Aktív témák
-
Male
nagyúr
válasz 7Heads Drago #10099 üzenetére
Tiszta ovi... "Ha anyuci nem kísérhet be a terembe, akkor nem is megyek ma!".
silver star: Legalább egy szót már megtanultál olaszul
[ Szerkesztve ]
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz #27441408 #10095 üzenetére
A Scuderia Toro Rosso a Red Bull Istálló olasz átirata. A csapat olasznak van bejegyezve, így az olasz himnusz zeng, ha nyernek. Tudtommal a csapat megalapítása óta Ferrari motorokat használ.
(#10101) Male: De ha belegondolsz, hány málészájú b*ssza a rezet a pályán v. a környékén, nem hiszem, hogy pont az a pilótánként 1 ember lenne ott útban...
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
7Heads Drago
veterán
-
Male
nagyúr
válasz TESCO-Zsömle #10102 üzenetére
Az 24 ember összesen... és gondolom a többi felesleget is kiszórják, csak azért nem sírnak ilyen hangosan. Ráadásul nincsenek kitiltva, csak ha oda akarják vinni, akkor a csapatok számára biztosított létszámból kell megoldani...
-
Male
nagyúr
válasz TESCO-Zsömle #10106 üzenetére
Hű... már nem nagyon gondolkozom... miért 23?
Szerintem azok régen is csak a táblát tartották... bááár... a fene tudja, lehet
-
madstunt
addikt
válasz TESCO-Zsömle #10102 üzenetére
azért is van szvsz olasznak jegyezve mert átvették a minardi felvásárlása után a faenzaiak központját,dolgozóit stb...
-
attisx
addikt
válasz TESCO-Zsömle #10109 üzenetére
Én úgy tudom Chandhok-nak sincs. Szóval már csak 22.
Rossz a helyesírásom?! Vedd úgy, hogy mobilról írtam... :D
-
hunnylander
őstag
válasz TESCO-Zsömle #10109 üzenetére
A 'fizioterapeuta' nem csak vagy nem szükségszerűen személyi edzőt takarhat (a rajtrácson inkább 'vízhordó', aki bekavarta az italait stb.). A tavalyi hírek szerint Vettelt 'fizioterápia' téren Dr. Aki Hintsa, a McLaren orvosa segíti.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
wildrain
addikt
válasz TESCO-Zsömle #10109 üzenetére
Nem edzője, hanem menedzsere nincs Vettelnek.
-
Nowhereman
őstag
válasz hunnylander #10111 üzenetére
Annyiban van igaza börninek, hogy semmi értelme lenne minden verseny után módosítani a szabályokat. Az meg egyenesen gyengeelméjűség, hogy a kötelező 2-3-4-5-6 kerékcserével több lesz az adok kapok a pályán.
Lenne már egy kérdésem a szakértőkhöz? Hogy akarnak előzést, amikor követni sem lehet 1-2 körnél tovább? A nagy 80-as években simán 10-20 körön keresztül ment a 5-ös szerelvényekben való autózás is, az adok-kapok mellett.
Nem kéne megengedni a fékhűtőnyílások automatikus szabályozását? Mert ugye ha egyedül szaladáshoz tervezik, akkor célkövetőben túlmelegszik, ha követőre van hangolva. Persze volt valami kretén, aki a lassítás címszó alatt kitiltotta...
A gumikkal sem az a baj, hogy túl strapabírók, hanem hogy könnyen túlmelegednek, akárcsak a fékek. Olyan abroncsok kellenek amelyek bírják a vonatozást is. Aztán meg lehet nyugodtan a sunyiba küldeni az idétlen kötelező gumicserét...Aesir, Male: légszűrőt pucoltatok már? Mert nem a kvarcszemcsék mennek át a gyengébb szűrőn, hanem a rájuk tapadó finom por. Én sajnos elég sok rossz légszűrő miatt dohogós motort hallottam már.
Utánam a kondenzcsik!
-
MPowerPH
félisten
Biztos már volt, de ez csak alátámasztja amit mondtam. Úgy látszik, őket is nagyon zavarta a dolog.
Don't Tread On Me
-
Oliverda
félisten
válasz MPowerPH #10114 üzenetére
Stefano Domenicali (a Ferrari csapatfőnöke):
"Szerintem várjunk még egy kicsit, mielőtt elhamarkodottan véleményt alkotnánk. Csak várjuk meg, hogyan alakulnak a dolgok a többi versenyen. Talán más pályákon, más körülmények között, teljesen másképpen alakulnak majd a dolgok, ezért én csak néhány verseny múlva szeretnék állást foglalni a kérdésben. Akkor már látni fogjuk, hogy vajon tényleg ez a valós helyzet vagy sem." (Autosport)Bernie Ecclestone (az F1 kereskedelmi jogtulajdonosa):
"Csak semmi pánik, nincs válságban az F1. Úgy vélem, semmit sem tudunk tenni rögtön ebben a pillanatban, úgyhogy nem szabad kapkodva változtatásokat eszközölnünk. Majd a négy Európán kívüli verseny, azaz a Kínai Nagydíj után visszatérünk erre a problémára, ha egyáltalán még akkor is lesz ilyen probléma.""Az első verseny az új szabályok bevezetése után mindig is egy tanulókör volt az összes csapat számára. Most, az első verseny után viszont már tudják, hogy még fejlődhetnek, és mostantól kicsit elvakultabban, több akciót vállalva nyomhatják."
Ezekre gondolsz?
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
wildrain
addikt
-
Iron Funeral
őstag
válasz Oliverda #10115 üzenetére
Majd hülye lenne Domenicali azt mondani, hogy rosszak a szabályok, pont akkor amikor -az előző szezon kárára- nem kis időt az autóba fektetve az első versenyen kettős győzelmet arattak.
Bernie meg minden szabályról ezt fogja mondani, ő a tulaj, pont ő ne mondaná .[ Szerkesztve ]
Which Twilight do you like the most? Twilight of The Thunder God! /,,/
-
hunnylander
őstag
válasz Nowhereman #10113 üzenetére
Az idei évről van szó; csak a kötelező két kiállás van meg, mint lehetőség. Idén már nem kaphat az F1 új aero-mechanikai tapadás arányt, még jövőre se nagyon.
A kötelező két kiállás pedig azért jobb, mint az egy, mert akkor nem kell kímélniük, hanem akár egy kulcsfontosságú előzésre beáldozhatnak egy komplett szettet. Gyorsabban kivehetik a teljesítményt az abroncsokból, többet küzdhetnek vele és a tempót is növelhetnék. Ennyi. Nem értem mire fel a köpködés a kötelező két kiállásra.
Új aeroszabályokat megy valamikor 2012-2013-ra várhatunk, aminek már van komoly vázlat dokumentuma, és a szakemberek nagyon jól tudják, hogy mi a probléma gyökere, csakhogy a szabályalkotásnak, autóépítésnek több éves átfutási ideje van.
www.HunnyF1.com
-
barnam_
nagyúr
válasz wildrain #10119 üzenetére
Jól emlékeztem, bár nem tudom mennyire hiteles az információ.
Owner Paul Stoddart claimed to have had 41 approaches to buy the team, but preferred to sell it to someone who could 'take it further' than he could and who would maintain it in its traditional base in Italy. Included in the terms of the deal with Red Bull was the clause that the team must keep its headquarters in Faenza, Italy until at least the 2007 season. Forrás -
venember83
nagyúr
válasz hunnylander #10121 üzenetére
Elvileg 1-2 éve valami, szakemberekből álló bizottság találta ki ezeket a szabályokat is a több előzés érdekében. Nem tudom, miért kellene bízni abban, hogy egy másik bizottság majd 2012-2013-ra jobb döntéseket hozna. Radikális változtatás híján ugyanolyan unalmas marad az F1. Mondjuk most szívesen nézem, mert öröm elől látni a Ferrarit, de semleges drukkereknek tuti nem valami nagy élmény.
-
#95904256
törölt tag
válasz hunnylander #10121 üzenetére
Túl sok értelme a két kötelező cserének sem lenne, ha egyszer a gumik kibírják az egész versenyt is. Minden csapat a többeikhez igazítaná a kerékcserét. Nincs benne az a kockázat, amit a használt gumik egy-két körrel tovább használata jelentett régebben.
-
hunnylander
őstag
válasz venember83 #10123 üzenetére
A dupla diffúzor nem volt benne a koncepcióban, és akkor még a tankolás betiltása se a kötelező egy kiállással. Sőt az állóképes akár egy teljes futamot kibíró Bridgestone abroncsok se. Az OWG csak abban vétett hibát, hogy túl keveset nyirbált (relatíve; a csapatok túl jó munkát végeztek azóta de elsődlegesen egy kiskapu diffúzorral), de a nézők emiatt is köpködtek, hogy eltűntek azok a 'gyönyőrű' segédszárnyak, meg vicc korlátozott lett a hátsó szárny.
Tavaly pl. Interlagosban tudtak előzni?
Kérlek szépen, ahhoz amit a szurkolók elvárnak, még viccebb szárnyak kellenek majd, ami miatt lesz sírás bőven.
www.HunnyF1.com
-
venember83
nagyúr
válasz hunnylander #10125 üzenetére
Akkor meg egyenszárnyak legyenek inkább, mint a jelenlegi lefojtott motorok. Nem lesz a legszebb, de ha nincs más kiút...
-
wildrain
addikt
válasz barnam_ #10122 üzenetére
Ebben a névadásról semmi nincs, csak a dolgozók jövőjéről gondoskodott Stoddart. Azt meg nem köti ki az FIA, hogy a csapat nemzete szerint kellene meghatározni a csapatnév nyelvét is. Így pl. nem lehetne Renault F1 Team, vagy Mercedes GP sem, hiszen ezek nem francia vagy német nyelvűek.
-
Nowhereman
őstag
válasz hunnylander #10121 üzenetére
A gumik most is bírták, azzal nem volt gond. Amiatt nem kéne több csere. Épp amiatt sír a sok "szakértő", hogy túl jól bírják. Azért akarnak több cserét, mert épp a boxban történt a több helycsere, mint az aszfalton...
A szakértők meg az elmúlt 15 évben csak égetik magukat az "izgalmasabbá tétel"-lel. Csináltak mindent - meg annak az ellenkezőjét is. Lövésük sincs. Mansellnek inkább igaza van azzal, hogy ki kéne hajítani a sok elektrokütyüt az autókból, hogy ne legyen dedó egy versenyt hibamentesen végigtolni.
Utánam a kondenzcsik!
-
Oliverda
félisten
válasz Iron Funeral #10120 üzenetére
Nem csak Domenicali van ezen a véleményen hanem még jó páran. Szvsz teljesen igaza van. Ostobaság egy verseny alapján ítélkezni. Persze azon lehet és érdemes is elgondolkozniuk, hogy kisebb módosításokkal hogyan lehet még többet kihozni a jelenlegi helyzetből.
Amúgy valamiféle egyen diffúzor és egy sokkal szűkebb keretek közé beszabályzott hátsó szárny talán nem lenne hülyeség.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Pá
addikt
Érdekes írás az előzés könnyítése témában
Csak angolosoknak.''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
Pá
addikt
Egy rakás haszontalan tény, akiket érdekelnek a statisztikák.
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
hunnylander
őstag
válasz Nowhereman #10128 üzenetére
Ez nem igaz. A gumik csak akkor megfelelőek az egy kiállásos taktikára, ha kímélik őket. Egy hosszú pályán kvalikörön már egy kör előtt is túlmelegednek. Ugyanígy, ha a pilóta előzni próbál. Az egy kiállás csak türelmes visszafogott tempónál működik, ezért a pilóták ezt kötelesek is megcsinálni. Ha komolyan elkezdenének harcolni vele, már nem lenne elég az abroncs a tervezett etapra a tervezett tempóhoz.
Nincsen már vezetést segítő elektronika az autókban.
Előzni azért nehéz, mert az autók nagyon aero-érzékenyek, mert az F1 elsődlegesen és még mindig aerodinamikára kihegyezett technikai sport. A többszintes diffúzor koncepcióval pedig brutálisan kihegyezték az érzékenységüket. Ezek az autók csak akkor gyorsak, ha nincs közvetlenül előttük egy másik. Tehát javarészt csak utolérni tudják a lassabbakat, előzni már ritkán.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Nagyon védi a szakmáját, érthetően a jövőben is aerodinamikai szakemberként akar dolgozni az F1-ben és nem csökkentett aeroval. Csak részben van igaza. Minden területnek kell áldoznia a megoldásért, ő mindent ráken a gumikra meg a kevés vezetői hibára.
Amiben igaza van; a fékutak tényleg nagyon rövidek, sokan követelik a közúti közlekedésre releváns féktárcsákat egy hosszabb, előzéshez kedvezőbb fékútért plusz az F1-es fejlesztések közútra hasznosíthatóságáért. Ezt támogatom én is, acél féktárcsákat az F1-be!
A másik, ami Bahreinben is probléma, hogy csak egy szűk íven kivételesen jó a tapadás. Olyan előzési pontok kellenének, ahol akár meg mesterségesen is felgumiznák a felületet, hogy egy széles sávban legyen terület az előzni próbálónak is elegendő tapadást találni.
Szerintem egy csomó területen sok kicsi sokra megy módon van a hiba, tehát ha több területen javítanának, az aero szakembereknek is csak egy minimális aero nyirbálást kéne elszenvedniük, ami már jövőre is megvalósulhat a diffúzorok 'visszavágásával'.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
Oliverda
félisten
válasz dangerzone #10135 üzenetére
Kik azok "jó pár százan"? Annyira nem hat meg az F1-en kívüli személyek véleménye, a jelenlegi mezőnyben pedig nincs csak 24 pilóta.
Webber-nek inkább el kéne mennie egy kicsit GP2-be hátha megtanulj,a hogy hogyan kell előzni ahelyett hogy a bizonyítványát magyarázza. Elég nagy szégyen hogy egy majd 2 másodperccel gyorsabb autóval sem tudta megelőzni az előtte haladókat. Rém gyengén teljesített egész hétvégén ahhoz képest hogy Vettel mit művelt. A csapatnak is feltűnt:
A Red Bull többet várt Webbertől
Más pilótától nem olvastam ilyen egyértelmű nyilatkozatot.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
#70869248
törölt tag
válasz Nowhereman #10128 üzenetére
Nincs már olyan sok elektromos kütyü...ez jó.
Már tavaly is nyilatkozott olyant Heidfeld hogy a diffúzor vágja haza az egészet...leszabályozták a hátsó szárnyat->jó ronda lett, de a célját nem éri el mert a diffúzorról lelépő levegő zavarja meg a hátulról érkezőt...
Tehát ki kell vágni a fenébe ezekkel a méretekkel....diffúzor már ezer éve létezik a technikai sportban, és soha, soha nem szólt bele ilyen mértékben....
itt van pl. a 2010-s IndyCar megoldása...nulla túlnyúlás, nulla csatornák...és
akár két sorban is vonatoznak mint malac körökön keresztül.Az összes csak utána következzen, elég nagy hülyeség volt bent hagyni, most meg majd mindenféle tűzoltó megoldással semlegesíteni.
...semmi flancos diffúzor, jó volt egyszer-egynek, de most komolyan ha az IRL-ben ezzel kűzdöttek volna hogy nem tudnak egymás mögött menni, hát nézhetetlen lenne az egész Indy500 mondjuk..mindenki lecsúszkál, meg lemarad??!...mi ez a répaság már vazz nem?[ Szerkesztve ]
-
hunnylander
őstag
válasz #70869248 #10139 üzenetére
Olvastad már, hogy pont a linkelt képen látható KV Racing versenyezni fog a Lotus (márka) számára? [link]
És igazad van. Elég lehet az überdiffúzorok kivágása plusz a gumikkal, fékutakkal is lehetne pluszban javítani a show-t már jövőre is. Mert pl. új abroncsszállító lesz és az acél féktárcsák előírása sem lenne sem költséges sem hosszú átfutási időt igényló dolog. Ezt még megfejelném a pályákon található legvalószínűbb előzési pontok mesterséges felgumizásával és ennyi bőven elég lehet.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
P00By
nagyúr
Jövőre már nem lesznek többfedeles difik és ráadásuk kisebbek is lesznek.
Ez már tényAz idei éven tényleg csak a gumin meg a kiállással lehetne megváltoztatni.
Szvsz nem fog változni semmi... -
#70869248
törölt tag
válasz hunnylander #10140 üzenetére
Jaja, azt olvastam..igazából most annak nem néztem még utána hogy kivel. Rossiter volt szóba hozva, meg mostanában Sato.
...bár most hogy ütközött...Az acél féktárcsákkal kicsit izé vagyok, már akkor is az voltam amikor behozták a MotoGp-be, de végül is rosszabb nem lesz
-
P00By
nagyúr
válasz hunnylander #10140 üzenetére
Acél féktárcsát megnéznék Szingapúrba teli tankal
Jó, gondolom nőne a féktáv egy pöppet[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
Amennyiben valaki szeretne ezen kicsit szöszölni:
F1/előzések 1983-2010 -
dangerzone
addikt
-
Oliverda
félisten
válasz dangerzone #10147 üzenetére
Ezeket már elolvastam kiscsillag. Mit kellene hogy lássak? Hol van ezekben az általad említett több száz ember aki egyöntetűen ugyanazt állítja? Gyanítom hogy ez csak a lángoló koponya egyik téveszméje lesz.
A Link gomb amúgy csodákra képes.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz dangerzone #10149 üzenetére
Azokról beszélsz akik elalszanak néha a futamokon és ha azt mondják nekik, hogy Montreal akkor nem tudják hogy egy gyors vagy lassú pályáról van-e szó? Na ezeknek a véleménye számomra fabatkát sem ér. Aktív több éves tapasztalattal rendelkező F1-es csapatfőnökök és Ecclestone véleményére én többet adok.
De hogy az emberi ostobaságra mutassak egy aktuális példát. IQ teszt:
Mindez egy verseny után úgy, hogy kapásból tudnám mondani az elmúlt évekből az ennél unalmasabb versenyeket. Ennyit erről.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
Aktív témák
- Dell XPS 9315 13.4" FHD+ IPS i7-1250U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Aokzoe A1 Pro AMD Ryzen 7 7840U - 32GB+512GB
- LENOVO IDEAPAD Y700 INTEL CORE i5-6300HQ 2.3 GHz 8 GB 256 GB SSD GTX 960M 3 óra AKKU IDŐ
- Precision 7520 15.6" FHD IPS i7-7700HQ M1200 16GB 512GB + 1TB magyar vbill új akku gar
- Dell Latitude 5400, 14" FHD IPS, I5-8365U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10/11, Számla, Garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest