Aktív témák
-
hunnylander
őstag
Mi volt ez? Formula Senior?
Nagyon izgalmas és érdekes futamra van kilátás, nagyon egyben van a mezőny, sokat fog számítani az egyéni versenytempó, gumikezelés, beállítások (a KERS-es autók az előzési pontokon lesznek nagyon gyorsak) és a spai mikroklíma.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
megelőztek
(#52) Motion_Blur: Még mielőtt valaki lekönnyűzné Fisicot showpole-t kiáltva, ne felejtsük el, hogy 2 környit elpazarolt abból, amivel pole-időt ment, amit kb. 653 kg-mal teljesített.[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #69 üzenetére
Az autók teljesítménye ehhez nem elég kiegyensúlyozott. Az autók pálya- és időjárásspecifikusan viselkednek és fluktuálódik az erőviszony.
Kimi vagy Lewis esélyesek lehettek volna a feladatra, csakhogy az első félidőben nem léptek pályára érdemben.
Ez a McLaren már elég jó lett volna szezont kezdeni, még ha van is néhány pálya ami nagyon nem fekszik neki.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
The provisional 2010 calendar is as follows:
March 14 - Bahrain (Sakhir)
March 28 - Australia (Melbourne)
April 4 - Malaysia (Sepang)
April 25 - Turkey (Istanbul)
May 9 - Spain (Barcelona)
May 23 - Monaco (Monte-Carlo)
June 6 - Canada (Montreal)
June 27 - Europe/Mediterranean (Valencia)
July 11 - Great Britain (Donington Park) or Europe (Silverstone)
July 25 - Germany (Hockenheim)
August 1 - Hungary (Budapest)
August 22 - Belgium (Spa-Francorchamps)
September 5 - Italy (Monza)
September 19 - China (Shanghai)
September 26 - Singapore (Singapore)
October 10 - Japan (Suzuka)
October 24 - Brazil (Interlagos)
November 7 - Abu Dhabi (Yas Marina)[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz venember83 #88 üzenetére
Több okból el lehet 'felejtve'. 1. Ecclestone túl sokat kér a rendezőktől, ami előteremthetetlen és nagyon veszteségessé tenné a futamot a rendezők szemszögéből. Persze a FOM/CVC kaszálna rendesen. 2. Nehogy már az olaszoknak túl jó legyen. Egyébként nekem Senna (és mások) halála miatt már nem olyan szimpatikus a pálya. Rossz érzéseket kelt. Tudom, hogy más pályákhoz is kötődnek halálesetek és egyéb szomorú dolgok, de Senna az első nagy kedvencem volt és gyerekfejjel éltem meg a halálát.
Szerencsére a Magyar Nagydíj, immár, mint az egyik legtradicionálisabb, benne van a tradicionális lecsóban; Donington/Silverstone, Hockenheim, ..., Spa, Monza.
Vigasztaljon ez és Montreal.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #119 üzenetére
Erdő az van bőven, a 3. helyen meg ott van Rumcájsz, a favágó.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Igazad van teljes mértékben.
A ferrarisoknak most visszanyalt a fagyi a tavalyi eset kapcsán; eldönthetik, hogy mindkettő szabályos szép győzelem volt vagy egyik sem. Jó szórakozást hozzá! Akármelyik válasz megfelelő, csupán a részrehajló következetlenség visszatetsző. Lewis legalább visszaadta a pozíciót, Charlie Whiting el is fogadta elegendőnek, Kiminek esze ágában sem volt.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Engem meg már kezd egyre kevésbé érdekelni, hogy volt. Fisicot sajnálom, ő jobban megérdemelte, de Kimitől nem sajnálom, de azt sajnálom, hogy tavaly nem kevésbé szabályos győzelmet vettek el, ami pont Bruce McLaren 40 éves spai győzelmének jubileuma volt, a McLaren csapat első futamgyőzelméé. Az is volt legalább ennyire fontos, mint az, hogy a Ferrari is behúzza az idei első győzelmét.
Wéber Gábor: "Kimi centire azt csinálta, mint tavaly a vizes pályán. Akkor magyarázhatóbb volt, most elég egyértelműen nem is lassított, amikor Trulli mellé ért, egyszerűen tempóval elfordult, nem is akarta bevenni a rendes kanyaríven a kanyart.
A kanyar közepén a pozíciója 4-5. között van, bent Glock is kedvezőbb helyzetben volt nála. Nézd úgy, mintha fal lenne a kerékvető mögött, akkor vajon hova kényszerül? Trulli mögé.
Ehhez képest lendületből elment külső íven és gyakorlatilag a 3. helyre jött vissza, mert tempóelőnybe került Heidfeldhez képest is. A szabály meg azt mondja, hogy előnyszerzésre nem használható az aszfaltozott bukótér.
Amúgy semmi bajom Kimi győzelmével, de ez simán büntethető lett volna.
....
A pálya ugyanis jobbra kanyarodott, Kimi meg bal oldalról jött a 4. helyen ugyan, de kívül, míg Glock bent fogott pozíciót. Nem volt kérdés, hogy Kiminek be kellett volna sorolnia Trulli mögé, mert a pálya arra ment, és nem kilőnie a bukótérbe. Nem is gondolkodott egy pillantig sem, pontosan tudta, hogy mit csinál és hol jön vissza.Versenyzőként megértem, hogy megpróbálta kihasználni a helyzetet, de a felügyelőket abszolút nem, hogy teljesen egyértelmű előnyszerzés miatt miért nem vizsgálták az ügyet. Az lett volna a minimum, hogy visszaadja a helyet Heidfeldnek. Máskor is volt már ilyen, ilyenkor rádión leszólnak a csapatnak, és akkor nincs büntetés."
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
5. helyről hagyta el a pályát, felőlem és a szabályok szerint is annyit kolbászol a pályán kívül amennyit akar és annyi 'életet ment' ezzel, amennyit csak akar. Essen már le, hogy csak az 5. helyre vagy hátrébb jöhetett volna onnan vissza. Ezzel el is árulta magát, miért ment oda.
Lehet ám lassítani is, mi van, ha fal van ott. Az egy hajtűkanyar, ott fékezni szoktak, Kimi nem is akart, mert úgy 5.-7. helyen gyorsíthatott volna csak ki a lassú kanyarból.
Keressétek már elő a tavalyi szövegeteket és nézzetek már tükörbe! Kész röhej, hogy ennyi hülye van a ferrarisok között.
Én adom nektek Kimi győzelmét, az a gól, amit a bíró megad, de most lesgóllal nyert a csapat, de nem meglepő, mert ennek mindig is lejt a pálya.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Nem a pálya része, ott a fehér záróvonal a kerékvető belső részénél felfestve, nem lehet elhagyni négy kerékkel versenyzés/előnyszerzés céljából. 20-ból 17-en a rajtnáli is szabályosan kanyarodtak, holott ezzel sokuknak tötymörögni kellett a La Source-ban. Kimi nem vold hajlandó besorolni az 5. helyére.
És értsétek már meg, hogy nem az a büntetendő, hogy elhagyja pályát, hanem az, hogy az 5. helyről hagyja el az elhagyás pillanatában, és a 3. helyre jön vissza a visszatérés pillanatában, és a nagyobb íven megtartott nagyobb sebesség és így jobb kigyorsítás miatt a következő féktávig így jut a 2. helyre könnyedén.
Az első kör bezártával Kimit a versenyirányításnak 3 pozíció visszaadására kellett volna kérnie, a SC fázis alatt. Legalább többet láthattuk volna KERS-szel előzni, de úgy már nem nyert volna, mert Fisico meglép elöl, mert a restartnál még nem őt, hanem csak a 4. pilótát támadhatta volna.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Fisico megy a Ferrarihoz: [link]
Hivatalos bejelentés holnapra várható.
Ha valakit érdekel, itt a konkrét szabály amit Kmi egyértelműen megszegett.
Apendix "L"
CHAPTER IV - CODE OF DRIVING CONDUCT ON CIRCUITS
c) The race track alone shall be used by the drivers during the
race. Drivers must use the track at all times. For the avoidance of
doubt:
- the white lines defining the track edges are considered to be
part of the track but the kerbs are not, and ;
- a driver will be judged to have left the track if no part of the car
remains in contact with the track.
Should a car leave the track for any reason, and without
prejudice to 2(d) below, the driver may rejoin. However, this may
only be done when it is safe to do so and without gaining any
advantage.www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
without gaining any advantage
Sebbességmegtartás, -szerzés, nagyobb ív rajzolása gyorsabb kanyarvételhez is előnyszerzés. Sokkal nagyobb tempóval tudott visszatérni a pályára, mint akikhez csatlakozott és már röhögve előzte is őket. Ezt nem tudta volna megtenni, ha szabályosan veszi be a kanyart.
A lassítónak, éles kanyarnak az a funkciója, hogy ott mindenki lelassít, nem elmegy kényelmesen a hodály bukótérbe, ott rajzol egy szép nagy ívet és így a tempóját megtartva és növelve szépen előzi azokat, akik a szabályos kanyarvétellel lelassították magukat.
Utána meg sz.rik bele visszaengedni maga elé azokat, akiket a jogosulatlan előnnyel szabálytalanul előzött.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
3 pozíciót nyert.
Hamiltonnál mi is volt tavaly a jogosulatlan előny? Nem egy pozíció nyerése (mert azt visszaadta), hanem az, hogy oda került, ahova pályaelhagyás nélkül nem kerülhetett volna. Kiminél se számít, hogy hány pozíciót nyert számszerőleg, hanem az, hogy egyértelműen jogosulatlan előnyhöz jutott, amit kényelmes előzésekre használt és közvetve győzelmet szerzett vele
Kimi a La Source többiekhez hasonló szabályos bevételével nem jut fel a második helyig a következő féktávig. Nyavalyás egy pozíció? Ami pont az első és második helyről dönt! Tavaly is amiatt a nyavalyás egy pozíció miatt büntettek.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz #70869248 #503 üzenetére
Senki nem ír az FIA-nak
Mert ők tudják, hogy mit miért csináltak (tavaly is pontosan tudták), csak a ferrarisok elvarázsolt része nem látja be.
Mindenesetre ez olyan szép ferraris győzelem lett, ennyit is érdemelnek a szurkolóik. Tisztelet a kivételeknek!
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Elnézést, de mivel nem én egyedül foglalkoztam a témával, úgy tűnt, engedélyezett a megtárgyalása.
De, hogy tudd a teljes véleményemet, erre a kombinált pollra Yes-t és No-t szavaztam. Vagyis nem büntettem volna Kimit.
Szóval csak azt akartam kifejteni, hogy mi a szabály és hogyan volt tavaly és idén eltérően alkalmazva. Csak ezt kéne belátni leginkább azoknak, akik tavaly verték a mellüket a spai győzelem tetemén. Mert úgyis az a gól, amit a bíró megad, de ettől még lehetne igazságérzet, ott legbelül...
(#507) tuskooo: A pozíciót visszaadta, Kimi nem, nomen est omen. Jogosulatlan előnyhöz meg mindkettő jutott, és mindkettő élt vele. Ennyit be kéne látnod különben nagy a sötétség odabenn.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Te beszélsz szabályokról, amikor azt se tudod mi vonatkozik az esetre és én idéztem a szabályt szóról szóra?
Még azon is átsiklottál, hogy én büntettem e volna Kimit, pedig elhintettem a véleményem.
Ez nem a dögöljön meg a szomszéd tehene téma, hanem az, hogy ha most nem ölték le a veres gazda tehenét, akkor ennek fényében tavaly igazságtalanul kobozták el a szomszéd tehenét.
Te is hogy pampogtál tavaly Spa után, holott nem kevésbé volt szabályos az a győzelem se a mostaninál.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz hobizoli #570 üzenetére
Tudod kiket előzött meg a jogos és indokolt pályaelhagyással? Grosjean-t és Buttont. Talán be kellett volna őket várnia?
Sem Button, sem Rubens nem szabálytalankodott.
Egyébként a szabályt ésszerűen kell alkalmazni, minden esetet külön mérlegelve. A futamgyőzelmekről döntő esetek mindig is nagyobb figyelmet kapnak, mint pl. egy olyan pilótáé, aki közvetlenül az eset után megy a sor végére. Rubens lefulladt, aztán meg kiment a boxba, és te még büntetted volna, mert egy tényleges balesetet kikerült? Még ha ezen kikerülés közben előz is valakit, ez még az elnézendő kategóriába kell hogy essen, mert különben nevetséges büntetésfesztivál lenne az egész Forma-1.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Viktor77 #572 üzenetére
Na és Dave Ryan-t, a főnökét, aki vele volt?
Nem nézték el. Láttad mit linkeltem?
Az ilyen vitás dolgokat szigorúan csak a versenyzői eligazításokon lehet felvetniük. Nem lehet a sajtó előtt verni a dobot.
Azt meg megnézném, ki merne a Ferrari és az FIA ellen beszólogatni. Senki se önmaga ellensége. A Ferrarihoz 1 kivétellel minden pilóta benyalizni akarná magát, nem keresztbe tenni, az FIA-nak meg ez az egy se merne beszólni, Kiminek se, mert tisztelik egymást és őt ez a dolog marhára nem érintette.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Sanya595 #579 üzenetére
Buemit még a pályán előzte, a másik kettő meg Button és Grosjean.
A tömegbaleset miatt indokoltan hagyta el a pályát, az a két fickó meg kiesett a versenyből, nem kellett semmit sem visszaadni. Ha Buemi előzése nem tetszik neked, amiatt sem szólhattak és büntethették, mert még ugyanabban a körben Barrichello bement a boxba. Mit kért volna vissza Buemii? Semmit! Büntethették Barrichellot? Nem! Barrichello zavart vizet a győzelemért? Nem. Nagyítóval kellett elemezniük az esetét a stewardoknak, mikor utolsóként körözött az SC mögött, akkor amikor a stewardok nézegették a felvételeket? Nem, azt mondták, 'lapozzunk, Barrichellot felesleges és indokolatlan büntetni, lássuk Kimit, Grosjeant, stb.'
Nagggyon gyenge próbálkozás volt ez a Barrichellos. Ezek a stewardok már következetességből sem büntethették volna, még ha ugyanannyit is előz, mint Kimi, ez méginkább hangsúlyba hozta volna Kimi büntethetőségét.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Sanya595 #582 üzenetére
A videón kormányzást tekintve nincs semmi meglepő. A La Source egy hajtűkanyar, ott így kellett volna tekernie, de nagyon hamar meggondolja magát, mint aki ráun várni a sorára. És továbbra sem az a probléma, hogy kirándult a bukótérbe, hogy koppig ne üsse azt a szegény kormányt amit később is minden körben koppig kellett ütnie, sőt, ennél hosszabban, mint ahogy az elsőben kedve volt, hanem csakis amiatt vitázik erről világszerte az egész F1 közösség, mert nem amögé a srác mögé jött vissza a kirándulás után, aki mögött megunta a várakozást. Sőt, azok leelőzése céljából őrizte meg és gyűjtötte fel a tempóját a bukótérben.
De az a gól amit a bíró megad, csak az a nevetséges, hogy nem esik le egyeseknek, hogy miért támadható a manőver.
Nekem azzal a kimissel, ferrarissal nincs semmi problémám, aki úgy áll hozzá, hogy oké, nem volt a legkóserebb megoldás, de szerencsére nem büntették. Azok viselkedése a bicskanyitogató, akik úgy képzelik, hogy a manőver vitathatatlanul és teljesen szabályos.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz 7Heads Drago #592 üzenetére
Tavaly Hami rövidített, Kimi itt hosszabbított. Tényleg ugyanaz...
A többi no comment, bicskanyitogató No. 1.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz 7Heads Drago #594 üzenetére
(#595) JColee: Melyik a jobb? Kimi vagy Badoer? Kimi.
Az hogy Badoer ügyetlen és emiatt kellett kirándulnia, nincs ráhatással arra, hogy Kimi mire használta a bukóteret.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Ez így van és szerencsére mindegyikünknek a másik viccei a viccesebbek, így meg is tudjuk nevettetni egymást. Szóval nagy haszna van a topiknak.
De a nagy viccmesélgetés miatt elsikkadtak az egyéb aktuális témák.
Ma volt Massa azon vizsgálata, ami után eldönti a Ferrari, hogy kell e a helyére új pótlék. Ha pl. idén visszatérhet, akár Monza után, Badoer még maradhat, de ha Massa kihagyni kényszerül még sok futamot, Badoert lecserélik már Monzában. Fisichella az egyik jelölt, a Ferrari az adósság fejében elkérheti. Az FI még mindig tartozik nekik.
Aztán ott van Szingapúr 2008 ügye. Hihetetlen, hogy ez a botrány itt nem is lett téma. Pedig nem piskóta és nem csak pletyi, az FIA már akciózik.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Ez kollektív összproduktum.
Vannak olyan kommentek, amik mellett nehéz volt szó nélkül elmenni, annyira bosszantó. És ez oda-vissza működik.
A versenyzői eligazításokon elő szokták szedni a legutóbbi és az előzőévi futam dolgait. És szerintem ott is vannak néha parázs viták, ha megnézted a suzukás videót, érted mire gondolok.Komolyan értékelném, ha 'közvetítenék' az ilyen eseményeket, jó benézni a kulisszák mögé. Grosjean nem fogja megúszni a fejmosást, a Kimi ügyet meg szerintem azzal zárják, hogy oké Kimi szép volt, gratulálunk, de srácok figyeljetek, ilyet jövőre már senki sem csinálhat. A tavalyi ügy is hatással volt, már egyből Monzára és akkor is nagyon témázhatták az esetet zárt ajtók mögött a pilóták is.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Több esélyt adok neki, hogy csak kis piquet akar még pár címlapot meg lejáratni a Renault-t.
Én máshogy gondolom. Piquet ebből csak rosszul jöhet ki. Ha vádaskodik, akkor azért, ha beigazolódik a vád (amit még nem is tudni, hogy egyáltalán ő vetett e fel), akkor meg azért. Mivel ilyet egy pilóta nem csinálhat. Veszélyes magára és a versenyzőtársaira, pályabírókra és így tovább. Az ilyen pilótát két lábbal rúgnák ki véglegesen, maximum az apja könyörögheti vissza, de talán még ez is kevés lenne.
Bernie Ecclestone fears inquiry may force Renault out (magyarítva: [link])
Persze valaki mondhatja, hogy nade Kispiké már úgyis búcsút intett az F1-nek. Ez nem igaz. Esélyes volt megragadni, mivel sokan még mindig tehetségesnek tartják és beszámítják neki, hogy milyen bánásmódot kapott a Renault-nál. Továbbá nagyon nagy szurkolótábora van (az egyik legnagyobb Kimié után), jó üzlet alkalmazni, és továbbra sem tartom tehetségtelennek. Neki másabb atmoszféra és csapatvezető kell a jó teljesítményhez és mindig is lassabban tanult bele egy új szériába.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz kennystyle #633 üzenetére
De Kubica hozzáállását elárulja a Kimivel való 'párharcáról'. Mikor Kimi visszatért a pályára, már akkor nagyobb tempóval rendelkezett, mint Kubica, akinek nem sok esélye volt, főleg, hogy Kimi még a KERS-t is nyomogathatta.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz kennystyle #636 üzenetére
Én az Eau Rouge - Kemmel szakaszról beszéltem (innen eredően), amit Kubica jóval lassabban kezdett meg és teljesített, mint Kimi.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #642 üzenetére
Nézegesd a rajtfelvételeket. A két BMW 'kötelékben' egymáshoz közel halad köztük csak néhány autónyi távolsággal, majd Kimi bejön a pályára és kényelmesen halad is el Heidfeld mellett. Miért? Mert gyorsabban halad mint Heidfeld. Ha Heidfeldnél gyorsabb azon pillanatokban, akkor Kubicánál is gyorsabb kellett hogy legyen.
Nézd meg az onboardot is. Ne mond nekem, hogy Kimi a bukótérben a féket nyomta a gáz helyett, mert ha nem nyomta volna padlóig a gázt, mikor tér vissza, hogy lett volna gyorsabb Heidfeldnél és Kubicánál, mikor melléjük és közéjük ér, mert azok már egy ideje taposták a gázt. Csak míg ők egy hajtűkanyar lassítóból kezdték a kigyorsítást, Kimi rajzolt egy szép nagy ívet. Nagyobb kanyarív pedig nagyobb sebességet is enged meg mint egy hajtűkanyar, ezzel nem vitatkozhatsz.
A telemetria érdekelne, és az is, hogy Kimi a bukótérben nyomott e KERS-fröccsött. Szerintem igen, mivel a McLarenesek is nyomtak már a La Sourceból való kigyorsításon.
Én csak válaszoltam a Dani által feltett kérdésekre, ez a véleményem, de most se én vetettem fel a dolgot, azt meg ne mondjátok már, hogy még azt sem lehet megemlíteni, hogy a verseny adott pillanatában melyik autót látom a gyorsabbnak, egy BMW-t vagy egy Ferrarit. Én már ejteném a témát. Mondtam már, hogy ezért nem vettem volna el Kimi győzelmét. Ugyanolyan fineszes húzás volt, mint tavaly Hamiltoné. Kimi is helyzetbe hozta magát a pályaelhagyással.
Tavaly az volt az érvetek: ha Hamilton rendesen veszi be a kanyart (ha ott fal van, sóderágy van stb. blabla) akkor a La Source előtt nem tud olyan könnyen előzni a visszaengedés után.
Kiminél ugyanez a téma: ha Kimi rendesen veszi be a kanyart, az Eau Rouge után tuti, hogy nem tudja még támadni Kubicát a 2. helyért, merthogy először jött volna neki Trulli, aztán Heidfeld és addig Kubica is meglóg akárcsak Fisico. Ne mond nekem, hogy Kimi a Kemmelen már az első körben 3 autót előzött volna, mikor azok elnyúlnaak egymástól az egyenesben. Falatonként tudta volna csak elfogyasztani őket, egyenként kifékezve őket körről körre. És a SC restart Heidfeld vagy Kubica mögött találja legjobb esetben, ha addigra átküzdötte volna magát Trullin. Tehát a SC-restart és egy KERS-autó általi támadás nem veszélyeztette volna Fisicot, aki gyorsabb volt Kimi véleménye szerint is, vagyis Fisico nyeri a futamot.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz kennystyle #645 üzenetére
Utolsó bekezdésemmel kezdjél valamit, az a lényeg.
Nincs beszitálás Kubicánal az Eau Rouge alján, csak Kubica lassabban veszi a kanyarkombinációt, mint Kimi. Ez nem mindenkinek és nem minden körben volt padlógázas.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz kennystyle #647 üzenetére
Az is ténykérdés, hogy hogyan előzte meg Trullit, és miért olyan simán gyorsabb volt, mint Heidfeld. Ez ugyanolyan előnyszerzés volt, mint a tavalyi, sőt még nyilvánvalóbb!
Szabályos kanyarvétellel nem Kubicát támadhatta volna a Kemmel-egyenesen, hanem csak Trullit. Ennyi, meddő vita, ne görgessük tovább.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Ne láss rémeket. Reklamáljál kennystyle kimis barátodnál. Linkeltem nektek egy Kimi-interjút, és előtte is már a Singapore-gate üggyel foglalkoztam, ő meg előrángat egy Kubicás témát tegnapról. Ha valamit meg akart tárgyalni velem a kenny gyerek, na nehogy már kuka legyek. Már Kubicáról se lehet beszélgetni? Én arról nem tehetek, hogy Kimi is Kubis körül volt. Már rég ejtettem a témát, de ha nektek jogotok van reagálni a hsz-eimre, nekem is a tiétekre, ha valaki félreinterpretálja a kijelentéseimet.
(#650) Viktor77: Neked is megy.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz [CS]Blade2 #654 üzenetére
Majd Monza után figyeld a nyilatkozatokat.
Az előzetes várakozások/szimulációk alapján KERS-dominancia várható. Ferrari vagy McLaren győzelmet tippelek.
Viszont más csapatok is tervezik betenni (a Renault front). Kérdés, hogy a Force India, Toyota és a BMW low-downforce csomagja is olyan hatékony lesz e, mint a spai medium volt, ugyanis akkor megint nagy lesz a kavarodás jónéhány csapat kárára.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Nem tudom ki ismerte már, volt e linkelve valaha régen, de ma utamba akadt ez a gyöngyszem.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Ez meg a másik klasszikus pihent elméjű alkotás, ha valaki még nem ismerné. He-he-he.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #671 üzenetére
Tudod melyik autónak van Monza speciális aeroigényeihez legjobban passzoló orra, ami már Spában is sokat számított?
A Force Indiának.
Az, hogy az FI mennyire kis légellenállású, plusz a Merci milyen keveset eszik ebben is megmutatkozott; 7 kg!
A mechanikai csomagot meg a McLaren átadta, mint tudásanyagot.
Persze ettől még nem adok nekik győzemi esélyeket, de ha a McKERS-et is beszerelnék, már lehet hogy igen. De, ha Fisit elkéri a Ferrari akkor nem maradna pilótájuk kiaknázni ezen technikai potenciált.
Én a McLaren helyében Monzára felemelném az orrvéget, bár olyan sokat már nem akartak fejleszteni az idei autóra, hogy ilyet várhassunk tőlük.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #675 üzenetére
Azt is akartam említeni.
(#674) Oliverda:. Sutilnak valahogy sose akar sikerülni a jó teljesítmény jó befejezése, amúgy tényleg ő is gyors.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz #70869248 #679 üzenetére
Már korábban meg az Atlason tippeltem a témában. Én is KERS győzelemre számítok, mégpedig domináns KERS-győzelemre.
Egy aspektusban hasonló Monza Spához. Spában sem kell annyi leszorítőerő (hiába vannak nagy leszorítóerőt kívánó high-speed kanyarok), mint amennyivel egy autó rendelkezhet. Oda kis légellenállású medium-df csomag kell, Monzába meg kis légellenállású low-df csomag. Mindkét pályán kulcsfontosságú a csúcssebesség ezért az aerokompromisszumok Spaban is.
Coulthard's guide to MonzaOur car is fast on low downforce circuits - Kubica
Szerintem se a Force India, se a BMW nem lesz sereghajtó Monzában sem, bár a spái teljesítményüket nehezen fogják überelni.
(#680) -Mike-: És Mallya meg hülye lenne elengedni, amikor esélyes az újabb pontszerzés. Liuzzi már hozná a Badoer-effektust, nincs gyakorlatban.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
válasz venember83 #711 üzenetére
Hosszútávon környezetbarát, de már rövidtávon is lehetne az. Azáltal, hogy egyszerűen fejlesztik, beleértve az akkumulátorokat is.
Még ha az F1-ben, ami a KERS-fejlesztések dinamikus indukátora nem is csapódik le a környezetbarátság, de viszont a jövő közúti autóinál már igen, és azáltal, hogy egyre kevesebb kőolajszármazékot égetnek el és egyre jobb és jobb energiatárolást valósítanak meg. Ne gondold, hogy környezetbarát energiatárolás szinten nincsenek fejlesztések. Már most vannak; Williams. Ne csak mérgező akkumulátorokban gondolkozzál. Továbbá környezetkímélő fejlesztési irányok kijelölése szabályalkotás kérdése, és már most megvalósítható lenne.
Ez pont kapcsolódik, de anélkül is érdekes főleg az egyik szurkolótábornak.
Egyébként a TERS is bevezetés alatt áll(hatna), Le Mans-on már jövőre alkalmazható lesz.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
A Ferrari sajtószóvivője, Luca Colojanni megerősítette, hogy ma már nem várható bejelentés második versenyzőjükről.
Nincs Badoer-pótlék? Senki sem engedi el a pilótáját? Reális alternatíva csak Bourdais lehetne, mint gyakorlatban lévő pilóta, viszont ő a napokban szerződött le egy Superleague Formula capathoz (FC Sevilla).
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nyomtató topik
- Tőzsde és gazdaság
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Politika
- Tippmix
- Bluetooth-headsetekről általában
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Sorozatok
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5