- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Windows 11
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Egen, a Toyota alkatrészek horror áron mennek, a Toyota Hilux hátsó lökhárítójának tetején van egy három elemből álló műanyag fedőpanel. A bal oldali veszett el apám Hiluxán, az egész kb. 10x30 cm, egyszerű, kopogós műanyag, a gyártási értéke nagyon maximum 2000 forint. A pótlása szakszervizben 30 000 Ft....
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Köszönöm a visszajelzést!
Akkor sajnos meg kell várnom az Android Auto-t...
Első tapasztalatok akkor a Sedan Comfort Tech 1.6 M/T-vel:
+Csendesebb, mint vártam (igaz rá voltam készülve, hogy nem lesz csendes)
+Nagyon patent minden, a sebváltó nagyon szépen jár
+Az automatikus rögzítőfék (HOLD) nagy találmány
+A sávtartó az M7-esen egész korrektül működik, a radaros tempomat dettó
+Az elektrokromatikus (elsötétedő) középső tükör hasznos cucc
+A mélységben (tengelyirányban) állítható kormányoszlop jó dolog
+Az audioegység meglepően jól szól
+Nincs Start/Stop, így kikapcsolni se kell
+A magyar nyelvű szövegek normálisan vannak lefordítva (Papp Tibi féle Camry videó után pozitív csalódás)+/- Tudtam, hogy az olcsóbb (nem LED-es) fényszóró és hátsó lámpa lesz, de sehol sem tudtam azt sem megnézni (a Comfort fokozatnál a Style csomaghoz jár, illetve az Executive csomaghoz, és persze mindenhol ilyenek voltak). Végül is nem néz ki rosszul, de azért olyan jól se. Mintha azért érzékeltetni akarnák, hogy spóroltál, elégedjél meg ezzel...
-Sajnos a mérnök-szanok továbbra is úgy gondolják, hogy a Homo Sapiens Sapiens 190cm-nél megáll a növésben. Vissza kell szoknom a Carina E és Corolla E100-nál már "bevált" hátradöntött üléses pózhoz, amikor a fejem mellett van a B oszlop.
-A mélységben állítható kormánynak hála ugyan legalább nem kell terpeszben ülni ehhez a pózhoz, viszont így a sebességváltó kar a kényelmesnél távolabb van elől. Ez sajnos a tesztúton nem tűnt fel, mert ugye mindenhol Hybrid tesztautók vannak, ott pedig nem kellett váltani...
-Tök jó a digitális műszerfal, de amíg a hibridben három választási lehetőség volt, a manuálisban csak kettő (Analóg és Digitális, a három gyűrűs itt nincs valamiért...). Most komolyan, egy francia autóban fél tucat opció van alapból, a németekben is vannak mindenféle személyreszabási lehetőségek, itt van két opció, oszt ennyi....
-A középkonzol menüje... japánosan egyszerű. Egy fokkal csinosabbra azért lehetett volna szabni.
-A Bluetooth lejátszásnál az első számnál szépen behúz mindent (még a borítót, ha beállítjuk a menüben), aztán.... azt ugyanazt látjuk tovább a többi számnál is. Nem frissíti valamiért.
-Ezt a középkonzol jobb oldalán elhelyezett USB kimenetet nem tudom hogy engedhette át bárki is...Mindennel együtt nagyon örülök az autónak, és eleve tudtam, hogy komromisszumokkal választottam - hosszú ideig szeretném használni, és megbízható autót kerestem. Persze bennem van, hogy a Focus kényelmesebb volt, több fejtérrel (normálisan beállítható üléssel), de annak a beltere nem tetszett ennyire, és sajnos nem bízom eléggé benne. A Hyundai szintén nem tetszett annyira, mint a Corolla E210, és emlékeim szerint abban sem ültem kényelmesebben. Szóval elégedett teljesen nem vagyok, de bánni se bánom a választásomat...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Igen, nagyon szép, talán ezért ezt adják a legdrágábban (a gyöngyfehér mellett)...
Szerintem ezzel a "hörcsögpofával' akarták megkülönböztetni a Camry-től. Nekem amúgy így krómdísszel tetszik, de az Active esetében, króm nélkül már kevésbé szép.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Nálam az 1.6 M/T-vel 135 km/h adaptív tempomat mellett 7 liter körüli.
Akkor a hibridnek semmivel sem rosszabb a fogyasztása autópályán ezek szerint...Kicsit megbántam, hogy nem hibridet vettem, mert a városban durván megugrik, a múlt héten vegyes használatban, dugókban állva bizony 8,5 literre jött ki. Az eredeti matekom 2 literes fogyasztáskülönbséggel számolt, ez viszont inkább 2,5-3 liter, szóval így mindenképpen jobban megéri a hibrid, és 100e km-en belül megtérülhet a felára. Megvallom ezt benéztem, nem kicsit, nagyon...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Csodálkoznék, ha +15km/h ennyit számítana, a sima benzines M0-son cirka 100-as tempónál mondjuk 6,6-6,7 liter körülre "esik" be.
Hozzáteszem mondjuk, hogy a sima benzines egy csomó téren "butább", mint a hibrid. Nincsenek olyan opciók, hogy automatikus belső keringtetés, meg hasonlóak. Ezek feltehetően csak hibrid speficikus dolgok, hogy tovább csökkentsék a fogyasztást. A hibrid jobb fogyasztásának egyik rákfejéne a pszichológia...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
A fedélzeti számítógépben kezdem kicsit elveszteni a hitem. Szépen kijelzi, hogy a tartályátlag 7,2 liter / 100km, aztán megtankolom, bepötyögöm a Sprintmonitor.de-be, amely kegyetlenül azt mondja, hogy 8,12 liter...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
trassher
addikt
A kijelző mellett nekem nem áll meg ahogy a műszerfalon sem. Hiába tapadós, lenyomós nem marad meg rajta. Én 2 éve használok rostélyba való mágneses tartót és semmilyen hátrányát nem tapasztaltam még. Egyik autónál sem volt belőle törés, repedés.
molnarpeter: Ali-s tartóm van, erős és jól tartja a telefont. Nálam csak a mágneses működik mivel az a legegyszerűbb és legkényelmesebb megoldás. Amit Csabroncka linkelt nekem körülmélnyes mivel 1 kézzel kicsit nehézkes. Mágnesesnél csak odadobom és megáll, ha pedig kell a telefon leveszem. Nincs semmilyen rugó vagy retesz.
Kínomben egy benzinkúton vettem egy tapadós, ráhúzós, ragacsos felületűt de nem állt meg a műszerfalon. Első gondolatom azt volt, hogy kivágom a kukába vagy felragasztom a kijelzőre.Redmi Note 7
-
nagyúr
aksi korától függ
1-4 hét
Én ezt vettem.
Ha lemerülne a kisaksi, akkor ezt a bikapontra rákötni, power gombot megnyomni és már szedhető is le.
Csak annyira van rá szükség, hogy ECU felébredjen és egy relét behúzzon, hogy a nagyaksi élesedjen."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
No.01
őstag
Akkor az van amit sejtettem, de remeltem, h nem ugy van. 0W-20 mar elterjedtebb (es olcsobb) az uj 0W-16 meg draga es nincs. Talan ezzel probaljak meg "eltantoritani" a nepet?
Par eve egy nagy budapesti markaszervizben hangzott el az 1.8-as olajat zabalo Corollanal, h raktunk bele 10W-40 az alltalaban megoldja a problemat. (azota tudjuk, h nem max rovid ideig keslelteti a nagyobb problemat)
-
No.01
őstag
Orosz?? Na erre nem gondoltam.
Csabroncka:
Errol tudnek meselni, de a bazalt csak az egyik tenyezo maradjunk annyiban
Tudas van hozza, de a kivitelezes es a tobbi mar sokszor felrecsuszik.A holland utakrol is sokat tudnek meselni reven 90%-ban itt vagyok. a 3 szamjegyu also utak is elsoosztalyuak. Bingautakbol meg van 1-2 olyan ami felveszi a versenyt az otthoni 1 szamjegyu foutakkal is.
[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
Koszi
Meglesem... En sokkal inkabb hajlanek a Corolla fele. Ez a kombi forma nekem nagyon bejon... de elkovettuk a hibat, h megneztunk egy NX-et. Szep is jo is, de ha most meg belefer akkor inkabb ujat vennenk. Ha uj akkor viszont a Lexus azert egy mas arkategoria. A CH-r nagy szerelem volt, de csak addig amig nem probaltuk. Szamunkra oriasi csalodas volt minden teren ezert is lepodtunk meg mindketten, h a Lexus meg ennyire tetszett. Igazabol a rugozasa volt az egyetlen ami meg itt a kulfoldi igen jo minosegu utakon is kicsit razosanak tunt.
Ha az uj Rav4 meg made in Japan is akkor lehet ez eldolt szamunkra. Igy legalabb nem kell majd azon agyalnunk, h akkor legyek maximalista es menjunk ra a 2.0-as valtozatra vagy eleg a kisebb is. (esszel vegiggondolva az adok es biztositasok sokkal durvabbak a 2.0-as valtozatra. Az, h ~2000EUR a felara az mar majdnem eltorpul amellett)Megprobalok "kikolcsonozni" egy hetvegere egy ilyen Rav4-et. Sajnos az ilyen fel, 1 oras probautak amolyan izelitonek foghatoak fol csak.
...bar ahogy irtam a CH-R-nel az is bovel eleg volt. -
-
nagyúr
Őőőő... Nem vársz egy kicsit túl sokat?
A Bluetooth lejátszás olyan, mintha egy Bluetooth fülesre vagy hangfalra küldenéd ki a zenét. Szóval a telefonod lejátszószoftvere a kulcs, mivel feltehetően nem volt semmi feltelepítve, így az alap androidos play music (ami amúgy nem sokat ér) indult el. A telefonodon tudsz komolyabb feladatokat beállítani, például lejátszási listát összeállítani. A kocsi kezelőfelületén max. a számok közötti léptetést tudod megtenni, meg elindítani - leállítani.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
galervin93
őstag
Akkor egy kis fogyi tapasztalat, legyen ilyen is, 2011/11 P3-mal:
- téli (fő)városi használat (2*10km) fűtéssel: valós 5.2-5.3 l körül
- ugyanez tavasszal (már fűtés és még hűtés nélkül): 4.3-4.4 l
- ugyanez nyáron hűtéssel: 4.6-4.7 l
- pálya 120-130 télen fűtéssel/nyáron hűtéssel: 5.3 l
- pálya 140-150 ugyanígy: 5.6-5.7 l
Eddigi éves valós fogyasztás 4.98 l / 11.500 km, aminek ~2/3-a főváros, a maradék pálya/vidék, pályán sem tépem (120-130).
Néha nagyobb tervezett pályázások előtt kap OMV MaxxMotion 100plus-t, amúgy sima 95-össel van etetve (amelyik kút éppen útba esik).Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
-
nagyúr
mire 4 éves lesz valami, addigra úgyis lesz majd mindenből utángyártott hozzá tized áron.
Ebben nem lennék olyan biztos. Ismerősömnek van 4 éves Toyota Yaris Hibridje (most vette). Megtörte az asszony, és a korábbi tapasztalatok alapján (első generációs Yaris, csak azt ropira törték) azt gondolta, hogy majd bontóból szerez olcsón alkatrészt. A bontóban gyakorlatilag kinevették, hogy 4 éves autóhoz még nincs semmi. Egy ennyi idős autót még ha kiflibe is törik, inkább kijavíttatják és eladják, így nem jutnak el a bontókba.
Utángyártott alkatrész ugyanez pepitában. Adtak neki egy listát, hogy miből van utángyártott. Hát eléggé foghíjas volt, mármint a listában kevés helyen volt az alkatrész mellett az utángyártott opció.
Mivel a Toyota a sima kocsikra is 3-5 év garit ad, a hibridek alkatrészekre pedig alapból 5-öt, de akár tízet is, és ugye a gari csak gyári alkatrészekkel szerelt autókra vonatkozik, ezért nem érdemes utángyártott alkatrészeket gyártani, amíg egy mérhető mennyiségű autó nem éri el ezt a kort.
Az E210 ugye 2019-es modell, szóval esélyesen úgy 2025 előtt komolyabb piaca nem lenne az utángyártott alkatrészeknek...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Gombinyó
őstag
Nedves mikroszálassal szoktam, a kijelző egyáltalan nem karcos. Ezt a vacak zongoralakkos felületet viszont mindegy, hogy mivel és milyen óvatosan törlöd, tele lesz mikrokarcokkal, amik látszanak is, ha rásüt a nap. Ráadásul fél nap múlva ismét poros lesz... Elfelejthetnék már végre az autógyártásban.