Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Tapasztalatom nincs a csökkentett zajkibocsátású gumikkal.
Annyit tudok, a belső szivacsgyűrűn túl még az enyhén cakkozott mintaárokkal operálnak a gyártók, ezzel csökkentve az ott keletkező visszhangokat.
Továbbá a gumik energiacímkéjén szereplő elhaladási zajkibocsátási érték nem tükrözi egyenesen az autóban érzékelhető zajt. (Látatlanban a Michelint választanám a Pirelli ellenében.)
Amennyiben esetleg elektromos autóra keresel abroncsot, léteznek már kimondottan EV-khez tervezett abroncsok (alacsony zaj, az induláskor jelentkező azonnali nagy forgatónyomaték kezelése, kedvező gördülési ellenállás a jellemzőjük). -
Manitou
veterán
Continental UltraContact-ról van valakinek tapasztalata?
195/60R15-ben kellene.
(Vagy hasonló árban van Premiumcontact és EcoContact is.)Toyo Proxes TR1 volt a kiszemelt, de most képbe került az Ultracontact is.
Zajszint és fogyasztás másodlagos, a minél jobb tapadás a cél.
Esetleg Ventus Prime 3 (4) -
tboldi
nagyúr
válasz tboldi #52046 üzenetére
Pontosítok:
Elöl 2,3 + 0,1
Hátul 2,2 + 0,1Mondjuk én a 175/65R14-re vonatkozót veszem alapul, pedig a 185/55R15-re valót kellene.
De ez így bevált, a korábbi rendellenes kopás sem jelentkezett azóta, hogy erre a plusz egytizedre ráálltam.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #52039 üzenetére
Előírt + 0,1 bar.
-
félisten
-
rbalint88
addikt
válasz szabonagyur #52043 üzenetére
Nekem nyarinal es telinel is a gyari ajanlas plusz 1-2 tized valt be, autoja valogatja. Kevesbe tolja el kanyarban magat, stabilabb, elesebben fordul.
Mondjuk ami fura, hogy azt mondjak telinel jobb is hoban, hogy ha tul van fujva, mert jobban “szetnyilik a minta”, de en pont az ellenkezojet tapasztaltam, kicsit le kellett ereszteni (2.2->1.8) es egybol tapadt. Ez a tapasztalas kb 11-12 eves ( ), mert meg az elso autommal volt, a masodik autom osszkerekes volt, azota meg nem volt eleg ho -
félisten
-
No.01
őstag
válasz szabonagyur #52041 üzenetére
Ha a gumi/felni merete gyari (elterni ugye el lehet csak erossen ellenjavallott) akkor a nyomasnak is stimmelnie kell. Kevesebbet biztosan nem tennek bele, de ahogy irtam sokkal tobbet sem.
Ha v.mi nem kerek akkor az szerintem nem a nyomas vegett van. Mas keverek, esetleg uj guminal az elejen meg a formalevalaszto... -
félisten
-
No.01
őstag
válasz szabonagyur #52039 üzenetére
Igaz nem engem kerdeztel, de batorkodnek bele vau-zni
Anno a gumis ismeros tanacsolta, h erdemes a gyari eloirtnal 0,1 vagy 0,2bar-al feljebb menni.
A komforton es a tapadason nem ront annyit mint amennyit ved a "kellemes" magyar utakon.
En mar tobb eve igy jarok. Szvsz gumi es auto fuggo is, de a 0,2-nel nagyobb nyomas mar egyeseknek zavaro lehet. Egyszer probaltam szamomra erezheto volt. Igy minden autonkon +0,1 az elorithoz kepest elol es hatul is.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz yodamester10 #52030 üzenetére
Nem, előbbi 5x100, utóbbi 5x112.
-
yodamester10
őstag
Érdeklődök,hogy a 4-es Golf osztókor ugyan akkora mint a 7-es Golfé?
-
No.01
őstag
Attol fugg mire kell. Elobbi kisse sportosabb, utobbi inkabb tura orientalt.
Normal hasznalatra en biztosan a 2.-at vennem. Foleg, h ujabb modell/fejlesztes. -
Zsombe
senior tag
-
veterán
válasz Puma K #52019 üzenetére
Esetleg egy Hankook S1 Evo3?
A kopását nem tudom, utána kell nézni teszteken. A Laptimingban mint a Michelin PS4-től egy picivel elmaradó teljesítményű gumiként jellemezték, ajánlották.Szerk: 235/45R17-ben nem gyártják sajnos. Hankookból marad az S1 Evo2 és a Ventus Prime 4.
[ Szerkesztve ]
-
Puma K
nagyúr
Ezeket a Falkeneket még 2020. áprilisában ajánlották a sárga-fekete hárombetűs gumis cégnél.
Akkor bementem, hogy felrakatnám a nyári gumikat (2020. januárjában vettem az autót), de a szerelők mutatták centrírozás előtt, hogy ők ezt már nem tennék fel: a kopásjelző közel volt, mindegyiknek enyhén repedezett volt a széle és mivel hátul terpeszt az autó így adott részen körbe jobban meg voltak kopva gumik (vásárláskor ajándék volt a nyári papucs Style 32-es szett amin ezek a gumik voltak, mert korrekt-rendes voltam az eladóval így nem adta el külön őket az autó eladása után).
Kértem javaslatot, hogy 235/45R17 méretben milyen gumik ajánlottak erre az autóra. Kaptam 3 féle ajánlást amit ott és akkor készleten lévő gumik közül tudtak adni. Erre esett a választásom. Alapból nem lenne bajom ezzel a gumival.
Most venni akarok valamit, mert ez a rázás zavaró és rázástól függetlenül, de tojás formájú gumival nem akarom használni az autót.
Szeretnék észszerű keretek között jó gumit tenni az autóra, mert ugye ezeken keresztül érintkezik az autó az úttal. Ennek megfelelően a téligumiból Continental TS 860 205/65R15 került az autóra.
A topikban korábban már kérdezősködtem abroncsokat illetően és sportolási vagy túrázási felhasználási módnak megfelelően kaptam ajánlásokat amikből végül a Michelin Primacy 4 majd most a 4+ verzióra esett volna a választásom. Úgy voltam vele, hogy ezt a szezont még a mostani Falkenekkel lefutom. De jelenleg úgy vagyok, hogy nem hagynám így. Főleg ha elkezdek jobban mászkálni mindenfelé, akkor nem szeretném ha a gumi miatt lenne bármilyen problémám.
Ahogy a TS860-akat 34k/db áron vettem meg úgy, a nyáriból 35k/db áron vennék valamit.
Az árak az élet minden területén emelkedtek. Sajnos a lélektani határ és az eszem az ami azt mondja, hogy nem biztos, hogy kell nekem a 40k/db feletti árú gumi, mert az ehhez képest olcsóbb is tudhatja azt ami nekem kell, azaz tapadjon az említett száraz-nedves úton és ne kopjon el egy-két szezon alatt.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
No.01
őstag
válasz Puma K #52011 üzenetére
Kis tulzassal az emlitetet Falkennel csak jobbat talalsz
Amit keresel az leginkabb a Primacy4-el irtad le, de ott meg az ar magasabb ugye.
A BlueResponse jo lehet. Abbol mar van "2. generacios" is igaz meg nem minden meretben.
P Zero Nero GT-t neztem en nem vennem. Mar regebbi fejlesztes es arban nem hinnem, h sokkal a Primacy 4 (esetleg 4+) alatt lenne... bar a Falkannel biztosan jobb.2 Falkenem volt eddig. Az egyiket a gyarto szerelte a masikat anno en vettem mert a nagyon hulye meretben anno nem volt mas. Az ar nyomott ahogy a kulonbozo mutatoi is. Ha kevesbbe sarkitva szeretnek fogalmazni akkor kis tulzassal azt is mondhatnam, h ar/ertek aranyban rendben van, de szerintem nem. Van jobb, bar az ar mellett a felhasznalas modja is szamit.
-
Reggie0
félisten
válasz rbalint88 #52001 üzenetére
Az osszetort kozpontosito is tartja, amig le nem szereled a kereket es ki nem esik. Ha nem lenne szerepe, akkor nem lenne erohatas rajta es ossze sem tort volna, hiaba volt rossz a minosege. Ebbol latszik, hogy szukseg van ra, mert van mit tartania.
A gumisoknal kereket szerelni pedig nem jarmugepeszek szoktak.
[ Szerkesztve ]
-
Monyos
aktív tag
sziasztok!
Hátsókerekes E90 325i-re keresek nyári gumit 225/40 R18 méretben, ha jól látom 30 ezres kategóriában már van választék.
Van 2db Hankook Ventus S1 Evo2 a garázsban amik korábban az autón voltak, hibátlanok viszont azok mérete 225/45, így inkább visszatérnék a gyári ajánlásra ha már úgyis venni kell. Csak zárójeles kérdés: Mennyire okozna gondot ha hátul maradna 225/45 előre viszont 225/40 kerülne egy szezonra? -
tasiadam
veterán
válasz Puma K #52011 üzenetére
A Nero GT az vizen meg szárazon elég jó, a kopása az jó kérdés. 10e km-t nemigen volt az autó, aztán el lett adva, mert elgörbült agyban a felni, ne kérdezd hogy. De nem fog 1 nyár alatt elkponi.
[ Szerkesztve ]
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
Puma K
nagyúr
Urak!
Milyen gumi létezik 235/45R17 méretben ami tulajdonságait tekintve a Falken ZIEX ZE310 felett van leginkább száraz-nedves tapadást tekintve és esetleg egy nyár alatt nem kopik el, de árban a Michelin Primacy 4 alatt van?
Tojás formájú lett az egyik Falken és útminőségtől is függ, de inkább 80-90-től felfele enyhén ráz... most kéne vennem 4 új gumit a legrosszabbkor mikor már szezonja van ezeknek a nyári gumiknak és szép áruk is van meg még lesz is ahogy olvastam, hogy emelkedni fognak még jobban.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Michelin vol acoustic gumival van valakinek tapasztalata?
A csendesség a lényeg természetesen... -
konci79
őstag
A modernebb autóknál igen, de pl. az én 71-es bogaramnál ( meg a többinél is) csak a csavar fogja. Ezért nem mindegy milyen gumishoz megyek, csak egy adapterrel tudják rendesen kicentrirozni, amire felcsavarozzak a saját csavarjaival a felnit.
Nyíregyházán pl. 1 ilyen gumis van. -
Qru
MODERÁTOR
válasz rbalint88 #52001 üzenetére
Kerekcsavar csak a helyen tartja a felnit, az agy a teherviselo. Ezert is nem kell annyira ratepni (a gyartoi ajanlas szerint) a csavarokat, mert nem az az igazi teherviselo.
Egyszer eltort az egyik kerektocsavarom az 5-bol. Labon kellett elgurulnom az alkatreszert. Elotte beszeltem gumissal, monda, hogy menjek nyugodtan ha az 5-bol csak 3 csavar lenne az is eleg lenne, mert a csavar csak odafogja a kerektarcsat.
#nincsbennetarcsi
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest