- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
- JavaScript topic
- 47,5 milliárd dollárt költ chipekre Kína, várja a Samsungot is
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
- Amazon Prime Video
Aktív témák
-
Male
nagyúr
-
Oliverda
félisten
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
rocket
nagyúr
#24154: Szegeny McLaren nagyon gaz szezonjuk lesz, talan erdemes lenne bealdozni az evkozbeni fejleszteseket, es epiteni valami uber autot a kovetkezo szezonra
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Olomlovag
tag
Sziasztok!
Gondolkodott már itt valaki azon, hogy f1-es tippversenyt lebonyolítson, a fórumon belül?
A remény hal meg utoljára, de nincs aki eltemesse
-
Oliverda
félisten
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Pá
addikt
válasz Olomlovag #24159 üzenetére
Nem pont tippverseny(hanem jobb ), de ha van kedved F1-es fantasy ligához, akkor kukkants be ebbe a topicba.
[ Szerkesztve ]
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
Motion_Blur
félisten
válasz hunnylander #24163 üzenetére
Ez nagyon durva. Mi lesz 30-35 fokban hogy ha 10-15 fokban túlmelegszik a rendszer? Bízhatnak egy hűvös, esős ausztrál versenyben, de Malajziában csúnya lesz ha ez mind igaz..
És nincs B terv, ez a legkeményebb..
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #24164 üzenetére
Úgy nincs B terv, hogy Ausztráliában meg az első 3 versenyre lenne B terv. A Barcelonára áttervezést megemlíti.
Legrosszabb esetben 3 dupla-DNF-fel nyitnak.
Ami érdekes, hogy továbbra sem tudjuk, hogy hol is van az a kipufogó. Talán az oldaldoboz lapos hátsó részén fúj a padlólemez alá annak azon külső szélén, ahol lehet azt lyukasztgatni?
Ha nem is így van, valószínűleg egy annyira integrált megoldás, ami nagyon sok környező elemet érint. Tehát nem arról van szó, hogy a kipufogócső végét idefordítom vagy odafordítom, és meg van oldva (e tekintetben meg is léphetik a legszolidabb kivezetést a hőterhelés csökkentésére, de az alapcsonk körüli problémát nem oldja meg). Hanem új, más formájú kipufogócsonk kellhet és minden környező elemet hozzáigazítani, tehát az autó hátuljánál egy komoly áttervezést kell kivitelezni.
www.HunnyF1.com
-
Oliverda
félisten
válasz hunnylander #24165 üzenetére
Ez az egész kipufogó tervezés melyik részleg vagy mérnök hatásköre? Már a tavalyi hasonló okból történt visszaesés után is le kellett volna váltani de ezután végképp.
Gondolom ha nagyon letekerik a motort akkor nem melegszik annyira. Még mindig jobb mint kukázni 2-3 egységet pár verseny alatt.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
attisx
addikt
válasz hunnylander #24163 üzenetére
Basszus, ha ez igaz...
Rossz a helyesírásom?! Vedd úgy, hogy mobilról írtam... :D
-
Oliverda
félisten
válasz hunnylander #24163 üzenetére
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Thom!
veterán
A Red Bull egy másodperccel gyorsabb a Mercedesnél?
Lehet, de itt nagy kavarodás ki kitől mennyivel van lemaradva.
Aki azt hiszi W02 ausztrál nagydíjra nem kerülnek fel fejlesztések az téved, de ez igaz a többi csapatra is... -
proof88
addikt
-
Pá
addikt
Ez a cikk nevetséges. Azzal kezdi, hogy Schuminak 10 kg benzin kellett a 3 köréhez, majd ebből levezeti, hogy a Red Bullnak meg minimum 50kg kell 7 körhöz.
Tehát összesen hét kört töltött a pályán, ami azt jelenti, hogy legalább 50 kilogramm benzin volt az autójában. Tehát összesen hét kört töltött a pályán, ami azt jelenti, hogy legalább 50 kilogramm benzin volt az autójában. Tehát összesen hét kört töltött a pályán, ami azt jelenti, hogy legalább 50 kilogramm benzin volt az autójában. Tehát összesen hét kört töltött a pályán, ami azt jelenti, hogy legalább 50 kilogramm benzin volt az autójában.
[ Szerkesztve ]
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
Male
nagyúr
Így számolhatott:
MS: 1 gyors kör -> 10kg
Vettel: 5 gyors kör... az ötször több, mint MS-é, így 50kg.
...aztán eszébe jutott, hogy volt boxból ki, boxba be kör is, így átfogalmazta, de a számítást nem javította (mondjuk ezeken kevesebbet fogyaszt, mint a gyors körön, de akkor sem lehet elhanyagolni)Ez kicsit olyan, mint amikor nekem bizonygatta valaki, hogy a 4:3 meg a 16:9 az ugyan az a képarány... (4*4 = 16, 3*3 = 9 miatt )
-
Oliverda
félisten
válasz hunnylander #24163 üzenetére
Kicsit továbbgondolva, ha pont a konstrukció egyik fő mozgatórugója nem működik, akkor b@szhatják, mert ha komolyabban hozzá kell nyúlni az autó hátuljához akkor az más fő részeket is felboríthat, amivel megint ott lehetnek ahol a part szakad. Ergo még az sem kizárt, hogy ebben a formában az egész konstrukció mehet a kukába. A jobbik eset ha orvosolni tudják a hiba forrását valamilyen egyszerűbb, kevesebb nagy módosítást igénylő megoldással.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
McLaren MP4-26 exhaust – is the “U” bend a Front Exit?
Nem lehet, hogy a McLaren-nél összekeverték az alkatrészeket, és a bemutatón is használt fake kipufogóval teszteltek az igazi helyett?
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Tomeee80
csendes tag
http://overdrive.web4.hu/cikk/vettel-ket-evet-hosszabbit-a-red-bullnal Vettel marad szép kis summáért
-
hunnylander
őstag
válasz Oliverda #24177 üzenetére
Az a kép ad egy kis illusztrációt elképzelni, hogy miért is lehet nagy dilemma.
Még ha fake is és a kipufogó-vég semmi extra, a tényleges kipufogó csonkjának is oda kell préselődnie egy nagyon kompakt kis területre.
Ha felfele növeled, akkor belevág az U oldaldobozba, ami szállítja a a kardinális fontosságú legjobb áramlatokat a beam winghez és a diffúzorhoz. Ha hátra nyújtod meg, hogy nagyob térfogatban kezelhetőbb legyen hőterhelés tekintetében, akkor meg belevágsz a kerekek és az autó test közötti légutakba, amik már enélkül is kisebbek, mint a többi autón, a koncepcióból adódóan, de azok is nagyon fontosak a diffúzor hajtásához.
Láttam egy szombati képet és a vízpára által lehetett látni rajta, hogy az oldaldoboz melletti áramlat bekanyarodik oda.
Tehát kemény dió lehet úgy megoldani a problémát, hogy az aerodinamikai potenciál ne szenvedjen csorbát.
Ami aerodinamikát nem sértő módosítást látnék a kép alapján, az az, hogy ha a tesztadatok alapján a fő vízhűtőrendszer radiátorai elégségesek és van rajtuk egy biztonsági ráhagyás. Ezt a biztonsági ráhagyást kivenném, 'kihegyezném a hűtést. Olyan lenne az autó e tekintetben mint a 2009-es Brawn, aminek a hűtőrendszere a Hondához terveződött és a Mercedes motorral már necces volt, de azt a néhány kritikus helyzetet is jól bírta, mikor emiatt vissza kellett tekerni a motort.
Így a kipufogócsonk előre növekedne térfogatilag és a radiátor aljánál az lenne kicsit csökkentve.
Csakhogy a radiátor is egy homologizált elem a határidő a homologizációra pedig már lejárhatott vagy a napokban fog. Vagyis, ha Melbournere nem tudnának legyártani egy ilyen hőtőrendszert, illetve ennek terveit napokkal ezelőtt prezentálni az FIA felé, akkor ez a megoldás kilőve, mint lehetőség.
www.HunnyF1.com
-
Pá
addikt
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
SzalaiG
addikt
válasz hunnylander #24179 üzenetére
A megbízhatóság döntő lesz az idén. Ebben azért az RB és a Ferrari sajna a Mercedes előtt áll.
-
Oliverda
félisten
válasz hunnylander #24179 üzenetére
Na de ezt nem sejtették előre? Évek óta ezt a motort használják, ismerniük kellene mint a tenyerüket. A KERS sem újdonság nekik. Nem értem, hogy hogyan jött összes egy ekkora baki. Még ha valamelyik sereghajtó csapat esett volna ebbe a hibába akkor azt mondom, oké.
A radiátorokat miért kell homologizálni?
Ezt most találtam.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
hunnylander
őstag
válasz Oliverda #24182 üzenetére
A hőterheléseket is kalkulálják és modellezik előzetesen, de ez nem fedheti le minden esetben tökéletesen a valóságot. Van sok előre nem látható és ismeretlen tényező, akárcsak ismert és ismeretlen fizikai jelenségek, amelyeket az ember nem tud tökéletesen modellezni.
A kipufogógázok, hőáramlás is kemény diók, hiába modellezik őket szuperszámítógépek. A CFD szoftverek ismerhetnek minden fizikai jelenséget, ha az ember sem ismeri mindet aki írta a szoftvert? És a modellezés felbontása is adja a hibaszázalékot.
A probléma nem onnan jöhet, hogy ne ismernék a motor hűtési igényeit, nem annak a hűtésével van a gond, hanem a kipufogóval vagy akörül és azzal kapcsolatosan.
Egy forma-1-es autó az egyik legbonyolultabb, legkihegyezettebb autótechnikai alkotás, ami nem úgy születik, hogy megtervezed, megépíted és minden esetben mind az összes több tízezer alkotóeleme 100%-ban úgy fog működni, ahogy előzetesen számoltad, vártad. Állandóan az ismeretlennel, kihívásokkal és kockázatokkal nézel szembe.
Egyébként meg nem kell félteni őket, van ott annyi okos ember, és olyan szakmában, amiben az ilyen nagy tétes problémamegoldások a legérdekfeszítőbb feladatok. Olyanok, mint a MacGuyver, aki, ha kutyaszorítóban van, kiügyeskedi, hogy a tyúksz@r is robbanjon.
www.HunnyF1.com
-
Motion_Blur
félisten
válasz hunnylander #24183 üzenetére
De mikor követett el élcsapat ilyen súlyosságú hibát?
Én még mindig nem hiszem el egyébként
Szerintem semmi gondjuk nem lesz a megbízhatósággal és 5-6. helyekért csatázhatnak majd.Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Male
nagyúr
válasz Oliverda #24177 üzenetére
Fura az a visszakanyarodás ezen a képen. Akkor már miért nem eleve előrefelé hozzák ki a motorból a kipufogót, kihagyva egy feleslegesnek tűnő hurkot? Persze akkor még forróbb lenne, ami a hűtő mellett elmegy... de ott meg nem forrósodna, és kisebb helyet is foglalna.
Vagy a kipufogó elejét is köti még a motor befagyasztás? -
Oliverda
félisten
válasz Motion_Blur #24184 üzenetére
Én inkább azt nem hiszem, hogy ne tudnának kitalálni erre valami megoldást, még ha attól valamennyire degradálódik is az autó teljesítménye.
Amúgy mintha még február első felében azt mondták volna, hogy több különféle kipufogó konfiguráció kipróbálása is terveben van. Ez még a tesztek elején volt valamikor. Én ebből arra következtetek, hogy még ők sem tudták, hogy melyik lesz a végleges verzió. Persze az is lehet, hogy amit végül véglegesnek akartak az nem passzol túl jól az autó többi részéhez.
Male: A motort szerintem nem módosíthatják, az elvileg egységes. A kipufogó viszont gyanítom, hogy teljesen az autónak megfelelően alakítható.
Inkább ragasszák tele a kipufogót ilyenekkel.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #24184 üzenetére
Még csak meg se tudom ítélni, hogy mennyire súlyos olyan keveset tudhatunk csak a dologról.
A Hangyász körüli több évig húzódó tragikomédiát elfelejtetted. Newey volt a főszereplő.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Ezen a képen lehet látni érdekességeket.
Meg ezen is.
www.HunnyF1.com
-
shteer
titán
-
Oliverda
félisten
válasz hunnylander #24189 üzenetére
Van pár szenzor fent, ha arra céloztál.
A hátsószárnyról két oldalt lenyúló részek milyen célt szolgálnak. Hasonlót még csak a TF109-en láttam eddig.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
hunnylander
őstag
válasz shteer #24190 üzenetére
Látszik a munkaterület, az fix, de nem csúnya munka. Ha hozná az eredményeket, az ilyet már puszilgatnák (persze csak miután lehűlt).
Oliverda: A fémes(nek tűnő) felületekre, csavarozásokra céloztam elsődlegesen.
A diffúzor kiterjesztésére való az a szárnyoldallap-megoldás.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
Male
nagyúr
válasz Oliverda #24187 üzenetére
Igen, ezért kérdeztem, hogy hol a határ, tehát ahol még a 4-4 kipufogó van, és ahol egyesülnek, az még a nem módosítható rész, vagy az már szabadon variálható? (Mondjuk közben eszembe jutott, hogyha ott változtatnának, akkor esetleg magán a motoron is kell, hiszen megváltozik tőle a kipufogógázok kiáramlása.... és ezért csináltak inkább egy hurkot még az előre vezetéshez)
-
hunnylander
őstag
A kipufogórendszert a csapatok tervezik és készítik, nem a motorgyártó és nem befagyasztott terület.
Mint mondtam, nem az lehet a probléma, hogy ideteszem a végét (a kipufogócsövet) vagy odateszem a végét és itt melegszik, ott meg nem annyira. Ha ez lenne a helyzet, nem lehetne nagy dilemmás fundamentális probléma.
Azért utalgattam kipufogócsonkra és a környezetére.
Hipp-hopp nem tudnak előhúzni egy új formájú, irányultságú, 'lazább' kompaktságú kipufogócsonkkal, még ha ők tervezik és gyártsák is, merthogy az elemnek van környezete is, és ha változtatok a kipufogócsonkon úgy, hogy az már egy új térbeli formát, méretet igényel, az kölcsönhatásban van a környező alkatrészekkel és formákkal.
Ha pl. növelni akarom a kipufogócsonkot térigényében, hogy megoldjam a vele és a környezetével kapcsolatos hőmérsékleti problémákat, akkor ahhoz valamely elemekbe bele kell 'vágnom' és/vagy duzzasztanom kell valamit méretileg, ami az autó aerodinamikájára is hat, negatívan.
A nagy felbontású képen is egy kis dudor, meg csavarozott 'hőpajzsok' a hőállóság növelésére. Az a kép elég jól bizonyítja a sztorit, hogy tényleg van tennivalójuk a kipufogórendszerükkel és volt vagy talán még van is fejvakargatásra okot adó problémájuk vele.
De szerintem rendbe fogják tenni sikeresen, legkésőbb az európai szezon kezdetére. De abszolúte nem lepne meg, ha Melbourneben úgy fognak szerepelni, mint ha nem is lett volna ilyen problémájuk. Az autó nem lesz túl gyors eleinte, mert bennük van az ütés és a tesztkiesés komoly érvágás kihozni az autóból azt, amit már jelenleg is tudna.
www.HunnyF1.com
-
Male
nagyúr
válasz hunnylander #24198 üzenetére
Tehát ezen a képen akkor a világossárga rész is szabadon variálható a csapatok által, nem csak a sötétsárga...
Valami ilyesmit gondoltam egyébként: katt, bár így átrajzolva már látom, hogy a hűtőnek ütközik.
Így rövidebb, kevesebb helyet foglal... de biztos jó okuk van rá, hogy inkább a hurkot választották. -
Oliverda
félisten
válasz hunnylander #24198 üzenetére
Már baromi kíváncsi vagyok, hogy mi lesz. Nem tudom melyik lenne a jobb, ha lassú lenne az autó de megbízható, vagy ha gyors de megbízhatatlan. Az utóbbi talán egy fokkal jobb lenne szvsz. Valamit csak összeeszkábálnak. Még van néhány napjuk.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
Aktív témák
- iPhone 14 PRO - Arany - Gyönyörű
- iPhone 14 PRO MAX - 2026.10ig Garancia - Független
- Microsoft Surface Book 2in1 Érintős Szétszedhető Laptop Tablet 13,5" -60% i5-7300U 8/256 QHD+ Win 10
- Lenovo Thinkpad T490, 14" FHD IPS, I5-8365U, 16GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, garancia
- Féláron! Új Dell XPS 13 9315 Prémium Érintős Profi Ultrabook 13,4" -50% i7-1250U 16/512 UHD+ Iris Xe
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen