- Hálózati / IP kamera
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Facebook és Messenger
- Aliexpress tapasztalatok
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
negro
őstag
en csak azt nem ertem minek kell ezt itt? forum tag volt? mert en nem tudom hova tenni a sracot, nem ismerem, ahogy az autot se, hirbol se...
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
negro
őstag
válasz ittakary #55403 üzenetére
en ertem. de nekem is volt "ismeros" meg e30-as korszakbol aki orosz rulett modjara hajtott at szandekosan (mas okok miatt) egy keresztozedesen, varosban, 140-el lesz ami lesz alapon (nem adta ki) de nem hoztam fel forumon mivel senkinek nem mond semmit az ott jelen levok kozul.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
Puma K
veterán
válasz chess001 #55322 üzenetére
Semmi magyarázkodás, mert típuson belüli motort tennék az autóba papírozva meg mindennel ahogy kell. De pusztán csak elméleti síkon kérdeztem rá a történetre.
Nézegettem, de az a gondom, hogy az enyémnek a felszereltsége és kinézete kívülről-belülről az ami számomra tökéletes úgy ahogy van.
Köszönöm az infót!
Nézegettem őket, de nincs olyan küllemű-felszereltségű mint az enyém. Nekem csak annyi kellene, hogy az autó jobban menjen mint most.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
chess001
aktív tag
válasz Puma K #55409 üzenetére
Majd nézz erre rá:
https://bmwe39.blog.hu/
Csak úgy elméletileg: veszel egy V8-at, elektronikával komplett hajtással, fékekkel. Nyilván felújítod, beépíteted egy műhellyel, ügyesen bekötik az elérérő kötegeket is, felprogramozzák, ha már minden stimmel és nincs karácsonyfa a kormány mögött, minden dokumentáció, származás, regadó, stb rendben van, akkor mehetsz szigorított műszaki vizsgára és minden egyes alkalommal amikor igazoltatnak mutogathatod a paksamétát a rend őreinek. Javítom magam, egy M5-öst olcsóbban megkapsz és nem csak évek múlva használhatod.[ Szerkesztve ]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Puma K #55409 üzenetére
Ha magadnak megcsinálod és nem akarsz papírozni, akkor stroker build esetleg (amennyiben ez a motor megengedi), de az sem egyszerű menet és nem hivatalos. Szerintem jobban megérné 30i-t tenni bele, ha már valamit, de méginkább várni, amíg felbukkan a piacon egy tetszetős darab és azt megvenni, olcsóbb megoldás és mégis értékesebb a végeredmény.
-
Puma K
veterán
válasz chess001 #55410 üzenetére
Köszi a linket és a plusz infókat!
(#55411) molnarpeter :
"... várni, amíg felbukkan a piacon egy tetszetős darab és azt megvenni, olcsóbb megoldás és mégis értékesebb a végeredmény."
Plusz nincs benne rizikófaktor, mert az már egy a gyárban összerakott autó... nincsenek extra felesleges körök... feltéve ha olyan állapotú az autó...
Nézegettem és kint 540i van ~3,2 millióért.
Itthon meg van M5 ~6millióért.[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
Helló!
2001 facelift-es E39 520i-be melyik gyártó lengőkarjait érdemes tenni?
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Anaren91
senior tag
Sziasztok. Nem tudom, hogy ezt a jelenséget a DTC okozza-e, hogy ne dobja el magát az autó, vagy valami más, de amikor megyek mondjuk egy 100-as tempóval, és előzni akarok egyet, hiába padlózom le , van egy 1-1,5 seces delay mire megindul a szekér. De igazság szerint minden kigyorsításnál jelen van, mindegy menyivel megyek, van egy kis delay. Ez normális? 535d
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz Highend55 #55400 üzenetére
Hat és fél évig voltam együtt a barátnőmmel, ebből 4 évet együtt is éltünk, majd megcsalt egy közös csaj barátunk pasijával.... mégse lettem öngyilkos mert ahogy írták már előttem is, csaj lesz másik, de életed cask egy van. Részvétem, de tényleg ostoba volt.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Chrys_
addikt
válasz FIREBLADE78 #55422 üzenetére
Szerintem nem az, 1sec az hosszú idő, nekem nem tűnik ennyinek sport módban. Comfort+ esetén már azért más.
-
Ļantos
aktív tag
Meglett asszonynak az E46 utódja, 163 lovas 120d. Ilyen a motortere, BMW-nél kapott egy vadonatúj motort, minden papir megvan róla. Gyakorlatilag új Kasztni törésmentes, belter nem kopott, 200.000km van az órában, első tulajtól vettem, vegig BMW-nél vezetett szervizkönyv. 1.700.000-at adtam érte, lehet sok de van egy szinte uj autónk. A vicces, hogy nem csak a blokk új hanem az összes sallang, még a klíma csövei is, pozitív kiállás, tartályok, minden
[ Szerkesztve ]
-
Anaren91
senior tag
válasz Chrys_ #55423 üzenetére
LCI előtti az enyém, nincs benne mód választó. Igaz a motor meg a váltó is kapott egy lightos programot, megy is mint a mérgezett egér, viszont jelen van sajnos ez a kis delay. Megpróbálok egy TBA resetet hátha az segít rajta. Lehet még nem adaptálódott az én vezetési stílusomhoz.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Gsx-rr
veterán
válasz Anaren91 #55425 üzenetére
Hogy késve reagál a gázra az szerintem gond.
Ebben a váltó tanulásában eddig nem nagyon hittem de most az egyik autómmal a fiam járt több hétig és amikor beleültem utána fél óra múlva hívtam a váltós ismerősömet hogy viszem hozzá mert valószínű le fog hullani a váltó.
Egyszerűen nem akart elváltani harmadik negyedik ben 2000 Fordulat alatt. Mentem vele pár napot és minden rendben lett.
Gondolom mindenhol padlógázon rúgta neki a gyerek -
mAtThEw0319
aktív tag
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne:
F10 -es BMW-kben alapfelszereltség volt az adaptív bi-xenon fényszóró? Nem a LED -esre gondolok a félreértések elkerülése végett, hanem a kerek angel eyesre. Azok mind adaptív fényszórók? Gondolok itt kanyar követésre és a szembejövő autók érzékelésére.Köszi előre is a segítséget!!
-
mAtThEw0319
aktív tag
válasz mAtThEw0319 #55429 üzenetére
Már nem tudom szerkeszteni...
Azt elfelejtettem írni, hogy a 2014 től bejövő faceliftekre gondolok. -
-
MoP_FX 57
őstag
válasz Puma K #55431 üzenetére
Van a gyári BMW, ami igazából Lemförder, van a Lemförder, mint gyári beszállító, aki saját név alatt árusítja ugyanazt, és vannak az utángyártók, akik közül egy minőségi például a Meyle HD.
Ergo, ha veszel egy gyári BMW-t, akkor igazából egy Lemfördert veszel BMW dobozban felárral, néha akár sokszoros áron. Ha Lemfördert veszel, akkor pedig szintén BMW gyári alkatrészt veszel olcsóbban, és előfordul, hogy még a BMW-logót/-cikkszámot is megtalálod, vagy pedig ennek az utólagosan kimunkált helyét.Tehát ezt a kérdést én a következőre egyszerűsíteném le:
1. Ha nem számít az ár és kell a placebo meg a lelki béke, akkor gyári BMW
2. Ha az ár és minőség egyárant számít, akkor a gyári beszállító
3. Ha nagyon számít az ár, akkor random olcsó aftermarket, aztán lehet szerencséd is, mert azok közül sem mind rossz nyilván, de ott már simán belefuthatsz gyenge minőségbe, rosszabb illeszkedésbe/méretezésbe, igénytelenül megmunkált/nem utómunkázott/sorjás darabokba, hiszen ezek a gyártók már jellemzően nem rendelkeznek az autógyártó által készített specifikációs dokumentummal, hanem a legjobb tudások szerint megalkotják a terméket -
Gsx-rr
veterán
E90-et gyárilag 1 féle vonóhoroggal szerelték?
-
szimi57
őstag
válasz Gsx-rr #55437 üzenetére
Nekem is csak a vonószem kellett és az első amit vettem nem lett jó. Most van pluszban egy vonószemem. Utána megtaláltam a vonókereten az infókat. Nálam pluszban rá volt írva krétával a vonószem száma. Úgy emlékszem a második, ami jó lett nem is olyan számú, de tökéletes. Kérdés mit szólnak hozzá műszakin? Egyébként Westfalia.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Gsx-rr
veterán
válasz molnarpeter #55440 üzenetére
Az hol van? B oszlop?
Szimi57: semmit mert ugy van vizsgaztatva
[ Szerkesztve ]
-
Skizz
addikt
Sziasztok,
2003-as kézi váltós 318d hibajelenség: 10-ből 8x 2000 körül torpan egyet padlógázra. Mire tippelnétek? -
Chrys_
addikt
Megvan a fékbetét csere elől és fékfolyadék csere. 472,88€ a BMW-nél. Jöhet a TÜV...
-
Gsx-rr
veterán
válasz molnarpeter #55444 üzenetére
-
STC Speed
őstag
válasz MoP_FX 57 #55432 üzenetére
Nem értek hozzá, ezt csak az én gondolatom!
Nekem egy ismerősöm aki bmw alkatrészeket ad vesz, azt mondja hogy a BMW amit ad, az válogatott alkatrész. Jó magam is dolgozom gyártáson, és bár ugyanolyan terméket kiad a vállalat, mégis vannak közte amik jobbak, (csak spec számítógép mutatja ki, és az anyag honnan lett rendelve) és válogatva adják el. Az is érdekes lehet, hogy vannak alkatrészek amire azt mondják csak gyárit! (pl benzinpumpa,hardy tárcsa,kiegyenlítő tartály) -
Trianta
tag
Sziasztok!
BMW Scanner 1.4 tud szerviz intervallumot illetve olajcsere periodust nullazni vagy ezeket csak INPA tudja?Xiaomi Redmi Note 9 Pro 6/128 SD
-
- = Zk = -
félisten
szevasztok
E38 Fuel level sensorokat csak a műszerfalon tudok kiolvasni?! csak mert nekem nagyon pixeles..
( a kép illusztráció, de ezt szeretném kiolvasni)
" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra
-
MoP_FX 57
őstag
válasz STC Speed #55447 üzenetére
Az autógyártó maga nagyon kis mértékben gyárt, nagyrészt végszerelést végez, minden alkatrészre van egy vagy több gyári beszállítója (OEM), akikkel leszerződik. Ezen gyártók az (autó)gyártói specifikáció alapján gyártják a terméket, és nyilván ugyanezen terméket gyártják az aftermarket piacra is. Minden gyári alkatrésznek két cikkszáma van: egy BMW és egy tényleges gyártói. Akár gyári BMW-t, akkor gyári beszállító sajátmárkást veszel, ez a gyártói cikkszám azonos, mögötte a gyártósor azonos, a minőségbiztosítás szintén, hiszen a gazdaságosság is így diktálja. A legvégén az egyik BMW-dobozba, míg a másik sajátmárkás dobozba kerül. De a doboztól függetlenül ezek ugyanazon a belső gyártói cikkszámon szerepelnek és léteznek. Igazából már ez a tény önmagában is kizárná, hogy eltérő specifikáció legyen mögöttük. Bizonyos esetekben előfordul, hogy ezek a gyári beszállítók még a BMW-logót és cikkszámot is elfelejtik kivenni a sajátmárkás termékükből, de azért a jellemző inkább az, hogy az legalább a logó utómunkával ki lett szedve, és csak a BMW-cikkszám maradt meg. Továbbá mint nyilván tisztában is vagy vele, a gyártás nem egy egzakt dolog, szórása van. A lényeg, hogy egy előírt tartományon belül legyen a végtermék. A minőségbiztosítási szempontok pedig le vannak fektetve a termék specifikációjában. Ez egyébként a fő különbség is a gyári beszállító (aftermarket piacra szánt) terméke és a többi gyártó aftermarket terméke között. Az előbbi a gyári dokumentum alapján tud gyártani, míg a többi nem, ebből következően lehet közöttük kölünbség, akár pozitív, akár negatív vonatkozásban.
Egy dolgot fontos tisztázni: attól, hogy valami gyári (vagy a gyári beszállító sajátmárkása) nem jelent egyet azzal, hogy ez a lehető legjobb minőség. Mivel az autógyártó bevétele nagyrészben származik a szervízhálózatokon keresztül, nem is elsődleges érdekük, hogy a legjobb/legrobosztusabb terméket specifikálják. Továbbá ezek a termékek az életciklusuk során végig az autógyártó specifikációja szerint készülnek, és csak a legextrémebb esetekben (pl. vezérműlánc) módosulnak utólag. Sok esetben marad pont ugyanaz a specifikáció, amit 5-10-20 éve megalkottak, hiába derültek ki próblémák. Az OE-gyártót köti a szerződes, tehát még csak bele sem nyúlhathatnának. Ezzel szemben vannak olyan tényleges aftermarket gyártók, akik azzal próbálnak piaci előnyhöz jutni, hogy ezeknek a hibáknak utánamennek, és javítják. Például a Meyle "HD" (Heavy Duty) termékpalettája pont erről szól. Megvizsgálják a gyári hardytárcsát/motortartót stb.-t, és megerősítik a legjobb tudásuk szerint, ezáltal a gyárinál jobb minőséget/tartósságot kínálnak. Ebből következően az aftermarket/utángyártott közelsem jelent automatikusan silány minőséget. Az utángyártók között ugyanúgy piaci verseny van, hiba lenne azt gondolni, hogy minden utángyártó alacsony árral és silány minőséggel próbál piachoz jutni, lásd előbbi példa.
A fentiek alapján elmondható, hogy az ember a legokosabb döntést a gyári beszállító termékével hozza, mert ezek a gyárival megegyező specifikáció szerint készülnek jellemzően töredék áron. Ergo pont azt tudják és annyira tartósak vagy silányak, mint a gyárilag beépített eredeti. Ezeknek a megállapítása sem különösebben nehéz: RealOEM vagy TIS alapján a gyári cikkszám szerint megkereshető számos külfüldi webshopban: bimmerworld, fcpeuro stb., hogy ki az OE-gyártó és a kapcsolódó gyártói cikkszám, illetve, hogy létezik-e megerősített változat egy adott termékből.
De mint korábban is írtam: akinek ezen múlik a lelki békéje és a pénztárcája is elbírja, az vegye a full-full gyárit.
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest