása is. Felvett A tengellyel a húzón is magasabb a tengelyterhelés, mint lerakott A tengellyel.

    Szóval ja, én úgy gondolom, hogy ugyanakkora úton vagy hamarabb megállsz felvett bogival. Igaz lehet tévedek,akkor viszont szerencse, hogy én nem adom át a tudásomat pár hét alatt másnak :DDD

    <tRucKdriFteR>

Új hozzászólás Aktív témák