Új hozzászólás Aktív témák
-
aerosmith
őstag
válasz
Bandit21 #3428 üzenetére
Nálam hasonló szitu 3 gyerek miatt Tiguan Allspace és ID.3 Pure Performance amit 2021 augusztusában rendeltem és most szóltak hogy csak 2023 januárjában fogják legyártani...
Wallbox AC töltés: az ID.3 Pure Performance 45kWh nettós akkuval 7,2-7,4 kWal tölt amit 1 fázis 32A vagy 2 fázis 16A-el lehet elérni. Ha csak 1x16A van akkor a max töltés 3,7kW. -
7Heads Drago
veterán
válasz
Bandit21 #3450 üzenetére
Pedig ha autó szakit kérdezel pont így fog válaszolni: Ez ismert típus hiba.
Szóval nem én találtam ki.
Mint pl a Golf 6-osnál a láncos vezérlés nyúlása. Szinte majdnem az összes motornál. 100-150.000 km-ként használattól függően cserélni kell.
A 7-esnél ezért vissza álltak szíjra.
Ha csak 1-1 autónál fordulna elő az nem lenne gond, de ha szinte mindnél fent áll az adott probléma az típus hiba.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Bandit21
addikt
válasz
Bandit21 #3934 üzenetére
+ kieg
ha pl több, lámpás kereszteződés van az útvonalon amit a tömeg reggel használ. Ott azért ha figyelmesen egy zöld ön at tud menni ügyesen egyszerre 20 autó, kis benazas mellett 10, ha pedig az első szigorúan a fogyasztás mérőt nézi, a mögötte haladó val együtt akkor meg csak 5 autó akkor az azt jelenti hogy 4 lámpa kell ahhoz hogy at menjen 20 kocsi, míg ez a szám lehetne optimális esetben 40-80 is.Aki leghatul jön nyilván ideges lesz ha azt látja hogy minden lámpanal +5 percet vár.
A közlekedés jelenleg egy idő rabló fölösleges nyűg jobb minél hamarabb túl lenni rajta és elkezdeni a munkát vagy haza érni és 10 perccel többet játszani a gyerekekkel. Vagy kocsmába menni.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
válasz
Bandit21 #3965 üzenetére
Ez meg most hogy jött ide?
De ha már a felvetésnél tartunk, fejtsük ki jobban:
De bizony. A 110 rengeteget spórol a 130-hoz képest. Nyáron két villanyautóval mentünk Split környékére. Az egyik Tesla volt, azzal nem is volt gond, de a másik egy 39-es Niro. Miatta kénytelenek voltunk végig 110-zel menni, különben nem értük volna el a következő Ionity-t. A Tesla ment elöl és szélárnyékozott a Kiának.A visszaúton 860km-en 14,1-es átlagot ment a Tesla, míg a Spanyolországból hazajövet 2450km-en 130-135-tel 16,0-t (mért adatok, nem autó által kiírt). Ez bizony 13,5% energiamegtakarítás.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
válasz
Bandit21 #3972 üzenetére
A valóság ehhez képest az hogy megyek szépen 135 el, figyelem a mögöttem gyorsabban érkezőket, és egszer csak index nélkül ki rántják elém 110 el. Aztán óvatosan fel gyorsulnak 125 ig, majd diadalmasan néznek hátra amíg el megyünk a 4 kamion mellett, hogy ennél többre ne is számítsak.
Előfordul ilyen, de azért nem ez a jellemző, még az M5-ön sem. Hülyék mindig lesznek, de azért nem mindennapos eset.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
válasz
Bandit21 #3976 üzenetére
megyek szépen 135 el, figyelem a mögöttem gyorsabban érkezőket, és egszer csak index nélkül ki rántják elém 110 el.
...
Az en gyakorlati tapasztalatom sajnos az hogy a 110 el haladok töredéke figyel arra hogy a belső sáv tempója meglegyen mire sáv váltásba kezd.Eleve kardinális probléma, hogy azt gondolod, hogy megy 110-zel és neki fog menni a 90-nel haladó kamionnak. Nem fog. Ki kell jönnie, nincs más lehetősége. Ha egyszer lelassít 90-re, akkor vége, neki halál. Onnantól sose tud besorolni a külső sorba egy alulmotorizált öreg autóval (autók 80%-a, 110-zel haladók 95%-a). Tehát muszáj kijönnie. Könnyen előrelátható helyzet a részedről. Eleve neked kéne lehetővé tenned ezt neki. Én mindig jelzem nekik, hogy jöjjön, inkább én engedem be kis lassítással és villantással, hogy elém ne kelljen kirántania a kormányt. Nekem nem elvárásom, hogy gyorsuljon 130-ra. Ahogy van gázpedál és kormány, az enyémről a fékpedált se felejtették le. Szeretek menni gyorsan, ritka, hogy városban kanyarodáskor a hátsó kerék direkt nyomvonalon halad az első után, nem szép dolog, de kihasználom a 15km/h-s objektív felelősség szabályt, és ha van lehetőség, hogy szabályosan és nem idióta módon előzzek, megteszem, de nem tolok le senkit az útról, és nem esek letargiába ha valaki után kell mennem, ne adj isten még lassítani is kell valaki miatt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
válasz
Bandit21 #4019 üzenetére
1f terhelés megosztó, napelemes vezérlővel, és akkor ha este lefekszetek, és 2A fogy akkor 30A mehet a kocsinak, nappal ha esik, és mosol főzöl akkor 6A megy a kocsinak ha annyi jut, vagy annyi sem, ha meg termel a napelem, akkor hozzáadja.
ez egy fázison 169.900+áfa + beszerelés.azon autük amik 3x16A-el tölthetők, 95%-a tud 1x32ről is, a VW is tud
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
aerosmith
őstag
válasz
Bandit21 #4031 üzenetére
Ha jól látom 1x32A van nálad azt semmi értelme átalakítani 3x8A-re. Rendelni kell hozzá +16A-t és akkor megy majd 3x16A.
Ha megy a lakás 1x16ról akkor bekötheted a 2x16ot a wallboxba az ID3hoz. (ami amúgy nem tud mit kezdeni az 1x32A-el)
Akár úgy is mehet, hogy ház és töltő is 3x16on. Ha úgy gondolod hogy az töltés közben lenyomná a biztosítékot akkor meg felrakatsz egy terheléselosztót.A napelemet ne keverd ebbe bele mert az nem úgy megy hogy amit megtermelsz az megy a kocsiba. Az megy vissza a hálózatba és amíg szaldoban vagy addig ugyannnyiért elhasználhatod az ELMŰét.
Szóval akkor ID.3 Pure Preformance-od van? (nekem is az lesz ha végre leszállítják)
-
cOxeR
Ármester
válasz
Bandit21 #4185 üzenetére
Nagy a difi, már 1/8-ad mérföldnél is, de tény, ha nem épp ideális fordulaton vagy egy 40-es városi tempón, mire összeszedi magát a Z4, az I3 bucira megeszi. Turbós benzines főleg egy diesel már másabb eredményt adna.
schawo-nak totál igaza van, hogy az óriási különbség a le-ben, azért zömében elvész a hajtás miatt, sokan fújnak az elektromos autókra, de csak azért mert nem tudják, hogy a napi használatban, ezerszer szerencsésebb mint bármilyen benzines/diesel. Autópálya eseten persze nem, de az megint más kávéház.Tapadás javítás mindkettőre elférne az alsó tartományon 60 lábon elég sok idő elmegy a levesbe, I3 esetén ez a 195 széles hátsó gumi kevéske, Z4-en meg már öreg a gumi, picit fel van keményedve, összességébe mondjuk elégedett vagyok, lehetne javítani mindkettőn, de napi használatban, meg élvezeti faktorban nincs jelentősége.
-
tibcsi0407
félisten
válasz
Bandit21 #4190 üzenetére
Ez nem kérdés. Ma beültem az i3 után az 520D-be és olyan, mintha egy lomha traktorral mennék. Pedig több lóerő és jóval több nyomaték. Nyilván valamivel nehezebb is.
Eladó: 13900KS, 14900KF, 14900KS, Gskill 2x24 8000 kit, Gskill 2x16 6400 (A-Die) kit, 6950XT EK blokkal
-
tibcsi0407
félisten
válasz
Bandit21 #4192 üzenetére
Igen, arra akartam kilyukadni, hogy azonos teljesítménynél nem kérdés, hogy melyik az erősebb. Ha pedig az elektromos erősebb a benzines/dízel társától, akkor pedig fényéveket jelent a különbség.
Kis i3 is veszett jószág, már az első 30 ezres csekket be is gyűjtöttem egy előzéssel.[ Szerkesztve ]
Eladó: 13900KS, 14900KF, 14900KS, Gskill 2x24 8000 kit, Gskill 2x16 6400 (A-Die) kit, 6950XT EK blokkal
-
GalaHU
őstag
válasz
Bandit21 #4192 üzenetére
Nincs itt varázslat, ezek az adatok csúcsértékeket jelentenek. De amíg egy hagyományos belsőégésű motornál ezek csak nagyon szűk fordulatszám-tartományban állnak rendelkezésre, addig a villanymotornál szinte a teljes mezőben ott van.
Amíg a régi technikával a fahrer vagy az automata váltó azon gépészkedik hogy helyes fokozatválasztással megfelelő tartományban legyen a motor addig az egysègsugarú Amperlovag már messze jár. Nagy sebességnél amikor már a fosszilis is direkt fokozatban van és éppen beleesik a fordulata az ideális tartományba lehet csak némi esélye.
Hasonló a nagyrobogó meg a motor esete. Egy 300-as robival lámpától-lámpáig simán kifújod a 600-ok orrát, mert mindig ideális fordulaton vagy. Az autópályán viszont a nagykerekűek 130-tól simán lelépnek.
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
válasz
Bandit21 #4195 üzenetére
A csúcsértéke is pl egy e autónak bizonyos idő intervallumra van megadva
Az időintervallum olyan hosszú, hogy az idő alatt "végtelenre" gyorsul úgyis az autó. Ez csak egy virtuális marhaság. Azért találták ki, hogy bizonyos adók alól lehessen mentesülni, ami teljesítmény alapján van meghatározva.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
válasz
Bandit21 #4200 üzenetére
az a helyzet, a konával teszteltem, tempomattal 130-al 25-28kW körül fogyaszt a motor, 150-nél 35kW körül. és 150kW-os a motor, de ezt te nem fogod tudni egyszerre 8-10mp-nél tovább kihasználni, max ha padlógázzal mész egy tartósan 15fokos emelkedőn felfele, 20km-en át, de ilyen a világon nincs
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Shadowbull
addikt
válasz
Bandit21 #4206 üzenetére
Nyilván a fogyasztás első körben attól is függ, hogy a motor éppen mekkora teljesítményt ad le.
A fenti számításban konstans állapotokat feltételezve jó közelítéssel számolhatjuk a fogyasztást is.
Nyilván pillanatnyi fogyasztási értékeket is úgy kell értelmezni, hogy ha az adott pillanatban érvényes körülmények 100km-en keresztül változatlanok lennének, akkor ennyi lenne a fogyasztás a végén.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
biker
nagyúr
válasz
Bandit21 #4212 üzenetére
"A teljesítmény az munka / idő a fogyasztás meg teljesítmény/100 km."
A munka az teljesítmény/idő (kw/h) a teljesítmény pillanatról pillanatra változik
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
cOxeR
Ármester
válasz
Bandit21 #4200 üzenetére
Normális keretek között nem fogod elmelegíteni, hogy eszement nagyot korlátozzon, nekem az I3-at eddig nem sikerült… pedig lendületesen közlekedek. 150 tempomattal se, ~10-15km távon.
Viszont pl télen azért kevesebbet fog leadni, a teljesítményből, van onnan is mérésem 3 fokban, a legeslegjobb, 15.52s 1/4 mérföldön. (7,36sec 0-100)
Mondjuk addigra minden is üzem meleg volt, télen ez is szempont. -
axioma
veterán
válasz
Bandit21 #4220 üzenetére
Hat ahhoz hogy e-autozz, ahhoz nem. De sajna a mai vilagban ahhoz hogy pl. az eszkozok villanyszamlara gyakorolt hatasat fel tudd merni, ahhoz peldaul hasznos lenne (es akkor me'g a gaznak a MJ <-> kWh atvaltasarol nem is beszeltunk). Nem mindegy hogy 20W vagy 1.2kW a "sok", es hogy ahhoz tudni kene hogy melyiket mennyi ideig hasznalod per honap, mert attol is fugg (na most jol megkavarlak mert a (pillanatnyi) fogyasztast is teljesitmenyben merjuk). Viszont nem annyira csodadolog ez, egyszer kell raerezni aztan mar nem erted korabban ez miert nem volt ilyen egyertelmu.
Amugy ja, schawo modszere hasznos, ha a mertekegyseget (jol) tudod, abbol lehet puskazni hogy mi lehet a muvelet kozte.
De ez itt off.[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
válasz
Bandit21 #4220 üzenetére
Röviden és érthetően: 90 ló elég arra, hogy tartsa a csúcssebességét még emelkedőn is, és azt pedig bőven kevesebb, mint 30mp elérni még álló helyzetből is, tehát nem lesz olyan, hogy nincs ott a kraft, amikor kéne.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
wassermann
addikt
válasz
Bandit21 #4350 üzenetére
A DC-töltő azért drága, mert egy bazi nagy, legtöbbször ventillátoros hűtésű 3fázisú egyenirányítót is tartalmaz az AC töltőkhöz képest. Persze egyenirányító az akkuk előtt a kocsikban is van, de azért hogy ne kelljen nagy tömeget hurcolni folyamatosan, az a méretei miatt csak kisebb áramokra képes
-
biker
nagyúr
válasz
Bandit21 #4365 üzenetére
heti 1000km 250-280km távval (mert sok pálya is van) heti 5-6 töltés, nem 3
minden éjjel fel van dugva, és ha pl debrecen, vagy zeg az úticél, akkor egy nap még kétszer töltiAz alaptézis az volt, nagyon korlátozottan és csak második autónak. Egyik sem áll fenn, és nem a százalék a kérdés, hanem hogy meg akarod e oldani, vagy sírsz a sarokban, hogy ezt nem lehet.
Kolléga meg akarja oldaniÉs ha foglalt a töltő, akkor elugrik a pár sarokkal messzebb lévő DC-re és megküldi 90%-ig.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
válasz
Bandit21 #4365 üzenetére
a veszprémi InterSPAR-nál minimum 10 töltő van... eddig ha 1szer láttam ott valakit tölteni... szóval aki szeretne, annak ott bőven van lehetőség.
Ingyen töltőn meg sorállás van, sokszor "cicaharc":(deháténvótamittelőbbcsakelmentempisislnivisszajöttemidepofátlankodtálközben)...
Mo. így szeretlek...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biker
nagyúr
válasz
Bandit21 #4371 üzenetére
“ A kérdések alapján egy átlagos használatra nem tudom miért kell extrém példával jönni és hülyének nézni aki máshogy gondolja.”
Gondoltam ha egy extrém de működő eset rendben van, akkor elképzelhető hogy egy átlagos eset is működhet.
Dorozsma és társasház? Mar az is beépült ennyire?
Ja igen, miért azt nézzük hány ingyenes töltő van? Kolléga is fizetősen tölt a sparnal.
Ex-szegedi vagyok, járok vissza eleget, van gazdagon töltő, dorozsma felől meg auchan plElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz
Bandit21 #4377 üzenetére
ok, de idehoztad valamiért hogy 5 ingyen töltő van, holott senki nem beszélt csak ingyenesről. Temérdek hely van szegeden is, pénzért
Kollégám is pénzért tölt, így is kevesebbet fizetünk jóval mintha benzinnel járna még mindig.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
WiZARD
addikt
válasz
Bandit21 #4379 üzenetére
Ne 480as benzinnel számolj, mert a Kona gondolom eleve céges, és többieknek se fog örökké tartani ez a baromság.
(azt nem tudom milyen hibrid és milyen körülmények közt jár el 3.2 literrel, spritmonitorra ránézve egy auris hibrid átlag 5.5, egy rav4 plugin hibrid 6.5, lexus is300h 6.5)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
GalaHU
őstag
válasz
Bandit21 #4379 üzenetére
Amikor villanyautó-fronton terjesztem az igét az ismeretségi körömben az ellenérvek között rendszeresen a töltőpontokkal kapcsolatos macerát hozzák fel. És a normál autós léleknek ez a folyamatos töltőkuncsorgás és pontvadászat teljesen életidegen.
Egyszerűen nem az van a fejekben, hogy a tankolás egy külön program, hogy el kell valahova menni tölteni, aztán vagy felférsz a csatira vagy nem. Ha nem akkor gurulj tovább, sok sikert...Pesten az ingyenes Lidl-töltőn mindig lóg egy rohadék hiéna taxis, az esélytelen. Aztán ha szerencséd van, akkor dekkoljál ott adott esetben 1-1,5 órát. Persze, addig lehet vásárolni, meg moziba menni. Ki a túró vásárol hetente 2x-3x? Meg megy moziba?A normál napi életedből 5 percnél többet egyszerűen nem akarsz az autód tankolására(töltésére) szánni, pláne nem a kocsidhoz oda-vissza mászkálni, hacsak nem kapsz a kellemetlenségedért cserébe valami olyan előnyt ami miatt igazán megéri. Mondjuk az olcsóbb üzemeltetést...
A nyilvános töltőpontokon történő áremelés ezekből az előnyökből már jelentősen visszavett, de a kényelmetlenségek megmaradtak. Ha otthon tudsz tölteni 71 Ft-tért megint szebb a matek, de az igazi nyilván a szaldós napelem lenne, de az új belépők ebből is kimaradnak.Mi pár hónapja gyűrjük az i3-at és szépen tönkrevágták az előzetes kalkulációnkat. A 71 Ft-os áramból kb 10 Ft-ba van egy megtett kilométer, az asszony régi Fiestájával ez a 480-as benzinnel 36Ft/km. Szóval 26 Ft-tal olcsóbb kilométerenként. A masina "felára" 6 milla volt a Fordhoz képest, tehát 230.000 km után meg is térül a beruzás...
(Ha 700 Ft-ra veszem a sapkátlan 95-öst, akkor is 142.000km) Nyilván ezt nem lehet csak így nézni, mert más költségek is felmerülnek, nekünk számít a parkolási díjak hiánya is, és elvben a járműkarbantartás is kedvezőbb, bár mondjuk amikor legutóbb 3x-os árat kaptam a fényezésre csak mert a villanyos technológia ezt kívánja, nem volt őszinte a mosolyom...
De számunkra érték az alacsonyabb karbon-lábnyom, úgyhogy vállaljuk. Van aki azt se tudja mi az, vagy még rosszabb, pont lesz@rja...
Úgyhogy persze, lehet villanyautót üzemeltetni -akár nyilvános töltőről is- , de nagyon kell akarni...
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
biker
nagyúr
válasz
Bandit21 #4379 üzenetére
"Kérdeztem két hsz-ben is hogy mennyi a Spar töltés, ingyenes e, annyit mondtál hogy ha foglalt akkor megy DC re."
Bocs, nem figyeltem, mobiliti kezeli a töltőt. standard díjon. Addig jobb volt, míg volt éjszakai tarifa, vettük is a csomagot
Ahogy a kolléga is írta, mi céges benzint kapnánk
azzal hasonlítva símán jó
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz
Bandit21 #4395 üzenetére
máskor menj át a túloldalra. Én volt hogy vasárnap este hazafelé kecsón néztem, egy tölt DC-n, egy vár rá töltve AC-n, és két autó áll még a töltő mellett. Ránézek az appra, másik oldal szabad, átmentünk, tök üres, megtöltöttük, és visszamenve még a két várakozó ott volt, az AC-s tette át DC-re
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
tibcsi0407
félisten
-
tibcsi0407
félisten
válasz
Bandit21 #4403 üzenetére
Én szeretem rádugni, míg vásárolgatunk. Belemegy annyi kw, amiből megjárom oda-vissza. Egy perccel sem töltök többet, mint amennyit a Pennyben tartózkodunk.
A legtöbb ott töltő autó egyébként valamelyik panellakásban él (Nyíregyháza egyébként) és valószínűleg nem tud máshol tölteni. Szerintem ilyen esetben ne vegyen elektromos autót, ilyen egyszerű.[ Szerkesztve ]
Eladó: 13900KS, 14900KF, 14900KS, Gskill 2x24 8000 kit, Gskill 2x16 6400 (A-Die) kit, 6950XT EK blokkal
-
tibcsi0407
félisten
válasz
Bandit21 #4406 üzenetére
Szerintem a Penny hibázza ezt el. Nekik kellene valahogy csak a vásárlókra korlátoznia a töltőket, sőt legalább 5000 Ft-os vásárláshoz kötném.
Polyfazer app kell a töltőhöz. A helyükben tennék a számlákra valami QR kódot, amivel lehetővé tenném a következő töltést mondjuk 1 hónapon belül, vagy ilyesmi.
Az, hogy egy lakótelep ingyen lóg a töltőjükön elvéve a helyet a valódi vásárlóktól nem korrekt. Szerintem a töltőetikettbe sem fér bele.Eladó: 13900KS, 14900KF, 14900KS, Gskill 2x24 8000 kit, Gskill 2x16 6400 (A-Die) kit, 6950XT EK blokkal
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Superior XC 859 29" M MTB vadonatúj kerékpár eladó
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- CHAMP DM7305 professzionális IP dóm kamera 5MP, vandálbiztos, motorzoom, új állapotban
- MAZZER 151B 83 mm kávéőrlő késpár