-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
totyika93
tag
válasz SeniorTilla #51200 üzenetére
Igen, sajnos így került hozzám.
Valami ötlet? -
veterán
-
veterán
válasz totyika93 #51209 üzenetére
Szerintem tele vannak a bontók ilyen üveggel, amit ők vágtak ki és nem robbant be (egyébként sem befelé, hanem kifelé robban, ha robban). Nekem anno jó régen volt egy Toyota Carina II-esem, amin Apámmal szélvédőt cseréltünk otthon a garázsban. Kivágtuk, letakarítottuk, beragasztottuk az újat. Nem ördöngősség. Egy komplett ragasztott szélvédő cserének a munkadíja 10-15e forint körül mozog egy mezei szélvédősnél, szóval nem nagy szám.
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
KAMELOT
titán
válasz SeniorTilla #51200 üzenetére
Elviszi, aztán kicserélik neki a gumit.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
freaghill
őstag
Megvettem egy E46-ot. Schmiedmann-nak írtam egy e-mailt alvázszám alapján segítsenek találni nekem gyári difi-, váltó-, és szervóolajat.
Első ránézésre minden ok, viszont a váltóolajra ezt linkelték. Itt az áll, hogy ez ATF olaj, ez jó lehet a manuális váltóhoz is? -
veterán
válasz freaghill #51213 üzenetére
Nem kötekedésképp, de minek egy E46-ba gyári olaj? Főleg manuális váltóba? Feléért, harmadáért, vagy még olcsóbban kapsz rendes olajat bele, amin nem BMW felirat van.
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
freaghill
őstag
válasz SeniorTilla #51214 üzenetére
Mert korábban, előző autómnál is az volt az ajánlás, hogy inkább gyári olajat, mert abban olyan adalékok vannak ami más gyártó által forgalmazottban nincsenek.
Az rémlik, hogy német fórumokon is azt ajánlották, hogy inkább gyárit, mert megjárták, hogy mást öntöttek bele, vezetés közben lehetett érezni a különbséget és utána lehetett megint cserélni.
Attól, hogy E46, még nem akarom leszarni és olcsó olajat önteni bele.
Szerk.: De ha itt mindenki ennek az ellenkezőjét tudja állítani, és esetleg Ezredes is megerősíti, akkor meggyőzhető vagyok, hogy inkább tankoljam el a többletpénzt.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
kenguru99
aktív tag
válasz freaghill #51213 üzenetére
A váltó jobb oldalán van egy matrica. Piros színű ATF felirattal, vagy sárga színű MTF felirattal. Meg kell nézni, hogy neked milyen van mert ezek az olajok nem keverhetők. Csak emelőről vagy aknáról fog látszani.
Értelemszerűen az elsőbe atf a másodikba sebváltó olaj kell.[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
-
freaghill
őstag
válasz kenguru99 #51219 üzenetére
Alvázszám alapján kerestettem ki. Viszont ami meglepő volt, hogy azért küldött ilyet, mert neki azt dobta a gép, hogy automata váltó, de az autón manuális van.
Mikor írtam neki, hogy manuális, akkor nem is kérdezett tovább, egyből küldte, hogy melyik a gyári belevaló.
Ezt küldte mikor mondtam, hogy manuális van benne.
[ Szerkesztve ]
-
freaghill
őstag
válasz CharlieDrop #51223 üzenetére
PP09309
kenguru99: nem tudom megnézni, mert tőlem 300km-re van az autó és november közepétől lesz forgalomba helyezve. Addig megvennék mindent a szervizeléshez, amit én tudok, hogy biztosan kelleni fog.
-
H.Ezredes
őstag
válasz freaghill #51215 üzenetére
Én nem tapasztaltam soha azt,hogy ha nem gyári olajat raksz bele akkor az nem lesz jó.... Nyilván megvannak azok a specifikus olajok amiket be lehet tölteni de alapvetően hülyeségnek tartom amit máshol írnak.... Bárkinek akinek cseréltem olajakat kézibe diffi osztómű stb maguktól mondták a tulajok,hogy sokkal finomabban jár a váltó nem akad stb stb.... Ha nem lennének jók ezek az olajok már rég széthullott volna az összes diffi osztómű váltó.......
Ez is egy kézi váltó gyári olaja... Ennél az olajnál kis túlzással bármi jobb.... De nyilván specifikus olaj kerül bele...
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Chris0321
addikt
válasz CharlieDrop #51227 üzenetére
A bimmer.work autómatának írja.
-
Gézengúz
addikt
válasz CharlieDrop #51229 üzenetére
Hát én még ilyet nem láttam. Itt is kézi váltót ír. Téved a bimmerwork?
-
veterán
-
KAMELOT
titán
válasz SeniorTilla #51232 üzenetére
Lehet ATI superglide 2 speed van benne. 2400hp-ig kalibrálva
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Chris0321
addikt
válasz CharlieDrop #51229 üzenetére
Néztem 2 oldalon is, az egyik automatának míg a másik kézinek írta. Így érthető, hogy a szerelő rossz olajat küldött ha ott nézte ahol automatát írt viszont én nem tudhatom melyik téved hisz átépített is lehet.
-
szimi57
őstag
válasz SeniorTilla #51232 üzenetére
Abból, hogy egyik oldalon manuál, a másikon automata, semmiképp sem lehet levonni olyan következtetést, hogy átépitett, vagy hamis.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
veterán
-
freaghill
őstag
válasz CharlieDrop #51237 üzenetére
Okés akkor ezzel várok. Köszi
-
CharlieDrop
veterán
földobok egy unatkozós kérdés:
Adott egy fincsi 20d, EGR, meg DPF, meg a szokásos fincsiség ergo városban csak szívás.Mit csinálnál, hogy városkompatibilis legyen?
a, egr+dpf off
b, használnám, de hétvégén meghajtanám egy 100 km-t pályán
c, addela****ba és vegyél egy _______ -t. (mondjuk a max keret 4,5m)
d, egyéb, kifejtemKöszi a válaszokat.
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Chris0321
addikt
válasz CharlieDrop #51241 üzenetére
Nem használnék dízelt városba. Ha szükségem van a dízelre mert mennék nagyobb távokat akkor vennék mellé egy kis benzinest de ha nem akkor lehet megérné lecserélni egy benzinesre. Én benzinest vettem mert a legtöbbször csak a szomszédos (15-20 km-re lévő) városokba járok és általában csak évente párszor megyek nagyobb távot (max. 180 km).
-
Chris0321
addikt
válasz CharlieDrop #51243 üzenetére
Az nem sok idő. Régen volt úgy, hogy havonta egyszer használtam csak a kocsim, mert átmentem a 15 km-re lévő városba bevásárolni. Azt még nem írtad, hogy használnátok-e hosszabb távokra pl. nyaralás miatt amire jó a dízel vagy pl. a kis benzinesbe be sem tudnátok-e miatt pakolni.
-
BLINT_PC
csendes tag
Hello! Van egy E36 Compactom, M43B19-el 105lovas. Alapjárat melegen állóhelyzetben van, első fékezés után, akár gurulás közben is küzd (leesik 4-500 körülre vagy az alá is) Kinyomott kuplungnál fékezésnél érezhetően visszafogja az alapjáratot, bedadog egyből. Ha melegen leveszem az olajbetöltőt a vákuum miatt esni kéne az alapjáratnak, na nálam semmi nem történik Ezért gondolom hogy valami vákuum baj lesz, mert a fék is elszívja ugye a vákuumot ami alapból 0.
Valakine ötlet ami ennyire befolyásolhatja a vákuum rendszert? (elülső 3,2-es csöveket cseréltem, jó szarok voltak, de jobb nem lett)
Köszi ha valaki segít!! -
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #51241 üzenetére
Látod nálam is ez van a 30d-vel
De mondok jobbat, édesanyámnak diesel E-pace-t vásároltak városi használatra (1-6km-es távok főleg)... Elvileg direkt meghajtja hétvégente, ami 1 év alatt 3hetentére változott annyi változással, hogy most szeptembertől már előfordul heti 1-2 80-80km-es táv, mert öcsém másik városba jár középsuliba. 1,5 év alatt még nem lett kuka a motor, de kíváncsi leszek meddig húzza
Nálam sem jobb a szitu, bő 1 éve napi 5,2+5,2km-re használom, ami bevásárlás esetén is összesen 18km 3 szakaszban... 3-4 hetente van csak 75+75km-es kocsikázás. Amíg nem volt jogsim fél évig, addig megoldottam tömegközlekedéssel még a vidéki utat is, szóval azóta tudom, hogy egyáltalán nem létszükség a kocsi, de míg a vonatok kultúráltak (az újabb fajták), addig a metrófelújítás engem elég kellemetlenül érint és teli van full csöves göthös emberekkel. Amikor járok kocsival, az út kb. 20perc kicsit nagyobb forgalommal, de volt már 40perc is. Tömegközlekedve 50perc, amúgy 30ból meglenne felújítás nélkül. Így azért oda-vissza bő 40percet nyerek, annyit megér nekem mind az időnyereség, mind az, hogy nem nyomorgok, és nem leszek minden járvány esetén beteg.Az "A" verzióval én nem tudnék nyugodtan együtt élni.
A "B" verzió simán jó. Mi pl. bevezettük h minden szombat közös főzőnap, nálatok lehetne hétvégén vmelyik nap egy hosszabb kocsival-kirándulós nap Meg távoli rokonokat is lehet látogatni. Kellemeset a hasznossal, még lehet kajával is várnak , fedezi vmennyire az üzemanyagktg.-etA "C" verzió már bonyolultabb. Ugye a te kocsid is nemrég lett teljesen rendbe rakva, ennek a felárát meg lehetne próbálni érvényesíteni eladásnál, max. hirdeted évekig sikertelenül, viszont az autó értéke zuhan akkor is, ha nem használod...
Én végiggondolnám, hogy kell-e tényleg 2 autó a családba, megoldható lenne-e 1-gyel. Ha mindenképp kell 2 autó, akkor milyen használatra kell a 2. autó, hogy nem elég az 1., és hogy erre mi a legoptimálisabb választás. Ha ezek szerint megváltozott az életvitel és már nem kell hosszútávokat kocsikázni, akkor igen, a kocsit is érdemes lehetne lecserélni egy a mostani használatra tökéletesen passzolóra.Nemrég összedobtam magamnak egy kalkulációt, hogy a jelenlegi évi 15ezer km-es használat mellett hogyan alakulnak majd kb. a költségeim: [link]
Nem kell egyetérteni a számokkal, az elmúlt 11 év tapasztalatából és elmúlt bő 1 év használatából indultam ki mai árakkal számolva, nálam ez ennyi. A parkolás meghökkentett, de heti 2-3 óra parkolgatás be szokott csúszni, az pedig 1 évre nézve hát ennyi... A szervíz pedig hát inkább pár évig szinte semmi, majd egyben sok.És akkor még lehetne csavarni a dolgon, hogy mi lenne ha 5m Ft menne "biztonságos" állampapírba, ami évi átlag 5% 5évre, de számoljunk 6 évre. Közben hozzá is adtam.
Ha vannak egyéb távlati célok (másik lakás, drága utazás, új autó vásárlás), akkor futnék még1 kört a tényleg kell-e nekem 2. autó a családba gondolatmenettel, mert csak viszi a pénzt még azzal is, hogy csak ácsorog.
Bocsi, ez megint hosszú lett
-
veterán
válasz Chris0321 #51242 üzenetére
A benyás 2x annyit fogyaszt, és nem is megy úgy, mi értelme van? Azzal is vannak problémák rövid városi távokon, nem csak a dízellel.
Ha majd lesz családotok, megtudjátok, mi a töknek kell 2 kocsi. Vagy 3
[ Szerkesztve ]
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz SeniorTilla #51249 üzenetére
Érdekes. Én úgy felnőttem,hogy nem volt 2-3 kocsink. Sőt volt,hogy nem is volt egy sem. Habár olyan is,amikor 3. De az a biznisz miatt.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4