- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
rocket
nagyúr
Az AMD-nek szerzodese van a GF-el bizonyos osszegu (jol remlik 1milliard $/ev) rendelesre, de mivel ezt CPU-bol nem tudjak teljesiteni, es a szerzodes felmondasa nem jarhato ut, igy kenyszerbol hasznaljak a GF 14nm-es nodejat bizonyos GPU-kra.
Pletykak szerint a Vega10-el visszaternek a regi kerekvagasba, es a TSMC 16nm-es nodejat hasznaltak.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rocket #17851 üzenetére
Ők részben azért tértek át a GloFo-ra, mert a TSMC-nél csak a sorukra várnának, mert ők sem nagy megrendelők. A GloFo viszont kedvezőbb, mert egyrészt speciális szerződésük van kötelezettséggel, ami alacsonyabb waferárat is jelent, másrészt a legújabb dens libeket csak GloFóra fejlesztik, és ahhoz, hogy a TSMC-nél tudjanak FinFet GPU-t gyártani előbb át kell portolni a HPL-t. Na most ez borzalmasan költséges, mivel a TSMC-nél csak HDL-je van az AMD-nek, de azt már nem akarják GPU-khoz használni. Emiatt sokkal olcsóbb áthozni a gyártást a GloFóhoz, mint HPL-t portolni a TSMC-hez. Ez volt a fő szempont a váltás mögött. A többi járulékos előny csak adalék.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
rocket
nagyúr
Szerintem a kezdeti termek hiany, es a konkurencia hianya tudataban olyan magasra lottek a GPU orajelet amennyire meg eszszeru, hogy minnel jobban tudjak osztokelni a teljesitmenyben tier1 980Ti tulajokat, hogy valtsanak a tier2 1080GTX-re kozel tier1 arban.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rocket #17854 üzenetére
Annyival magasabbra nem lőhették, mint tervezték, emellett a GDC alapján pontosan tudták, hogy mire számíthatnak, hiszen akkor az AMD már megmutatta, hogy miket hoz a GPUOpen-be és az NV-nél is tudják a mérnökök, hogy ezeknek a built-in függvényeknek a hatása eljárástól függően +20-70% közötti boost a végső teljesítményre. Elég csak azt figyelembe venni, hogy Tiago Sousa a PS4-en 3-5 ms-ot nyert a Doomban async és built-in függvényekkel. Szóval elég pontosan ki tudták számolni, hogy a legrosszabb eshetőség mellett is mekkora órajel kell ahhoz, hogy a specifikus kódokkal tarkított RX 480 előtt maradjon a GTX 1080.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
gyiku
nagyúr
-
nagyúr
-
Egon
nagyúr
A speciális kialakítás, a 24-tűs ATX tápcsatlakozó hiánya, illetve a So-DIMM memóriafoglalatok bevetése alapján erősen úgy tűnik, hogy a friss alaplap egy kompakt "játékkonzolba" vagy éppen egy DIY gamer egybegépbe készült. Nincs kizárva, hogy a közeljövőben egyéb gyártók is előrukkolnak majd hasonló megoldásokkal.
No igen, a legerősebb konzol címet hozná is, PS4 a fasorban sincs...
[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
stratova
veterán
Hmm az NV beugrana a konzol bizniszbe? Érdekes fordulat lenne. Alienware-t tudnám még partnerként elképzelni, nekik volt még viszonylag nagy teljesítményű kompakt játékos gépük. Vagy Steambox erőgép is lehetne, csak az még elég döcögős platform, ha jól rémlik.
[ Szerkesztve ]
-
DudeHUN
senior tag
válasz stratova #17860 üzenetére
Konzol szvsz kizárva. RAM slotok és drága gép? Az egyik sosem volt konzolban, a másik meg az áron esne ki. Arról nem is beszélve, hogy esélytelenek lennének azon a piacon.
gollo91: Szerintem is. Mondjuk TV alá nekem jöhetne majd ilyen az új nappalimba valami csini kis házban.
[ Szerkesztve ]
Gamer for Life
-
nagyúr
Ez lehet valami Steam machine design is... majd kiderül.
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
ebből soha nem lesz konzol. ez tálcákon fog lakni rackszekrényben. a notiramok meg a b150 nem különösebben gémer cucc.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
PuMbA
titán
Van valami infód arról, hogy a "8 bit növényzet" hibákat mikor javítja ki az AMD? Pl. Dirt Rally, Tomb Raider. Több mint fél éve semmi visszajelzés tőlük a hivatalos fórumokon sem, hogy vették a hibát vagy ilyesmi. Valami trükköt használnak, hogy gyorsabb legyen a kártyájuk és azért lapítanak?
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Soha, mivel ezt nem lehet driverből befolyásolni. Az alkalmazás fejlesztője tudja korrigálni, de ez egyébként terv szerint működik így, még ha ronda is.
Van még így működő játék. Például a Two Worlds 2 maximális minőségben. Arra itt panaszkodtak a userek. [link]Ezek egyébként a PS3/Xbox 360-on használt technikák portjai. Azért ilyenek, mert nem módosították a motor leképezőjét PC-re.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Puma K
veterán
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
rocket
nagyúr
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Dirt Rally alatt biztos, hogy el lehet tüntetni a grafikai beállítások maximumra állításával. A 8xMSAA radikálisan csökkenti a jelenséget. A Tomb Raider esetében ez beállítástól független.
(#17880) PuMbA: Felőlem vehetsz NV VGA-t, de ugyanazzal a grafikai beállítással nem fog ez a jelenség eltűnni, mert ez program oldalán keletkező dolog. Se driver, se hardver nem fog mást számolni, mint amit a program kér.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
stratova
veterán
Mintha ez egy szűrő hibája lenne, bár úgy tűnik LoD függvénye (nyilván bíz távolságban már nem rajzolja ki a füvet). És ez két AMD-s cím :sS GCN-en van jelen vagy korábbi pl VLIW4-es radeonra is jellemző? Kollégámnak Trinityje van majd rákérdek a TR-re. Amúgy nevetséges ha nincs rá semmi reakció s közben már a játékosközösség workaroundnak váltást javasol.. Ilyenre tényleg reagálni kellene. Gondolom most mindenre kevés a kapacitás :/ (bár egyik játék sem a legfrissebb darab, hogy ne lett volna rá idő).
-
PuMbA
titán
Ezen részletes cikk szerint ugyanazokkal a beállításokkal (AA nélkül és 4x MSAA-val is) jó az NVIDIA és rossz az AMD. Mi felett csúszok el, mert tényleg nem értem? Keress rá a "Modus per Mausklick auswählen" szövegre és egyből odaugrasz az oldalon, ahol ott vannak az összehasonlító képek
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor leírom hosszabban. Az efféle jelenség oka az ordered dithering, ami csak szimulálja az átlátszóságot. Ezt igen sok régebbi játéknál használták a fejlesztők, mert fel lehetett húzni a háromszögekre egy dithering textúrát, és ezzel nagyon olcsón megúszható az átlátszóság kezelése. A ordered dithering hátránya, hogy nem ad jó eredményt, mert bár piszkosul gyors, és bőven megúszható a rakás overlap, de az algoritmust egyrészt a hardverhez kell igazítani, másrészt mindig lesznek a képen apró pöttyöcskék, amik a dithering textúra mellékhatásai.
A képen is látható, hogy mindkét hardveren megvannak a pöttyöcskék, csak más mértékben, mert más algoritmussal működik az ordering. 4xMSAA ezen sokat segít, de ott is látható, hogy a korlátnál az NV-n is marad pár pötty. 8xMSAA lényegében jelentősen megritkítja a jelenséget.Közben megnéztem a játék whitepaperjét is, és az Advanced Blending beállítás bekapcsolása, már nem ordered ditheringet használ az átlátszóság kezelésére. Az Advanced Blending egyébként OIT-t használ.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
Most már értem Mindenesetre szerintem az NVIDIA megoldása szebb, én mindenképp arra szavaznék, mert nagy sebességnél is zavaró az ilyen fajta pixelháború a pálya szélén, míg az NVIDIA egyenletesebb megoldását alig vagy több esetben nem lehet észrevenni
stratova: Minden AMD kártyánál....ha megcsinálnák az NVIDIA megoldását az lenne a legjobb szerintem
[ Szerkesztve ]
-
xxxxxxxxx
tag
Hello! Tényleg. Nálam is ismerős a jelenség. Valóban nem egy hiba hanem egy nagyon zavaró jelenség. Volt aki garanciába vissza adta a vga kariját emiatt. Kezdetek óta nyomom ezt a játékot. Emlékszem egy frissítés után lett ilyen. Erre én is keresetem, de semmit nem találtam. Majd kis idő múlva le is töröltem a picsába. Egyébként vicc az egészbe, hogy AMD logóval indul a játék ha jól emlékszem.
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
Mindig örömmel veszek egy magyarázatot, így köszönöm.
Ettől függetlenül ez ebben a formában az okoktól függetlenül gáz. Pláne, hogy AMD címnél lép fel. Ráadásul, ha jól rémlik egyes akciókban ez a két cím járt kártyák mellé is. Ilyen esetben, AMD legalább egy workaroundot nyújthatna a hivatalos support oldalon vagy a játék készítője, nem fog mindenki whitepapert nézegetni (na jó van aki igen ), de aki csak játszani akar nem.PuMba: meg tudod lesni az Abu által javasolt beállítással? Tudom ez már lassan nem a topik témája, de érdekes lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Annyit hozzátennék még, hogy lehet játszani a textúraszűréssel a driverekben. Ez az AMD-nél a mintázat szűrés minősége, míg az NV-nél angolul Texture Filtering néven szerepel (magyarul textúraszűrés néven lehet). Ne tévesszen meg senkit, hogy nagyjából ugyanazok a beállítások (teljesítmény vagy minőség), mindkét gyártónál más az értelmezés. Például az NV magas minőségű (high quality) módjának az AMD-nél a teljesítmény mód (performance) felel meg a képminőség tekintetében. És az AMD minőség módja egy nagyon agresszív szűrési rendszer, amit a konzolokon kívül nem szokás alkalmazni, és más nem is alkalmazza. Ezeket tetszőlegesen, akár játékokra leosztva lehet állítani, mert nincs univerzálisan jó beállítás manapság.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz stratova #17888 üzenetére
Nem hiszem, hogy az OIT APU-val értékelhető beállítás. Az egy elég durva PPLL-alapú compute shader, ami a teljes képkockára fut. Eléggé eszi a teljesítményt. Ugyanezt az OIT-t használja a TressFX is, csak a haj melletti képterületre, és így is zabálja a VGA-kat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
válasz stratova #17888 üzenetére
Megnézhetem, de ahogy Abu85 mondja, még csúcskártyáknál is 40-50%-kal csökken a sebesség, szóval alig használják még a nagyon gyors VGA-k tulajdonosai sem a Steam fórum beszámolók alapján, inkább erős MSAA-val csökkentik a pixelesedést
xxxxxxxxx: Nem tudtam, hogy volt olyan állapota a DiRT Rally-nak, amikor jó volt Csak az 1.0 óta játszok vele.
[ Szerkesztve ]
-
rocket
nagyúr
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
wjbhbdux
veterán
/s
-
#45997568
törölt tag
válasz #Morcosmedve #17897 üzenetére
Mint a grafikon, 1FPS kulonbseget milyen jol kihozott, mintha tobbszoros lenne a javulas
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Synology NAS
- Politika
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Mobil flották
- Vezetékes FEJhallgatók
- Hisense LCD és LED TV-k
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Dell Latitude 3390 2in1/I5-8350U/16GB/256GB SSD/13.3"FHD touch garanciás laptop eladó
- Samsung Galaxy A52 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 4. - 6. generációs i7 / xeon Mini Tower gépek RAM 8-64 Gb, ssd/hdd, akár 8 Gb VGA kedvező áron
- Lenovo X1 Carbon 7th - i5-8265U 1.6GHz 512GB SSD 16GB 14" WQHD (2560 1440) Kijelző
- ZTE Blade A31 Plus 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen