Aktív témák
-
Motion_Blur
félisten
válasz D.Orion #37000 üzenetére
Én nem először álértetlenkedek ilyenkor feléjük és kérdezek forrás felől stb, mindig ugyanaz a válasz: biztos a konkurenciától vagyok... ja persze rögtön törölnek.
Igazi barmok..
TheChos3nOne: [link] f1live és sportgéza kivételével mindegyik tűrhető, de talán a Motorsportal és az F1Világ a legjobb
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Pá
addikt
Általában a hírek mennyisége és a minősége fordítottan arányos szokott lenni.
Én az A5-öt olvasom csak a magyar oldalak közül, nincs túl sok hír és általában később is teszik ki őket, mint a többi, viszont cserébe egész korrekt, összeszedett cikkek szoktak lenni. Bár amióta FP lelépett onnan, már valahogy azt sem érzem az igazinak.''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
rocket
nagyúr
-
boogie84
veterán
-
dokar
addikt
fú de unalmas volt a WTCC, ez a másik pályavezetés pedig igazán fos, a csudáért nem volt jó az F1-es?
extra - SEXRay
-
proof88
addikt
nem F1, de ez a Simoncelli eset nagyon kemény ...
-
őstag
-
Nowhereman
őstag
Az egészben az a röhej, hogy a szavazatszámláló valszeg az IP mellett a beérkezés idejét is rögzítette - lévén erre is hivatkoztak. Ha meg van az adatkupac nem lett volna gyorsabb percek alatt összeütni egy progit ami a szabálytalannak ítélt szavazatok kihagyásával számolt volna, ahelyett hogy röhejessé teszik magukat sorsolással meg újraszavazással.
Utánam a kondenzcsik!
-
shteer
titán
-
proof88
addikt
szóval 1 hét alatt 2 bajnokot is elvesztettünk ...
-
Nowhereman
őstag
válasz Szabesz #37014 üzenetére
Igen, kb. az ilyen szintű veszély miatt nincsenek puha pöcsű reklámarcok a moto-GP-ben, míg a forma1-ből lassan teljesen kiszorítsák tökös kőarcokat.
A fene vinné el csontos-kezű kaszás uraság ízlését! Nincs elég plebsnyomorító aljadék ember ezen a világon(akikről persze egy rohadt rossz szót se lehet mondani, ha megmihálylanak, a többi aljadék meg szenté avatja), hogy az ilyen pompás fickók között arat, akik a hétvégi sör mellé valami örömöt csempésznek az átlagjobbágy nyomorúságos életébe...Utánam a kondenzcsik!
-
őstag
-
JColee
őstag
válasz Nowhereman #37019 üzenetére
Valóban, mennyivel jobb lenne, ha F1- is arról szólna, hogy ezen a héten ki halt meg. Nézzél már egy kicsit magadba.
[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
válasz JColee #37021 üzenetére
A "plebsnyomorító" alatt sztem sem F1-s arcokat értett...egyébként meg csak a tökös arcok kiszorításáról volt szó (ha azt nézzük pl Bourdais mekkora jót ment a V8sc-ben akkor van is benne pont).
Szal a 'plebsznyomorító' az vagy világnézeti, vagy politikai neheztelésre utal...ami sztem majd mindenkinek van. Sic' valóban egy sportot és a világot szerető szerethető figurának tűnt így távolból, nagy veszteség a technikai motorsportnak, a motorozás világának -
[CS]Blade2
addikt
Azért hozzá kell tenni, hogy F1-es pilóták is bevállalják mindig, mikor beülnek, hogy akár meg is halhatnak. Vettel is nyilatkozta épp pár napja.
Annyi van, hogy páran azért nem szívesen vállalnak a szokásosnál nagyobb kockázatot, mint Webber vagy Bari, amikor sötétedett, vagy esett, és panaszkodtak. Mellette azért így is bevállalták, és vállalják a mai napig minden versenyhétvégén.
Egyébként teljesen érthető, és a múltban ez sok esetben segített volna elkerülni a bajt. Pl Senna-tól volt egy ilyen, hogy előtte érezte, hogy nem kellene elindulnia azon a futamon. -
PazsitZ
addikt
válasz [CS]Blade2 #37024 üzenetére
A gyengébb képességűek kedvéért, elmesélem sokadszor:
Webber beszélgetését azért játszották be, mert ő volt a versenyző bizottság vezetője, aki végigment és megkérdezte a pilótákat. Többségi döntés volt, hogy nem alkalmas a pálya, ezt utólag is lenyilatkozta a legtöbb pilóta.
De hozzátenném még ezután sem ő döntött a dologról, hanem a vezetés.szóval ne fárassz már plz. a nem vállalja a kockázatot kényszerképzet hülyeségeiddel.
[ Szerkesztve ]
- http://pazsitz.hu -
-
Nowhereman
őstag
válasz #70869248 #37023 üzenetére
No végre egy ember, aki felfogja a világból jövő inputot..
A plebsnyomorító a prolik jogait semmibevevő éhbérért robotoltató mágnás, vagy a kurvája, a törvényeket a megbízóik ízlése szerint a nép és az ország érdekeivel szemben alakító korrupt politikus, és a hasonlók. Hja és persze a világ legexkluzívabb hirdetőfelületére(F1) is tolják befelé a reklámarcaikat, az igazi gladiátorok kárára. A moto-Gp kisebb publicitása és nagyobb veszélyfaktora miatt még nem zsúrpubisodott lefelé. Csupa atomarc, akik nem teremnek miden bokorban.Utánam a kondenzcsik!
-
PazsitZ
addikt
- http://pazsitz.hu -
-
#70869248
törölt tag
válasz JColee #37029 üzenetére
Nézd, majd válaszol rá az aki írta, de sztem nem az volt a lényeg hogy haljanak meg az F1-ben....puhapé arcok...a biztonsággal az a baj, hogy ha túlzásba viszik azzal élményt vesznek el tőlünk, és sokszor lehetőséget a tehetséges de gyenge autóban ülő versenyzőktől.
Nem akarok vitát gerjeszteni, mert a biztonsággal szemben nem lehet nyerni...elég hozzá egy ilyen eset mint a mai, és nincs érv ami megállná a helyét...szal biztos bukó a veszélyesebb versenyek mellett kardoskodni.
De az tény hogy verte már le nálam a lécet egy két olyan futam, ahol vártak míg alábbhagy az eső, illetve SC mögül köröztek meg rajtoltak.....miközben régen ez nem volt divat, meg teljes pályás sárga zászlózás mert valaki a bukótérben landolt, a fizetős pályák amik lehetőséget vesznek el az izgalmas vonalvezetésű pályáktól, a fizetős versenyzők, az alibiző versenyzők....
..komolyan amióta 'olcsóbb' lett az F1 több a fizetős versenyző mint előtteszerk: a 'fizetős' versenyzőt az erősebb szponzorokkal értem...manapság az is egy 'kvalitás' a versenyzőnél, hogy mennyi pénzzel tud érkezni.
[ Szerkesztve ]
-
Nowhereman
őstag
válasz #70869248 #37031 üzenetére
A formula1 maga a következetlenség a biztonság szempontjából. Csinálják a fesztivált olyan szitukban, amikor legfeljebb csak néhány karosszéria idomdarab léte van veszélyben, mikor meg kis híján kiirtanak egy fél pályamunkásbrigádot, akkor semmi se történik. Bevezették a sárgazászlós szabályokat, de bár rendre megszegték, elvétve van bünti belőle: majd talán ha majd valamelyik sikerrel le is tarolja valamelyik munkásbrigádot...
Utánam a kondenzcsik!
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Nowhereman #37034 üzenetére
Kíváncsi lennék hány pontot vett el a gyengébb csapatoktól a sóderágyak/bukóterek lebetonozása...
Balesetben se sok értelme van, mert feleannyira se fogja meg az autót...
Egyébként egyet értek.
A Formula1 amúgy minden téren következetlenségek tömkelege...
Legjobb példa a Zöldség... Annyira környezettudatosak vagyunk, hogy építettünk egy éjszakai pályát, amin ~5MW-ot fogyaszt a világítás óránként... Persze mindezt generátorokról, mert a villamoshálózat nem bírná...
Vagy ott a versenynaptár, aminek következtében kétszer kerülik meg a földet...
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
MPowerPH
félisten
válasz TESCO-Zsömle #37035 üzenetére
Ez nem igaz, ekkora baromságot ne mondjál már. Nem az autó megfogásán/lassításán van a hangsúly, hanem azon, hogy aszfaltozott bukótéren tudod irányítani az autód, így van lehetőség korrigálni, elkerülni a balesetet, megfékezni az autót. Míg sóderágyban csak utas vagy, ott nem tehetsz semmit.
A biztonsággal nincsenek problémák, kell is.
Csak hogy lásd: 1954 -től kezdve 1994 Imoláig 26 versenyző halt meg F1-es autó volánjánál. Ha átlagot is számítok, akkor ez évtizedenként 5 versenyző. És akkor még nem számoltam a pálya személyzetét, és a nézőket, amik száma magasabb.
94 óta nem történt a pilóták körében haláleset, pedig volt nem egy kettő nagy bukás, ütközés. Ha másért nem, akkor ezért megéri, és igenis kell nyomni, törekedni kell arra, hogy ilyen ne fordulhasson elő.
Ettől még az esős versenyek viccesek, de ez is az FIA hibája, miért kellett kiszedni a monsoon gumikat? Régen pl. Malayon ha kevés volt a sima esős abroncs, akkor felrakták azt, és köröztek tovább. Mert hiába engednék el a versenyzőket felhőszakadásban, azonnal felúszna az autó, legalábbis a jelenlegi állapotokat nézve. És miért lett eltörölve? Költségcsökkentés címen. Nekem azzal van ki a tököm. Mert a V10 éra volt az igazi, akkor még nagyobb volt a szabadság is. Most minden jót betiltanak 1 év után. pl. a dupla fedeles diffúzorok. Miért probléma az? Az F csatorna is szuper volt. De pl. a DRS az szánalmas, az F1 egyik szégyene, hogy idáig kellett süllyedni az előzésekért(kikerülések). Anno nem azért változott meg az autók formája, hogy segítse az előzéseket? Hát dehogynem. Azt semmit nem ért, de óriási pénzbe került mindenkinek erre a fejlesztési vonalra átállni, mert nulláról kellett indulni. Tehát tök értelmetlen volt ez a módosítás is.
Beszélnek itt a költségekről, meg a zöld energiáról. És akkor az éjszakai futam mit keres itt?? Vagy ott a világítást a napkollektorok által eltárolt energiával működtetik... mert kötve hiszem. Tiszta pazarlás, nagy hülyeség.
És jön a sok ócska pálya, egyik szarabb mint a másik. Bezzeg a régi helyszíneken nem volt ilyen probléma. Csak ugye azok mára nem tudják megfizetni az F1-et.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz MPowerPH #37036 üzenetére
Nem a f@szt. A bukótér lényege, hogy ha hibázol, ne csapódj a betonfalnak, mint Monaco-ban vagy Szingapúrban... A másik feladata, hogy lassítsa a járművet mire az eléri a falat.
Utóbbit a beton nem képes ellátni. Az aszfaltozott bukótér lényege nem a baleset megelőzése, hanem a pilóta versenyben tartása egy esetleges hiba után.
Anno nem azért változott meg az autók formája, hogy segítse az előzéseket? Hát dehogynem. Azt semmit nem ért...
...mert amit nyertek volna a külső aerodinamikai elemeken, azt a csapatok behozták a dupla-diffúzorral. Az Aero-csomag lényege az volt, hogy előzés szempontjából kedvezőbbé tegyék az autókról lelépő légáramlatokat.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
MPowerPH
félisten
válasz TESCO-Zsömle #37037 üzenetére
Azért kell aszfaltozott bukótér, mert ott tudsz korrigálni, és akár meg is tudod akadályozni az ütközést. Most őszintén, melyik fogja jobban az autót? Aszfalton 4 kerék blokkolva, és úgy csúszik a fal felé. Vagy kavicságyban szintén blokkoló kerék, de az autó pattog, nincs állandó kontaktus a kavics és a gumik között, ráadásul a gumi egyáltalán nem tapad a kavicson, ergo nem fogja úgy az autót, mint mikor az aszfalton.
Próbáld ki. Én már tapasztaltam kint a Hungaroringen fedett autóval, hogy mi a különbség. És bizony a kavicson mázlim volt, csak utas voltam. De ugye a jóval alacsonyabb sebesség miatt megúsztam. Míg aszfaltozott bukótéren ugyan akkora sebességnél tudtam korrigálni, és visszajönni. (És nem is egyszer jártam meg egyiket sem, rohadt hideg gumik. ) Mikor kimész egyenesen, mert benézel egy kanyart melyiken állsz meg előbb? Az aszfalton, ahol végig tudsz satuzni, vagy a kavicson, ahol csak végigpattogsz?"Az Aero-csomag lényege az volt, hogy előzés szempontjából kedvezőbbé tegyék az autókról lelépő légáramlatokat."
És ez sikerült? A nagy pikulát sikerült. Csak a pénz ment rá. Mennyi volt a V10-es motorok fejlesztése? Mennyi lesz most a V6 Turbo -ké? Hopp, ezeket a költségeket senki nem számolja, milyen érdekes.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
#70869248
törölt tag
válasz MPowerPH #37036 üzenetére
régen egyszerűen rossz irányba mentek, sehol nem volt a felfüggesztés, a tapadás, a fékek és az aerodinamikai kialakítás a teljesítményhez képest...szvsz a balesetek 96%-ért ez volt felelős.
Egy olyan autót kell vezetni, aminek az összes lengéscsillapítója kuka, dobféket szerelni hogy el tudjon melegedni hamar,..felrakni a legolcsóbb téli gumit, és küldeni 130km/h-val valami jó szar útszakaszon dombon-völgyben....Ezt a sebességet emelni kell, ha a 60-s..50-s években akarunk gondolkodni.
Mert a teljesítmény mindig hamarabb volt elérhető
Persze a rally szerű körülmények sem kedveztek a túlélési esélyeknek, meg hogy a versenyző ki tudott repülni, de sztem arányaiban sokkal több volt a technika alkalmatlanságából eredő hiba...aminek következtében aztán leesik a pályáról az autó.
Az akkori vezetők nagy arcok voltak, de nem hülyék...nem akartak feltétlen meghalni, de ezzel a technikával kellett nyerni, és ha a másik egy kicsit többet kockáztat, akkor neki is emelnie kellett a rizikót
szerk:
A sóderágy sem véletlen volt anno, jelenleg túlhaladottá vált, mert nem süllyed meg az autó, a sóder egyenetlensége megdobja és a levegő elemeli az autót.
De régen jobb volt mint az aszfalt....a biztonsági újítások nagy része azért születik mert le kell követni a megváltozott körülményeket.[ Szerkesztve ]
-
Nowhereman
őstag
válasz #70869248 #37039 üzenetére
Annyi bizonyos, hogy az aszfalt nem egy csapda mint a sóderágy, így elmondható, hogy nemszelektáló jellege miatt tényleg lopja a lehetőséget a sereghajtóktól. Viszont inkább egy kellemes mély sóderágy, mint a szándékosan aszfalt szélére pakolt fal, mint Koreában. A sóderágyban nem törik ripityára a verda és nem pattan vissza belőle a roncsként egyéb törmelékekkel kísérve a pálya közepére, a SC fázis rajongóinak nagy örömére...
Utánam a kondenzcsik!
-
D.Orion
veterán
válasz #70869248 #37039 üzenetére
Sóder vs aszfaltra még annyit, hogy az aszfalt csak abban az esetben jobb, hogy ha feltételezzük, hogy a "bajba jutott" autónak 4ből minimum három kereke megvan és azzal fékezni is tud. Kettő vagy annál kevesebb kerékkel már biztos, hogy a sóder eredményesebben lassítja az autót. Egyébiránt pedig a mai autókhoz és versenykörülményekhez egyértelműen "jobb" hatásosabb az aszfaltozott bukótér. Mondjuk én például bizonyos pályákon egyértelműen megtiltanám az aszfaltozott bukótér használatát. Ausztráliában(tudom utcai pálya és az nem a bukótér miatt aszfaltos, hanem azért, mert közút, de nem ez a lényeg most, hanem az, hogy használják) milyen szánalmas már, hogy az egyik kanyart mindenki kiszélesíti és a pályát jelző fehér vonal túloldalára kiteszi a teljes autót. Biztos mindenki tudja, hogy melyik kanyarról van szó. Holott az a fehér vonal azért van ott, mert az jelképezi a pálya szélét, nem pedig az aszfaltcsík szélessége határozza meg a pálya szélét.
[ Szerkesztve ]
-
Nowhereman
őstag
-
Nowhereman
őstag
válasz TESCO-Zsömle #37035 üzenetére
"~5MW-ot fogyaszt a világítás óránként..."
csak megjegyzem, mert meglehetősen gyakori hiba: A Watt, MW - teljesítménymennyiség, amit nincs értelme időegységenkénti - óránkénti értékre vetíteni. Ez olyan, mintha a X motor 700Le-t adna le percenként - értelmetlen, mi?Utánam a kondenzcsik!
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Nowhereman #37044 üzenetére
Nem ez olyan, mintha azt mondanám, x motor 800 newtont fejt ki egy méteren...
Tudod, mondatban a származtatott mértékegységeket fel lehet ám bontani.
Az 5MW/h-s fogyasztásból lehet 5MW óránként, ahogy a 300km/h-s sebességből is lehet 300km óránként...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
JColee
őstag
válasz TESCO-Zsömle #37045 üzenetére
Nowhereman-nek igaza van. Teljesítmény időegység alatt elfogyasztott energia. Nincs értelme annak, amit írsz.
-
mephi666
nagyúr
válasz TESCO-Zsömle #37045 üzenetére
csak megjegyezném, hogy az 5MWh=5MegaWatt óránként... ugyanúgy, ahogy a 300km/h, 300km óránként
ui: és érdemes ránézni egy villanyszámlára... ott kWh-ban van megadva a fogyasztás... hogy lehetne másképp egyszerűbben megadni? miért ne lenne értelme teljesítménymennyiséget időegységre megadni?
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
D.Orion
veterán
Vótmá?? Eye-Level Camera Formula 1 - Lucas di Grassi Ehhez képest a hagyományos onboard sehol nincsen...
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Kupon kunyeráló
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Vezetékes FEJhallgatók
- Gran Turismo
- Robotporszívók
- További aktív témák...
- Playstation 5 lemezes,5 honapos,19 ho garanciával
- MSI H61M-P31/W8 LGA 1155 alaplap
- Teljesen új ASUS ZenBook UX325EA-KG666W (Intel i5 1135G7) laptop eladó (bontatlan+garanciás)
- Új, bontatlan Samsung S24+ 256 GB black
- Dell Latitude E7270, 12,5" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia