Új hozzászólás Aktív témák

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz Ck. #51977 üzenetére

    NBT 2 Evo - Melyik fajtát érdemes megvenni ?
    Sokan nem tudják, hogy ebből a fajta fejegységből bizony sokféle létezik és nagy része nem alkalmas arra, hogy F vagy E szériás autóba be lehessen szerelni. Evo és Evo fejegység között árban akár 200e Ft differencia is lehet, így érthetően gyorsan lecsapnak a tájékozatlanok az olcsónak tűnő szettekre. Csak ez után szembesülnek azzal, hogy azt bizony nem lehet beépíteni. Megpróbáltam összefoglalni azt, hogy mire kell figyelni ha valaki maga akarja beszerezni a fejegységet vagy éppen a szettet. Többféle hardver verzió létezik, ezek között a legfőbb különbségek:
    - GPS csatlakozó: A kék színű antennacsatlakozó (1) az újabb fejegységeken már nincs rajta mivel a GPS jelet etherneten keresztül kapja a telekommunikációs modultól. Ha olyan fejegységet sikerül vásárolni amin ez a csatlakozó nincsen rajta akkor vagy megbékélünk azzal, hogy nem lesz gyári navigációnk vagy venni kell egy aktív modult esetleg emulátort aminek az ára 250-300 euro körül mozog és beépíteni is plusz munka.
    - 2 vagy 4 GB memóriás változat: Az első Evo fejegységeken még az ID4-es rendszer futott ez pedig semmiben sem különbözik az előző generációs NBT rendszerétől. Ugyanaz a menü, nincs Carplay és képernyőtükrözés sem. Az ilyen fejegységek 2 GB memóriával vannak szerelve és ahhoz, hogy az új ID5/6-os rendszert rá lehessen telepíteni a gyári navigációt kompletten le kell tiltani. Ha valaki Carplay-t akar az ilyen fejegységeken akkor ezt csak így lehet stabilan megoldani. Csodák és olyan ID5/6 szoftververziók amik nem fagynak ezen a fejen a kevés memória miatt, nincsenek. Ha biztosak akarunk lenni abban, hogy 4 GB-os verziót vásárolunk, keressük az apix-2 feliratú narancssárga(2) csatlakozót a hátlapon. Ha ez rajta van akkor biztosan 4 GB-os verzióról van szó.
    - Optikai csatlakozó: A nagy fekete csatlakozón belül találhatóak az optikai csatlakozási pontok (3). Ha nincs ott akkor csak a lyukak vannak a helyén. Az ilyen csatlakozó nélkül szerelt verziók sem E, sem F szériába nem szerelhetőek. Többek között azért nem mert F szériában így nincs kommunikáció a műszeregységgel, E szériában pedig azért nem mert a gatewaytábla nem állítható be a megfelelőre ezeknél a modelleknél.
    Ha a fenti dolgok adottak akkor biztos, hogy bármilyen modellbe beszerelhető a szükséges kiegészítőkkel az egység és aktíválható a Carplay és az egyéb extra funkciók. Érdemes még pár szót ejteni a megnevezéssel kapcsolatban. Az egység hivatalos neve NBT EVO. Sokan csak NBT 2 Evo-nak vagy NBT 2-nek hívják, mindegyik megnevezés ugyanazt a hardvert takarja és csak a fentiekben különbözhetnek.

    Csak 4GB os NBT EVO-ba érhető el ez a szolgáltatás.

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

Új hozzászólás Aktív témák