Új hozzászólás Aktív témák

  • BeZol

    őstag

    válasz Anubris #31019 üzenetére

    2011 utáni 1est ha néznél, ott már érdemes chippelésben gondolkodni, sajna az előző szériához tényleg nem sokat hoz, kb. felesleges, azért belinkelem mit találtam az újabbakra, hátha pár év múlva emelett döntenétek:
    114i 102ps, 180nm --> 133ps, 234nm
    116i 136ps, 220nm --> 176ps, 286nm
    118i-ből létezik olyan erejű, ami megegyezik a fentebbi 116i-vel, tehát az tök ugyanaz.
    118i 170ps, 250nm --> 218ps, 325nm

    Alapvetően a kisebb teljesítményből a chippelés után megkapod az egy lépcsővel erősebb motorizáltságot.
    Kérdés persze, megéri-e a kb. 10 éves, 2m Ft-ba kerülő, remélhetőleg nemtekert 200ezer km-es kocsi helyett egy 3-5éves, 4m Ft-ba kerülő 30ezer km-es kocsit venni.

    A 2m Ft körül mozgó 2005ös 116i-k 116 lóerősek 150nm nyomatékkal, míg a 4m Ft-os 114i ugyanezt hozná, chipelve pedig (133ps, 234nm) egy 2,3m Ft körül mozgó 118i-t is lazán elnyomna (129ps, 180nm). Azért érzékelhető ugrást hozott a belépő benzineseknél a turbók bevezetése, én tutira nem vennék ilyen pici szívómotorosat, bár a párodnak mindegy lehet, csak legyen ott a plecsni és guruljon el A-ból B-be, akkor pedig jó választás régi motor is. (+1 turbógonddal kevesebb ha arra kerülne sor 250ezer km felett vmikor)
    Ha még a 100ezer km-es futásteljesítmény is belefér, akkor 4év körüli 116i-t is kapni 4mFt-ért (136ps, 220nm, chipelve már kánaán). Én lehet, hogy egy ilyenbe ugranék bele, majd 6 évvel később 10 évesen el lehet passzolni 2-2,5mFt-ért 200ezer km-rel, tehát 1,5-2mFt-os buksz a kocsi árán, míg egy eleve 11 éves kocsi 17évesen 300ezer km-es futással szerintem 1mFt fele lesz, tehát 1-1,5mFt értékvesztés (tehát a 4 éves kocsi tényleges felára 0-1mFt lesz 6 év múlva, hiába kerül 2mFt-tal többe most, és még nem is lesz annyi baja, hiszen 10 éves kortól és 200ezer km felettől kezdődnek csak a bajok).

Új hozzászólás Aktív témák