Aktív témák
-
Oliverda
félisten
válasz venember83 #10349 üzenetére
Ez a kérdés most komoly? Leegyszerűsítve minél alacsonyabban van az autó annál nagyobb a leszorítóerő.
"Az autó alatti légáramlás egy másik lehetöség a leszorító erö létrehozására. A földhöz közeli levegö nagy része az alsó lemez körül és alatt áramlik. Innen az alacsony nyomású levegő sebessége megváltozik a hátsó diffúzor segítségével. Ezt úgy képzelhetjük el, hogy a repülőgép szárnyai emelkedést segítenek elö azáltal, hogy az ott áramló alacsony nyomású levegőt felgyorsítják. A diffúzor ugyanezt az áramlat-gyorsítást végzi el, de éppen ellenkezőleg mint a repülőnél, itt kiszívja a levegőt az autó alól. (Tulajdonképpen egyfajta vákumot képez.) Ezáltal leszorító erő keletkezik mindenféle súrlódás vagy ellenállás nélkül. Ezért ez a fajta leszorítóerö nagyon-nagyon hatékony.
A leszorító erő növelését a hasmagasság csökkentésével érhetjük el. Ezért szeretnék a csapatok azt elérni, hogy az autó minél közelebb legyen a pályához anélkül, hogy az alsó lemez sérülne. A hasmagasság tulajdonképpen a felfüggesztés, a rugók és rugózás állításával változtatható a legegyszerűbben, majd jöhet a finomhangolás a felfüggesztés további elemeinek beállításával.Ez egészen 1955-ig tartott, amikor is az áramvonalasítással kezdtek el foglalkozni, ettõl várták a legjobb sebességet. Elõször is a fékezésre használta a Mercedes gyár a légellenállást. A Mercedes 300 SLR típusú sportkocsit egy kiegészítõ "légfékkel" látták el, amellyel hatásosabban tudták a kocsit a nagy sebességrõl a kanyarba terelni. A vezetõ egy kis kézikar segítségével tudta aktiválni a kocsi hátuljára erõsített nagyméretû szárnyat. Ezt a versenyautót a Le Mans-i versenyen alkalmazták elõször.Michael May versenyzõ 1956-ban Porsche Spyderének farrészét egy nagyméretû szárnnyal, kezdetleges spoilerrel szerelte fel. May ismerte fel elõször a lehajtóerõ jelentõségét. A fékutakat nagy mértékben rövidítette, a kanyarokban jelentõsen nagy sebességgel tudott menni. 1968-ban szintén a Porsche alkotott új konstrukciót,a 908-as Berg-Spyderre szerelt mozgatható légterelõket.""Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz TESCO-Zsömle #10352 üzenetére
Motor, fékek (nem szénszálas), KERS, TERS.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
hunnylander
őstag
válasz venember83 #10354 üzenetére
Álló autón megváltoztatod, de aztán az autó mehet és versenyezhet 'leültetve'. A szabályzat ezzel az aktív felfüggesztést tiltja, de pl. a boxkiálláskor ültethetnek le az autón, ahogy fogyott a benzin.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
venember83
nagyúr
válasz hunnylander #10355 üzenetére
Grazie.
-
Oliverda
félisten
válasz venember83 #10354 üzenetére
Bocs, de azt hittem hogy amit az imént Hunnylander leírt az magától értetődő.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Motion_Blur
félisten
Letölthető video: Formula1 2010 Round01 Bahrain Highlights FOM
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
#70869248
törölt tag
válasz Oliverda #10339 üzenetére
Sztem az egységes diffúzor felesleges, korrektül be kell szabályozni, és akkor nincs probléma.
Az orrésszel egy egészet alkotó első szárny részemről nagy támogatással bírna, nálam egy nagy kupac szerencsétlenség az ami jelenleg első szárnyként kinéz.
Szal ez nálam kifejezetten jó ötlet.A keréktáv az most itt mi??! Nyomtáv, tengelytáv...egy kerék az összes többi létező kerékhez viszonyított távolsága
Nyomtávnál van értelme..pláne szélesebb gumikkal, de ebbe nem fognak belemenni mert akkor megnő a kanyarsebesség ami ellen már régóta hadakozik az FIA és az F1 irányítói.
Tengelytávnál is van értelme...de maximalizálni nem sok, hisz a nagy tengelytávú kocsik amúgy is önszabályoznak, meghatározzák a versenynaptárban szereplő pályák, hogy mi az ideális maximum ami még jó egyenesfutással és kanyarodási tulajdonságokkal bír.
Telemetria betíltása sem fog menni...és sztem nem jó ötlet, vitás kérdéseket, baleseteket is segített már eldönteni...az autók beállítása szempontjából pedig hasznos cucc, a jól beállított versenyautó pedig amióta létezik az autóversenyzés, azóta alapvető.
Szerelők számát én is csökkenteném.De én adnék még lóerőt, a lélektani 1000LE már jól hangzik, az kicsit felrázná a rajongókat, és sok kanyar izgalmasabb lenne.
...és már rég üzemanyagot kellene váltani (a 'lesajnált' amcsik már 3 éve 100% ethanol-l futják az 500mérföldest)[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
A Bridgestone döntött a keverékeket illetően Monacóig:
lágy/kemény: Melbourne, Sepang, Shanghai, Barcelona, Istanbul Park
szuperlágy/közepes: MonacoStavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
venember83
nagyúr
válasz #70869248 #10361 üzenetére
Sokat érnek az ezer lóerővel, ha nem tudják aszfaltra vinni a kanyarokban. Olyan feltételeket kellene teremteni, hogy többször hibázzanak a versenyzők fékezés és gyorsítás alatt. Túlságosan ismerik a pályákat, autókat, gumikat, így sok jóra nem lehet számítani radikális változtatások híján, de azokba meg nem fognak belemenni a csapatok.
-
Nowhereman
őstag
válasz SzalaiG #10362 üzenetére
Talán meg baromira sokba kerülne. Mire levernék az árát, meg már atomautóink lesznek. Más, hogy majd az elektromos járgányokban nem nagyon lehet majd használni.
Kiváncsi leszek, mikor áll valaki rajthoz egy elektromos autóval, mondjuk a WRC-ben./akkora etapokra nem kell őrületes aksi, és amire 300 villanypaci képes 300 belsőégésű telivérrel szemben...Utánam a kondenzcsik!
-
kennystyle
tag
válasz venember83 #10364 üzenetére
Már nem azért, de ha több lóerő lenne mögöttük, és azt kevesebb tapadás mellett kellene kezelni, akkor szerinted nem lenne több a hiba ?
Mert szerintem pont ez kell ahhoz, hogy többet hibázzanak. Könnyebben indul meg kigyorsításnál a segge, magyarul még pontosabban kell kezelni a gázpedált. Féktávon is brutálabb a motorfék effektus, könnyebben beszitál a hátulja, stb... -
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Nowhereman #10365 üzenetére
Főleg közvetlen hajtás esetén, hol élből kiesnek az áttételek okozta veszteségek...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
SzalaiG
addikt
válasz Nowhereman #10365 üzenetére
Utána meg az atomenergia adja a hőt.
-
#70869248
törölt tag
válasz venember83 #10364 üzenetére
Hidd el, nem a meggyőzés miatt mondom, 1000LE elbírtak régebben is a gumik. Azóta meg rengeteget fejlődtek.
Hozteszem 1000lóerővel sokkal könnyebben hibáznának a versenyzők féktávon, kanyarban, és kigyorson is.
Nem le, hanem fel kellene vinni a lóerőt, de ez ellentmondásos az eddigi eszközökkel, ezért nem hinném hogy megteszik.
..kicsit off:Nem tudom ki nézi a síugrást, de ott pl. sikerült a szakembereknek összehozni egy pocsék megvalósítást,...ami már az északi összetett alatti teszten rosszul vizsgázott, a síugrásban, meg a sírepülésben pedig gyakorlatilag öli a sportot. Mivel nincsenek méterek, csak pontok.
Ott a lényege, hogy a nagy ugrások veszélyesnek találtattak, mivel nem ideális lejtési szögre érkeznek..ezért ha valaki nagyobbat ugrik lejjebb viszik a elrugaszkodási helyet, ezáltal lecsökken a siklási sebesség, ezáltal lerövidül az ugrás.
Egy épkézláb érv szól mellette, hogy ha nagy az ellenszél akkor is lejjebb viszik.
DE ha nagy az ellenszél ugyanúgy megy a tökölés, nagy ugrások nincsenek, mert ha valaki ugrik egy szebbet akkor máris rövidítenek, helyette van kompenzáció...ha lejjebb vitték a beülőt akkor plusz pontokat kap a versenyző a kapott pontszámához, de ha nagy ellenszelet mértek akkor mínuszolnak.
Mi történik?
Kialakul egy sorrend a szél ereje és a beülő állása, valamint az ugrás nagysága és szépsége alapján, kit segít, kit gyengít. De nincsenek hűbazz nagy ugrások..és így nem is lesznek.
Azaz a lényege veszik el..lehet hogy biztonságosabb, de az élményértéke csökkent.
A lesiklópályákon tök hasonló figyelhető meg....annyira biztonságossá teszik a lesiklópályákat, hogy még a hírhedten kemény pályák is 'csajosak' lesznek...nem az olimpiára értem, mert ott el lett cseszve, hanem a kupára.
off vége.Szal ez a biztonságosság mindenekelőtt a legnagyobb rákfenéje a sportnak, akkora túlkapási lehetőségek vannak benne amit már szenvedünk egy ideje....ezért van az, hogy a kevesebb médiafigyelmet kapott sorozatok sokkal látványosabbak mint azok amiket a középpontba állítanak.
Teszem azt WTCC (pedig milyen jó volt) vs. BTCC.
Az Amcsik meg egy külön műfaj...elég megnézni egy RoC vs. X-games-t.[ Szerkesztve ]
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz #70869248 #10369 üzenetére
Ez az amit én sem értek. Mikor valaki elkötelezi valami mellettm agát, a kockázat tudatában teszi. Namármost, ha a pilóta vállalja a halál lehetőségét a pénzért, győzelemért, hírnévért, akármiért, akkor miért kell vele szembe menni? Mikor vki katotának áll, tisztában van vele, hogy bevetés közben meghalhat nem? Ezért kapnak kemény kiképzést, és nagy fizetést. De a lényeg, hogy az Ő döntése. Ez minden veszélyes sportnál így van. A sportoló tisztában van azzal, hogy mi a tét, és maga dönti el, mennyit kockáztat.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Nowhereman
őstag
válasz #70869248 #10369 üzenetére
Szerintem a túlbiztonságnál is van rosszabb. A pontozósbírós rendszer. Az mindig csal. Rég leszoktattak arról, hogy pontozóbírós sportot nézzek... Szóval ha valaki azt mondja, a mostaninál nincs lentebb, a pontozóbírók bevezetésével még lentebb lehetne zülleszteni a F1-t...
[ Szerkesztve ]
Utánam a kondenzcsik!
-
Peat;)
veterán
válasz #70869248 #10361 üzenetére
Szerintem Kers-el is lehetne kezdeni valamit, de nem úgy ahogy tették azt pl tavaly. A már kész és porosodó cuccal simán fel lehetne pörgetni az egész f1-et. (főleg hogy mások számára is megvásárolható nem egy fejlesztés)
Ott a GPS, meg utcai autókban is van már követési távolság meg tököm tudja mi. Magyarul pontosan tudják ki hol van a pályán. Ergo be lehetne állítani FIA-nak, az egységes ECU-val, kidolgozni egy szabályt hogy ki mikor használhatja. Pl. értelemszerűen az első helyen haladó nem. Én alapból a technika adta lehetőségek teljes kihasználását adnám a 10. helytől hátrébb lévő összes autónak pl, legyen az vb autó visszacsúszva vagy lotus. Előrébb meg valami ügyes korlátozási rendszer, pl egyenesben senki nem kapna 100%-ot, de a pálya más részein megkapnák és kezdjenek a technikás részen valamit a követők a plusz lóerőkkel. Persze csak akkor működne ha a pontrendszert is megváltoztatnák, a legtöbbet vezető, előző stb dolgok alapok lennének. Ennek most is annak kellene lennie.
Sok dologgal fel lehetne dobni az f1-et, az a baj hogy mindig a világot akarják megváltani, a csapatok is és FIA is, abból pedig általában nem sül ki semmi jó.
-
Oliverda
félisten
válasz #70869248 #10361 üzenetére
"Sztem az egységes diffúzor felesleges, korrektül be kell szabályozni, és akkor nincs probléma."
...és kitől várod a korrekt szabályzást? Mert hogy az FIA-nak ez nem megy az már kiderült párszor.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz venember83 #10375 üzenetére
Majd létrehoznak egy diffúzor munkacsoportot és ők megtervezik a megfelelő szakemberekkel. Szépen bebetonozzák úgy, hogy az egész évben egy fix alkatrész legyen amiből mindenki tök ugyanazt kapná. Aztán hogy az autó többi részét ki hogyan tudja hozzáhangolni az már a csapatokon múlna.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz venember83 #10377 üzenetére
Mi köze a kettőnek egymáshoz?
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz venember83 #10379 üzenetére
Azt tudod hogy miért nem volt sok eredménye?
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
-
Oliverda
félisten
válasz venember83 #10381 üzenetére
Mert ez egy teljesen lefixált alkatrész lenne mint például az egységes ECU vagy akár a gumik. Ott van kiskapu? Tudtommal nincs. Az előzés munkacsoportnak nem az volt a feladata, hogy megtervezzen egy fix alkatrészt tehát nem lehet párhuzamot vonni a kettő között.
Motion_Blur:
Ezzel gyakorlatilag garantálták hogy véletlenül se legyen a gumik miatt több az izgalom. Még esetleg ha nem hagytak volna ki egy lépcsőt a keverékek között akkor talán...
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
attisx
addikt
válasz Peat;) #10373 üzenetére
Szerintem nem kellene ennyire megbonyolítani a KERS használatát. Viszont erről eszembe jutott egy sokkal triviálisabb módszer, amivel meglehetne keverni élmezőnyt. Ez pedig a hendikep-rendszer bevezetése. Mondjuk oly módon, hogy az időmérő után a Q3 résztvevői annyi plusz kiló ballasztot kapnak az autójukba, ahány pontot az előző futamon szereztek.
Rossz a helyesírásom?! Vedd úgy, hogy mobilról írtam... :D
-
Peat;)
veterán
válasz attisx #10384 üzenetére
Nem lenne bonyolult, egységesen be lenne fixálva nem a pilóta nyomkodná a gombot..ahogy egységesítve lenne onnantól nekünk nézőknek annyi tűnne fel mint most a motoroknál az ECU:semennyire, nem a pilóta a tényező nem is a csapat, hanem az FIA visz be egy állandó változót, olyan mértékűt ami elég két közel azonos teljesítményű autó csatájához.
A kerssel állandó változást lehet belevinni az f1-be úgy, hogy az erősorrendet azért nem borítja fel. Sokkal tisztább lenne ez mint az elkopó gumitaktika meg benyafogyasztósdi. A triplafluxuskondenzátordiffuzorr elbaszta az egész ocsmány areo értelmét. Sokan az FIA-t teszik újra és újra felelőssé. Kérdés hogyan lehet egy szereplő felelős olyan kérdésben amit idény előtt már jóváhagytak és használata nem kötelező. A szakértők által kigondolt "új" areoval nem volt összeférhető. De az hogy az FIA szerint szabályos még nem jelent semmit, leokézték és? Van egy hülye döntés erre lett kettő hogy mindenki kidolgozta. Lásd Kers. Abban megegyeztek hogy nem használják, a diffuzorban nem. Önmagukat lőtték tökön és most itt sírnak, hogy unalmas. Ha az FIA csinál egy hatalmas hibát, a FOTA nem ellene tesz a hatalmával hanem azonnal összekapnak, vitáznak és kontráznak majd még nagyobb gond lesz belőle. Ez egyszerűen nevetséges már és máig az a baj hogy az FIA a fekete a FOTA a fehér a szurkolók 99%-nak.
-
Oliverda
félisten
válasz Motion_Blur #10389 üzenetére
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
#70869248
törölt tag
válasz Oliverda #10374 üzenetére
Nem megy? ..menne az ha akarnák
...Ross Brawn már a megelőző évben szólt hogy nem egyértelmű a diffúzor méreteinek keretek közé szorítása, semmi nem történt.
Ebben azért nem fogunk egyetérteni, mert nekem erről megvan a magam véleménye..fel is vállalom: szerintem a diffúzor történet manipulált dolog volt. Viszont természetesen nem várom el hogy ezzel vitázzál, vagy foglalkozz.
De azt ne mond hogy nem lehet körülhatárolni a diffúzort, mert az nem igaz...ez nem egy formálódó, változó, kiszámíthatatlan valami, pusztán csak egy eleme az autónak.
A szándék a lényeg, hogy egyáltalán akarják-e...miért nincs ekkora baj mondjuk a hátsó szárnnyal?Mindegy, a lényeg hogy meg lehet csinálni, ennél jóval nagyobb problémával is megbirkóztak már az emberek.
-
#70869248
törölt tag
válasz Peat;) #10373 üzenetére
A KERS-ben mindenképpen nagy fantázia van az ziher, de még fejlesztésre szorul, és azt a kiscsapatok nem biztos hogy megfelelően tudnák hozni...de végül is lehetséges.
A teljes kihasználtság már azért jelentene nekik valamit...de egyenlőre még nem érdemlik meg ...tényleg így gondolom, hisz ha utolérnék teszem azt a Williams-t és leelőznék a KERS-l, akkor az csak ennek köszönhető....a Williams egy sokkal jobban kidolgozott, kimunkált autó.
de így foglalkozva a dologgal, végül is van benne ráció
Valahogy az egyéni VB állása alapján százalékosan elosztani a KERS kihasználtságát, a hátsó régiókban nagyobb ugrásokkal, az első háromban minimálisan.
Természetesen ehhez az kell hogy a sorrend korrekt legyen azok között is akik nem szereztek még pontot.
Stefan GP-nek legalább adna munkát az FIA hogy kitesztelje...Ez amit pedzegetsz sztem valahol egy megvalósítható rendszer lenne....az arányokat kell belőni.
-
P00By
nagyúr
-
#70869248
törölt tag
-
#70869248
törölt tag
válasz Peat;) #10387 üzenetére
Te el tudod képzelni hogy a FOTA mint az egymással versenyben lévő csapatok szövetsége ne vitázzon?
Ez egy piszok drága sport (még mindig), sztem tök életszerű hogy a csapatok bizonyos ügyekben nem képesek egy oldalon állni...egyszerűen azért mert nem fogják hátráltatni a saját csapatukat, amiért felelősséggel tartoznak.
Ez még nem jelenti azt hogy ne tudnának munkát végezni...láttunk rá elég példát.
A KERS kikerülése is valszeg annak tudható be, hogy igazán sikeresen egy csapat használta. A diffúzor bent maradása valszeg annak tudható be, hogy a Brawn, a Williams, a Toyota az első fecskék...akik már egy sikeres alapot kezdtek továbbfejleszteni. A Ferrari aki már a tavalyi év felétől a diffúzor szerint fejleszti az idei autót, és ez már 4 csapat, bármelyik..akár a Force India akiknek tetszett a tavalyi felállás, akár a Red Bull akik szintén bízhattak Newey diffúzor megoldásában még mellette szavaz akkor a FOTA már döntésképtelen.Az FIA felelős a szabályokért, az ő jogosultságuk szentesíteni és ellenőrizni, elvileg nincs kötelezettségük egyik csapat felé sem, tehát támaszkodhatnak a FOTA munkájára, de nem mutogathatnak rájuk...még akkor sem ha a FOTA magára vállalja a hibát amiért nem tudtak megegyezni. Mert vannak feloldhatatlan konfliktus források az egymással versengő csapatok között.
A szabálykönyvbe pedig az FIA jegyzi be a módosítást illetve az új vonatkozásokat. -
proof88
addikt
Barrichello: Az első kerekek miatt nincs előzés! - most akkor döntsük már el, hogy most rosszabb vagy tavaly? Elvileg 2008-ban okés volt. 2009-ben jöttek a slickek, több mechanikai tapadás lett elöl, mert nagyobb volt a tapadó felület növekedése elöl, mint hátul. Elvileg ugyanannyi barázda volt elöl mint hátul, ha jól tudom, de mivel elöl keskenyebb a gumi, mint hátul, így több tapadás született elöl, mint hátul. Emiatt csinálták most keskenyebbre a gumikat, hogy visszaálljon a balansz, nem?
Erre most azt mondja, hogy az a baj, hogy keskenyítettek. Meg azt sem értem, hogy miért mondja, hogy túlkormányzottsággal küszködik... most ha keskenyítenek elöl a gumin, akkor ott kisebb lesz a tapadás... akkor az autó kevésbé lesz túlkormányzott, nem? Mivel kevésbé tapad elöl. Vagy félre van fordítva? Elvileg tavaly kellett volna túlkormányzottabbnak lennie. Vagy a Williams balanszával van a gond? Vagy most a felülkormányzottság =/= túlkormányzottság?[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
válasz Oliverda #10396 üzenetére
próbáld ki, helyezz el egy cd tokot az asztalodon és fixáld, határozd meg milyen szabadságot adsz neki.
Az autón vannak fix mérési, viszonyítási pontok...pont azok amiket már az FIA meghatározott és betartat, a diffúzor mélysége-túlnyúlásai, görbületei és a felülete meghatározható. Csinálhatsz belőle egy használhatatlan vackot amiből kihozzák a csapatok a legjobbat, illetve szakemberek segítségével kidolgozhatsz variációkat...majd visszalépsz kettőt és engedélyezed.
Nem a csapatoknak kell kedvezned, hanem a saját szabályaid iránt tartozol felelősséggel.
Felmerülhető kifogások: nehéz vezetni az autókat, nem jó az autók egyensúlya...
Ez nem a te területed.
A diffúzor kiskapu agyoncsapta a zavaró légörvények csökkentésére kidolgozott és szabályozott hátsó szárnyak előnyeit?
Ez a te területed. -
#70869248
törölt tag
válasz proof88 #10398 üzenetére
Nem akarok már sokat írni, de úgy is lelépek hamarosan
..szal a felülkormányozás az nem egyenlő a túlkormányozottsággal.
Az egyik a vezetéstechnikához tartozik, a másik az autó menettulajdonságáhozegyébként ja...ha az autó elején nincs tapadás akkor az lecsúszik az ívekről azaz alulkormányozott hatást mutat.
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
- IBM Lenovo ThinkPad 20V 4.5A 65 és 90W gyári töltő
- HP laptop töltő, eredeti, 65W
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs