- YouTube
- Milyen routert?
- Aliexpress tapasztalatok
- Facebook és Messenger
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Synology NAS
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
... szóval az úgy volt, hogy írtam, hogy árban és teljesítményben egyforma volt a két kártya, Te pedig linkeltél pár grafikont, hogy hol van közöttük a különbség... Nem lesz könnyű megmutatni
A különbség a build quality és a hűtés hatékonysága terén jelentkezett. Az idő talán megszépíti az emlékeket, de a 4850 és a 4870 rettenet igénytelen volt, főleg az első verziók. Cserébe ár / teljesítményben szőnyegbombáztak, és néhány igen kínos korrekcióra késztették az nVidiát.
(#7651) Abu85: ahogy schwartz is írta, sayinpety közreműködésével az MS-től. De megnéztem az aktát, 25-30 low level AAA játék szerepel benne jövő májusig + a kicsik
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Nem csak a ref, hanem a korai custom változatok is. Gondolom visszaütött az árazás. De ezzel nem volt gond, mert itt volt a vásárlónak valódi választási lehetősége (olcsó + igénytelen vs drágább + minőségi) - a 4870-nél ez meg is maradt, a 4850-et viszont "elb***ta" az nVidia. Aztán a GTS250, bár ugyanazt a GPU-t tartalmazta, termékként sokkal igénytelenebb lett.
(#7655) Abu85: ennyi kicsire az MS-en kívül senki sem számít. Sőt, valószínűleg ők se, csak muszáj volt valami ütős számot írni valamelyik slideware-be, aztán valakinek biztos annyira megtetszett odafenn, hogy félhivatalos álláspont lett belőle. Pont mint Hofinál a malacok, csak nagyobbak a szorzók
(#7660) rocket: ez a k**va történelem, csak a baj van vele
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Whysperer
addikt
Erre most tudnék eg yképet linkelni Fury és TITAN-ról ,de idézem a frum társat: "Ezt nem merem betenni az AMD vs NV-be vagy max ugy hogy berakom aztan elszaladok, es csak manap nezek vissza"
ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG
-
rocket
nagyúr
Teljesen mind1 nem ez a lenyege annak amit irtam.
Anno az AMD hypeolta a tesszellaciot, aztan mikor teljesitmenyben lamaradtak mint a borravalo, akkor mar ment a siras, mint a Witcher3 eseteben default hairworks beallitassal, hogy miert hasznal 64x tesszellaciot.
Szerencsejukre most konnyen lehetett orvosolni a problemat minimalis kepminoseg romlassal, de ha bekerul a feketedobzba, akkor majd megy a magyarazkodas, ahelyett, hogy csinalnanak sajatot.Az uzleti eletben, ha a konkurencia aknavetovel tuzel, nem legpisztollyal kell visszaloni
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
TTomax
nagyúr
"Hidd el, érdekelni fogja az embereket a sávszél, ha lesznek játékok, ahol elvéreznek a szívószálas kártyák..."
Addigra ezek a kártyák a belepőszintre nem lesznek elegek...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
FLATRONW
őstag
Engemet az érdekelne, hogy pl. a 290x hogyan teljesítene a mai sávszélesség szegény játékokban, hogyha 5 GHz helyett csak 3,5 GHz-en mennének a memóriák? Elméletben nem kellene hogy csökkenjen a teljesítménye, mert így is pont annyi lenne a sávszélessége mint a 980-nak.
Találhatóak valahol ilyen tesztek, mert én nem találtam? -
FLATRONW
őstag
Kösz, valahol sejtettem is, hogy az időzítések is bezavarhatnak.
Mondjuk ezek szerint simán 200 GB/s alatt lehet maradni. Semmi sem indokolja a mai játékok grafikája mellett, hogy ennél nagyobb legyen a sávszél igény. Hogyha pedig megugrik a grafika minősége, akkor már nemcsak a sávszélesség fog korlátozni ezeknél a kártyáknál. -
FLATRONW
őstag
Kíváncsi leszek arra, hogy aszinkron compute hatására bekövetkező jobb hardver kihasználtság mennyire fogja megnövelni a fogyasztást és minden mást ami ezzel jár. Az is lehetséges, hogy csak jóval alacsonyabb órajelek mellett fog beleférni a fogyasztási keretbe és ennek köszönhetően csak kis mértékben fog növekedni a teljesítmény.
Szerintem még legalább egy évet kell várni, hogy valamit lásunk is ezekből a dolgokból. Az pedig sok idő az informatikában. Majd elválik, hogy mi lesz, azonban óriási változásokra a többletterhelés megszüntetésén kívül nem számítok.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Ha lesznek ilyen játékok... Ha még akkor bárkit érdekelnek ezek a kártyák... Ha érteni fogja a közönség, mi a gond.... Már megint egy csomó ha. Ezen mit higgyek el?
A 290 név egyszerűen nem cseng jól. A GTX480 is egész népszerű volt, amikor lement kutyába az ára...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Ren Hoek
veterán
Ma azért nem érdekli az emberek 90%-át a sávszél, mert jól mennek a játékok szívószál sávszélességű kártyákon is. Hidd el, érdekelni fogja az embereket a sávszél, ha lesznek játékok, ahol elvéreznek a szívószálas kártyák...
Jelenleg a usereknél szívószálas kártyák vannak nv oldalról ~80%, de AMD oldalról is nagyon keveseknek van nagy sávszélt támogató kártyája... Nagy átlag még mindig pl 270X-el, 280-al vagy pl egy már drágának számító 380-al nyomul, ami ugyan akkora sávszélt nyom, mint egy 980. Egyedül a 290/290X/390/390X ami kb a duplája és a Fury ami ennél sokkal jobb... Tehát tegyük fel az összes gamer usernek 95%-ban szívószála van, és ez még így is marad nem kevés ideig. Bőven 1 évig még, mire kijönnek az első igazán DX12 motorok. Vagy addig elkezd mindenki kazán 390X-eket venni? Ami durrantás lett volna, 4 GB-os 390X nagyon jó áron, frankó hűtéssel, kicsit megrevelve. Ezzel robbanthattak volna, de így lo..szkarika rebrandok csak.
User oldalról még nem vagyunk felkészülve az extrém sávszéligényes játékokhoz. Vagy kiadnának egy olyan játékot, ami azon az arányaiban kevés Hawaii-on jól fut, meg az országonként 2 db eladott Fury-n?
[ Szerkesztve ]
-
TTomax
nagyúr
A gpu erő az márt nem is számít ugye?Azt várod a DX12-töl hogy 2-5X lesz a memória sávszél használat?
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
TTomax
nagyúr
Mutass három gyakorlati példát...
A "majd" nem érdekel,mert ez a vs topic,nem pedig a találgatós...[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
gtamate2
veterán
Csak reflektáltam arra hogy mennyire fontos a nagy sávszél. Kisebbel is meglehet oldani ugyan azt a tempót, az hogy nem használja ki egy játék sem, arról biztos a játékgyártók meg a fejlesztők tehetnek gondolom.
Az a helyzet hogy gyönyörűen futnak az új játékok ezeken a lespórolt maxwelleken is, mégis az amd-s keménymag ezt egyszerűen nem tudta megemészteni. Ezért most a sávszélbe kapaszkodtok már. Komolyan ha majd a dx 12-ben úgy lesz, és rommáveri a 7950 a 960-at akkor jöhettek ezzel, de addig nem igazán érdekel a varázsgömb.*Sn0w
-
gtamate2
veterán
És most hogy a piac nagy részének kis sávszélességű vga-ja van, szerinted a játékfejlesztők félre fogják tenni a piac hardvereit és a már most 3 éves gcn-re fognak elsődlegesen fejleszteni?
Elhiszem hogy most van egy elképzelés hogy majd a dx 12-vel megváltoznak bizonyos dolgok, és remélem hogy ezzel az amd is egy kis erőre kap, mert az senkinek sem lenne jó ha egy szereplős lenne a Vga piac.
De az hogy ignorálni fogják a fejlesztők a piaci szereplők hardvereit és a régebbi architectúrára fejlesztenek az szerintem elég merész állítás.*Sn0w
-
TTomax
nagyúr
Szerintem pedig te skippeld a topicot mert itt nem találgatunk,tehát annak itt semmi helye.A Sniper Elite 2 meg annyira sávszél igényes,hogy a GTX680 beéri a sima 290-et... [link]
Abu világosan leírta,hogy a Frostbite 4-ben sem lesz még aszinkron compute...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Petykemano
veterán
Az általad felsorolt arányok épp elegek ahhoz, hogy a fejlesztők ne akarjanak tovább menni az új fícsörök használatában, mint amit a Maxwellel tudnak. Ez alól csak az az eset kivétel, ha egy játékot ígyis úgyis optimalizálni kell egy architektúrára, és Akkor a maxwellekre optimalizálják arra, amit azok tudnak és ahogy azok működnek, a gcneket meg arra, amit és ahogy azok. És Akkor már miért né használjanak annyi parancsprocesszort, async tudást, sávszélísséget, amennyi az architektúrához Van. De vajon ez így lesz? Vagy az gcnt elintézik hamar, mert kis piac, és eltöltenek heteket, hogy a Maxwell is fusson úgy, mint a gcn. Rá fogják e áldozni az időt, hogy a gcnből is ne csak annyit hozzanak ki, amennyit kell, hanem amennyit lehet?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Ren Hoek
veterán
Én azon fogok nevetni, amikor a 4 GB-os csúcs GCN-es 380 Tonga 15 FPS-el köhög majd a szívószál sávszél miatt a sok async compute miatt... Vagy hogy is van ez? A sávszél önmagában nem biztos, hogy tökéletesen leírja a helyzetet, hiszen a Maxwell2 és a Tonga is erősen használja a Delta Color Compressiont. Ez biztosan számít valamit...
Nekem ez a DX12 egy sűrű ködbe burkolózó valami, amit még a fejlesztők sem tudnak igazán hogyan alkalmazzák - főleg ha ténylegesen ekkora különbség lesz a hw-k között. Abu is leírta a Frostbite 4-el kapcsolatban itt, hogy mi várható. Feltételezhető, lehetséges, valószínű stb... Ez még csak nem is AMD-s ígérgetés, hanem egy fejlesztői tény. Akár utolsó pillanatban is ki-be kapcsolgathatnak feature-ket, ahogy eddig is tették. Meg fogják nézni hidd el, hogyan fut a szívószálakon, és ehhez alakítják majd. Lesznek kivételek az elején is, ez nem is kérdés. Ott megmutathatja az AMD mit tud, pl Singularity. Csak szerintem ott is a Hawaii és a Fury fog remekelni, de mi lesz egy 380-al? A többi játék meg - az elején -, konzolszerű async felépítéssel jön, pontosan annyira óvatosan használva a DX12-őt, hogy véletlenül a Maxwell 2 sem dadog be 8 FPS-el alatta. (Ezt is Abu vízionálta korábban)
Ha fogadni mernék, akkor arra tennék, hogy mire általános lesz a Maxwell2 fingató motor, addig meg lesz NV kályhacső sávszél alternatíva. Onnantól pedig le fogják sz.rni a Maxwellt, Keplert, Fermit és simán bedadoghatnak 8 FPS-el. Ez ilyen gonosz dolog. NV erről híres, szemét kapitalista banda Én el is adom addig majd a buta Maxwellemet. :
A régi Hawaii-okon meg lehet még egy ideig jól fognak futni, így akinek még az a dinó van a gépében simán örülhet. (Lehet... mert közben az AMD-t is lehet felvásárolják, és nem engedheti meg az új vezetés, hogy jótékonykodjon, mert el KELL adni az új kártyákat. Már jön is a közlemény, a GCN 1.3-ra optimalizáltunk, ezért a Hawaii-on kompatibilitási problémák adódtak.) Szépen bemész egy webshopba és rendelheted a 14/16 nm-es csendes, halk és brutális teljesítményű kártyákat.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
"...mert betegre akarták keresni magukat a Maxwell-el"
Nem akarták, hanem meg is tették. Nem ígérgettek semmit, hanem kiadtak egy konkurenciánál halkabb, hűvösebb olcsóbban gyártható cuccot, ami DX11 alatt ment mint a meszes. Meg is nézhetik magukat 80% részesedéssel... de ez már régi sztori.
A tény viszont megint az, hogy megy a találgatás. Jelenleg egyetlen nagy sávszélt igénylő DX12 játék sincs. Lehet async compute-ot használni 200 GB/s sávszélen is, jó példa erre a konzolgeneráció. Jelenleg a sávszél konkrétan 0%-ban számít és egyáltalán nem szempont. Ha az nv hátradől és nem csinál semmit, akkor is bőven megvan a fölényük még egy éven át. Gyanítom viszont, hogy nem ülnek a seggükön.
...és az AMD-nek most hatalmasat kell(ett volna) durrantania, hogy visszapártoljanak hozzájuk a vásárlók. Erre nem elég a sávszél jövendőmondás, mert mi is csak találgatunk róla, akik értjük mi van a sávszél és a DX12 hátterében. Egy átlag user szerinted fog ebből valamit? Csak ha már az arcába nyomták 100x hogy itt van 10 durva async játék, amin megpusztulnak a Maxwellek - vegyél AMD-t.
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Tartok tőle, hogy egységsugarú Maxwell vásárló Nem szomorú lesz, hogy a nemrég vásárolt szuper kártyája már nem annyira szupin megy. Hanem elolvassa a teszteket, látja, hogy az nvidia új kártyája megint jobb, mint az AMD tavalyi kártyája, függetlenül attól, hogy az már bőven elhagyta a sajátját - ki nézi már azt, hogy a 290x már gyorsabb, mint a régi rivális 780ti? - , és vesz egy újat.
valahogy az az érzésem, hogy ez a stratégia több hasznot termel. Más kérdés persze, hogy az nvidiáról ez a termékfejlesztési attitűd elfogadott, dicsőített, az amdt meg már azért is ekézik, mert régebbi radeonokon nem megy a freesync.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Ren Hoek
veterán
Szerintem meg nem fogják ezt az egészet elsietni... XB-ONE és PS4-nek is kb 150-200 GB/s sávszéllel gazdálkodik... 2 compute 1 graffal. Most akkor hogy is van ez? Hirtelen elkezd mindenki PC-re fejleszteni, mert ott várhatóan nagyobb sávszél lesz, konzolok meg lemaradnak mint a franc - pedig konzol a sokkal nagyobb piac...
Kíváncsi leszek én erre a sávszél őrületre a következő 1 évben... Meg a 390X-ek furmark 400 Wattos fogyasztására a nagy kihasználtság miatt
(#8241) rambustibi: Úgy egy hónapja
(#8240) HSM: Ahogy lesz Nano is HBM-el olcsóbban - úgy lesz selejt vágott 14/16 nm-es GPU is... gondolom nem is kevés a gyártástech nehézségeiből adódóan. Szerintem szívesen fognak venni 80-100 körül 970 teljesítmény körül vágott kártyákat. Miért is kerülne többe? Mikor vásároltak meg valamit drágábban, kevesebb teljesítménnyel? Teljesítményre kell árazni..
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Nem egy ügxfélbarát hozzáállás, de megcsinálják. És megcsinálják. A számok (profit, piaci részesedés) azt a stratégiát igazolják.
hasonló jelenség figyelhető meg a platformok piacán. A Windows szar, ha valamit nem lehet. Az apple gép istencsászár Akkor is, ha szinte semmit nem enged,hát mert az úgy a legjobb. De sokan az alapján írták le az androidot, Hogy a szarlassúbéna 30e Ft-os készülék után vettek 250e-ért egy iphonetTalálgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
nagyúr
Azért ha már ennyit szívószálazol, akkor ugye az is megvan, hogy a 980Ti-nek magasabb a core:mem OC aránya, mint a Fury X-nek? Szóval jól mutat papíron az az 512GB / sec, de nagyon úgy fest, hogy az effektív sávszélesség terén a Fiji chipben nincs minden rendben. Érdekes kérdés, hogy ez az architektúra miatt van (mert akkor a Hawaii is érintett), vagy a HBM-hez kapcsolódik...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Ren Hoek
veterán
Máris kell a PC-re a 400GB/s
Akkor meg már a Hawaii is lófing 320-al... Tehát írunk egy olyan játékot, ami csak azon a 2 db eladott Fury-n fut majd Meg azon a pár megrántott 390X-en... ezt se sokan viszik az az igazság.
Az viszont tény, hogy senki nem tud semmi konkrétat még pletyka szinten sem a kijövő motorokról, hogy konkrétan MENNYI sávszél kell nekik. Ha az első olyan infó megjelenik pl, hogy a Frostbite 4 300 GB/s felett igényel, akkor elfogadom. Minden más csak jóhiszemű tippelés.
A Nitrousnak tényleg kellhet, de még arról sem tudunk olyan sok konkrétumot, én legalábbis annyit láttam egy AMD demoból, hogy 290X-en futott. Megfuttathatták volna 970-en is mellette...
Egyelőre én nem látok olyan hűdenagy áttörést látvány terén se a Singularity, se a Star Swarm esetén. Nekem inkább benchmarknak tűnik, mint játéknak.
-
keIdor
titán
Úgy mint a Batmannél? Vannak jó PC portok, pl. a GTA V ilyen, de általában nem ez a helyzet, tojnak a PC-re magasról, ez nem fog változni, mert eddig se a DX11 miatt volt ez, a hozzáállás ilyen.
60fps sok kiadónál egyáltalán nem cél, tojnak rá.
[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
nagyúr
Arra gondolok, hogy azonos mértékű core és mem órajel húzásból mennyi +sebességet hoz a core. A Fiji esetében 66% volt a core, a 980Ti esetében az OC tesztek alapján 70-75% (arra sajnos nem találtam olyan jó egzakt tesztet, mint a Fijinél a hardware.fr tesztje). Vagyis, ha a "szívószálas" 980Ti-vel gond lesz sávszél terén, akkor minden bizonnyal a Fury X-szel is. Kivéve, ha a low-level magic ezt is megoldja
És persze ennek az okát érdekes lenne tudni, de az eredményen nem változtat.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
keIdor
titán
Egyébként a GM204 még mindig csak közép-felső kategória, az csak egy dolog, hogy az nVidia (egyébként zseniálisan) már másodjára a GK104 után kétszer adja el drágán ugyanazt a generációt. A 980 tuninggal kb. 250GB/s-re képes, ami nem rossz, tekintve, hogy ez nem felső kategória, sosem volt az, csak el lehetett adni annak.
A 970 problémásabb eset.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
monosz
őstag
Sajnos ennek a AMD-s Fecskének,már születéskor eltört a szárnya.
"izgalmas lesz az első pár DX12 fecske"
Már lassan szánalmas ez a vergődés,amit próbáltok páran tériteni.Normális felfogású ember,már csak kuncog ezen "okításokat" olvasva.
(sok minden bennem van még,de nem szeretnék senkit megbántani)A fontolgatással gyakran elmúlik az alkalom..
-
keIdor
titán
Mindegy amúgy, mert még nem tartunk ott, hogy annyira kéne a sávszélesség, és mire oda jutunk addigra már nem ez a generáció lesz. Azért abban gondolom egyetértesz, hogy idén már úgysem lesz ilyen játék.
A Keplerhez hasonlóan a Hawaii sem profitál semmit sem a 300GB/s+ sávszélből, a csonka GTX-970 erősebb. Jövőre talán változik, ki tudja, én nagy elhúzásra nem számítok.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
nagyúr
Majdnem ugyanannyira "szívószálas" a 980Ti, mint a 980, ugyanis a GM200 1.5-szerese a GM204-nek. A kicsit alacsonyabb core clock és a két kikapcsolt SM miatt egy kicsit vastagabb a 980Ti szívószála, de nem jelentősen.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
mcwolf79
veterán
Megint a szokásos "majd" és "ha".
Oké, hogy nem árt ha egy VGA időtálló technológiával rendelkezik, de azért sztem a felhasználók jelentős része nem 3-4 évre vesz VGA-t.
Akkorra meg ezek a "csoda AMD-VGA-k" a fasorban sem lesznek, űrtechnolódia ide vagy oda.Amit meg Abu ír.. Hát szerintem erről a fórumozók nagy részének megvan már a véleménye , és nem csak NV oldalról
[ Szerkesztve ]
Xbox Series X GT: Mcwolf79xy PSN ID: x_mcwolf_79_x
-
Ren Hoek
veterán
Nem értem amúgy honnan veszed ezt. Van valami kézzelfogható infó erről, vagy csak tipp? Miért is kéne minden motornak full sávszél a Furmark jellegű kihasználáshoz? Egyeneses arányosságban nő a sávszéligény? Milyen felbontásról beszélünk?
Meglehet, hogy pl a 970 sávszél bőven elég lesz FHD-ra, azon felül úgy is elfogy a GPU.
-
nagyúr
Nem értem a gondolatmenetet. 3 közel ugyanolyan arányokkal rendelkező kártyáról van szó, mitől szenvedne az egyiknek többet a teljesítménye, mint a másiknak? Tudsz ilyen use case-t konstruálni? (első körben még a gyakorlatiasságot is elhagyhatjuk ).
(#8307) daveoff: +2
(#8311) Ren Hoek: Ezt kezdettől fogva tudtuk. Baromi nagy kockázat van benne, és biztosan lesz jópár pofáraesés. A nagyobb cégek meg fogják tudni oldani, mert gondolom csinálnak uarch kompetencia központot, ahol tudják ki-/bemozgatni az aktuálisan érdekes architektúrákhoz értő emberkéket. A kisebbeknek meg ajánlott lesz motort licenszelni ahelyett, hogy írnának.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Kompetitív szempontból nézve:
- 380 vs 960: +57%
- 390X vs 980: +71% (csökkentve a DCC-vel, ami a 390X-ben nincs)
- Fury X vs 980Ti: 56%Szóval továbbra sem látok az állításban semmi realitást...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Ren Hoek
veterán
Arra továbbra sem tudsz szerintem válaszolni, hogy pontosan melyik DX12 feature váltja ki az ilyen mértékű sávszél emelkedést eleinte a megjelenő motorokban? Ne a Nitroust hozzuk fel, mert az extrém példa.
Mi van ha belövik eleinte 250 GB/s-re hogy mindenen jól fusson. Még az általad felhozott 204 GB/s 380-ason is.
Nincs benne a számításodban a DCC, az hogy milyen felbontást nézünk, milyen stílusú játék, milyen textúrákkal, és milyen compute adatokkal amik mennek a pipeline-okon. Szerintem óriási különbségek lesznek játékok/motorok között. Na meg nem hiszem, hogy konstans 400 GB/seccel pörög a memória... Mire lesz hatással inkább? Jelenetfüggő Avg/min FPS, esetleg játékmechanika is?
Rengeteg kérdőjel...
-
ffodi
veterán
What? A maxwelleken alig van tuningpotenciál a VRAM-ok esetében?
Átlagos 290x-ben van mondjuk +250 MHz (ha azokat nem vesszük, emiket downclockolni kell, hogy ne fagyjanak ), 390x-en valamivel több vs. 970/980 átlagosan 250-300 MHz ott is simán megvan. Nekem a 980-on elmentek a memóriák egészen 2150 MHz-ig a gyári 1750 MHz helyett.
980Ti, az előbbi átlag 250-300 MHz ott is megvan, vs, Fury/x 100 MHz
[ Szerkesztve ]
"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája
-
ffodi
veterán
-
nagyúr
A tuningot már megbeszéltétek, az nem játszik.
A 960 vs 280 szerintem egy klasszikus és sokszor látott összevetés - last-gen high end VS current-gen midrange. Meg amúgy is, ha ennyire számít a sávszél, akkor a 2900XT majdnem utol fogja érni a 960-at?
Végül, de nem utolsósorban, az nVidia továbbra is crossbar memóriavezérlőt használ, ami gyorsabb az AMD hubos cuccánál. Ennek a mértéke szituációról szituációra más, és fogalmam sincs, mennyi átlagosan, de nyilván ez is az egyik komponense annak, hogy az nVidia oldalon a sávszélesség kihasználása jobb.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Ren Hoek
veterán
Szerintem a FreeSync hiánya eléggé nagy pofon volt a Tahiti tulajoknak... meg a vadizsírúj 370 tulajoknak is...
Pont a Tahiti az a kategória, ahol igazán van jelentősége. 40-60 FPS tear/ vsync lag nélkül nagyon adná.Ja és igen, pont leírtad Te is, amit még a sávszélhez akartam. A Maxwellek cache rendszere... ezért a valódi eredmény majd az AOTS bench lesz, mert számok alapján nem hasonlítható össze jelenleg.
Bár tudom, a Star Swarm DX12 bench, ami kint van már elavult, de ott a Maxwellek is erősorrendben skálázódtak. Sok egység, animációk és async ott is volt.Látványban nekem tök ugyan az mint az AOTS...
Szóval nagy meccs lesz, kíváncsi vagyok kinek lesz igaza. Szerintem AOTS-ban 290X, Fury, remekel... de Maxwelleken IS még játszható lesz azért. A többi játékban meg minimális GCN előny. Deus Ex dönt majd számomra. Aztán később lesznek kegyetlen motorok, amiken negyedére lassulnak a Maxik.. de az nem ma lesz. Addigra már filléres használt Fury prot akarok
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Akárhogy is nézem, de egy 7950 vs 960 az pont azokat hozza, amiket írsz - sokat fogyaszt, featurehiányos, és a fizikai erőforrásaihoz képest bizony igencsak lassú.
A GPU + sávszél fejtegetés természetesen igaz, csak extrém példaként hoztam az R600-at. De akkor már ne egyszerűsítsünk, ne tömbben beszéljünk a GPU-ról, hanem részegységenként. Az aszinkron ALU-kihasználásnak ui. mindenképpen lesz előnye, de jelentős csak ott, ahol a sebességet az ALU throughput limitálja. A jelenlegi játékokban ez sok esetben nem így van, jól lehet látni a teszteken, mennyi a backend limites motor. Ha meg eleve ROP / sávszél limit van, akkor a shader fázist fel tudod gyorsítani, de összességében sokkal több FPS-ed nem lesz.
Memóriavezérlő (nem csak Neked): sajnos ezt élő ember még nem mérte ki, úgyhogy csak az elméletre tudok támaszkodni. Egy teljes kiépítésű peer-to-peer crossbarnál elméletben nem tudsz gyorsabb általános célű megoldást csinálni (akkor igen, ha ismered előre az egyes adatutak terhelését, de ez egy GPU-nál nemigen jellemző).
A Maxwell PTP crossbar, viszont nem teljes kiépítésű, egy egység egyszerre nem tudja a teljes sávszélességet elérni. Az a feltételezés, hogy pl. egy SM-nek elég a 128-bites adatbusz a priorizált ROP / MC kombóhoz, és a 64-bites a nem priorizálthoz - tekintve, hogy a GM204-ben 4 SM jut egy backend blokkra, ez reálisnak tűnik. Viszont, mivel PTP, elméletileg egyidőben tetszőleges két fél között mehet az adat, azaz több párhuzamos transzfer is lehet.
A GCN hub-os vezérlője némileg talányos, mert nagyon kevés infot lehet olvasni róla. Én úgy értelmezem ezeket, hogy ez egy switched crossbar, ami egyidőben nagyon széles adatcsatornákat tud megnyitni két fél között, viszont a párhuzamos transzferek mennyisége limitált (nem merem állítani, hogy 1, de nagyon több nem lehet, mert elveszne a hub fő előnye, a kevés tranzisztor).Innentől csak következtetés - nagyon erős cache-eléssel és jó adatroutinggal a switched crossbar megközelítheti a PTP sebességét, speciális esetekben felül is múlhatja, de jellemzően lassabb lesz.
(#8377) Malibutomi: ez egy kitűnő példa az elmélet és a gyakorlat különbözőségére. Elméletben olcsó VGA + FreeSync / G-Sync = királyság. Gyakorlatban egyik Sync-hez sincs budget árú monitor...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Többször írtam én is, más is, hogy az egyéni sikeres kísérleteid a Tahitivel abszolút nem reprezentatívak - a 7900-asok ootb sokat fogyasztanak, pont. Egy termék versenyképességénél ez számít, nem pedig az, hogy valahol valaki lelkes ember jelentősen tudta módosítani a működési paramétereket. Örülünk a sikereidnek, de pls ne próbáld meg ezeket a termékekről szóló vitában érvként használni, mert állatira nem relevánsak.
Szerintem a Variable-Sync hiánya nagyon gáz. És a DX12_0 feature levellel mi lesz? (nyilván nem számít semmit, csak emlékszem anno a hőbörgésre, amikor az nVidia nem tudott 11.1-et)
Aszinkron cucc: amíg a ROP-ok dolgoznak, addig az ALU-k vígan dolgoznak máson - a GPU-n belül erős párhuzamosítás van most is. Az aszinkron compute-nak az a fontosabb feladata, hogy az ALU-k munkájában részt nem vevő "sejteket" ellássa feladattal. Nyilván szervezhet az inaktív ALU-ciklusokra is grafikai feladatot, csak ugye az inaktív ALU-ciklusok jellemzően azért inaktívak, mert egyik warp / wavefront / whatever sem tud haladni adat híján, és ha oda beteszel (állításod szerint) komoly memóriaigényű feladatokat, akkor pont nem haladtál semmit. Szóval maradjunk inkább a mostani merev szervezésből keletkező lyukak feltöltésénél.
Ill. ha ROP limites vagy, akkor alapvetően a ROP-ok átbocsátó képessége fogja meghatározni a framerate-edet.
Végül, új GPGPU feladatokat tehetsz be bármilyen típusú résbe, de ettől több FPS-ed nem lesz.A hub memóriavezérlő nyilván elég nagy mágia, nekem a ringbus is tetszett, de elég elolvasni a design filozófiát: jóval kevesebb tranzisztor minél kevesebb teljesítménybeli kompromisszum árán. Akár azt is mondhatnám, hogy az AMD lebutította a memóriavezérlőt a kevesebb fogyasztás érdekében. Köhhh, köhhh
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Erdei88
veterán
Szerintem egy 960at is hasonlóképp alul lehet feszelni. Holnaptól szabadságon vagy, és majd alulfeszelgetek, megnézem mennyire lehet a 980 esetében. Nem a Tahiti kiváltsága ez, szerintem.
Azóta lett egy 3xx-es széria és Fury-k is amiről viszont nem tudni lehet-e ennyire takarékosan használni. A 390/390X-re szerintem nagyon kicsi maradt ez a lehetőség, tekintve a magasabb órajeleket -
Ren Hoek
veterán
Ha így is van, ez hatalmas blama az AMD-nek... Miért nem oldották meg gyárilag ezt a mókát? Az a baj, hogyha nem bírja mindegyik egységesen, akkor nem teheti meg a cég, hogy ilyen specifikációkkal adja ki.
Szerintem kicsit azért erős érv a fogyasztást felhozni Maxwellek ellenében Főleg 290/390(X) esetében. Bár a Tahiti/Tonga tényleg egy fokkal jobb. Ja és tényleg, a Maxwelleket is lehetséges, hogy ugyan így alul lehetne feszelni, csak nincs értelme, mert már így is elég jó a fogyasztás. Tuningban meg mennek mint a barom. +400 MHz nem semmi azért...A Nano lehet az ütőkártya 175 W TDP, 290X teljesítmény. Ez viszont kb azt jelentené, hogy az NV-nek 2x jobb a perf/watt-ja. Szóval itt lesz még szerintem furcsaság, mert ahogy írtad is, nem teljesen annyi...de egy -100 Watt az tuti van Maxwellnek.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest