Aktív témák
-
P00By
nagyúr
válasz dangerzone #10149 üzenetére
Kik azok "jó pár százan"? Annyira nem hat meg az F1-en kívüli személyek véleménye, a jelenlegi mezőnyben pedig nincs csak 24 pilóta.
Azért is belefolyok!
-
Nowhereman
őstag
válasz hunnylander #10136 üzenetére
Nem tudom, de Webber valahogy nem egy gumikímélően közlekedett, mégse fogyott el a gumi. Viszont rendre túlmelegedett a gumi.
Az aeroval sokat foglalkoznak, de csak leszorítóerő szintjén. Csak ugye ha egy kör alatt elmelegszik a gumi, és elolvad a fék, akkor már kenheti is a hajára a leszorítóerőt.
Utánam a kondenzcsik!
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Nowhereman #10152 üzenetére
Nem lenne egyszerűbb azt szabályba foglalni, hogy milyen hatást fejthet ki az adott eleme az autónak, mintsem ez a hátulról mellde trükközés?
FIA megmondja, hogy nem 40, hanem 25cm-es a szárny, hát csinálnak 25cm-re olyan leszorítóerőt, hogy a mögöttehaladó felrobban a melegtől... Mennyivel egyszerűbb lenne leírni, hogy "Nem ronthatja a mögötte haladó jármű menettulajdonságait!". És kész. Innentől a csapatokra van hárítva a dolog, hogy olyat csináljanak, ami a többieket nem zavarja...
Motorok dettó! Nem méretet, meg fordulatszámot csökkenteni... "Maximális sebesség 320km/h, maximális teljesítmélny 600kW... El vn intézve. Konkrét, mérhető adatok, és egyenes beszéd. Ennél jobb módja nincs a sebesség csökkentésének.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Male
nagyúr
válasz #70869248 #10144 üzenetére
Csak az utóbbi 10 év nagyobb zuhanásainál épp mi volt:
"2001 Traction control permitted. Use of beryllium alloys in chassis or engine construction banned"
Leesett az előzések száma... aztán elkezdett emelkedni, majd:"2004 Engines must last 1 race weekend."
Ismét csökken az előzések száma..."2005 Engines must last 2 race weekends. Tyre changes restricted. "
További 30%-kal csökken az előzések száma..."2009 Only 8 engines per car permitted for the whole season."
Újabb nagy csökkenés......bonyolult ám kihozni ebből, hogy ahogy tolják megbízhatósági versennyé az F1-et, úgy zuhan az előzések száma...
-
Nowhereman
őstag
válasz Oliverda #10138 üzenetére
Lenne néhány kérdésem?
1/ A meki és a merci mikor volt 2 másodperccel lassabb a veresbikánál?
2/ Az első 10 mennyi előzést produkált, nem számítva a boxutcást, a rajtilökdösődőst, és a hibázóst?
3/ sorolj fel 3 alkalmat, amikor Vettel tiszta szituban tudott megelőzni egy 2 másodpercen belül lévő autót.Utánam a kondenzcsik!
-
Nowhereman
őstag
válasz Oliverda #10138 üzenetére
Lenne néhány kérdésem?
1/ A meki és a merci mikor volt 2 másodperccel lassabb a veresbikánál?
2/ Az első 10 mennyi előzést produkált, nem számítva a boxutcást, a rajtilökdösődőst, és a hibázóst?
3/ sorolj fel 3 alkalmat, amikor Vettel tiszta szituban tudott megelőzni egy 2 másodpercen belül lévő autót.Utánam a kondenzcsik!
-
Pá
addikt
válasz TESCO-Zsömle #10154 üzenetére
LOL
Male:Az elmúlt 10 évben nagyjából 1 szinten volt az előzések száma, kár elemezgetni ezt az időszakot., az az ingadozás simán benne van a hibahatárban, meg amúgy sem érdemes elemzésre. Az érdekes rész a '96-ig tartó időszak, amikor meredeken zuhan a dolog, azt kéne vizsgálni, hogy ott mik történtek.
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
addikt
válasz TESCO-Zsömle #10154 üzenetére
Aerot nehéz korlátozni,hogy a mögötte haladót mennyire zavarja.Nehéz ezt mérni,megállapítani és szabályt felállítani.
Mindenképpen zavarni fogja,de minden elem másképp hat.Itt a legnagyobb probléma.Meg van egyszerűbb módja is,hogy jobb legyen az F1 -
JColee
őstag
válasz TESCO-Zsömle #10154 üzenetére
"Nem ronthatja a mögötte haladó jármű menettulajdonságait!"
ez nem éppen mérhető adat
-
proof88
addikt
Tisztázzuk először is azt, hogy a mostani gumik több ideig bírják, mint tavaly, de szerintem nem is ez a fő gond... hanem hogy túlmelegszenek hamar. Szerintem nem az a gond, hogy ha valaki bevállalósabban megy, pl előzni szeretne, akkor túlmelegszik és emiatt hamarabb is elkopik (persze ha túlmelegszik, jobban is kopik de itt nem ez a gond)... hanem az, hogy túlmelegszik és emiatt veszít a tapadásából... szerintem itt sokadrangú probléma a kopás. Jobb lenne, ha kicsit szélesebb hőmérsékleti skálán maradna meg a gumi tapadása, vagy feljebb lenne kicsit az optimális hőmérsékleti tartomány.
Amúgy azt sem értem, hogy Wéber miért mondta azt, hogy azért kellett keskenyebbre venni az első gumikat, mert hátul a több benzin miatt nagyobb a súly és így jobb lesz a balansz... ez most egy dolog, de úgy tudom hogy alapból tavaly lett a probléma abból, hogy slickre váltás miatt elöl több lett a tapadás a gumik révén, mert a barázdák eltűnésével az első gumikon több tapadó felület lett pluszban, mint hátul, és már akkor kellett volna a keskenyítés elöl, de most már nagyon kellett a több üzemanyag miatt is. Mindenesetre az biztos, hogy 2009-ben több olyan kiforgást láttam, ami azt támasztotta alá, hogy elöl kicsit jobban tapadt az autó, mint 2008-ban. Jó persze hátul csökkent is a szárny által generált leszorítóerő, ha jól tudom és elöl ez nőtt, mert hátul lett keskenyebb, elöl szélesebb, de kis sebességeknél ez annyira csak nem szól bele, mégis kisebb sebességeknél láttam több kipörgést 2009-ben, mint 2008-ban, gondolom pont a slick gumi miatt.
-
Oliverda
félisten
válasz Nowhereman #10157 üzenetére
1. A verseny nagy részében (már ameddig nem döglődött Vettel motorja). Ha nézted folyamatosan a live timing-ot akkor láthattad, ha nem akkor itt meg tudod nézni és össze tudod hasonlítani. 1.5+ másodpercek meg voltak jó pár körben Vettel és a Mercedes-ek között.
2. Amennyiben a Vettel-es előzéseket nem számítjuk akkor szt hiszem kettőt. Barrichello-Bumei és Liuzzi-Buemi. Hamilton benézett párszor Rosberg mellé de a McLaren és a Mercedes GP között nem volt meg sajnos az 1+ másodperces különbség ami kellett volna a sikeres előzéshez.
3. Most ilyet hirtelen nem tudok, utána kellene nézni viszont ha még Vettel nem is jobb előzésben mint az ausztrál megmondóember, de legalább ő az esetek többségében remek quali és versenytempót tud diktálni. Nem csak akkor amikor éppen szépen süt le rá a nap, egy évben egyszer.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
JColee
őstag
Ezt ajánlom a kedves szakkomentátorok figyelmébe
"Button vonalzóval rajzolja a köröket..."
[ Szerkesztve ]
-
Nowhereman
őstag
válasz TESCO-Zsömle #10154 üzenetére
Nézd, ha a maFIAt és börnit tényleg érdekelné a dolog, akkor látszatdumálás helyett kibérelnék Zoran bácsi toyotáit, kölni mérnökeit és szerelőit, felvennének néhány vátóalergiás versenyzőt, pályát bérelnének, és ki is próbálnák a módosításokat mielőtt bevezetnék őket. De sajnos ez ugye pénzbe kerül, és nehéz lenne a csapatokra vagy a pályákra hárítani.
Tehát marad a vetítés. Idényre is lekurtíthatták volna a diffukat, mert hát a tank miatt úgy is teljesen újra kellett tervezni az autókat. De hát el tették jövőre. Akkor is tehessenek valamit az izgalmakért. Persze majd a csapatok megint újra tervezhetik az egész autót. Csak a költségcsökkentés jegyében.
Ugyan az megy, mint szinte mindenhol. A szarházi főnökök úgy tesznek mintha foglalkoznának a dolgokkal, miközben csak a lét nyúlják lefelé, a melósok a semmiért meggebednek, és az egyszerűbb lelkek még el is hiszik, hogy jövőre jobb lesz...Utánam a kondenzcsik!
-
Oliverda
félisten
válasz JColee #10163 üzenetére
Palik meg Gyula biztos kap belőle dedikált verziót.
BMW001:
Igen, hátpersze. Én meg arra vagyok kíváncsi, hogy mekkora lesz a kuss a témával kapcsolatban, ha a jövő vasárnapi verseny hozza a pályánál már megszokott izgalmakat.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
TESCO-Zsömle
félisten
Jó, persze. Most csak hasamra ütöttem, és beírtam valamit... De anno a biztonságosság végett ment a teljesítmény-csökkentés különböző módokon. Mindenfélét szabályba foglaltak, csak azt nem, hogy "xyz-nél nem lehet nagyobb a teljesítmény." Kész. Ennyivel el lehetett volna intézni. Ehelyett volt a motorok anyagának rontása, méretének csökkentése, elektronikák eltávolítása, stb, stb...
Ha te akarsz a boltba venni egy liter tejet, nem kezdessz el bakochbázni az eladóval, hogy mit is szeretnél, ő meg egyszer majd odaadja, henem megmondod a frankót, és ott lesz a tej.
Én ezt nem tudtam az életben felfogni, hogy miért bonyolítják így túl... Elvégre ha egy testnek rögzítik a tömegét és az azt mozgató teljesítményt akkor már igen erősen röghöz kötötték az elérhető sebességet és a gyorsulást... Marad a kanyarsebesség, ami a tapadáson múlik, és a lassulás, ami meg a fékeken. Ennyi.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
MPowerPH
félisten
válasz Oliverda #10169 üzenetére
Figy, örök pesszimista vagyok ezekben a dolgokban, így csak pozitív hatás érhet. Negatív kisugárzásom az óriási. De majd akkor is meglátod. Ausztráliában az lesz a legizgisebb esemény, hogy egy kenguru ugrál a kavicságyban, a pályabírók meg kergetik.
Itt meg is jegyzem, Melbournben nem lehet előzni, így érdemes lesz a kvalira gyúrni, és ott jó eredményt elérni.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Oliverda
félisten
válasz MPowerPH #10170 üzenetére
"Negatív kisugárzásom az óriási."
Ezt már tapasztaltam.
"Itt meg is jegyzem, Melbournben nem lehet előzni, így érdemes lesz a kvalira gyúrni, és ott jó eredményt elérni."
LOL. Inkább igyál kávét és úgy nézd a versenyeket.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Nowhereman
őstag
válasz Oliverda #10162 üzenetére
1/ remek, akkor még a szélső érték se 2 másodperc, és ugye legalább átlagról illene beszélni. Mert így egy-egy körös példálózással szórni lehet bármi marhaságot két marékkal...
2/ milyen mázli, hogy már az első 10-nek adnak pontot, és van Buemi
3/ megnyugtatlak, nem is tudnál 3-at felsorolni. Annyiszor még eddig nem fordult elő."remek quali és versenytempót tud diktálni" - ennél több jót nem is lehet róla elmondani. Szépen el kell feledni, hogy előzni, párhuzamosan haladni egyáltalán nem tud. Nem kell senkivel összehasonlítani. Hogy tavaly 4x hajította ki önerőből magát a versenyből, amivel első lehetett volna, ha ezért is osztanának díjat. De őkelme tökéletes szezont futott, és csak a Renalult motor, a Red Bull startrendszere, Kimi Raikonen, és a többiek összeesküvésének hála nem lett világbajnok. Ha Webbo megmondóember, akkor Vettelt minek nevezzük.
Utánam a kondenzcsik!
-
Motion_Blur
félisten
válasz Nowhereman #10173 üzenetére
"Szépen el kell feledni, hogy előzni, párhuzamosan haladni egyáltalán nem tud."
Figy, a koala maci egész verseny alatt nem tudott megelőzni két, másfél mp-el lassabb technikát. Miről beszélünk? Mennyivel nyújtott többet a hétvégén Webbo, mint Vettel?
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Oliverda
félisten
válasz Nowhereman #10173 üzenetére
Te írtál első tízet nem én. Ez a milyen mázli hogy az első 10-nek adnak pontot, és van Buemi meg elég sz@r szöveg így utólag.
Amúgy nem érdekel Vettel mert nem az volt a célom hogy vele összehasonlítsam. Ezt megtették és megteszik a csapatvezetők. Mindenesetre bármit is csinált tavaly mégis több pontot szerzett mint az ausztrál. Na meg kevesebb pilótának is tette tönkre a versenyét ügyes mozdulatokkal.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
MPowerPH
félisten
válasz proof88 #10172 üzenetére
Hidd el, kívülről ismerem Melbourne -i pályát, én is szimulátorozok... Hiába számolgatsz, csak akkor tudsz előzni, ha 2s -el gyorsabb vagy-vagy még akkor se. A célegyenes vége egy jó előzési pont lehet, de ahhoz piszok jól kell vended a rávezető kanyart. Utána jön az egyenes és a 2. jobbos kanyar. Itt még ki lehet fékezni, ha van akkora hülye, hogy szabadon hagyja a belső ívet. Ha nem, akkor külsőről kevés esély van. Utána jön a 3. szektor hosszú egyenese, ahol megint csak piszok nehéz, mert a következő jobbos nagyon szűk, és előtte a gyors bal-jobb kombinációban nehéz a másik mögött maradni, mivel a szélárnyék ilyenkor a legrosszabb. Így itt is az a helyzet áll fent, hogy ha belső íven védekezik, nincs előzés.(ritka, ha odakerül, ahhoz nem elég hosszú az egyenes.)
Ez akárhogyis számolom 3 előzési pont.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz wildrain #10180 üzenetére
Olvasd el mégegyszer mire válaszoltam, és akkor talán rájössz...
sz: Várj! Segítek:
#10127:Ebben a névadásról semmi nincs [...] Azt meg nem köti ki az FIA, hogy a csapat nemzete szerint kellene meghatározni a csapatnév nyelvét is.
#10129Gondolom azért lett olasz a csapat neve, hogy ne legyen két "Red Bull".
Capisci?
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
proof88
addikt
-
#27441408
törölt tag
Jó reggelt.
a McLaren Mercedes a motorokon kívül kap még bármi féle támogatást a mercitől, ? (motort ha jól tudom minimum még 5 évig)
-
attisx
addikt
-
Pá
addikt
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
wildrain
addikt
válasz TESCO-Zsömle #10181 üzenetére
És ha végigolvastad volna a korábbiakat is, akkor feltűnt volna, hogy gyakorlatilag ugyanezt már leírtam én is:
Egyszerűen a Red Bull ötletesnek tartotta ezt az elnevezést, hiszen így két csapatnak is ugyanazt a nevet adhatta, csak más-más nyelven.[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
hunnylander
őstag
Mclarenesek / autótechnika, sportautók iránt érdeklődők:
McLaren Automotive Press Conference – March 18 (perceken belül)
11:30-tól...
www.HunnyF1.com
-
wildrain
addikt
válasz TESCO-Zsömle #10188 üzenetére
Technikailag nyilván szükségszerű volt. Nem hiszem, hogy az FIA engedne két csapatot tök ugyanolyan névvel indulni.
(#10190) silver star: Az olasz bázis miatt nem kötelező olasz nevet adni a csapatnak.
Aztán ezzel részemről lezártam a témát.
-
Nowhereman
őstag
válasz Motion_Blur #10177 üzenetére
Miféle 1,5-2 másodperccel lassabb technikáról kvartyogsz itten? Oli probált kamuzni néhány 1,5s-es különbségre hívatkozva. Hadd ne sülyedjek erre a szintre, és hadd ne kezdjem bekaikázni azokat a köröket, amikor Lajoska neve mellett jobb idő áll mint Vettelé mellett. Vagy esetleg kontrázzak rá azzal, hogy milyen béna az a Vettel, hogy Lajoska egy 2 másodpercel lassabb autóval temposabban körözget, azonos gumin, tisztán...
Az ilyen színvonalú vitázáshoz remek lehetőség van a sok f1-el foglalkozó magazinok fórumain. Itt azért tartsunk valami színvonalat..."Mennyivel nyújtott többet a hétvégén Webbo, mint Vettel?" - mondjuk, hogy a verseny után nem kezdte el szapulni a szerelőket, amiért gombost őelé teleportálták. Pedig tegyük hozzá nem ez az első alkalom, hogy kicsesztek vele. Vettel meg hónapokig hajtogatja hogy a hungaroringen Kimi ment neki, miközben őkelme nem akarta figyelembe venni, hogy a mellette lévő másik háromnak is be kell fordulni a következő kanyarban.
Utánam a kondenzcsik!
-
Oliverda
félisten
válasz Nowhereman #10193 üzenetére
Ne magadból indulj ki ha kamuzást emlegetsz. Valamint nem tudom hogy miért Hamilton idejeivel hasonlítgatod. Vesd össze Vettel idejeit Button és mondjuk Schumcaher idejeivel mivel mögöttük haladt gyakorlatilag az egész versenyen.
"mondjuk, hogy a verseny után nem kezdte el szapulni a szerelőket, amiért gombost őelé teleportálták."
Most éppen a szabályokat kezdte el szapulni. A szerelőket szapulását szerintem valamelyik következő versenyre tartogatja. Ő sosem lehet hibás, ezt mér megtanultuk.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Nowhereman
őstag
válasz Oliverda #10178 üzenetére
Gondoltam, azért említem Buemi nevét, hogy esetleg talán beugrik, hogy Buemi hogy keveredett oda. Mert amiatt az is cinkes.
Mások versenyének tönkretételével meg ne példálódzunk, mert Vettel SC alatt is össze tudta, hozni ami azért messze húzósabb mint a rajt utáni lökdösődő.
Utánam a kondenzcsik!
-
Oliverda
félisten
válasz Nowhereman #10195 üzenetére
Már elmondtam hogy engem most nem érdekel Vettel ebben az esetben, de látom téged nagyon bánt hogy amióta megérkezett a csapathoz agyba-főbe veri az öreg Webbót.
Mellesleg amikor SC alatt hibázott akkor Vettel keményen az 5. F1-es versenyét futotta.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
Michael: A Ferrari motorja fogyasztja a legtöbbet
A BBC riportere, Ted Kravitz úgy véli, hogy ha Vettel autójában nem hibásodik meg a gyújtógyertya és emiatt nem csökken 75 lóerővel a motor teljesítménye, izgalmasabb lett volna a Bahreini Nagydíj befutója. „Ha Vettelnek nem lett volna problémája, akkor a végén meg kellett volna küzdenie Alonsóval a vezető pozícióért. Míg Vettel hátsó abroncsai már valamelyest elhasználódtak, Alonso végig kímélte a gumikat."
„A verseny más szakaszában azonban nem volt lehetőség a párharcra, mert Vettel a kedvezőbb fogyasztás miatt előnyben volt. Ezt szem előtt kell tartani, mielőtt arról vitatkozunk, hogy milyen unalmas volt a futam."
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
Aktív témák
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Mesterséges intelligencia topik
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- World of Tanks - MMO
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...
- Gigabyte GA-H81M-DS2 rev:2.1 LGA 1150 alaplap
- IPhone SE2 2020 64GB megkímélt akku 86%
- Asus P8H67 LGA 1155 alaplap
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i7-4712MQ I 8GB I 128SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen