Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Malibutomi

    nagyúr

    válasz gbors #8378 üzenetére

    Annyi hogy a freesyncnek van eselye hogy olcsosodjon mint szabvany, ha elkezdik mindenbe beepiteni

  • HSM

    félisten

    válasz gbors #8378 üzenetére

    A 7950 egyáltalán nem fogyaszt sokat, ha jól be van lőve,egy 7970 meg még annál is takarékosabb. ;)
    A Logout tesztemben ezt elég alaposan körbejártam. Csak jól kell belőni, és boldogság. Egy játék közben 160W körül fogyasztó (és amúgy 1050/1400MHz-re és +20% powerre tuningolt a gyári 925/1250-ről) VGA-ról nekem sokminden eszembe jut, csak a magas fogyasztás nem. [link].
    Pláne nem sok, ha azt veszed, a GTX960 fogyaszt valahol 110 és 130W között [link], és ezen még ott figyel +1GB ram is.
    Amúgy napi poén, alulfeszelve a gyári órajelén maximum power limittel a 7950 pariban van a GTX960 fogyasztásával, 124W-ra számoltam. ;)
    Tesztekben viszont nem érdemes a 7950 sebességét nézni, mivel általában nem férnek bele a gyári TDP-be, és dobálják az órajelet lefelé szorgalmasan, +20% limittel meg nem sokan tesztelnek sajnos. A 7970-en nincs ilyen gond általában, abból lehet következtetni egy jól belőtt 7950 sebességére.
    Ami a feature hiányokat illeti, két feature hiányát látom mindössze. Az egyik a TrueAudio, ami a zöldeknél sincs, a másik a FreeSync, de az sem egy akkora nagy dolog, hogy ne lehetne nélküle élni, pláne ebben az árkategóriában.

    Az aszinkron ALU-s érveléseddel egyáltalán nem értek egyet. Itt linkelt két kép és érvelés érvényes ide is, amit Ren Hoekn-nek írtam [link]. Gondold végig, ha most "ROP limitált" valami, akkor is amíg a ROP-ok dolgoznak, más folyamatok nem tudnak dolgozni, pl. memóriabetöltések. Vagy éppen a fizikai műveletek futhatnak, míg a ROP hosszasan dolgozik. Szóval a lényeg, hogy valóban a legnagyobb haszon, hogy így jóval több shader futhat, hiszen GPU-idő szabadul fel, viszont nem gondolom, hogy ez csak shader limitált esetben hozhat látványos előrelépést.

    Ami a memóriát illeti, tényleg eléggé ködös AMD-nél a megvalósítás. Pláne az architektúrás ábrák alapján. [link]

    Elvileg amúgy külön szedték az első HUB-ok NV-szerű megvalósításához képest a GCN-nél a ROP-okat, legalábbis a Tahiti-nél: [link]
    A cache hierarchia is érdekes: [link].
    Szerintem több van itt a háttérben, mint amit megmutatnak. :R

    (#8386) Ren Hoek: A manuális freesync-et a notebookom Intel HD3000-ese is tudja már, FreeSync mentes monitorral, most is 72Hz-en írok róla. :DDD

    De ja, a Tahiti-n, meg Hawaii-on lehetett ilyeneket csinálni. Csak a monitor képességein múlt, hány Hz-en hajthattad.

    A 370 tényleg kicsit övön aluli, ugyanakkor azt is nézni kell, hogy az eléggé alsóház már. Aki meg csak úgy OEM kap valamit, ott nem tartok tőle, hogy Freesync monitora legyen mellé.... :D

Új hozzászólás Aktív témák