Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • krichd1

    addikt

    válasz Leigazoka #53652 üzenetére

    Az a példa sok tekintetben sántít, kezdve attól, hogy hol van DSD256 Metallica. ;]
    Ha veszünk egy ugyanolyan felvételt, tehát nem különböző master kiadást, az egyik 44,1kHz/16bit PCM valamilyen veszteségmenetes formátumban, a másik DSD256 vagy DS128 (ebből azért nagyobb a kínálat) formátumban. Bár ha a DSD nem natív felvétel, akkor már eleve bukik az egész, mivel a legelterjedtebb eljárás az, hogy a PCM anyagot keverés után analógba kijátszák, analóg eszközökkel akár még hozzányúlnak a masterhez, aztán a kész master szalagról a lánc végén sztereó DSD AD-vel visszadigitalizálják, így lesz a DSD felvétel. Most viszont nem ez a lényeg, hanem hogy a gyakorlati tapasztalat az több esetben DSD képes DAC-oknál, főleg a Sabre chipeseknél, amikor a 44,1kHz/16bit-es hanganyagot felkonvertáljuk DSD-be, akkor a felvétel jobban szól így, mint simán PCM-ben "bitperfect" ASIO, WASAPI módon. Így eléggé megnehezítve a különbségtételt az "eredeti" DSD verzióhoz képest.
    Ha egy hybrid SACD-ről megcsináljuk a kétféle formátumú fájlt, amin egyforma a két réteg hanganyaga minőségileg, akkor könnyen össze lehet hasonlítani ezeket a fentebbi módon.
    Érdekes például, hogy a Solution SACD lejátszók, DAC-ok meg fordítva csinálják, a DSD-t visszakonvertálják PCM-be, felkonvertálás sok kHz-re, aztán a DSD képes DAC chipet azzal PCM-el etetik, náluk így jobb a végeredmény.

    Az év legjobb zenei albumai: http://tinyurl.com/ou4u3ql

Új hozzászólás Aktív témák