-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
CharlieDrop
veterán
válasz FIREBLADE78 #51050 üzenetére
90-99-ig árulták
legalább egy évjáratot jó lenne tudni
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
xtremetuning
addikt
Sziasztok BMW guruk !
Tudnátok nekem infót adni, hogy a G szériákban található 30d 265le motor mennyire nyűgös ?
Hallok 30000 km-nél láncszakadásról stb...stb. Érdekelne, ha lenne valakinek gyakorlati tapasztalata....Gondolokozok egy 2018-as touringban és érdekelnének az ismert gyerekbetegségei, már ha vannak. Nagyjából max. 40000 km magasságában venném és nagyon max. 100-ig tartanám meg.
Előre is köszönöm az infókat !
...ha belekezdtél a high-endbe, vess keresztet, mert sosem lesz vége.. :) ......... és ezt mástól nyúltam, de nagyon igaz : 'Tegnaptól őszinteséget fogadtam. Azóta nincsenek barátaim...'
-
BeZol
őstag
válasz xtremetuning #51054 üzenetére
Garanciás a kocsi, ha viszed mindig rendesen időben szervízbe ahogy gyárilag meg van adva (1km-rel sem szaladsz túl), akkor a láncszakadás sem jelent problémát, csak x ideig kiesik a kocsi, innentől kezdve teljesen felesleges gyerekbetegségek után kutakodni. Ha garancián túl is megtartanád, akkor már lenne értelme, de ahhoz még túl új ez a típus. Maga a 265 lóerős 30d 2017 óta van az 530d-kben, az még nem sok idő... A 730d tulajok 2015 óta gyűjtik a tapasztalatot, ott már lehetne valami, viszont a 7es tulajok kétlem h fórumozgatnának, és abból jóval kevesebb fogy, mint egy 5ös szériából. A lényeg, hogy 200ezer km-ig valószínűleg csak olajcserét kérne a motor, ha időközben kiderül hogy a lánc ezeknél is kaki, akkor a szokásos 150ezer km környékén már illik cserélni, de peches szitu is lehet, hogy előbb elszakad, de már pont a garancián túl..., de téged ezek a rizikók a leírtak alapján nem érintenek, nyugodtan vásárold csak meg
-
molnarpeter
nagyúr
válasz xtremetuning #51054 üzenetére
Garanciát hosszabbíttasd meg, ha kifutna a tervezett időszak alatt, aztán jóidő
-
Gsx-rr
veterán
válasz xtremetuning #51054 üzenetére
Megveszed egy altalanos szerviz, 10.000. Kent olajcsere es biztos nem lesz semmi gondod vele.
Bezol: E38 ota az osszes 7-es szeriabol volt mar,miert ne forumoznanak
Amugy X5 bol majdnem annyi fogy mint az Otosbol[ Szerkesztve ]
-
Chrys_
addikt
A 700Nm-s 8HP-t 730-cal terhelve gyorsan ki lehet nyírni, vagy gyári tűrések miatt azért ez nem így van? Úgy tudom, a ZF-nek van 750Nm-s váltója is.
-
Gsx-rr
veterán
válasz CharlieDrop #51059 üzenetére
Hat vagy 1500
Nagyon nagy lepes egy F01-tol szerintem
[ Szerkesztve ]
-
Gsx-rr
veterán
válasz CharlieDrop #51061 üzenetére
Tegyuk hozza tele volt extraval.
Mar annyira komfortos,hogy mar unalmas. Szerintem kategoriaba a legjobb auto, persze aki Mercis annak az S osztaly jobb.Hatul Ilyen kenyelmes uleseket en meg nem lattam, igaz nincs nagy ter hatul sajnos.
-
H.Ezredes
őstag
válasz Chrys_ #51058 üzenetére
A használati tapasztalatok azt mutatják ZF váltóknál,hogy a névleges adatoknál a valóságban többet elviselnek a váltók 10-20-30%-al.... Névleges 700Nm-nél a 750Nm se ( kellene ) okozna problémát . Elég régóta tuningolva vannak autók már,hogy ezek a tapasztalatok reális képet mutassanak 5HP 6HP 8HP váltóknál.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Chrys_
addikt
válasz H.Ezredes #51065 üzenetére
A 730 az nálam ugye csak csúcsérték, nagyobb tartományban nem sokkal van 700 felett, de mivel nem ismerem a váltókat (sem), kicsit gondolkodóba ejtett. Gond szerencsére nincs (vagyis nem tudok róla).
Csak egy probléma, de az ugye normáis:
A katalizátor előtt a hőmérő szenzor túl magas értéket ad, ez bekerül a diagba hibaként, de törölhető. Ha jól tudom, ez csak SPORT módban jön elő, de majd egyszer megnézem komfort módban is. Azon kívül (meg a szakadt fűtőszálon az első szélvédőben (KAFAS hiba)) minden hibátlan.
Ez a magas kipufogógáz-hőmérséklet tönkreteheti a katalizátort? Ez DPF előtt vagy után van? DPF gondolom bírja, hisz' a regenerációkor úgyis magas hőterhelésen van. -
xtremetuning
addikt
válasz Chrys_ #51066 üzenetére
"Ez a magas kipufogógáz-hőmérséklet tönkreteheti a katalizátort?"
Ha nem a szenzor a hunyó (és gondolom nem az), akkor inkább azon gondolkodnék el, hogy miért szalad el az egt ott azon a ponton. Lehet revideálni kellene az üzemanyag/nyomás arányát azon a részen. (de persze csak szvsz)
[ Szerkesztve ]
...ha belekezdtél a high-endbe, vess keresztet, mert sosem lesz vége.. :) ......... és ezt mástól nyúltam, de nagyon igaz : 'Tegnaptól őszinteséget fogadtam. Azóta nincsenek barátaim...'
-
Chrys_
addikt
válasz xtremetuning #51067 üzenetére
Az ok azt hiszem ismert Az okozat számomra nem.
-
xtremetuning
addikt
-
chess001
aktív tag
válasz FIREBLADE78 #51050 üzenetére
Attól függ, hogy mire használná. Hétvégi bütykölősnek, addig meg garázsban tök jó.
Az M5xxx20 nem túl erősek, kis difi-váltó is van bennük, de azért isznak rendesen. A 25-ös már elég jól meg, ha forgatva van...
Napi járósnak meg rendbe kell rakni, ami azért a kocsi vételárának a többszöröse is lehet.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
kissusuly
csendes újonc
Sziasztok, azt szeretném kérdezni, hogy hol tudom lekérni az autóm alapfelszereltségét vin kód alapján? Egyszer már megtaláltam de elfelejtettem Amúgy ott a színkódját is láthatom? Mert főként arra lenne szükségem egy javítás miatt. (E90 Le-mans blau egyébként ha valaki így is tudja a kódot azt megköszönném.) Előre is köszönöm!
-
Dani3457
tag
válasz CharlieDrop #51053 üzenetére
FIREBLADE78
(Köszi az infót de nem ezt kérdeztem )Hát fl előtti ás utáninál mire kell oda figyelnem ?
-
CharlieDrop
veterán
válasz Dani3457 #51074 üzenetére
90-95-ig (pontosan nem emlékszem, bocsi)
M50 vasblokk, vége felé VANOS-szal (változó szelepvezérlés
Után M52 már nem vasblokk, változó szelepvezérlésselUtóbbi nekem jobban bejön, jobb a nyomatékgörbéje
Mik lehetnek a bajok:
1. lassan 30 éves, tehát simán OT-s lehet de az csillió
2. sok a szétrúgott elhanyagolt példány,
3. a 20i motor itt minden volt csak jó választás nem. Ahogy írták rövid diffi miatt pörgött rendesen, akkor már szomjas is volt. Sokkal jobb választás egy 18iS, vagy 23-25-28i (25i facelift előtt volt 23-28 meg után)nekem volt 23i-m szép állapotban volt, még sokat nem kellett ráköltsek mert anno még nem jött elő a rozsda.
A mai napig azt mondom a legjobb BMW-m volt, talán az F20 hoz vissza belőle valamit.
[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
FIREBLADE78
addikt
[link] Ha öreg bömös,akkor ez.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
BeZol
őstag
Valaki tudja esetleg, hogy kb. mekkora a teljes körű casco mértéke egy új i3-asra?
Jöhet még adat új 218 lovas nissan leaf-re és bármelyik tesla model 3-ra is. -
Chris0321
addikt
A helyedben felmennék pár olyan oldalra ahol több biztosító árait is össze hasonlítják és ezzel foglalkozó emberrel is beszélnék. Én márciusban vásároltam egy autót, arra a 00-ás biztosítást megnéztem online, a megkötése miatt viszont egy szakembert hívtam fel mert ugye a nélkül nem akartam vezetni 160 km-ert és gondoltam egyszerűbb lesz mint mobilon megkötni és sokkal olcsóbb összeget mondott a hölgy mint amit én tudtam volna kötni. Azért kell online is nézni mert egy kollegámat viszont egy másik illető kicsit lehúzta, neki drágább lett a biztosítása újrakötéskor mint volt.
-
veterán
-
whitezo88
nagyúr
válasz SeniorTilla #51084 üzenetére
Nyilván mert drága az autó, és törés esetén a javítás. Tizedennyi árú autónál a casco is olcsóbb annyival.
-
veterán
-
Chris0321
addikt
válasz SeniorTilla #51086 üzenetére
Igaz, kgfb-re gondoltam én is. Persze a casco megkötésére is igaz amit írtam, bár nem tudom pontosan mire gondolt.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz SeniorTilla #51084 üzenetére
Nekünk első évben volt 3-400k. Egy model 3 nem 40 milla,hogy 700 k legyen. Ott vmi elbaszás lesz.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Chris0321
addikt
válasz FIREBLADE78 #51088 üzenetére
Tudtommal a Tesla-ra panaszkodtak a tulajok, hogy nagyon drága a kaszni javítás, gondolom ezért drága a casco is hozzá.
-
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #51082 üzenetére
Nekem a matek már kiadja elektromos kocsira.
Használtautón 16-18m Ft egy új 330i 258 lóerővel, és ennyiért kapni az európai alap model 3-asokat is 260 lóerővel (túl sok extra-lehetőség ezekre nincs is).
A hatótáv kérdése nem probléma, 150km-nél ritkán megyek többet, ez ilyen wltp szerinti 409km-es teslával autópályás tempoval lenne 300, és akkor még van h érdemes 20-80% között tartani az akksit, az pedig még mindig 180km autópályatempóval, viszont ez is csak havi 2szer ha megtörténik, napi 15-30km-t megyek kb. (BP-en belül), de inkább 15, az éves távom 10 max 15ezer km, mikor pedig Balcsira mennék le, akkor azt is meg tudnám járni azonnali oda-visszával töltés nélkül (de miért jönnék egyből vissza? )Már nem emlékszem, hogy olajcserékkel együtt számoltam-e a kocsim költségeit, de közel 2m Ft elment a bömösre 200ezer km környékén (és most így megint jó közel ennyi ideig motorikusan). Egy elektromos kocsinál a korból adódóan nem tudom mennyire, de futásteljesítmény alapján 250ezer km-nél lenne gyári 70% alatt a kapacitás és kb. 4m Ft lenne a csere (viszont mire odáig jutnék, biztos olcsóbb lenne), ami ekkora hatótávú autónál még mindig rendben lenne (számomra), de ha cserélni kéne akkor az ennyi. Tehát bömösre 2milla a ktg míg teslara 4milla (csak a benzin/diesel kontra elektromos dolgokat nézve, nem tudom inverter mennyi és szerete-e lehalni), tehát marad az üzemanyagktg., ami nekem itt városban 10liter, a teslanak otthonról töltve 1.8liternyire jönne ki, az 250ezer km alatt 400Ft-os üzemanyaggal 8,2m Ft-os extra költség ha marad vmi benzin/diesel, tehát összességében a bmw-re elmenne 2milla szervíz és 10milla üzemanyag, a teslara 4milla szervíz és 1,8milla "üzemanyag", ez 12 kontra 5,8, azaz 6,2m Ft-tal több maradhat a zsebemben 250ezer km alatt, amikoris újra közel ennyi ideig használhatnám mindkét kocsit.
Lehetne trükközni, h 200ezer km-nél eladom mindkét kocsit mielőtt a 1,5-2millás ill. 4millás szervizeket megejteném, akkor is vesztes a bömös.
Az éves olajcseréket tehát megspórolnám, ingyen parkolhatnék (ez pl. pont elég ritkán érint), és pl. 10 év alatt az évi átlag 55ezer Ft körüli teljesítményadót is megfognám.Egyelőre kb. ilyen számítások jöttek ki nekem, és tudom h annyira nem prémium a tesla belül.
Ha majd autóvásárlás előtt állnék, akkor addigra szeretném tudni, hogy mennyi az annyi, hogy tiszta képet lássak.
Az biztos, hogy a bömös marad, egyszer old timer lesz belőle , viszont ahogy már régebben is írtam, kelleni fog majd valami családiasabb kocsika, és nagyon úgy néz ki, hogy jó ideig nem fogok csak itt városban menni a napi 15km-eket, utána sem lesz több 30-nál, simán jó lehet egy elektromos "csoda", vagy valami sima hibrid az 5literjeivel (csak legyen elég nagy és azért menjen is, ne legyen sima A-ból B-be autó, mert az a halálom), emellett majd feleségemnek is kelleni fog egyszer egy autó, na az lehet A-ból B-be talicska
-
BeZol
őstag
válasz FIREBLADE78 #51088 üzenetére
Kutakodtam már utána a neten, elvileg az a gáz, hogy nincs magyarországi márkaképviselet, nincs magyarországi szervíz és csak a teslánál lehet javítani mindent, és elég sok az aluminium alkatrész, ami szintén drága.
Egy 2 évvel ezelőtti fórumhozzászólásban írták egy p85-ösre h 700ezer Ft, tehát az akkor már használtautó kellett h legyen vhol 1-4 év között kb., gondolom 20milla körül talán.Elvileg ha lesz magyar márkaszervíz, akkor normalizálódik a szitu, ez talán februárban fog megtörténni. Netrisk-en Performance-osra találtam évi 590ezreset 20% önrész min. 540ezer Ft ha jól rémlik (tehát ennél olcsóbb éves díj nem létezik).
-
KAMELOT
titán
Azért flash, hogy így kiszámolod mennyit mész. Én amikor csak a kis városomban mászkálok egyből összejön 30-40 km. 4km keresztbe a város aztán van úgy hogy cdak autózgatok 100km. Elugrok pestre + autózgatás ≈300km.
Elektromos autóval állandóan kínlódni, tölteni, meg figyelni mennyi % áram van. 50000€ kiadni egy ilyenért
Kész pénzkidobás. Aztán semmi hangja sincs. Nem érzed mennyivel mész. Biztosítás ára meg egy vicc. Ugyan olyan kocsi mint a többi. 4 kerék + karosszéria.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
veterán
Azt ne felejtsd el, hogy a parasztvakítás korszakában vagyunk, azaz most még olcsó az elektromos autós energia. Aztán ha majd elkezd fogyni a benya és a dízel utáni jövedéki adó, az autókat töltő áramot is felemelik ugyanarra a szintre, mint most a benzin van, ebben biztos lehetsz.
Ingyen parkolás se sokáig lesz már. Bár az aprópénz, hacsak nem a Podmaniczkyn van az üzleted és ott állsz egész nap óránként mittudomén, most 300-400 forintért? Nekem anno havi 30-40e körül elment csak a pesti parkolásra, és ha jól tudom ,azóta nem csökkentek a díjak. De mondom, ez aprópénz a tényleges költségekhez képest, nem is érdemes foglalkozni vele.
Az igazi gond azzal van, ha pl. az autó sokat megy, hosszú távokat. Ezt nem lehet megoldani semmi mással gazdaságosan, csak a dízellel. A hibridek sem tudnak labdába rúgni autópályás menetben.
Én is gondolkodtam elektromos autóban, mert pont jó lenne ide a környékre a feleségemnek, napi 50-60 kilométereket menni. De mi van, ha 200-at kell? Vagy 300-at? Veszel addig másik autót, ami tudja ezt? (Sharan méretben, ne a kisautókat nézzük). Tehát az elektromos autó nálunk csak harmadik lehetne. Nem éri meg sehogy sem. Akkor inkább egy hobbiautó, amit szeretni is lehet, pl egy Z4 Az se éri meg, de jólesik.
ui: a teslában több az alu, mint egy BMW-ben? Ne már
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
veterán
válasz KAMELOT #51093 üzenetére
Még csak nem is ugyanolyan, sokkal-sokkal egyszerűbb szerkezet, mint egy hagyományos autó. Nagyon az elején vagyunk ennek a technikának, most még szerintem nem éri meg. Csak hát a divat...
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
veterán
-
szimi57
őstag
Én megvárom az elektromos repülőt. Ezekre a szar utakra mindegy milyen az autó.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Chris0321
addikt
válasz SeniorTilla #51096 üzenetére
Szerintem elég korai volt felrakni a téli gumit.
-
válasz HELLAFLUSH #51099 üzenetére
Lambdaszonda
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Valami baja van a tápomnak
- Xbox tulajok OFF topicja
- Kupon kunyeráló
- Realme Pad – vissza az iskolapadba
- Autós topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Peugeot, Citroën topik
- További aktív témák...