-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
kicsitomi88
őstag
Sziasztok!
Május 13-án vásároltam a Szegedi Bird PC-ben egy ASUS M2NE-SLI alaplapot. Július elején egy memóriamodul cserénél letört a memóriarögzítő, de a alaplap és a memóriák is ettől kifogástalanul működtek. Egy hétre rá az alaplap tönkrement ''úgy magában''. Visszavittem, júl 19-én leadtam ún feltételes garanciába. Azt mondták másfél hónap lesz mire egyáltalán megvizsgálják, hogy kicserélik e. Ekkor elkértem a cégvezető telefonszámát, aki biztosított, hogy következő hétfőn mehetek az új lapért, csak át kell vennie azt tőle a nagykernek.
Mikor letelt a telefonban megadott határidő felhívtam, és mondtam, hogy amennyiben a jogszabályban megadott időn belül(15 nap), nem kapok újat akkor más szervekhez fordulok. Ő azt mondta h a jogszabály 30 napot ír elő.
Elmentem a fogyasztóvédelemhez ahol elmondták, hogy a határidő 15 nap, és ha azon túl nem adnak újat akkor lehetőségem van a békéltető testülethez fordulni. Visszamentem és mondtam, h azt az információt kaptam, hogy 15 nap a határidő. Erre az volt a válasz a titkárnőtől, hogy mutassam meg melyik jogszabály az
A fv-nél azt mondták, hogy független akkreditált szakértővel kell kivizsgáltatniuk a lapot, hogy az én hibám miatt tört e le a memóriarögzítő, ugyanis emiatt vették át az ún feltételes garanciába, ami annyit tesz h akkor cserélik ki ha a nagyker átveszi. A kivizsgálást megtagadták, mondván nem az ő dolguk. Mikor felhívtam rá a figyelmüket, hogy én nem a nagykerrel hanem velük állok szerződésben azt mondták nem érdekli őket...
A helyzet pikantériája az, h a garanciális szerződést amelyet lepecsételtek és aláírtak, _elírták_. A garancia elvesztésének az okainál, az áll a szövegértelmezés szerint, hogy amennyiben nincs rajta törés, repedés, túláram okozta kár akkor a garancia elveszik.
A szerződésben van egy pont miszerint ha a vételár 10%-t azonnal befizetem akkor azonnal kicserélik, ezt is megtagadták.
A panaszkönyvben bejegyeztem ezeket az észrevételeket, a válasz a következő volt tömörítve: ''Alaplapot feltételes garanciába átvettük, az eljárás folyamatban''. Azt az fv-nél közölték, velem, hogy olyan, h felt gar olyat a jogszabályok nem ismernek.
A garanciás átvételi lapon határidőnek aug 18át jelölték meg ők, de még mindig semmi hír. Mikor hívom őket azt mondják a nagykernél van, mikor mondom, h hívja fel akkor azt mondja, hogy a nagykert nem zavarhatja ilyenekkel.
A békéltető testületi tárgyalást 29-ére tűzték ki.
Szerintetek mire számíthatok? Ha a javamra ítélnek de nem cserélik akkor sem akkor bíróság? Ha esetleg 28-án csörögnek, hogy mehetek a lapért akkor semmilyen szankciót nem fognak alkalmazni velük szemben? Megúszhatják ezt büntetlenül a sorozatos jogsértések dacára?
Kösz a válaszokat.90 87.5 87.8 87.5
-
kicsitomi88
őstag
Nos, a lentebb leírt alaplap problémák továbbra is fennállnak. Pénteken indítom a pert a Bird PC (volt bluefish ellen). Levélben tájékoztattak, hogy a békéltetőtestület döntését nem applikálják.
90 87.5 87.8 87.5
-
kicsitomi88
őstag
válasz kicsitomi88 #966 üzenetére
Ha vkinek van ilyen irányú tapasztalata az kerem ossza meg ha publikus (perkoltseg stb). 21300 HUF a lap erteke.
90 87.5 87.8 87.5
-
kicsitomi88
őstag
Ha elutasította volna akkor szerződészegésért pereltem volna be, mivel elírták a garanciavesztés okait. Ezek szerint csak akkor veszik el a garancia ha NINCS rajta törés, repedés stb...
Az ügy már az ügyvédnél van. Ő foglalkozik vele. Szeged legjobb büntetőjogi ügyvédje, de mivel ismi ezért azt mondta szereti az ilyen finom szivatgatós ügyeket...90 87.5 87.8 87.5
-
kicsitomi88
őstag
válasz RoyalFlush #1093 üzenetére
Lehet h hasznaltaknal mashogy van, de ha 3 napon belul viszed vissza meg es a hiba mgallapitasra kerul akkor hasonlora cserelni kell vagy vissza kell adni a zset. Te dontesz.
90 87.5 87.8 87.5
-
kicsitomi88
őstag
-
kicsitomi88
őstag
válasz RoyalFlush #1097 üzenetére
Hehe
ha nincs valami alaírt cucli az szopoka lehet. mindenesetre verd nyalad es panaszkonyv meg fogyasztovedelem meg bekelteto testulettel lehet fenyegetozni.
90 87.5 87.8 87.5
-
kicsitomi88
őstag
-
kicsitomi88
őstag
Üdv uraim!
Remélem nagyon nem leszek off, történt ugyanis, hogy vettem egy pólót és véletlenül az eggyel nagyobbat raktam a kosárba. Mindez tegnap történt és én hétfőn tudok csak visszamenni. Kimosva-hordva nem volt, blokk megvan. Kötelesek kicserélni a kisebbre?
A válaszokat előre is köszönöm!
90 87.5 87.8 87.5
-
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Windows felhasználók OFF topikja
- BestBuy topik
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Hálózati / IP kamera
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Vezetékes FEJhallgatók
- OLED TV topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest