Aktív témák
-
Male
nagyúr
Nekem úgy rémlik, mintha inkább támadta volna a dolgot... főleg a HRT-t. Persze lehet rosszul emlékszem.
CW interjú. Elég fura dolgok vannak benne, pl:
"Ha a hátul haladó versenyző egy másodpercen belül követi az előtte haladót, akkor a versenyfelügyelők egy elektromos jellel értesíteni fogják, hogy használhatja a rendszert"
Ez csak a fordítás, vagy komolyan ilyen a rendszer? Ne már, hogy egy ember fogja nyomkodni a gombot, hogy ki volt 1 másodpercen belül... még jó, hogy nem stopperrel állnak akkor ott, aztán zászlózgatnak. Ha ez komolyan nem automata rendszer, abból nagy cirkusz lesz egy hiba esetén."Szándékosan úgy írtuk meg a programot, hogy adott esetben, például, ha a két autó közti távolságot mérő rendszer bármilyen okból meghibásodik, a versenyző felül tudja írni majd a rendszert, és ő maga is működésbe hozhatja azt. Ez persze csak akkor lesz megengedett a számára, ha a csapata rendkívüli utasítást kapott erre vonatkozóan a versenyfelügyelőktől, és a rendszer jogosulatlan használata esetén természetesen súlyos büntetések lesznek kiszabva."
Na ez meg aztán... tehát ha elromlik, akkor majd a versenyző nézegeti, és ha ő 1 másodpercnél kevesebbnek látja, akkor felülbírálhatja a rendszert, és nyomja a gombot???
Ha ezzel valaki nyer vagy éppen veszít, abból aztán megint mi lesz... -
hunnylander
őstag
Eidáig meg az nem testszett a fanoknak, hogy a követő autó elvesztette leszorítóerőjének olyan nagy hányadát, hogy esélytelenné vált az előzésre; (értsd, hiába vezetett nagyon jóül a pilóta az autója technikailag másodpercekkel lassabbá vált technikai okokból), ésw csak annyi 'haszna' volt másik autó mögött közlekednie, hogy gyorsabban rongálódtak az abroncsai és problémásabbá vált a motor, váltó, fékek és egyebek hűtése.
A Red Bull videóból olyan infó derül ki, hogy még a DRS segédlettel is kell kb 1,5 mp erőfölény a sikeres előzéshez.
Ha figyelembe veszük a mérleg másik serpenyőjét és azt is, hogy mennyire le lesz korlátozva a használati terület, akkor a DRS csak kompenzál valamit, korántsem ad akkora előnyt a támadónak, mint az kap hátrányt technikai okokból.
Eddig én csak olyan véleményeket olvastam pilótáktól pl. Alonsotól, hogy az előzés ezután is nagyon nehéz lesz a DRS nem tud segíteni sokat. Meg olyat is Vetteltől, hogy a Pirellikkel nem lehet az ideális íven kívülre, mert ott foszlányok vannak, semmi tapadás, tönkreteszed vele az abroncsaidat.
És azt is kétlem, hogy a Pirellikkel vérmesebben lehetne próbálkozni, mint a Bridgekkell, ha nagyságrendekkel hamarabb rongyolódnak el.
De lesz előzés, ha lesz olyan szituáció mikor extrém eltérések lesznek a taktika miatt; friss abroncs vs elrongyolt kombinálva lágy vs kemény.
De a több bokszkiállás azt is magával hozza, hogy törvényszerűen több lehetőségük lesz a csapatoknak a bokszban előzni, és ez nem lehet pozitív a pályán való előzések lehetséges számára.
Pl. ha kiderül, hogy a Pirellikkel csak kínlódni lehet egy szituációban előzés helyett, akkor az autót előrehozottan berántják kerékcserére, a védekező meg csak a következő körben reagálhat és mivel rendszerint a hamarabbi friss abroncsos nyerheti az ilyen párbajt, ez is egy komoly lehetőség az előzésre.
Vagyis hiába adunk a versenyzőknek DRS-t, ha az abroncsok nem megfelelőek a komoly hajszára és támadásokra és lesz egy rakat kerékcsere, ami működhet előzésre, mikor valaki falba ütközik előzés tekintetében.
www.HunnyF1.com
-
Male
nagyúr
válasz hunnylander #24255 üzenetére
Nem az a bajom, hogy esetleg túl nagy előnyt ad, vagy hogy így majd könnyedén előzgetnek. Eleve az elgondolás nem tetszik, hogy valaki előnyt kap... ott van két autó a pályán, és az egyik használhat valamit, amit a másik nem. Ez számomra nem fér össze a tiszta versennyel.
Ottvan jópár, valószínűleg jól fizetett, és nem is hozzá nem értő ember. Találják ki, hogy:
- hogyan lehet majd közel menni a másikhoz, kihasznál a szélárnyékot, (nem csak gumikoptatásra), milyen felépítés, szárnyak kellenek ehhez.
- hogy milyennek kell lennie a pályának, hogy előzni lehessen
- hogy hogyan lehet az ideális íven kívül is elérni, hogy legyen tapadás...
- hogy ne kelljen a gumikkal spórolni... ha valaki támadni akar és tud, akkor ne azon kelljen matekoznia, hogy "ha most megelőzöm, akkor 2 kör múlva lassú leszek, és 4 helyet bukhatok"Nehéz? Persze. Azonban ez a dolguk, oldják meg. Ha nem képesek rá, akkor nem a megfelelő emberek vannak ott.
-
hunnylander
őstag
De annak sem kéne tetszenie, hogy csak az elől haladó kap kiváló aerodinamikai működési, hűtési és gumikímélési feltételeket!
Az F1 mindig a leggyorsabb autóverseny-széria akar lenni. Az aerodinamika mindaddig kizárhatatlan a dologból, amíg az autók nem légüres térben haladnak.
Newey neked okos ember? Lowe, Byrne, Symonds, Head?
Nekik a kisujjuk is többet tud fizikából és az F1-gyel kapcsolatos műszaki tudományokból , mint én.
Még Newey sem tudná teljesíteni azokat az elvárásokat, aki szerint nincs kevés előzés az F1-ben,
Szerintem is fel van fújva az egész téma a szurkolók részéről; lett sok intézkedés hozva az előzés könnyítésére, ennyi elég, akkor is ha nem lesz elég és továbbra is (nagyon helyesen!) nagyon nehéz lesz előzni. A figyelem a pályák felé fordult. Néhány napja/hete nyilatkozott Sam Michael egy érdekeset; röviden a sikánokat kéne betiltani. Az előzéshez szükséges kanyarkombinációk jól ismertek, csak néhány pályán ez hiányzik. (Nem csak új pályáknál.)
www.HunnyF1.com
-
Male
nagyúr
válasz hunnylander #24257 üzenetére
Az természetes dolog, ez viszont egy mesterséges könnyítés annak, aki elég közel ért, stb. Egyszerűen nem oké, hogy az egyik versenyzőre más szabályok vonatkozzanak (még ha csak rövid ideig is), mint a másikra. (Pont ezért nem szimpatikus nekem a hendikep rendszer sem másutt... persze izgalmasabbá teszi, stb, de akkor is... miért kell azt büntetni, aki jól teljesített, és ezzel előnyhöz juttatni azt, aki nem annyira.)
Ezzel tisztában vagyok, de a szabályokkal egyrészt befolyásolni lehet milyen légáramlatok vannak egy autó mögött, és azt is, hogy mi kell a hátul haladónak az elégséges tapadáshoz.
(ahogy ezzel próbálkoznak is a szárnyak variálásával egy ideje)Igen, annak tartom őket... és? Melyik közülük az elfogulatlan szakember, akit nem befolyásol az, hogy egy bizonyos csapat hogyan teljesít?
Ezt a mondatot nem igazán értem, de ha arra gondoltál, hogy az általam felsorolt elvárásokat nem tudná... hát de, szerintem ami az ő szakterületét érinti, azt tudná, csak egy cseppet ellenérdekelt a dologban (már amíg az RB ennyire elöl van, főleg időmérőn).
Persze, hogy fel, de nem is biztos, hogy annyira a szurkolók részéről. Megkérdezték, hogy több előzést akarnak-e látni... mégis, ki mondana egy ilyen kérdésre olyat, hogy nem? Ha minden körben lenne, még akkor is sokan azt mondanák, hogy "De, még több eseményt akarok!".
Igen, olvastam... és igazuk is van, a pályákkal is komoly gond van.... valahogy nehezen hiszem mondjuk, hogy ez csak most tűnt fel nekik... (végülis az újaknál mindig el is mondták, hogy itt most aztán de sok előzési lehetőség lesz... aztán valahogy többnyire nem lett). -
Pá
addikt
Nekem sem szimpatikus az a megközelítés, hogy a hátul jövőnek adjunk előnyt. Arra kéne törekedni, hogy a hátrányát megszüntessük és a kettő nem ugyanaz.
Ha okos emberek azt mondják, hogy az aerodinamikai hátrányt semmilyen módon nem lehet megszüntetni, azt elfogadom. De ettől a másik megoldás még nem lesz szimpatikus, csak egy kényszer félmegoldás. És közben mindenképpen kéne törekedni az eredeti probléma megoldásra.
A pályamódosításokat viszont támogatnám, ha abba az irányba mozdulna el a dolog.
[ Szerkesztve ]
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
Pá
addikt
Scarbs szerint a Ferrari is szerette volna Pyrosicből készíteni a kipufogó kivezetését és nekik sem engedték meg.
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
hunnylander
őstag
Még szép.
De ez alapján is, nekem az a benyomásom, tudva azt, hogy a PyroSicet lelkesen használják bevonatként, hogy (minimum) a Ferrari és a McLaren úgy gondolta, hogy a felesleges körülményeskedés helyett jobb lenne, ha engedélyeztetnénk a full anyaghasználatot, mert így feltehetőleg praktikusabb és gyorsabb a kivitelezés és az végeredmény meg megbízhatóbb.
Tehát 'ha úgy is megcsináljuk bevonatosan, ha elutasítást kapunk, nem lenne jobb ha ejtenénk ezt a szőrszálhasogató színjátékot és akkor mindenkinek kisebb vesződsége lenne vele'?
Nyilvánvalóan, főleg a vérmesebb csapatok, akik érzik, hogy idén lesz bőven kipufogó-fejlesztési verseny, úgy gondolják, hogy jobb lenne olyan anyaghasználati platformot kialakítani ehhez, ami kevesebb vesződséggel és pepecseléssel jár.
Az FIA indoklásából, szemszögéből, ha csak az anyagköltséget nézik, mondhatják, hogy a PyroSicet nem engedjük használni 'tisztán', teljes keresztmetszetben, mert túl drága és a kis csapatok nem bírnák anyagilag. Viszont a pepecselős, bevonatolós hőszigetelő megoldások, szintén PyroSicből és társaikból meg a munkaigényessége miatt lehet drága, mert több munkaóra.
www.HunnyF1.com
-
Oliverda
félisten
válasz hunnylander #24261 üzenetére
Miért nem mindegy az FIA-nak, hogy a költségkereten belül melyik csapat mire költi el a pénzt?
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
qfm
senior tag
-
qfm
senior tag
A lassabbat segítő megoldásoknál pedig azt tartanám sportszerűnek hogy év elején nyilatkozzanak szezon előtt hogy használják e, vagy sem a rendszert, és ha nem, akkor nem használhatják előzésre, de velük szembe se használhassák. Így lemondanak az előnyökről, de a hátrányos megkülönböztetésről is csak azért mert esetleg jobbak.
Lehet később megbánnák a döntést, ha véletlen mégse olyan jók mint hitték, de legalább nem muszáj elviselniük hogy a gyengébbeket nyomatják.
-
SzalaiG
addikt
válasz Motion_Blur #24265 üzenetére
Idén azért morbid lenne. Majd akkor módosítsanak, ha vége az idénynek!
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #24265 üzenetére
2013-tól lesz újra alacsony orr. 2012-re maximum az lehet, hogy az orrcsúcs magasságát kicsit szigorítják. Alapvetően a magas orr az ideális a jelenlegi formulában, mindaddig amíg a McLaren új koncepciója nem kezd el gyümölcsözni, mert az jól megmutatná, hogy lehetne nagyobb koncepcionális változatosság is a jelenlegi aero-regulák mellett is.
Más:
Egy kis kiegészítő tippjáték az PH!ntasy F1Liga mellé, 'flancos' helyen, ahol összemérhetjük a 'tudásunkat' az szakértőkkel is. Illetve a nyeremények is nagyon értékesek.
És ezek az 'expert-ek' tippjei az első nagydíjra.
www.HunnyF1.com
-
munky
őstag
Nehéz ezt a maradék nyolc napot kivárni.
Már nagyon várom, sok kérdésre fény derül ugyanakkor, ahogy az általában lenni szokott az idénynyitó több kérdést vet fel, mint amennyit megválaszol.
-
attisx
addikt
A Foreca 10 napos előrejelzése szerint az egész jövőhéten esős idő lesz. Aztán meg majd meglátjuk. Amilyen pontosak ezek az időjósok...
[ Szerkesztve ]
Rossz a helyesírásom?! Vedd úgy, hogy mobilról írtam... :D
-
Kroni1
veterán
Már alig várom a szezonkezdést!
-
Motion_Blur
félisten
A Pirelli megerősítette a 2011-es színkódokat:
Kemény: Ezüst
Közepes: Fehér
Lágy: Sárga
Szuper-lágy: Piros
Köztes gumi: Világoskék
Esős gumi: NarancssárgaStavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
sekli
addikt
válasz Motion_Blur #24277 üzenetére
Én a helyükben egy kicsit megerőltettem volna az agyamat, hogy valami kevés logika is legyen benne.
-
Thrawn
félisten
-
Pá
addikt
Most mit sírtok, nem mindegy milyen szín? Lényeg, hogy mindegyik más és innentől meg lehet különböztetni. Tökéletes nem lehet, mivel mindenkinek más az ízlése, nekem pl tetszik a rendszer.
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
hunnylander
őstag
válasz D.Orion #24281 üzenetére
Pedig de.
A színválasztás meg logikus.
Az ezüst és fehér semlegesek az autók színeihez és jó társítások a keményebb, ridegebb keverékekhez, mint hidegebb, ridegebb 'színek'.
Sárga - Pirelli, gyorsabb keveréktípus, piros - szuperlágy, 'legforróbb', leghangsúlyosabb szín, teljesen logikus a leggyorsabb keveréknek. És a piros is jól meg a mezőny autószíneinek nagy részéhez.
Az esőgumik meg a fennmaradó lehetőségek, a kék, mint a víz színe és egy szín, ami egy konzervatív szín, sok autóhoz passzolhat esztétikailag. A narancs, közelében van a Pirelli színéhez, és jellegében ugyanúgy logikus az intermediatenek, mint a piros a szuperlágynak, és a piroshoz is határos, a sárga és a piros átmeneteként.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
Thrawn
félisten
Hááát, ha te 300 km/h fölött megmondod melyik a fehér és melyik az ezüst...
A rendszer nekem is tetszik, csak van benne némi ésszerűtlenség (az én meglátásom szerint).Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł
-
Pá
addikt
válasz Thrawn #24284 üzenetére
Az ezüst és a fehér elvileg nem kéne egy versenyen szerepeljen, a többivel nincs gáz.
Nem tökéletes, de szerintem SOKKAL jobb, mint a Bridgestone rendszere.hunny: én is pont így értelmeztem a szándékukat, csak nem volt kedvem hosszan leírni
[ Szerkesztve ]
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
munky
őstag
Szerintem a Bridgestone azon rendszere, hogy az épp aktuális pályán mindig a lágyabb keverék oldala volt zöldre festve sokkal egyértelműbb volt.
Meglátjuk a gyakorlatban hogyan működik majd, de egyenlőre nem sok jót nézek ki belőle...
-
D.Orion
veterán
válasz hunnylander #24283 üzenetére
Végülis igazad van.
-
hunnylander
őstag
válasz D.Orion #24287 üzenetére
És még a Ferrari, McLaren, Mercedes stb. is meg van tisztelve, ki van szolgálva, ráadásul frappánsan is, mert az előzetes vélemények szerint a Ferrari lehet a leggumikímélőbb autó, tehát többszörösen is jól állhat neki a szuperlágy piros. A McLarennél meg mindig is szerették a keményebb keverékekre hangolni az autót, abból meg lesz ezüst is.
Konzervatív, de logikus a kiosztás. A sok extrém, csicsásabb szín habár magában szép és érdekes lehetne meg hivalkodó és feltűnő, de nagyon elüthetne sok autó színétől és amiatt lennének ócsárolva, hogy a Pirelli milyen csicsás színeket választott normális színek helyett. Szerintem a jelenlegi választás okozhat a legkisebb felháborodást, ezért megfelelő döntés, mert olyan megoldást nem találhattak, ami mindenkinek tetszik, mert a színek ízlés és szubjektív téma.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
munky
őstag
Szerintem a legtöbb néző számára teljesen érdektelen, hogy a gumigyártó teljes palettáján egy keverék közepesnek vagy keménynek számít, így az adott hétvégén jelenlévő keverékek közül bőven elég volt jelölni a lágyabbat is...
De ez ízlés kérdése, engem például nem zavart a dolog.
Majd kiderül, hogy a Pirelli féle megoldás mit mutat a gyakorlatban.
-
SzalaiG
addikt
válasz hunnylander #24275 üzenetére
Schumi behúzza az elsőt.
-
SzalaiG
addikt
válasz hunnylander #24269 üzenetére
Az "expert"-ek sz@rt se értenek hozzá.
Te mit mondasz? Én arra többet adok.
-
Blaze13
tag
Sziasztok!
A napokban láttam a bemutatóban, hogy talán egy Red Bull-nak kiesik a két első kereke egyszerre...valaki tudja, hogy ki volt és melyik futamon? -
Blaze13
tag
-
Male
nagyúr
válasz Motion_Blur #24277 üzenetére
Nekem tetszik, és logikus is számomra... bár az extrém esős lehetett volna nagyon sötét kék, az a sorba jobban illene.
Egyedül azzal van gondom, amit Thrawn is említ: az ezüst és a fehér megkülönböztethetősége kérdéses. Persze ha jól lövik be, akkor ezzel sem lesz gond.
-
Male
nagyúr
válasz Motion_Blur #24298 üzenetére
Igen... nekem szimpatikusabb az, ha a versenyen rögtön látni milyen keverék van egy autón, nem kell hozzá tudni, hogy épp melyik kettőt vitték a futamra.
...és pont ezért van a bajom az ezüst-fehérrel. Persze ki lehet találni abból, hogy sárga vagy piros van még azon a futamon, de jobb lenne, ha inkább látszódna egyből (ha meg változtatnak, és mégsem hagynak ki egy fokozatot, akkor meg máris gond van). Mondjuk lehet sikerül olyan ezüstöt kikeverni, ami nem téveszthető össze a fehérrel.
-
-Mike-
addikt
Most már a kurva fontos szín kérdés kivan tárgyalva vagy még lesz belőle 2oldal hozzászólás?
Aktív témák
- Vicces képek
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Ukrajnai háború
- Milyen okostelefont vegyek?
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kerékpársportok
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- PlayStation 5
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Bomba ár! HP Elite X2 1011 G1 - m5 I 8GB I 256GB SSD I 11,6" FHD Touch I CAM I W10 I Gari
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- 8db GeForce RTX 3090 Egyben
- VAST AI - VAST AI - VAST AI - GeForce RTX 3090
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs