Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz PuMbA #17884 üzenetére

    Akkor leírom hosszabban. Az efféle jelenség oka az ordered dithering, ami csak szimulálja az átlátszóságot. Ezt igen sok régebbi játéknál használták a fejlesztők, mert fel lehetett húzni a háromszögekre egy dithering textúrát, és ezzel nagyon olcsón megúszható az átlátszóság kezelése. A ordered dithering hátránya, hogy nem ad jó eredményt, mert bár piszkosul gyors, és bőven megúszható a rakás overlap, de az algoritmust egyrészt a hardverhez kell igazítani, másrészt mindig lesznek a képen apró pöttyöcskék, amik a dithering textúra mellékhatásai.
    A képen is látható, hogy mindkét hardveren megvannak a pöttyöcskék, csak más mértékben, mert más algoritmussal működik az ordering. 4xMSAA ezen sokat segít, de ott is látható, hogy a korlátnál az NV-n is marad pár pötty. 8xMSAA lényegében jelentősen megritkítja a jelenséget.

    Közben megnéztem a játék whitepaperjét is, és az Advanced Blending beállítás bekapcsolása, már nem ordered ditheringet használ az átlátszóság kezelésére. Az Advanced Blending egyébként OIT-t használ.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • xxxxxxxxx

    tag

    válasz PuMbA #17884 üzenetére

    Hello! Tényleg. Nálam is ismerős a jelenség. Valóban nem egy hiba hanem egy nagyon zavaró jelenség. Volt aki garanciába vissza adta a vga kariját emiatt. :D Kezdetek óta nyomom ezt a játékot. Emlékszem egy frissítés után lett ilyen. :K :F Erre én is keresetem, de semmit nem találtam. Majd kis idő múlva le is töröltem a picsába. Egyébként vicc az egészbe, hogy AMD logóval indul a játék ha jól emlékszem.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák