- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Lopják az LG akkutitkait
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Crypto Trade
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux - haladóknak
- Videó stream letöltése
- Windows 11
Új hozzászólás Aktív témák
-
#85552128
törölt tag
válasz tailor74 #17097 üzenetére
Egy szóval nem említettem a Polaris teljesítményét, lévén benchmarkok nélkül nem lehet, a te "évente váltogató" hozzászólásodra reagáltam.
A 3D mark 11 eredmények nagyon szépek (bár azt sem tudjuk konkrétan miről szólnak...), csak lényegtelenek, mert játékokban teljesen más eredmények jöhetnek ki - akár jobbak/rosszabbak is, az áruk megint csak más kérdés...[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz #85552128 #17102 üzenetére
Reagálva a"polírozott GCN" hozzászólásodra, igyekeztem csak olyan eredményt kikeresni, ami minden kártyánál adott, ez pedig a 3d mark 11 volt. Ebből vontam le a következtetéseim.
Mindenki tudja, hogy a játékokban mért teljesítmény egy másik dolog, sőt én sem mondom, hogy az "NV nem keni el az amd száját", csak annyit mondtam, hogy korán "temeted" még a másik céget.Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
-
#85552128
törölt tag
válasz tailor74 #17103 üzenetére
Hol temettem ? A "polírozott GCN" megállja a helyét, vagy lecserélték volna teljesen az alap architektúrát ? A 14 vs 16 nm sem jelent feltétlenül előnyt ahogy azt az eredeti hsz. állította, mert több tényező is befolyásolhatja a legyártott GPU-k működését/paramétereit. Eddig az AMD is a TSMC-vel gyártata a nagy teljesítményű GPU-kat.
Tesztek nélkül ne állítsuk már, hogy "előnyben" vannak mikor ahogy gbors is írta nagyon nem ezek az előrejelzések.[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz Petykemano #17105 üzenetére
"4th Generation Graphics Core Next" aka GCN4 Már ha feltétlenül a marketing slidewarekre hagyatkozunk...
Attól, hogy változott az elnevezés az alaparchitektúra még ugyanaz csak tovább javítva, ahogy az a Pascal esetében is történt.[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz #85552128 #17106 üzenetére
Ha ezek a számok igazak, akkor 2304 1.26Ghz-en ~ 3584 1.0Ghz-en. Ez 20%-os IPC növekedés.
Nem mondmo, hogy nem GCN, de több, mint polírozás.Hogy ettől jobb lesz-e, azt nem tudom. Sok még a kérdés.
Más:
Jellemzően a samsung és tsmc nodejai közti különbséget az Apple chipek alapjá jóvá szokták írni az nvidiának (hádde ez a 300mm2 valójában nem is annyi lenne a samsungén, hanem csak 9%-kal kevesebb és akkor már nem is olyan nagy a két csip közötti méretkülönbség.) Viszont azt, hogy a a tsmc csip magasabb fekvenciát elérhet, mert - szintén az Apple alapján - hűvösebb, kevésbé melegszik - már nem szokták levonni a samsungra képzeletben átvitt összehasonlítással (értsd: mondjuk ugyanazzal a 9%-kal alacsonyabb az iso TDP mellett elérhető frekvencia, mint amennyivel kisebb a méret)Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#85552128
törölt tag
válasz Petykemano #17107 üzenetére
Ne a Furyhoz hanem a 390X-hez mérd: még eggyel régebbi arch, alacsonyabb órajel, csak "2816" sp.
Már nem olyan rózsás a helyzet...
A "referencia" 1050 MHz-es 390X-szel számolva gyakorlatilag +20% órajel -22% SP és csak 6%-kal gyorsabb tőle, tehát a tiszta nyereség 5% körül van max. 10% és ez a 3 éves architektúrához képest.A Fury ebben a tesztben elvérzik a kevés Rop miatt, a 390X-hez képest is kevesebb mint 10%-kal gyorsabb csak. Ennyire kevés különbség még a "Ropos" játékokban sincs köztük, szóval játékok többségében a Fury jobban elhúzna.
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz #85552128 #17108 üzenetére
Ebben igazad van.
A Fury elég fura. Ha Abunak igaza lesz abban, hogy az async compute felé tolódik majd el a játékipar, biztos szép öregkort fognak megérni, de....
Elég véglegesnek tűnik. Mondhatni papírforma: feleakkora helyen feleakkora fogyasztással ugyanaz a teljesítmény. Nem rossz, de nagyjából ezt vártuk a finfettől. Viszont az eredmény elég véglegesnek tűnik abból a szempontból, hogy ahhoz meg túl nagy, hogy legyen valami tuti fícsör, ami jelenleg driverből tiltott (mint ahogy az órajelek sem feltétlen tekinthetők véglegesnek), ami majd még dob rajta egyet. Ugyanakkor ha mégiscsak ennyi a 3 éves architektúrához képest, az elég kiábrándító, akkor is, ha az akkori árához képest olcsóbban megkapod
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Laja333
őstag
válasz #85552128 #17108 üzenetére
Mondjuk ezzel a számítással a Pascal előnye is "semmissé" tehető.
A 980-hoz képest az 1080 +25% SP + 42% órajel, és "csak" ~56%-al erősebb.
Azért egy új generációnál más is fontos, például eleve az, hogy magasabb órajelen képes üzemelni jóval alacsonyabb fogyasztás mellett. (Teszi ezt a Pascal és a Polaris is) -
#85552128
törölt tag
válasz Laja333 #17110 üzenetére
Eleve a volt az allaspont, hogy ott nem történt valtozas itt meg igen, de akkor eljutottunk a "nagyobb változások vannak rajta mert amott csak órajelet emeltek" álláspontról a "nem baj a pascal is ilyenre"... TPU összesítésben +66% 1440p-n egyebkent.
A maxwell mondjuk nem az előző előtti architektúra mint jelen esetben a 390x.[ Szerkesztve ]
-
Laja333
őstag
válasz #85552128 #17111 üzenetére
Nem jutottunk el sehova, legfeljebb oda, hogy csak a +- órajel és +- SP számolással nem igazán tudod jellemezni, hogy mennyivel lett jobb az új generáció.
Más:
Én még mindig ámulok azon, hogy az 1080 a 960-tól is kevesebbet fogyaszt multimonitor/blueray/idle alatt...[ Szerkesztve ]
-
válasz #85552128 #17108 üzenetére
Ez a fogyasztáson lesz érdekes. Ha tudja a 390X tempóját fele fogyasztás mellett az már úgy nem hangzik rosszul.
Hawaiinak a teljesítményével sose volt baj, a fogyasztása miatt vált nagyon sokaknak neccessé (300Whoz nagyon jól szellőző ház és egy relatíve drágább táp is kell).
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
TTomax
nagyúr
Ez már azért igen amikor a Fury X-et a 970hez meg a 950hez mérik... kár,hogy 390/X nincs a tesztben...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
nagyúr
válasz Laja333 #17112 üzenetére
Igazából azt pont lehet. +42% órajel és +25% ALU/TEX az átlagosan durván 60%-os előrelépést jelent. Ehhez képest van 67-68%, tehát csak az architektúrából 4-5% plusz jön. Nyilván az arch javulás másik aspektusa a magasabb órajel, mert az sem kizárólag a process-ből származik.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Laja333
őstag
-
#85552128
törölt tag
válasz Laja333 #17122 üzenetére
Az a 28 nm -> 14 nm váltással magától értetődik.
Kíváncsi leszek így a perf/wattra, mert a 1080 a 390X-től átlag 60 %-kal gyorsabb még a stock 180W-os TDP-vel is (de még a 1070-en is durván +20-25%-kal ha a csak a 980 Ti adatait nézzük), ebben pedig pont a kisebb kártyáknak kéne jobbnak lennie.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz velizare #17119 üzenetére
A CF-ből is csak az XDMA, illetve az egynyákos megoldás működik. A hidas SLI/CF konstrukciók negatívba skálázódnának. Ezért tiltva vannak driverből, persze lehet, hogy találnak valami megoldást később. Ugyanakkor lesz a DX12-es módnak multiadapter opciója, ami már ugye nem azokat a szerencsétlenül lassú hidakat használja. Na az skálázódni fog mindenhol.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
ühüm. a tegnapi híredet olvasva az volt az érzésem, hogy egyből a dx12 móddal jön ki a játék. de mivel ezt eddig máshol nem olvastam, felteszem, nem ez a helyzet, később patchelik fel majd dx12. nem tudod esetleg, mikor?
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Locutus
veterán
Mármint úgy érted, hogy lesz, mire majd senkit se érdekel már?
Elég sok az effajta ígérgetés a mostanában megjelenő félig-meddig DX12-es, félig-meddig kész játékoknál...Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz velizare #17128 üzenetére
A Polaris startjához érkezik a DX12 mód. De van már a sajtónak DX12 tesztprogramja előzetes kóddal. Cirka 60%-os extrát dob még erős procival is. Nekem úgy jó 90%-ot gyorsít. Valószínűleg a DX11-es kóddal már nem foglalkoztak annyit a fejlesztők, így abból nem hoztak ki mindent. Túl költséges lett volna.
(#17129) Locutus: Akit nem érdekel a DX12, az vehet CF XDMA rendszert vagy egynyákos multi GPU-t és az DX11-ben is skálázódik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#85552128
törölt tag
Kiadni vele a gyakorlatilag félkész játékot bezzeg nem volt túl költséges...
"Akit nem érdekel a DX12, az vehet CF XDMA rendszert vagy egynyákos multi GPU-t és az DX11-ben is skálázódik."
-> helyesen: aki megjelenéskor szeretne vele játszani az vehet 980 Ti-t vagy 290X CF-et még 1080p@60 FPS-hez is olyan jó állapotban sikerült kiadni - és még GameWorks sincs benne.
Bár így legalább lehet majd 50-100+%-os gyorsulásokat mérni ha kijön a DX12-es verzió
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Ghoula #17124 üzenetére
A +25% ALU / TEX valós teljesítményben durván +14-15% átlagosan, és a 42% órajel-emelés (mindkét domainben), is "csak" kb. +40%, teljesen nem 1:1 a sebességnövekedés. Így jön ki a 60%.
fullHD-ben valószínűleg több helyen CPU-limitesem a mérések, azért nem jön ki a +67-68%.
(#17122) Laja333: azt nem nagyon tudod értelmesen kimérni, hogy a fogyasztás hogyan változik azonos órajel és azonos unitszám esetén, mert minden architektúrának van optimuma feszültség és órajel terén. Ha a Pascal-t visszadobod a Maxwell szintjére, lehet, hogy alig fog kevesebbet fogyasztani.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Laja333
őstag
-
Habugi
addikt
válasz Laja333 #17136 üzenetére
Ha ez így lenne pont a fordítottja lenne a kétszereplős piac jelenlegi állása..
Mondjuk az kabaré hogy a lassan Holdig elhypeolt VR nemhogy a 4K-nak elvérzik de még a roppant magvas "I just want new games" is rábüntet egyetlen trollkodó százalékot..
Fájlaltam a forrás megnevezésének hiányát de végül a kép nevében megleltem..
[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
Anubris
őstag
válasz #85552128 #17132 üzenetére
A Total War szériánál már hagyomány, hogy félkészen adják ki a játékokat. Az Attila-nál azt hiszem pár hét után ki is vették a maximum beállítási lehetőséget mondván majd az a következő vga szériának lesz szánva. Korábban ment az ígérgetés, hogy most ez más lesz, mert az AMD-vel együtt dolgoznak, mint annó a Shogun 2-nél.
Ráérnek vele amúgy. Mire a játékmenet elfogadható lesz kell 1 év. 15 patch meg a 60%-ban kivágott kontent is bekerült jöhet a DX12 is.
-
guftabi96
addikt
válasz Habugi #17137 üzenetére
Nekem is ezen akadt meg a szemem.
Érdekes.
Azt hittem jóval nagyobb százalék lesz (bár szerintem ha nem lenne ennyire drága a Vive és a Rift, akkor a százalék is sokat nőne).
Én nagyon szívesen kipróbálnám, hogy milyen.
Otthonra nem kéne, mert:
-nekem drága + még a gépemet is fejleszteni kéne
-magamat ismerve 5 perc után rosszul lennékPedig milyen jó lenne Assetto Corsát VR-ban nyomni.
[ Szerkesztve ]
#KeepFightingMichael
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz velizare #17131 üzenetére
Nem. Egyszerűen csak nincs kiadható állapotban.
(#17132) Szaby59: A játékok 99,9%-a félkész. A gond az, hogy nincs elég idő megírni az egészet, hogy teljesen optimalizált legyen. Alig egy-két stúdió figyel oda arra, hogy egy rakás energiát beleöljenek a DX12 mellett a DX11-es kódba, de ez valójában nem éri meg, mert amit gyorsan elérsz a DX12-vel sebességet, azt a DX11-gyel jó másfél éves extra munkával lehet hozni. Puszi a hasára mondjuk az Oxide-nak, hogy ők ezt felvállalják, és véglegekig szétoptimalizálják a motort, de a valóság az, hogy a kőkemény határidőket szabó kiadók többségének nem éri meg a megjelenést másfél évvel eltolni. Ilyen körülmények között a DX12 előny, mert sokkal gyorsabban eljuttat arra a sebességszintre, ami a cél volt. A DX11-et pedig vagy befoltozzák az elkövetkező évben, vagy ráhagyják.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Firestormhun
senior tag
High-end add-in boards shipments increased in Q1 2016, while all else declined
- The news for the quarter was encouraging and seasonally understandable, quarter-to-quarter, the AIB market increased 4.8%
- Gaming the game changer. However, in spite of the overall PC churn, somewhat due to tablets and embedded graphics, the PC gaming momentum continues to build and is the bright spot in the AIB market. The gaming PC (system) market is as vibrant as the stand alone AIB market. All OEMs are investing in Gaming space because demand for Gaming PCs is robust.
NV vs AMD:
Szegmensek megoszlása:
...
-
Erről lesz majd hír a PH-n?
Nyílt forráskódúvá vált a CryEngine 5.1
Ha pedig már a Cryengine-nél tartunk, itt egy friss teszt a Homefront: The Revolution című játékhoz, amely szintén CryEngine-t használ.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Valdez #17142 üzenetére
Ha a validátor hibát jelez a kódra, akkor nem. A DX12-ben nincs kernel driver, hogy mindent ellenőrizzen futtatási időben. Ott az alkalmazásnak igen komoly jogosultságai vannak, ami egyrészt az egyszerűséget hozza el a programozónak, értsd sokkal hamarabb elérik a kívánt teljesítményt, de a jogosultságokkal lehet rosszat is tenni, és nem fogja ellenőrizni a driver, hogy amit a program ki akar törölni, az egyáltalán kitörölhető-e. Erre van az explicit API-khoz egy validátor, ami megmondja, ha a program hülyeséget csinál. Na most úgy nem szabad kiadni egy programot, amíg a validátor hibát jelez. Ezért nincs publikusan kiadva a DX12 benchmark, amit a sajtó egyébként már elér.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
sutyi^
senior tag
válasz Firestormhun #17144 üzenetére
Ez attól függ mit hívunk high-endnek, mert az utóbbi években az árak és az adott pénzért kapott teljesítmény szintek egy hangyaf@sznyit elcsúsztak...
-Pedig nem is én utállak téged, te utálod saját magad! - ...és mégis egész nap együtt kell lennem saját magammal.
-
#45185024
törölt tag
válasz sutyi^ #17147 üzenetére
Eddig volt Nvidiának a haszonkulcsa 57 százalék
amikor a 980 volt 140 ezer akkor most a 260 ezres 1080 nál mekkora a haszonkulcsa
Amd meg vérszemet kapva megy utána mert meg akarja szuntetni a pénthiányait
Hipotetikusan tételezzuk fel hogy betiltanának ma minden 100 ezer forint feletti kártyát
Holnaptol az lenne hogy az 1070 lenne 90 ezer az 1080 meg 100 ezer /a TIt meg eladnák furogép alkatrészként zsirpapirba /
Vajon megérem e egyszer azt hogy kijön egy tokeeros cég feltalál valamit és ráteszi a 3 évre valo fejlesztési kotséget meg a tisztességes 15 százalákos haszonkulcsot és annyiért adja amilyen szám kijott
Mindkét mai céget véresre verné igaz nem lenne dobozban supported játék kod
NA BUMM[ Szerkesztve ]
-
Locutus
veterán
válasz #45185024 #17148 üzenetére
Mindamellett, hogy a világ baromira nem így működik, tehát sosem fog jönni ilyen cég... a 980 közel sem 140 ezer volt megjelenéskor. Jó lesz az 200-nak is.
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Futás, futópályák
- Napelem
- További aktív témák...