Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #4496 üzenetére
soforallas.com, soforallas.net
Talán még nem nézted őket.
Hívnálak a Flotthoz, de még nem tudom, mennyi az annyi. Majd, ha megjön az egész fizu (10-én jön egy rész, 20-án a kiegészítés). Ha fél évet maradsz, 70 000 vasgaras üti a markom (már, ha én viszlek be), ezen osztozunk.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
Több szem, többet olvas alapon itt is puhatolózok. Hirtelen történt egy 180 fokos fordulat az életemben és novembertől szeretnék munkába temetkezni, hogy egy jó időre távol kerüljek minden itthoni dologtól. Szóval, a fuvarszervezők gyöngye lennék, egy jó hosszú etappal. Az a gondom, hogy a mostani melóhelyemen ezt nem bírnám napi öt rakodással. Szóval, ha tud valaki klasszikus, kamionos melót, ahol még fizetnek is, ne tartsa magában! Kelet felé nem megyek.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
addikt
Punnyadás van?
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #4491 üzenetére
Az a vicces, hogy rakományrögzítés nélkül sem szórják szét a lomot. Tökmindegy hogy acéltekercs, 20 tonnás gránittömb, oldalfal nélküli pótkocsin raklapos tégla dupla magasan, nem hagyják el , nem esik le... Komolyan mondom én csodálom őket
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
HoTaZo
addikt
Nekem egy olasz házaspár volt a főnököm az utolsó francia cégnél. Mindkettő vezetett hajdanán. 20t-ás vas tömböket vagy tekercseket vittünk Franciao.-ból Olaszo.-ba , a maradék súly lehetőséget mindig kitöltötték neoncsövekkel, égőkkel, hűtőkkel. Sose voltunk túlsúlyban. Nem is engedtek volna ki a gyárból. De igaz, hogy hiába köttették le velünk a gyárban, a telephelyen vettük is le a spanikat. Nem örültünk neki, de nem tudok róla, hogy bárkinek is gondja lett volna belőle.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #4477 üzenetére
Láttam azt a videót, egy kis részen látszik, hogy a vontató három tengelyes. Az enyém is három tengelyes, de csak 1 hajt ( 6X2-es), de saját tapasztalatom szerint így sincs gond 52 tonnáig - eddig annyi volt a max amivel mentem. Ha dupla húzós akkor a 85 tonnát gond nélkül elhúzza sík terepen egy 500-as vontató is.
<tRucKdriFteR>
-
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #4477 üzenetére
Sokminden lehet. Mi szoktunk papírgyárakból masszát vinni. Olyan salakanyag féle, papírgyártási melléktermék, amit utána téglaégetéshez használnak. Negyed magasságig van vele megrakva a pót, és attól 40 tonna vagyok összben.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
KAMELOT
titán
Valaki feltett egy videót facera. Volvoval megy a mérlegre. Mérleg 85 tonnát mutat. Kérdés: MI a tetves túrót vitt ez és, hogy bírta ezt húzni?
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #4475 üzenetére
Svajci hálózat és elhúzódó felrakó miatt. Svájci vám sem kedvezett, de most már Róma tersegeben, gyönyörű táj közepedte, közepedte, hétvégét szlovák(aki beszél magyarul, lengyel, horvát kollégákkal, "csöppet" bepiálva fekszem le...
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
Üdv Urak!
Végre kiszabadultam a porfészek Svájcból. Nem kis kaland után. Sztori jöhet?
Hogy kell tagot tenni, hogy lenyitható legyen? Hosszú a történet.
Van-e rá érdeklődő?Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #4471 üzenetére
Persze, a családosok másképp élik meg a távollétet. Mondták, hogy egyszer nálam is eljön majd az az idő, amikor gyereket szeretnék. Valószínűleg hibásan lett kódolva az agyam, mert lassan 50 leszek, de ha meghallom egy gyerek bömbölését, akkor még most is ideges leszek, és olyan fura gondolatok jutnak eszembe, mint a vízbefojtás, vagy a pallossal lefejezés. Szerintem én már nem leszek családcentrikus.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #4468 üzenetére
Az én melóm ennél egy kicsit stresszesebb, de alapvetően egyetértek. Vasárnap felhívott egy barátnőm, hogy segítsek rajta, mert szörnyű hangok jönnek az autója hátuljából, és így nem tud vele vidékre hazamenni. Szóval, egy kicsit visszatértem a tanult szakmámhoz, és féknyergeket cseréltem egy 20 éves Golfon. Ez megerősített abban, hogy akkor sem szeretnék autószerelőként dolgozni, ha ugyanannyit fizetnének érte, mint a kamionozásért.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
KAMELOT
titán
válasz #27070592 #4465 üzenetére
Autószerelő ott izzad a műhelyben dolgozik, jön ez az meg kell csinálni. Te meg csak ülsz a kormány mögött és mész majd lerakodsz felrakodsz. Sima meló. Amiről te írsz, hogy ezt azt betartani....az ilyen 1 hét és ösztönösen csinálod. Nekem a munka egyben a hobbym is és még pénzt is kapok érte nem keveset.
Ami neki 1 hónap kemény munka, nekem az 6 nap. És nem kell 4 hetet kint lenni, mert lehet 2 vagy 3 hetet is lenni. vagy lehetsz váltós is. Itt is vannak lehetőségek, csak az emberen múlik mennyi pénz kell neki.[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
#27070592
törölt tag
válasz KAMELOT #4463 üzenetére
Embere és állása válogatja. A nemzetközi sofőrszakma elég spec ilyen szempontból. Mondj még egy melót ahol hetekig egy gépben kell laknod és egy évre visszamenőleg szó szerint minden perceddel el kell tudni számolni, egy rakás előírást betartva és ha elkúrsz valamit azt a havi munkabéred bánhatja.
Kérdezz meg egy autószerelőt, mennyiért vállalná hogy hetekig a műhelyben alszik a szerszámosládája mellett. Nem 8 hanem 13-15 óra a munkaideje. Egy hónapig nem mehet haza, max vécére, esetleg boltba.
Ezt vállalják kevesen szerintem, és inkább havi 120k, de minden nap otthon a családdal. -
-
KAMELOT
titán
válasz #27070592 #4462 üzenetére
Nem csak arról van szó! Embereket a nagy fizetés sem motiválja arra, hogy jobb állása legyen. Inkább otthon dolgozik 80-120k-ért csakhogy otthon lehessen utána. Az meg csak arra jó, hogy egyik hónapról a másikra tellebellézzél. Spórolni abból nem tudsz. Tehát ledolgozod az egész életedet és utána nincs semmid.
Fitalaoknak inkább úgy kéne dolgozni, hogy amíg 20-40 év között van jól megnyomja és van mindene és nyugodt élete és nem kell azon rágódni, miből fizeti ki a xaros villanyszámlát, mert azt a pénzt elköltötte sörre.
Másik meg sok a diákhitel amiből vígan elvannak, csak amikor kikerül az életbe akkor kell törleszteni és rájön nem is olyan fényes az élet!!!V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
#27070592
törölt tag
Jólvan..most lebaszol??
Anno nyolc tíz éve amikor az "öreg" sofőrök mondogatták: ha ők kiesnek a szakmából sofőrhiány lesz mert a mai y generáció olyan jól elvan a kis facebook-mátrixában hogy eszébe sem jut sokheti távolléttel járó melót vállalni..
És tényleg. Ez most történik. -
zsid
senior tag
válasz Somatom #4459 üzenetére
Amit írtam korábban is, senki nem az 5 kilós fizetés után adózik Magyarországon. A minimálbér feletti részek adó és járulékmentesen adhatók..
camelferr Persze, hogy minden piaci nyomásra történik. Senki nem mondta, hogy a fuvarozás szeretetszolgálat lenne.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
#27070592
törölt tag
Ez ma is így van.
Bármilyen pozitív változás történt, abban soha egy szikrányi jóindulat nem volt. Kizárólag a piaci kényszer, vagyis ha nem adok több pénzt, nem lesz emberem.
De ez sofőr oldalról is igaz: csak azt kapom meg, amit kiharcolok magamnak (jobb esetben mindenkinek) -
Somatom
veterán
Én beszélgetek Wabisokkal is, és nekem nem az jött le, hogy az 5 kilós fizetésük után adózna a cég. Ez pedig bárhonnan nézzük, adócsalás. Az ilyen "költségcsökkentésből" megmaradt lóvén osztoznia kéne a cégnek azokkal, akiknek a nyugdíját, betegbiztosítását kurtítja meg a simliskedésével.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #4454 üzenetére
A Waberersnél anno volt e miatt egy hullámvölgy, amikor jó pár száz autó állt, mert a kutya nem akart nekik dolgozni. Ma már a Waberers is tisztán fizet mindenkinek és aki kint vannak 4 hetet nem nagyon keresnek nettó 500 alatt. Jó aki tör-zúz-kárt okoz az más tészta.
Miért nem hasalt el a Wabi korábban? Amiért az elődei sem, a Hungaronál is voltak okosságok a bérezéssel. Most meg, hogy már új tulaj van és Gyuri bá kiszállt...
<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4452 üzenetére
Nyugdíj szempontjából jól döntöttél. Szerintem sok magyar cégnél addig fogják a minimálbéres játékot játszani amíg csak lehet.
Nemrég magyarázta az egyik kollégám hogy szerinte akkor lenne nagyjából korrekt a magyar bérezés ha megkapná az ember a szakmai minimálbér nettóját (kb. százezer), amihez hozzá jön a "megtakarítás" címen adómentesen kifizethető másik százezer (ha egy sofőrtől elvárható hogy a legjobb tudása szerint takarékosan és kíméletesen bánjon egy 30millás szerelvénnyel, akkor ennek jelentkeznie kell a bérben is.)
A harmadik tétel a külföldi napidíj, ami 60 euroig szintén adómentes. Az húsz munkanapra 1200 euro.
Mindent összeszámolva ez havi nettó 560ezer forint. Aki ennél kevesebbért dolgozik magyar cégnél, az a mai piaci viszonyok között baleknek számít.
És még mindig fényévekre vagyunk a teljes bejelentett bértől, ami után a dolgozó táppénzt vagy nyögdíjat kapna. De már ez is döbbenetes fejlődés ahhoz képest hogy 5-6 éve még nem volt ritka a 20ft/kmes korongdobálós levonogatós cég, ahol a húsz forintban már a minimálbér nettója (akkor valami 60ezer ft) is benne volt.
Akkor még dőlt a pénz a cégtulajoknak, többek között Waberer is ebből lett multimilliárdos. -
Somatom
veterán
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #4450 üzenetére
Egy két helyen már nálunk is kezdik emelni az alapot, mert nem találna sofőrt. Itthon szinte senki sincs a teljes fizetésére bejelentve, az kitermelhetetlen a kelet-európai fuvardíjakkal. A külszolgálati napidíj és az üzemanyagmegtakarítás lehetőségével pedig egyre több helyen élnek, a nemzetközisek nagyobb részt már normálisan, legálisan utalva kapják a fizetésüket. Ez is nagy előrelépés a borítékozás után
<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
A rangsort csak azért említettem, mert nem a valós tudást tükrözi, ami valahol bántó. Ami bántó, az demoralizáló, ezért óriási hibának tartom a főnökség részéről. Meg is van az eredménye. Ott játszuk ki, ahol csak tudjuk.
Ami a fizetéseket illeti, a magyarországi sofőrbérek kezdenek versenyképesek lenni. A főnökünk is egyre nehezebben talál alkalmas Magyar sofőrt. Pár fitying különbségért senki sem utazgat 1000 Km -eket a munkahelyére, és vissza. Hamarosan neki is emelnie kell, különben munkákat fog bukni, vagy felhígul az állomány, amitől meg a balesetek miatt kihulló autók miatt fog fájni a feje.
Ami jelenleg sztem a nagy különbség a Magyar, és a külföldi cégek között az az, hogy én a teljes, valós fizetésemre vagyok bejelentve. Nálatok ezzel mi a helyzet?Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4447 üzenetére
Csókosok minden cégnél vannak.
Ebben az tud idegesítő lenni ha a csókosnak "nagy a lába", és az ő 35 literes fogyasztását a többieknek kell kitermelni (vagy "megtakarítani"). Vagy ha a csókos üresen is állandóan padlógázon jár és két év alatt csontra koptathatja a négy húzógumit amit a többi sofőrtől már nem néznek el.
.
Kihagytam a knédlis parkolót sajna, pedig kiváncsi lettem volna mit alkotnak. Hétvégén tárcsaparti lesz helyette. Kerti lecsó csípős kolbásszal. Ssok hagymával. Hideg sörrel.KAMELOT: 65el húzódzkodott fel az autó a brünni pályán. Haladni nem lehetett, 9:30ban 675km a vége. Kicsit sajnáltam is erre a cseh-szlovák tranzitra, még csak 13ezer van benne.
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #4447 üzenetére
Félreérted, itt nem rangsor van meg szépségdíj. Nálunk nem foglalkoznak a fogyasztással annyi amennyi és kész. Nálunk nem is lehetne rangsorolni, mert hogy hasonlítasz össze egy 6 tengelyes 50 tonnás szerelvényt egy 5 tengelyessel ami állandóan csak lepkemájat és kutyaugatást hord?
Ha nagyon össze akarnánk hasonlítani, nálunk külön számolja a fleet a menet fogyasztást és az alapjáratot és ha van/lenne szivattyú vagy silókompresszor azt is külön tudná számolni. Nyilván a billentés, lefejtés, lefúvatás idejét inkorrekt lenne beleszámolni az átlagba.
Nálunk nem számít a fogyasztás, de sajnos több fajta vontató van a cégnél így látjuk hogy mi a különbség a Scania,MAN,VOLVO és Merga között.
Ezt csak a korábbi felvetés miatt raktam ki, mi szerint nem spórolsz semmit pedig valójában spórolsz.
"Csak sajnos nem neked, hanem a cégtulajdonosnak"
Ha ennyire kihegyezzük, akkor jobb autókkal és normálisabb technikával dolgozunk, mint akár melyik másik magyar konténeres cég. Fizetésben is benne vagyunk a magyar konténeres top5-ben.<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
"amiből lesz új autó, új gumi, jobb fizetés stb.."
Csak sajnos nem neked, hanem a cégtulajdonosnak. Én már kaptam hasonló papírt. Még rangsor is volt, hogy hányadik sofőr vagyok a fogyasztás alapján. Gyönyörű, csak van néhány szépséghibája. Pl. az, hogy mi a Schubboden -nel rakodunk le, és gyakran fel is (pl. bálás árunál). Azt meg egy külön hidraulika hajtja, 1200 -köré emelt alapjárattal. Ha kifog az ember egy béna targoncást, akkor előfordulhat, hogy fél óránál is tovább ketyeg így az autó. Az meg főleg nem mindegy, hogy valaki a csókos melókat csinálja, napi 1 rakodással, vagy a belföldeseket, napi 4-6 rakodással. Csakhogy ez sehol sem látszik a statisztikában.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zsid
senior tag
válasz Dexar007 #4444 üzenetére
Ezért nem bíbor kitüntetést kapsz hanem ez jelenti a talpon maradást. A mai nyomott fuvardíjaknál ez sokat számít. Azért az 1 euro/km díjas fuvaroknál nagyon nem mindegy,hogy 28 cent a gázolajköltséged vagy 35 cent. Versenyképesebb tudsz lenni, vagy azonos díj mellett több marad a cégben amiből lesz új autó, új gumi, jobb fizetés stb..
Ha jól szervezed a munkát akkor belefér mindhárom, nem kell választani. Az Eco funkciók használatával és kis odafigyeléssel nagyon sokat tudsz spórolni és hegyvidéken egy 9 órás vezetésnél csak fél órát buksz.<tRucKdriFteR>
-
#27070592
törölt tag
válasz KAMELOT #4438 üzenetére
Dolgoztam egyszer egy volvoval amit annak idején a leghosszabb végáttétellel rendeltek, direkt svéd-norvég munkához, 90nél forgott 1150et. Amikor visszacsapták 85re, egy erőtlen kelletlen fos lett, többet is evett, meg vissza kellett kapcsolgatni emelkedő előtt.
.
A Prága-Brünn közötti szakaszra én is kiváncsi vagyok, arra megyek hazafelé 24tonnával. -
KAMELOT
titán
Érdekes én múltkor beszéltem 1 sofőrrel tiszta új DAF-al ment. Azt mondta állandóan 24t megy és az átlagja 29-30 liter. Enyém is ha csak 10t-ig vagyok 22-24 liter az átlag és 5 éves MAN-om van, ami 89km/h van állítva.
Ha már 24t van rajta akkor átlag 30-31 liter.
Nekem ECO mód sincs mivel manuál a sebváltó!V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
zsid
senior tag
válasz Dexar007 #4430 üzenetére
Néha én sem értelek nem csak a többiek...
Ez a mennyit nyersz dolgot is rossz szemszögből nézed. A mai modern GPS-szel megtámogatott adaptív tempomatok sok okosságot tudnak. Például tudják, hogy hol van a dombtető, ki tudja számolni, hogy hol van az a pont ahonnan üresbe kirakva még átgurul a holtpont fölött és utána lendületet nyer. A Mercedesnél állítható az átgurítás sebessége, a Scaniánál fix -10km/h, az automata sebességhatároló/retarder értéke mindkét autónál szabadon választható.
Mész a dimbes dombos autópályán tempomat 90-nel, a dombtető előtt pár száz méterrel korábban automatikusan üreset kapcsol az autó így 80km/h sebességgel gurul át a holtpontos és a lejtőn lendületből addig engedi gyorsítani magát amennyire a sebességet állítottad a lejtmeneti határolón - nálam 90-nél általában 95km/h. Nekem olyan a munkatempóm, hogy nincs időm ilyennel baszakodni, de megnéztem fleeten tavaly 500km-t gurultam üresben. Ha nem kellett volna mindig előzni és Eco-ban járnék akkor ennek a triplája simán menne, 1500-2000km-t tudnék gurulni az évi 126 000-ből és akkor ez csak az autópálya.Egy ideig éjjelente szórakoztunk ezzel, ha a 4-esen befelé a Ferihegy 2 terminál felhajtójánál 90km/h sebességnél kirakod üresbe akkor lendületből el tudsz gurulni a Ferihegyi D portáig ami 2,6km és ott még mindig mész 35-40 km/h-val. Ha bundesezel és időd engedi akkor minden lakott település tábla előtt 1km-rel kidobod üresbe...
A másik amit már írtak a többiek, hogy ha a következő hegy előtt jó időben megereszted akkor felfelé a lendülettel könnyebben felmész.
Hogy mit lehet ezzel spórolni? Időt? Na azt pont nem. Saját mérésem szerint egy 4,5 órás vezetésnél akár 15 percet is számít ez a buziskodás.
Gázolajat? Az rengeteget. Nálunk a normál 4x2-es 450-es Scania éves átlagfogyasztása 24,98 liter/100km és ebben akadnak 45-47 tonna össztömeges munkák is. Ez a fogyasztás 15 éve elképzelhetetlen volt. Nekem a régi Magnumom jóval kisebb raksúllyal evett 32-34 között. A differencia 3-3,5millió Ft/év, egy lízing futamideje alatt 15-20 millió forint megtakarítás csak a fogyasztásból!Az én autóm tavalyi éves átlaga 30,505liter/100km úgy, hogy én heti minimum egyszer 48-49 tonna vagyok, de van hét amikor minden nap ( 50t lehetek, de előfordult már). A normálnál 20-25%-kal nagyobb össztömegben is kevesebbet eszik az autóm, mint a 15 évvel ez előtti átlagautók. Na ez az ami baromi sokat számít nem a 200 méter
Annyiban nem értek egyet Kamelottal, hogy a 85-nek sőt a 82nek is van értelme. Ha erre a tempóra van optimalizálva az autó és erre a tempóra szervezik a fuvart akkor a mi átlagaink alá is lehet menni. Egyik ismerősömék az R410-zel 23 liter éves átlagot produkáltak vegyes súlyban (40t max ). Nemrég kapott egyik ismerősöm új XF106-ot, az első 700km neki 22literes átlaggal sikerült. Ha jó az autó, jól van szervezve a munka és jó a sofőr akkor a mai autókkal brutális átlagokat lehet produkálni.
<tRucKdriFteR>
-
KAMELOT
titán
Ez a 85-ra csökkentés baromság. Semmit sem spórolsz vele. Én MAN-on fullba megrakva 31 éiter abban van falu, pálya emelkedő minden!
(#4434) camelferr: Ha kell akkor megeresztem a kamiont pont azért, hogy a lendület felvigyena dombra, így pont a domb tetején éri be a 90km/h, így kímélem a motort. Persze prága után hazafele már nem ilyen fényes a helyzet. Ott sajnos kell nyomni rendesen 60km/h-val felfele a dombon.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
#27070592
törölt tag
válasz Dexar007 #4430 üzenetére
Ez nem a 200 méterről szól, hanem a fogyasztásról. Ha dimbes-dombos vidéken vezetsz, kurvára nem mindegy hogy egy emelkedőn egy liter vagy öt liter nyálat égetsz el (ha az emelkedő alján csak kilencvenezel, biztos h taposod a gázolajat az autóba. ha ugyanott száztízzel gurítod, lehet hogy felérsz a tetejére mielőtt kilencven alá lassulsz. ez persze sok mindentől függ) A volvo kézikönyvében is benne van: használjuk ki a szerelvény lendületét. Persze konkrétumot egy betűvel sem írnak, nem javasolják h gurulj bele százba..
-
dlaj
őstag
válasz Somatom #4431 üzenetére
Na, ezekhez abszolút nem értek. Marad valami manuális módszer. Illetve találtam egy app-ot, ami visít, ha egy bizonyos sebességhatárt elér a jármű. Holnap kipróbálom, hogy mit lehet vele kezdeni. Legalább azt jelzi, hogy elértem a 90-et, onnan lehet számolni.
(#4432) camelferr, Ezt én is így gondolom. Nekem tegnap kb 600 km volt németben, és csodálkoztam is, hogy csak egy stau volt, az is csak egy 3 percre belassítós.
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4408 üzenetére
No offense, hasznos dolgokat írtál. Összességében frankó nap volt, köszi az infókat.
Dlaj: ez a hosszú műszak erősen ország és fuvarfüggő. Nekem három tonna motyóval francia pályán jött össze egyszer 831km, 9:56ban. Franciao. az a hely ahol 9:50ben még simán rápróbálok a következő parkolóra mert tudom h hely is lesz és stau sem lesz közben. Ugyanez a németeknél kizárt.
De ez csak egyszer volt, mert annál a cégnél sokat bundeszeztünk 3-4 lerakóval. -
Somatom
veterán
Nem mondtam, hogy nem ment. Csak nem dolgoztam ki végig a parancsokat. A 90Km/h detektálása sikerült, és ez (az esemény észlelése) a lényeg. Az már nem nagy kunszt, hogy mik legyenek az esemény bekövetkezésekor induló műveletek. Pl. V>90Km/h esetén egy visszaszámlálás, ami 50mp -ig minden 10mp -et, utána pedig minden másodpercet bemond. V<,=90Km/h esetén pedig nullázza a visszaszámolást. Ez már nem kihívás, csak pepecselős programozás.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Dexar007
veterán
Mai matek feladvany: Mennyit nyersz vele?
Tegyük fel,hogy dimbes dombos környeken haladsz. 40mp-ig megguritod a szarodat,egeszen 100km/h-ig. (Nem problema,hogy a 90 is szabalytalan valojaban). 40mp-en keresztül tartod kemenyen a 100-at,majd dombon fölfele belassulsz mint a szar 50-re,vegül pedig kapsz 4 dugot,es 3 piros lampat valamelyik faluban. Mennyit nyertünk is vele? 200 metert? Fasza,megerte
Give me your cum,bull!
-
dlaj
őstag
Köszi mindenkinek a ki mennyit megy egy nap adatokat!
Ha visszaveszik az autómat 85-re, biztosan lemondhatok a 800-as napi kilométerről. De hát lassan járj, több üzemanyag marad a tankban!, tartja az ősi dakota mondás!Az autó súlyához még hozzátenném, hogy 9 tekercs papírt szállítottam, és kb. egy méter szabad helyem maradt hátul az ajtónál. Nem hinném, hogy az én kérésemre újrapakolta volna az egyébként is idegbeteg, állandóan üvöltöző német targoncás, úgy, hogy még neki kellett volna raklapokat is adni az elejébe.
Egyébként innen évek óta megy folyamatos szállítás és aznap is, előttem vagy 15 autót megraktak ezzel a módszerrel. Egyébként pedig mérték előtte is, és utána is. (Tudom, hogy ez semmit nem ér, ha a hatóság azt mondja, hogy tengelyes.)
Ha nagyon nem testszett volna a súly, talán annyit tehettem volna, hogy bezárom az autót, és hazajövök vonattal.(#4413) zsid, Nem veszem a szívemre. Miért is venném, mikor meg is magyarázod!
Az is baromi jó, hogy helyet biztosítanak a kezdőknek, mert nagyon sokak pályafutása innen indul
Igen, ha ide veszik fel a legtöbb kezdőt, persze, hogy itt van a legtöbb képzetlen sofőr. Az innen továbblépők pedig már nem lesznek (annyira) képzetlenek, vagyis más cégek már nem kezdő sofőrökkel dolgoztatnak.
Viszont a képzés milyensége/minősége szerintem elég jó. Nem tudom melyik cégnél van egy hetes elméleti, és gyakorlati képzés? És szerencsére én azt csinálom most is, amit a 4 hetes betanulómon. Nincs gyűjtőzés, csak itt fel, ott le. Bár szerintem a kettő között csak annyi a különbség, hogy sűrűbben (sokkal sűrűbben) kell címet keresni, manőverezni, szívni, szívni és szívni. Nem csodálom, ha valaki ettől kikészül.
Nekem is voltak ez elmúlt 3 hétben olyan szituációim, amitől azt hittem kihullik a hajam. De hát teher alatt nő a pálma, és remélem lassan minden fura helyzeten túl leszek legalább egyszer, hogy legközelebb ne legyen akkora meglepetés.
Szóval, jobb lenne (és unalmasabb) egy olyan cégnél, akiknek állandó fuvarjaik vannak.És sajnos a sárga-kék cégnél mindig lesznek képzetlenek. Kettő velem egy időben kezdő fiatal truck driver-rel is tartom a kapcsolatot, mindkettő egy évig akar maradni. Hogy miért? Nem tudom. Aztán az elméleti oktatáson is hallottam ezt néhány tanuló szájából.
Én is csak 1.5 évet maradok. Én azért, mert 48 évesen gondolok a nyugdíjamra. Német, osztrák céghez szeretnék szerződni ez miatt. A másik dolog (de kisebb probléma, és áthidalható lenne), hogy 3+2, vagy 2+2 beosztásban szeretnék dolgozni. Egyelőre kezdőként élvezem a kintlétet is, de később többet szeretnék otthon lenni. A céget én nagyon szeretem, ha 20 évvel fiatalabban kezdtem volna bele, biztosan maradnék.És irigyellek a tachoért, ami figyelmeztet. Nekem az autó írja ki, hogy "Lassíts, túl nagy a sebesség!", akkor amikor a tacho már villog, hogy "Gyorshajtást". Mindez egy időben 30. másodpercnél. Hát kösz!
Szerintem kell hogy legyen olyan androidos GPS/sebességmérő alkalmazás, amiben van valami időzítő. Nem hinném, hogy a kamionos app fejlesztők csak a parkolókra koncentrálnak! -
dlaj
őstag
Na, még eszembe jutott valami!
[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #4415 üzenetére
2,. Persze van ilyen megoldás jelenleg is itthon. Buksz a mérlegen félreállsz megszünteted a problémát (pl átpakolással) és ha közutas mérlegen vagy akkor csak a mérlegig megtett szakaszra ki kifizetni a túlsúlydíjat, az út további részére nem kell.
1. Franciaországba nem járok, ott nem tudom mi a helyzet. Amerre én járok ott 90%-ban fogalmatlanok vannak, igaz a konténer rakodását általában kulimunkások végzik.. Amíg hűtőztem akkor is csak egy-két nagyobb céggel volt ilyen pozitív tapasztalatom, a többi helyen simán behányták ahogy kézre esett azt kész.
Erre a rakódósdira van egy jó sztorym:
Anno megraktak egy konténert Kínában, felhajózott Koperba ott felvette az egyik munkatársam majd irány Románia. A román határon kilépéskor megmérték és kegyetlenül tengelyes volt. Jajgatás, papírmunka aztán egy jó nagy csekk után azzal bocsátották útjára:
"Legközelebb jobban figyeljen oda a rakodáskor! "
Az meg visszakérdezett:
"Hogy? Menjek ki Kínába és magyarázzam el a sárgáknak hogy kell konténert rakni? "<tRucKdriFteR>
-
KAMELOT
titán
Tengelyes dolgohoz hozzászólva....
1. A felrakón legalábbis ahol eddig én jártam vagy tudták, hogy hogy kell megrakni a kamiont a súlyeloszlás végett vagy pedig megkérdezték, hogy rakják meg. (franciák erre nagyon ügyelnek a felrakókon, sőt pár helyen attól függ milyen terméket viszel onnét és mennyi paletta, rendes ábra van a felrakón, hogy hogyan fog megrakni téged! )
2. Ha már tényleg tengelyes valaki és ellenőrzik akkor a megoldás az lenne, hogy átrakni ott ha olyan a cucc vagy ha nem akkor elvinni a kamiont egy olyan helyre és ott átrakni neki.Én inkább mindig megbeszélem a targoncással a problémák elkerülése végett!
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
HoTaZo
addikt
Múlt heti német hofos pihenőm (Wertheim) és a Győr melletti benzinkút 9 óra 40-es idővel jónak tűnt.
De a régi útjaimon volt Fameck (F) Almese (I) /768km-t mutat guglimap/ egyszer, de legtöbbször csak Susáig jutottunk úgy 9 és fél órában.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
zsid
senior tag
Ne vedd a szívedre, de sok esetben tényleg képzetlenek a Waberer's dolgozói. Nyilván nem mindenki és általánosítani sem szép, de legyünk őszinték: a Waberer's még mindig nem az álom munkahely. Sok tekintetben egyébként sokkal jobb, mint sok kis cég, sok tekintetben meg rosszabb, mint sok kisebb cég. Abszolút tökéletes sosem lesz egyik sem.
A Waberer'snél pár éve a bevezetett sok hülyeség miatt borzalmas létszámhiány volt az autók meg nem állhattak így felvettek boldog-boldogtalant. Lehet hivatkozni a nagy számok törvényére, de ez az arány kicsit eltorzult az összes nagy cégnél, ezt teszi a piaci nyomás - és a baromi nagy tőke és körítése. Míg a kisebb cégeknél kénytelenek jobban vigyázni, mert egy pár baki vagy komolyabb törésbe belebukik a cég, a nagyoknál ez nem tétel, főleg ha saját biztosítód van. A régi román wabis flotta hát az katasztrófa volt. Az EUT némileg jobb, de a nagy része annak is csürhe.Az is baromi jó, hogy helyet biztosítanak a kezdőknek, mert nagyon sokak pályafutása innen indul ( ebből profitál a többi cég később), de a képzés az sok esetben khm.. Van egy jó barátom, egyszerre csináltuk a jogsit ő a waberersnél kezdett, a betanítás 4 hét volt. 4 hétig nyomták a Kamelot féle raktárból raktárba melót Németország és Magyarország között. Az 5. héten kapott egy saját autót, az első munkája egy spanyol gyűjtő volt, csóri azt sem tudta merre induljon
Rutintalanul simán elküldtek akárkit a nagyvilágba, nem csoda hogy volt gebasz. Ez ezzel jár.Mondjuk a kártyás korszakban a a szotyinál nem nagyon van túlhajtás, ők azért ritkán borulnak be így. Ez inkább a kártyamágusok és mágneshuszárok szokása.
40 tonna, 12.3 a B tengelyen és ezért jutalom csoki a BAG-tól, ha mérik egyáltalán
Erre figyelj oda, vagy jelezd felfelé mert szeptember 19-én indul nálunk a mérleges buli, egyelőre még csak kiterelve szankcionálnak. Ez helyszínen 100 000 plusz e mellett ha van kint közutas is akkor ki kell fizetned az útvonalengedélyt ami pár ezer forint eljárási díj +80Ft/km. Nyilván az előrakott autó nem a te sarad,de ahogy tudod védd le magad mert ezért már mindenhol kemény pénzeket szednek be plusz van ahol így már tovább sem engednek.
"lefelé a lejtőn gurítani meg nem nagyon lehetett a 30 másodperces tacho miatt. Szóval 15 másodperc után retarder, majd fék. Így is lett egy gyorshajtás a kártyámon, egyszer egy kicsit elbambultam."
Én eddig úgy tudtam, hogy minden készülék 60 másodperc után regisztrálja be a gyorshajtást. mi is simán gurítjuk 40-45 másodpercig ( az enyém 45 másodpercnél figyelmeztet ).Pedig jó lett volna 115-ig megereszteni, mint a Mercit a betanulón,
Sok kontrollnál nézik a sebesség diagramot, a 115 már elég zsebbenyúlós, főleg 40 tonnában, főleg ha még valami gebasz is összejön. Nemrég volt valami balhé Németországban egy magyar sráccal, benne volt egy koccanásban, őt hozták ki hibásnak plusz a helyszíni kontrollnál kiderül hogy épp 100 felett gurította, aznap hatodjára. Ő nem kamionnal hagyta el a helyszínt.kinek menny volt a legtöbb?
A Koper - Debrecent rendszeresen csináljuk az valami 820km. Nem tudom mennyi volt a legtöbb.
Az olaszoknál éjjel nagyon ki lehet maxolni a 10 órát - ha elég a pihenőre egy libegős sos parkoló.<tRucKdriFteR>
-
HoTaZo
addikt
válasz #27070592 #4406 üzenetére
"...egy betanított majom hol fagyott volna le..."
Na majd én holnap.
Határig még Somatom útvonalát adta a GPS, de kepes lett volna újra kivinni Németországba, hogy elvigyen a würenlingeni lerakómhoz.
De, ha jól látom, akkor a 4-es majd az 1-essel eljutok a lerakóhoz.Somatom: Véletlen, de nagyon úgy néz ki, hogy fél kettőre ott leszek a vámon...
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
dlaj
őstag
Ma végre jól kivezettem magam.
Eddigi napra pontosan 3 hetes időszakom alatt nem sikerült egy normális hosszú távú vezetést lenyomni. Mindig rövid távú melók voltak, le és felrakodás, semmi egész napos vezetés. Még nem sikerült egyszer sem 9 óra fölé lépni. De mivel ma reggelre adott volt egy rakott autó (40 tonna, 12.3 a B tengelyen és ezért jutalom csoki a BAG-tól, ha mérik egyáltalán) és 808 kilométer a lerakóig, gondoltam, most végre semmi más csak a vezetés, ami 10 órába belefér!
A vége 9 óra 45 vezetés lett, 740 km-rel. Fél távnál még jól álltam (5 óra, és 400 km), de a lengyel határ előtti 60 km bundás belerondított a tervembe. (Bundásban továbbra is csak a kenyeret és az almát szeretem!
A körülményekhez hozzátartozik, hogy a 7-esen Aalentől lengyel felé a pálya több száz kilométeren keresztül dimbes-dombos. Sokszor a 460-as Volvo csak 55-65 között húzta fel magát, lefelé a lejtőn gurítani meg nem nagyon lehetett a 30 másodperces tacho miatt. Szóval 15 másodperc után retarder, majd fék. Így is lett egy gyorshajtás a kártyámon, egyszer egy kicsit elbambultam. (Összesen van rajta már vagy 17, de igyekszem redukálni ahogy telik az idő. Ja, és ki számolja! Pedig jó lett volna 115-ig megereszteni, mint a Mercit a betanulón, mert ma is nagyon adta magát a pálya. 3+leálló sáv, tökéletes útburkolat, enyhén kanyargós útvonal, kellemes lejtők.Azután, mikor megálltam, felhívtam az oktatómat, hogy megkérdezzem, neki mennyit sikerült lenyomnia legtöbbet 10 órában. Emlékszem, hogy beszélt róla, de nekem 760 rémlett. Mikor mondta, hogy 856 km 9 óra 56 percben, csak lestem. Persze igaz, mert akkor mutatta a tacho szalagról a fényképet.
Körkérdés:kinek menny volt a legtöbb? (Ha jegyzitek egyáltalán?) Tudom, nem ez a legfontosabb, és nem is ettől lesz valaki jó sofőr, és persze szerencse is kell hozzá gazdagon. Csak egyszerűen kíváncsi vagyok.
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4396 üzenetére
Minden frankón ment.
Ja, nem.
Kezdve azzal hogy a Wolfurti lehajtó zárva van. Aztán a Senderstrasse is zárva van útépítés miatt, meg kell kerülni egész Wolfurtot mire a vámplacchoz tudok férni. Az emlegetett biztonsági őrök sehol, ehhez mért káosz a parkolóban. Az ajtót se lehetett kinyitni annyian voltunk bent, kint is álltak a jónépek az út szélén, mindkét oldalon.
Braun sped sehol. Álltak ott Braunos autók, kérdezem az embert hol az irodájuk, persze hogy a pálya másik oldalán, ott érdeklődjek. Átgurulok oda, ez nem az..még tovább kell mennem a zollbüro az nem itt van, de parkoljak le nyugodtan mert oda úgysem lehet bemenni 3.5 tonna felett, épp túrják az utat. Ballagjak be gyalog, 5 perc.
Akkorjóvanakkor. Beballagok. Ül két SS-tiszt kinézetű fószer egy irodában, elveszik a papirokat, kb egy óra az ügymenet. Beszélnek angolul.
Kész a vámpapír, hurrá, csavarjak vissza Wolfurtba, ott a vám. Ok. Osztrák vám, svájci vám, ticket, kávé, 15 perc az egész. Az útdíjticket nagyon korrekt, az osztrák terelést is beleszámolja a kilométer-korrekcióba.
Tűzés Lustenauba. Szép nagy 7.5 tonnás behajtani tilos.., alatta kiegészítő szöveg, vagyis nyomás előre. A határnál a híd előtt szintén teherautóval behajtani tilos (kivéve laufcettel ex Wolfurt) vagyis nagy gázzal rá a határfolyó hídjára. Svájci oldalon laufcettelt kis ablakon be, majd tűz a lerakóra.
Kifelé ugyanott üresen, a svájci oldalon tranzit parkoló, vámirodába be, útdíjticketet leigazoltatni, saját példányt elrakni.
Osztrák oldalon shell kút, go-box ellenőrzés.
Ja. Nagyjából ezzel ment el a délelőttöm. A többi nem érdekes.
Mondjuk azt azért megnéztem volna, hogy egy betanított majom hol fagyott volna le először. -
dlaj
őstag
válasz KAMELOT #4401 üzenetére
Semmi.
Csak az azokkal történő baleseteket előszeretettel posztolják, majd írják utána, hogy képzetlenek a waberer's-es sofőrök.
Viszont elfelejtik, hogy a nagy számok törvénye alapján sűrűbben történhet egy olyan cég autójával baleset, amelyik 3600 autóval fuvaroz, mint egy olyannal, mint amelyik 200 autóval.Már ebben a topikban is közzétettek régebben egy olyan faszbuk oldalt, ahol a wabis baleseteket gyűjtik össze, és figurázzák ki.
Meg is kerestem, hogy másnak ne kelljen! Hát ki más tette közzé és gyűjti ezeket a képeket...... Aki szerint sört inni betegség![ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest