A marketingen segít spórolni az AI

A Klarna is használ már AI-t, ők a marketingköltségeken spórolnak így évi 10 millió dollárt.

Rengeteg cég kezdett már el AI-t használni különböző célokra, a Klarna nevű fintech vállalat sem kivétel. A cég közölte, hogy ők az AI-t marketingkampányok futtatására, képek generálására használják, többek között. Ez pedig éves szinten 10 millió dollárral csökkentette a marketinges költségeiket.

Az első negyedévben 11 százalékkal csökkentették az eladásokra és marketingre fordított keretet, a megtakarítás 37 százalékáért pedig az AI volt a felelős – eközben viszont még több kampányt tudtak indítani az AI miatt.

A Midjourney, DALL-E és Firefly révén a képgyártási költségeik 6 millió dollárral csökkentek. Az appban és a weboldalon is AI frissíti a képeket, tematikus módon, alkalmakhoz illően. Az idei első három hónapban több mint 1000 képet generáltak AI segítségével, így a képfejlesztési ciklusok is 6 hétről 7 napra rövidültek.

A fordítást, gyártást, közösségi működést segítő külsős marketingcégekre fordított költségeket is csökkentették 4 millió dollárral. Az ügyfélszolgálatot pedig az OpenAI asszisztense kezeli, állítólag olyan, mintha 700 emberrel működtetnék azt.

Azóta történt

Előzmények