- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Hálózati / IP kamera
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Aliexpress tapasztalatok
- Hálózatokról alaposan
- Amazon Prime Video
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Microsoft Excel topic
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
theuprising
tag
Sziasztok!
Lexus RX400h-ről mi a véleményetek? Az év második felében, valamikor ősz magasságában szeretnék autót váltani. Jelenleg egy 2001-es Avensisem van, nem akarom lecserélni, megtartom és mellé újításnak vennék egy újabb/jobb/erősebb autót.
Kulcsszó ismét a megbízhatóság, az Avensissel nem lőttem mellé, így maradnék a Japán vonalon, főleg Toyotáéknál.
Mitől kell félni ha ilyet vesz az ember? Az akku-pakk nem fáradt már el ~10év alatt?
Amúgy a Mark Levinson "felszereltség" mit jelent? A HiFi márkája Mark Levinson, és kész?
Mik a drága dolgok amik "ketyegő bombaként" vannak jelen a hibrid tech.-ben? Mint pl dízelnél a kettőstömegű, részecskeszűrő, turbó stb... Itt mik lehetnek a "buktatók"?Igazából bármi érdekel ezzel az autóval kapcsolatban.
Köszi!
-
theuprising
tag
Ismertek BP-n vagy északi agglomerációban megbízható Toyota expertet aki bevállal egy kisebb felújítást a motoron? És persze nem márkaszerviz árban csillagászati összegekért.
Dugattyúgyűrűzés, hengerfejtömítés csere lenne a main mission, plusz talán vízpumpa csere (ez nem biztos, az issue: két olajcsere között max-ról low-ra lekajálja a vizet is, talán a vízpumpa szivárog) szokásos VVTi olajevés orvoslására.
Már be voltam jelentve mostanában, csak a szerelőmnek sürgős műtétje van, így csúszik a dolog, viszont nem szeretném halasztani a felújítást. -
theuprising
tag
Találkoztatok már olyannal, hogy gázadás után levettétek a gázról a lábatokat, de mégis gyorsult tovább az autó? 1-2 alkalommal csinálta nekem az Avensisem az elmúlt fél évben. Rohadt ijesztő.
Mercinél hallottam olyanról, hogy viszonylag nagy adag olaj kerül az égéstérbe és amiatt pörög tovább.
Toyotánál lehet ez pl kopott dugattyúgyűrűk miatt?
Sajnos az enyém kajálja az olajat, még nem tartok a "kékfüst" szinten, de szerintem el fog jönni az is hamarosan.Már nagyon a végét járja szegény Avensisem
-
theuprising
tag
válasz molnarpeter #3453 üzenetére
2001-es, faceliftes első gen.
A poén az, hogy ez egy 1.8-as VVTi, nem az enyém, hanem bátyámé.
Az enyém ugyanúgy egy 2001-es faceliftes Avensis, de az 2 literes benzin és nincs ennyi nyavaja vele mint az 1.8-assal, sőt konkrétan semmi extra a kopogókon túl.
De ahogy a bátyám mondja: az 1.8-as egy vödör sz.r. -
theuprising
tag
válasz Wiz Khalifa #3458 üzenetére
Ami még plusz érdekes/pozitív lehet: az akkupakkot lehet cellánként javítani/cserélni. Tehát ha van "gyenge pont" az akkuban, akkor elég azt a cellát cserélni. A 2-es Prius nagy közönségkedvenc, mindenki iszonyat megbízhatónak tartja, nem véletlenül volt sok taxisnak olyan. Viszont az is igaz, hogy lélektelen, jellegtelen, semmi extra vezetni. Vagyis nekem az volt.
-
theuprising
tag
válasz Wiz Khalifa #3465 üzenetére
Utasokkal, csomagokkal hegyre fel nem kell félteni, az 1.8-as Priusban van egy sport módnak megfelelő PWR gomb, ekkor a benzinmotort beröffenti ha esetleg épp nem megy, felnyomja a fordulatát alapjárat fölé bőven (nem emlékszem pontosan, de 2500-3000-re tuti felrántotta amikor én próbáltam), és mehet a menet. De ettől sem lesz erőgép, csak ha épp kell a kakaó akkor itt mindent ki lehet taposni belőle.
-
theuprising
tag
Muternak is volt ilyen problémája, igaz az VW Polo, de lehet hogy hasznos lehet itt is.
A szélvédő szigetelése/illesztése (nem a gumi, hanem konkrétan a ragasztás maga a gumi alatt) fáradt el (2002es autó), és nagy balhé idején az is beázott. Úgy tudtuk reprodukálni, hogy 2 vagy 3 vödör vizet ráöntöttünk csak a szélvédőre és nem sokkal később már meg is jelentek a cseppek belül.
A szélvédő maradt, de újraragasztották és új szigetelést kapott szélvédős műhelyben. -
theuprising
tag
Valaki tudja hol lehet MO-n szerezni 120mm x 45mm-es flexibilis csövet (2db-ot) 2001-es benzines Avensis kipufogóhoz?
-
theuprising
tag
válasz #89874944 #3531 üzenetére
Dugattyúgyűrűk teljesen beragadtak a helyükre, elfért mellette az olaj - illetve kokszosodott is egy kicsit. Cserélni kellett ugye a dugattyúgyűrűket, hengerfejtömítést, csapágyat, síkba hozni a hengereket, kipucolni az égésteret, plusz ugye kötelező olajcserével is jár ez a folyamat, meg ha már ott túrkáltak ránéztek a láncra is (szerencsére nem volt baja, nem is nyúlt meg, semmi, thx Toyota).
250ezer km van benne, 1.8VVTi 1ZZ motor,
Geli., ez van a Celicában is illetve
petata, a következő generációs Avensisben is van ez.Első körben csak "eszi" az olajat, 4-5ezer km alatt 1L-t bekajál, erre azt mondják hogy rendben van, nagyon nincs. Még ekkor kell elkapni a dolgot, mert akkor csak a gyűrűzés-tömítés kombót kell cserélni, munkadíjjal pesttől északra Pomázon ismerős Toyota certified szervizben 130, ha nagyobb a baj akkor 300+, lehúzóséknál 500+.
Ha ennél nagyobb a baj, pl kéken füstöl, akkor valószínű, hogy a hengerfal megvállasodott, meg ki tudja mi baja lehet még.Hogy miért van ez?
Szervizesem szerint a f0s minőségű üzemanyagtól és az elsumákolt olajcseréktől (hozzánk 210ezer km-rel került a kocsi, mi hiába foglalkoztunk ezzel, az előző gazda nem igazán).Hogy lehet egy próba alatt erre rászűrni?
Csak rászűrni, 100%-ig megmondani nem lehet, viszont ez is adhat egy támpontot.
Beindítás előtt, hideg motornál olajszint ellenőrzése (fogd is meg kézzel a motort a takaróburkolat mellett-alatt, hogy kajak hideg legyen, mert ha csak fél percre indult be akkor nem fog beforrósodni, viszont egy olajnyomás kialakul és dobhatod a nívós ellenőrzést). Beindításkor ne te indítsd, hanem menj hátra és nézd végig a beindítás folyamatát a kipufogónál, ha egy kicsit is kékes, akkor olaj (szó szerint ).
Járjon a motor felnyitott motorháznál, hajolj fölé-mellé, hallgasd a járását, ha kis kerregéseket, "kamudízel" hangot hallasz, akkor kokszos(odik) belülről, vagy már vállas is, ez a kerregő hangerőtől függ. Egy 1.8-as, vagy 2l-es benzinmotor nem kerreg. A dízel igen, ez nem. Huzigáld a gázbowden végét a motorblokk mellett (ez olyan mintha taposnád a gázpedált), és hallgasd a motort ahogy felbőg, nagy különbség van a sima járású, szép hangú benzin között és a kokszos szutykos leszart bontószökevény között. A takaróburkolatot mindenképp vedd le, nem kell az oda, hajolj be a motorblokk fölé, nézd meg elöl-hátul-oldalt hogy nincsenek-e olajfoltok a blokkon, ha vannak akkor az egy nagyon kicsi még elfér (bár magyarázatra szorul, jó alkupozíciót teremt!), de ha egy fél tenyérnyinél nagyobb olajfolt van, hagyd ott.
Hajolj le a vezetőülés mellett minél közelebb az autó alá, ezt azért kell hogy meghallgasd a flexibilis csövet, az sokat járatott városi autóknál megadja magát és "hülyegyerek" tuningautó hangot kezd el utánozni először csak halkan, majd egyre hangosabban. Eltörni nem fog (mert egy műanyag cső amit körülvesz egy fémes-hálós réteg, így néz ki), viszont idegesítő lesz a hangja és nem tesz jót a kipufogónak, hogy a kiáramló gáz több mint a fele már a motor után fél méterrel elszivárog. Meg neked sem fog jót tenni, hogy állsz a pirosnál és elkezded érezni, hogy alulról áramlik felfele a kipufogógázod, a tüdő nem díjazza azt.
Ebből amúgy kettő van, nem olyan nagyon para cserélni, de csak profi kipufogós csinálja (mert heggeszteni is kell). Ez a cucc amúgy azért van, mert mindig mikor gázt adsz (pl mikor elindulsz a nulláról, de főleg ha taposod a belét) akkor ránt egyet a motor, és ha csak simán össze lenne heggesztve az egész kipufogóval akkor össze-vissza törné azt rövid idő alatt, így viszont ez a cső ezt elnyeli (és szép lassan tönkremegy, de tényleg nem egy nagy összeg javítani, nem kell tőle félni, de jó alkupozíció).[ Szerkesztve ]
-
theuprising
tag
-
theuprising
tag
Most is Avensised van? A következő generációs Avensis nem lesz nagy előrelépés, az 1.8-as motorja konkrétan tökugyanaz mint az első generációs faceliftben egész 2005-ig. Max máshogy néz ki kívül meg belül is, meg van benne kipörgésgátló, meg tempomat. Ha az első gen-es faceliftben maradsz és ott veszel Wagont, akár 1M-es is spórolhatsz, és ugyanazt a motort kapod, csak ugye a régebbi kasztniban, de spóroltál majdnem 1M-et...
Az 1.8-as szopóferiről ebben a hsz-ben írtam bővebben, most estem át egy ilyen motor felújításán. -
theuprising
tag
válasz troll81 #3580 üzenetére
Na ez az a motor amit dízelben senkinek nem ajánlok.
Fent is van a 20 legrosszabb motor között.Ahova pár hete vittük felújíttatni bratyesz 1.8 VVTi motorját, abban a szervizben két ilyen 2.2 DCAT Toyota is állt totál üzemképtelenül eléggé nagy és drága szervizre várva.
Ne vágj bele, de ha már dízel kell, akkor inkább a 2.0, bár a szokásos dízelbetegségek ott is megvannak. -
theuprising
tag
válasz troll81 #3584 üzenetére
Olvasd csak figyelmesen végig azt a 20-as listát, van ott Passat is
Speciel most pont a 2.0 PD TDI-re gondolok, a hasonló évjáratból abból van a legtöbb, én azt is hanyagolnám. A VW nem tud jó motort gyártani a jó öreg 1.9 TDI óta (ezért tuti kapok a fejemre).
Nem szar az Avensis dízele, csak a 2.2 ami DCAT a szar, a 2.0 ami D4D az rendben van, bár a dízelnyűgök ebben is benne vannak, vagy ami még jó dízel létére az a Honda dízele, ami az Accordban van. -
theuprising
tag
13 éves gumikkal csoda hogy nem szakadt/repedt/robbant szét az első kanyarban... ez most költői túlzás volt
Nem csak az számít, hogy kívülről mennyire kopott, 13 éven keresztül kapott forróságot meg fagyot is, mentek is vele jó pár 10ezer km-t. Már csak maga mint gumi anyag eléggé megviselt lehet, új kell rá ASAP. -
theuprising
tag
válasz troll81 #3712 üzenetére
Ha másfélért el tudod hozni akkor az teljesen jó ár, ~1.7M-ért meghirdetik, te alkudsz és jó áron elhozod, de 2M meghirdetve már sok érte. 11 éves, dízel, ráadásul kevés km az ami benne van, cseréltek benne dízelnyűgöket? Kettőstömegű, kuplung, turbó, de leginkább részecskeszűrő vagy EGR? Ha tényleg csak 175ezret ment akkor eléggé megviselt lehet az EGR meg a részecskeszűrő is.
Ha ezekből semmit nem cseréltek akkor mind nálad fognak előjönni. Egy dízelnek nem feltétlen jó az ha alig megy, benzinnél örülni lehet ha kevés km-est látunk de dízelben csak óvatosan, főleg ha városi használatos, akkor kész időzített pénztárcapusztító (és ezt nem azért mondom mert rossz a motorja, mert nem az, a 2.0D4D megbízható).
2.2 DCAT dízelt pedig ne vegyél, bár tudom nem kérdezted de azért igyebiggyesztem.
-
theuprising
tag
válasz troll81 #3716 üzenetére
A 2.2 DCAT az egyik legrosszabb motor.
Itt lent van egy kis leírás róla miért is kerülendő. -
theuprising
tag
Vásárlásnál arra kell figyelni, hogy tudd az előéletét, mert nagyon sok taxi lehetett nyugaton. Pl.: egy 2014-es, azaz 3 éves autóban 150ezer km eléggé taxigyanús.
Bécsi ismerősöm mondja, hogy ott gari lejárta (elért km, vagy kor) után szinte mindennapos, hogy eladják a taxisok a kocsikat és vesznek újat.
Ettől még lehet jó, csak jobb ha tudja ezt az ember.CVT váltót azért meg kell szokni ha előtte az ember nem vezetett ilyet. Fenntartásától nem kell félni, Prius-like autó megbízhatóságban. Van egy ismerősöm aki pesten Aurissal taxizik, az elején a CVT idegen volt neki, most már az a "normális".
-
theuprising
tag
Nissanban is van meg Hondában is, de azok más CVT-k, nem olyan e-CVT mint amit a Toyota csinál a hibridjeihez, de se Nissanban sem Hondában nem próbáltam ki élőben, csak Toyotáról tudok "mesélni".
Annyit tudok a Nissanról, hogy elvileg 60ezrenként a H-CVT-jében cserélni kell az olajat. Ezt konkrétan innen "tudom". Bár szegénynek 101ezernél meghalt a Nissan H-CVT-je.
Priusban/Aurisban ültem/vezettem, pár hónap múlva Lexus RX400h-ban is (az a következő kiszemelt autóm).Megbízhatóságban élmezőnyben van, nincsenek ismert betegségei, nem hullanak semmilyen szinten, én konkrétan életemben nem olvastam/hallottam/láttam megdöglött Toyota CVT-t, de amire érdemes figyelni, hogy sok tulajban él ez a "mindenható a CVT, who cares" érzés és nem cseréli le benne az olajat soha. Nem tudok én sem kötelező olajcsere-intervallumról a CVT-ben, nekem is a Toyota szervizesem mondta, hogy ártani nem árt ha ~100-150ezrenként valaki kicseréli benne. Tehát csak egy megbízhatóság-növelő karbantartásként érdemes az olajat cserélni benne, nincs előírva. Múltkor mentem haza City Taxival, mindenről kikérdeztem a vezetőt a kocsit illetően, Prius+ volt, ugye CVT-s, volt benne 380ezer km, sosem cserélte a váltóolajat benne, de nem is volt vele soha baja (sem a 120 másiknak akik vittek az elmúlt ~2 évben taxival). Szóval érdekes állapot ez, én egyáltalán nem félnék egy Toyota CVT-től.
Sokat City Taxizom és folyton bemondom megrendelésnél, hogy "ha kérhetem, hibrid jöjjön, nem szívlelem a dízeleket". Nevet a kedves diszpécser rajta, de mindig találnak 10-15percen belül szabad kocsit, annyi a Toyota hibrid szerencsére. Ha meg nincs hibrid a közelben, jó a többi is
Tiptronic, DSG meg főleg labdába sem rúghat megbízhatóságban a Toyota CVT mellett. Mondjuk a DSG alapból egy f.s.Arra még érdemes figyelni, hogy ha veszel CVT-s autót és egyszer valamikor valamilyen elborulásból olajat cserélnél rajta, csakis a Toyota által előírt váltóolajat tedd bele, mást nem szabad. A "jó lesz ez" meg a "tettem már bele ilyet, mennek vígan" olajakkal meg a "húsz éve szerelek, tudom én aztat mi való ebbe" hozzáállással fel lehet ülni a rollerre. Ezt a Toyota szerelőm mondta (Toyota márkaszervizben szervizvezető, 15+ éve nyomja, adok a szavára), én csak tovább adom, nincs tudásom bedöglött CVT-ről szar olaj miatt.
[ Szerkesztve ]
-
theuprising
tag
válasz LordAxwell #3815 üzenetére
+1
Ez engem is érdekelne.
-
theuprising
tag
1.8 volt az olajzabalos.
-
theuprising
tag
válasz zsinnyegtet #3833 üzenetére
Hol kérdezted le az előéletét?
-
theuprising
tag
válasz zsinnyegtet #3848 üzenetére
Ha ez 1ZZ-FE, akkor az olajevős szériából való. (Nem tudom rakták-e azt Corollákba is, Avensisbe tudom, Corollákba nem sajnos).
- Ha ez az, akkor kérdezz rá, hogy eszi-e az olajat, meg hogy volt-e motorcseréje gariban vagy ő maga felújította-e a dugattyúgyűrűzést meg körülötte a tömítéseket. Ha nem volt motorcseréje gariban, vagy ő nem csináltatta meg a dugattyúgyűrűzést és eszi az olajat akkor fel lehet vele ülni a rollerre. Jobb esetben 150k körül kijön egy újragyűrűzés és megoldja végleg, rossz esetben vállas a hengerfal és akkor fel kell fúrni és az úgy már bőven lehet 300-400k is. Nem kell rögtön ott hagyni, mert jó alku alap. Ettől még nem rossz az a motor, nekem is van 1.8 VVT-i felújított motorral, takarékos, jól megy ha kell, nem nyűgös típus. -
theuprising
tag
válasz zsinnyegtet #3850 üzenetére
Amúgy nem világrengető probléma ha sérült volt (jó nyilván lerobbantott motortér és kiszakadt féltengely után én sem venném meg ), az enyém is volt az amikor vettem, nekitolattak de jó combosan, cserélték az egész első lökhárító pakkot, a rendszámtáblán még mindig látszik, mivel nyomott az alakja.
Ha rendesen megcsinálták, nem kontármunka volt és visszahozták patika állapotba akkor nincs azzal semmi baj, tizen+éves autók ezek, bárkivel előfordul hogy csattan-koccan.
Viszont ismét egy jó alkualap, hogy a hirdetésbe azt írják, hogy nem sérült, te meg fel tudod mutatni, hogy igenis sérült. Ha rendben van, jól megy, költöttek a kötelezőkre, teljesen jó vétel lehet az, de csak egy jó kis zsíros alkuval -
theuprising
tag
válasz tamas.nick #3866 üzenetére
Márkaszervizek... lehúzás a négyzeten... a Sakura nekem megmondta, hogy 16ezres órabérrel dolgoznak, és ez fix.
Ismerek egy Toyota szakit, saját műhelye van Pest északi agglomerációjában, az én Toyotámat is ő szervizeli, ráadásul régi ismerős, megbízható.
Ha érdekel, elküldöm az elérhetőségét, esetleg nézze meg ő is, hátha mond jobbat (tuti fog). -
theuprising
tag
Szatmári Zoltán
Szatmári Autójavító Kft
Pomáz, Teleki József u. 5Mindenféle autót szerelnek (hárman vannak), van (ha jól tudom) 2 Toyota Certificate-je, és mielőtt megcsinálta a saját műhelyét Szentendrén volt 10+ évig Toyota szervizes (meg úgy mindenféle Japán autó szervizes).
Pont most hoztam el a kocsimat tőle -
theuprising
tag
válasz razzorr #3880 üzenetére
Nem jellemző rá a rohadás (az leginkább a Mazdáknál jellemző), ha 10 évest veszel (2007) akkor az már a faceliftelt verzió (leginkább a visszapillantón lévő indexről ismered meg). Ami jellemző az 1.8-as benzinesekre a facelift előttről (1ZZFE), hogy eszi az olajat, a dugattyúgyűrűzést elbénázták, és bár volt motorvisszahívás garanciában, a magyar 1.8-as toyoták kb felénél ez nem történt meg (tulaj leszarta, nem érték el stb...). Tehát a lényeg, hogy faceliftes benzinest vegyél, abban már az 1.8 nem olajevős, innentől kezdve előéleten múlik. Váltóval sincs baj, sima manuális, nem elromlós. Nem nyűgös típus, ha megkapja az olajcseréket, kopó cseréket akkor még jó sokáig el fog pörögni. Igazából erre kell odafigyelni, hogy milyen az előélete, hogyan törődtek vele az elmúlt 10 évben.
Motor szempontjából az 1.6 már elgurítja a bódét, de ha sokan ültök benne csomagokkal akkor elég trabantos lesz. 1.8 már rendben van, én azt venném, a 2.0-s nem ad sokkal többet, de legalább többet is eszik ~1-2 literrel.[ Szerkesztve ]
-
theuprising
tag
válasz Safranek #3882 üzenetére
Amennyit látok ebből a képből, tényleg elég patikának tűnik, reflexből rávágtam volna hogy a generáció végéből jött valahol 2008-2009ből
razzorr
Ha ilyet találsz a megnézett faceliftesek közül, azzal nem lehet mellényúlni. Mindenhol kérdezd le, km állás, alvázszám alapján teljes előélet, és nézesd meg Toyota szakival biztos ami biztos alapon. Kb 10k-t fog elkérni a bevizsgálásért, de ha 2milliót szánsz rá, megéri. -
theuprising
tag
válasz razzorr #3886 üzenetére
Az olajproblémát mindenképp kezelni kell.
Ha nem eszi az olajat (mert sikeresen kapott motorcserét), akkor nincs baj, lehet vele menni. Ha viszont eszi, akkor a dugattyúgyűrűt meg a többi tömítést kell cserélni (pl hengerfej tömítése). Nekem ez a folyamat megvolt, ismerős Toyota szaki 120k-ért csinálta meg, azóta 1 csepp olajat nem eszik, és kaptam is kb +10-15% erőt. Nem rossz motor, viszont jó alkupozíció, ha a tulaj nem tudja bizonyítani az előéletét (amit mond az nem érdekes, amit bizonyít, az számít).
Ha volt motorcsere, és nem eszi az olajat akkor minden OK, fasza vétel.
Ha volt/nem volt motorcsere, és eszi az olajat, akkor rögtön motorfelújítás kell (aki 150k-nál többet kér el érte, az rablás). Ha nem csinálod meg, akkor veszélyezteted magát a hengerfejet. Láttam már olyan tulajt, akinek ette az olajat az 1.8-as Avensise, "5ezrenként 1L, nem vészes, jó az úgy" hozzáállása volt, aztán egyik hónapról a másikra nyakalta az olajat mintha benzin lenne. Szétszedték, kiderült hogy a tulaj hozzáállása és a beleszarása azt okozta, hogy megvállasodott a hengerfej, fel kellett fúrni, újra pozícióba állítani a dugattyúkat + gyűrűzés, tömítések, pikk-pakk félmilliós szerviz. -
theuprising
tag
Volt már alkalmad ülni egyben, kipróbálni?
Az invertert visszahívásban cserélték mindegyikben, nem volt kivétel (max aki lusta volt és nem vitte el, vagy nem kapott infót róla), de ezt le lehet kérdezni szerviztörténetből.
Alapvetően hibája, gyengepontja nincs, megbízható gép ha megkapta a kötelezőket időben, ráadásul nekem olyan 9.5 - 10.5 L között megy el, attól függően mennyire van megpakolva, na meg sokat járok aszfaltozott utcás hegyre / erősen emelkedő domboldalon vele, ami ekkora bódénál és tömegnél nagyon jó fogyasztási érték.[ Szerkesztve ]
-
theuprising
tag
Bár nincs túl jó viszonyítási alapom, ez előtt egy T22-es sedan Avensisem volt (vagyis van, még megvan), annál bőven nagyobb természetesen Bajom nincs vele, mert ugye nem egy zárt láda a csomagtere, hiszen egyterű a gép, így lehet pakolni bőven. Bár igaz, egy vele hasonló méretekkel rendelkező ML Merciben több hely van a csomagtérben, de na, annak nem kell akkut is cipelnie
A megbízhatósága kétségtelen, fentebb említett ML Merci nincs vele egy ligában (megbízhatóságban), sem BMW X3/X5, Audi Q3/Q5, már ha ebben a méretkategóriában nézelődnél.
A 10 évén nincs mit szépíteni, bizony 10 éves, az enyém is az, pontosabban 2007 nyári gyártás, viszont a legjobb felszereltségű. Tolatókamera, gombnyomásos csomagtérajtó nyitás-zárás, visszapillantótükör motoros ki-behajtása, motoros tetőablak, kétzónás digitklíma, hátulra is külön fúvóka megy, érintőkijelzős menü, tehát szinte minden ami egy fiatal jobban felszerelt autóban megvan. A kényelem meg... hát Avensisből átülve ég és föld
Másféle vezetési élmény ez amúgy, hisz városi terepjáró, magasabban ülsz, magasabbra lépsz be/ki. Nekem speciel pont ezek az autók a kedvenceim, időtállóságban is (pár év múlva nekem is aktuális lesz a gyerektéma), sokkal jobb gyerekülést/gyerekcuccokat pakolászni úgy, hogy állsz előtte, nem kell lehajolni mert a kocsid majdnem az úton fekszik. Itt most pl pont arra gondolok, hogy a gyereket betenni az ülésbe, bekötni. Biztonságban is jobban bízom ebben a típusban, már csak azért is mert magasan ülsz benne, ólomnehéz (üresen 2 tonna), többet is látsz ki belőle.
A fogyasztásán sincs bizony mit szépíteni... a 10 liter abszolút reális adat, az alatt is meg lehet oldani ha kényelmesen vezetsz, viszont ez városi adat, szóval ha bent ülsz a gyerkőccel, asszonnyal, megleszel 10 literből még ha dugóban araszolsz is. Múlt héten 5-en ültünk a kocsiban, 1 órát autóztunk pesten nagy forgalomban, direkt lenulláztam a számlálót az elején, megérkezéskor 9.8L-t írt. Ezt nem fogja űberelni egy 3-4 éves fiatal szívóbenzin sem, tele utasokkal. Most képzeld ha egyedül mentem volna...De ez csak egy reprezentatív vélemény részemről, ha felfrissítenéd az emlékezeted az RX-ről, megnézheted az enyémet, belefér-e a babakocsi, gyerekülés, tényleg bivalyerős-e (az, tényleg bivalyerős, bmw-ket eszek reggelire ) stb.
-
theuprising
tag
válasz #95590400 #4653 üzenetére
Írj emailt márkaszerviznek, vagy hívd fel őket, hogy van egy ilyen évjáratú ilyen toyotád, kéne bele hűtőfolyadék, mit ajánlanak bele, van-e nekik (csak úgy blöffre kérdezd meg), mennyiért adják.
Bamm, rögtön megtudtad hogy mit ajánlanak, innentől megnézheted neten hol a legolcsóbb -
theuprising
tag
válasz zazahoho #4659 üzenetére
benzinesben talalkoztam ilyennel, vakuumcso repedt meg es rogton kiszurta a komputer, 2001-es szivobenya avensis. arcom letettem hogy ezt eszrevette es kiirta, a hibakod amugy valami "elegtelen keverek" vagy mi volt, legtomegmerot csereltunk de ismet kidobta a hibat, aztan 4 ora kinlodas utan jott ra a szervizesem hogy csak a vakuumcso kuka
sorry, telorol voltam
-
theuprising
tag
válasz Johnny_vT #4707 üzenetére
Boncolgassuk kicsit, sorjában
"amivel már haladni is lehet"
- Itt mire gondoltál? A listádban ott az IS250, és az Avensis is. A kettő között bazinagy különbségek vannak. Mit jelent a haladás? Egy 1.8-as szívóbenzin elhúz egy Avensist bőven, de nem mérhető egy IS250-hez.Vezettél bármilyen autót a felsoroltak közül amihez lehetne viszonyítani, hogy mi az elképzelésed?
Nekem amúgy az a tapasztalatom, hogy ha pl. egy évben 300ezerrel magasabb szervizelése van a B autónak, mint az A-nak, de az olyan élményt ad hogy ki sem akarsz szállni belőle, meg szívmelengető érzés mindennap beleülni, akkor vedd a B-t, persze ha belefér az éves keretedbe. Tavaly mikor lecseréltem a szívó Avensisem, sok kocsit néztem/próbáltam, volt Volvo S80 is, 8gen Accord, de amikor kipróbáltam az RX400h-t... na ott eldöntöttem hogy nekem ez kell.
Ne vedd el magadtól ezt az érzést, próbáld ki őket ha még nem tetted meg, a felsorolt kocsik közül alapvetően egyik motorja sem szar, de ég és föld különbségek vannak a vezetésben.
Talán a legunalmasabb az Avensis, a legvadabb meg egyértelműen az IS250, az Accord meg kettő közötti arany középút.Accordról annyit tudok, hogy 7gen 2/2.4 szívóbenzinesek nagyon jók, a 8gen-ből a 2.4-esben sokan motort cseréltek garanciában, de nem tudom miért. Ezt inkább a hondásoknál kérdezd meg.
Mazdát hanyagolnám, kár érte, a motorjaik jók, de úgy rohadnak hogy mire leírtam ezt a hsz-t csak itt Magyarországon elrohadt 24 Mazda. -
theuprising
tag
válasz Johnny_vT #4709 üzenetére
Avensist a legolcsóbb fenntartani ezek közül szerintem, bár talán az Accord megbízhatóbb, de ennyi idősen simán lehet annak is baja. Alkatrészárban az Avensis lesz a befutó, de ahogy a hsz-ed olvastam, szerintem tégy le az Avensisről, meg a 2literes Accordtól is, lomhák lesznek neked
IS250 nagyon jó konstrukció, de nyilván nem az öröklétnek készült. Legjobb bizonyíték arra, hogy egy jó kocsi talán az, hogy kb másfélszer drágább, mint a dízeles verzió. Pedig újonnan kb egy árban voltak.
A motorjával nincs gond ha megkapta a kötelezőket, amit érdemes megnézetni rajta, az a váltó, lendkerék, és a fékek.
Szerezd be megbízható forrásból, és mindenképp vizsgáltasd be szakszervizben (nem muszáj márkaszerviznek lennie, de ne is legyen városszéli bugaszerviz).
De készülj fel, mert az IS250 legalább kétszer drágább, mint az Avensis. -
theuprising
tag
Időszakos szervizeket szerintem nem éri meg független szervizben csinálni. Toyotánál/Lexusnál létezik egy 4+ éves autó szervizcsomag lehetőség, aminek fix árai vannak. Nekem RX400h-m van, két független szerviztől is megkérdeztem mennyibe kerülne egy ilyen időszakos szerviz munkadíjjal együtt:
- motorolajcsere
- olajszűrőcsere
- pollenszűrő csere
- légszűrő csere
- hátsó féktárcsa csere
- hátsó fékbetét csere.Az egyik független 180ezret mondott, a másik 200k-t plusz a szarakodás ha úgy alakul.
Levittem a Reálszisztémába (oda szoktam alapból, csak kíváncsi voltam mit mondanak a függetlenek), ők az egészet 125k-ért megcsinálták, külön kiemelendő: Lexus márkaszervizről van szó.
Megkérdeztem tőlük, miért ilyen "olcsó" náluk. Mondták, hogy már sokan kérdezték, de a válasz tényleg egyszerű: ők minden kopó alkatrészt (ami ezekben a szervizcsomagokban vannak) tonna számra kapnak, van helyszínen saját belső raktáruk ahol tényleg minden van, ráadásul nincs nagyker/kisker árrés (azaz nem Unix/Bárdi kombótól hozzák, hanem közvetlen a gyárból, egyértelmű; hiszen márkaszervizről van szó). A munkájuk háromnegyede az ilyen időszakos kopóanyagos szervizekből áll, tehát konkrétan beáll egy autó, megcsinálják rajta amit már előre tudnak, hogy mit kell, és utána gurul is kifele. Nagyon szervezett az egész.
3 napja csináltattam meg náluk, 2.5 órát vártam a szalonban, kaptam kis vendégkártyát amivel a büfében vehettem innivalót+kávét, közben jól összetapiztam a zsírúj Lexusokat. -
theuprising
tag
Pont most kattintottam erre a topikra mert én is egy ilyen autót tervezek mostanában vásárolni az RX400h-m mellé
Amit biztosan tudok, hogy gyengepontja az autónak: a futóműve.
Mindenféle lengőkarok, légrugó. Simán rá lehet locsolni sok-sok százezret.
A váltója is szeret tönkremenni, amiket én kinéztem azokban már mindben volt cserélve.
A Mark Levinson hifi erősítője is meg szokta adni magát, annak a cseréje amerikából rendelve 1millió körül mozog (3ezer $ + szállítás). Ezen én is szívrohamot kaptam majdnem.
Olyat is hallottam, hogy a kormánymű ment tönkre, másfél milliós szerviz lett belőle, bár erről nem tudom mennyire "mindennapos" egy LS-ben.Szabad tudni részleteket az általad kinézett LS-ről? Km, szervizek, ár... akár pm-ben. Már vagy fél éve keresek egy jó példányt, de eddig mind hulladék volt amit megnéztem...
szerk: Eszembe jutott mit mondott a szervizesem. "Egy LS-t nem megvenni drága". Van benne valami.
[ Szerkesztve ]
-
theuprising
tag
Hali, van egy T22-es 1.8-as benzines Avensisem 2001-bol, velemenyekre vagyok kivancsi igy eladas elott.
Szoval ez egy faceliftes joszag, feher, rozsdapottyok itt-ott, viszont a jobb hatso iv elegge atrozsdalt, a csomagter jobb rekeszeben all a viz, at is zabalta a rozsda, a kezem is atfert egy lyukon mielott betomtuk hajo javito ragasztoval es meg tudtam fogni a kereket.
Masik hibaja, hogy a valto szinkrongyuruje elegge elfaradt, 4-esbol 3-asba visszavaltaskor erezni. Ezen felul alapvetoen minden fokozat szerintem a normalisnal nehezebben kapcsol, azaz kicsit tobb “izomero” kell hogy sebessegre rakjam.
Motor: 1.8-as, “kezelt”, tehat mar nem eszi az olajat, mert ujra kell gyuruzve 2.5 eve, minden motorikus tomites uj benne, nagyon finoman jar, igazabol csak amiatt sajnalom.
Plusz hulyesege, hogy nagyon lassu fekezeskor bekapcsol az ABS teljesen indokolatlanul.
Belul szep rendezett, nem szakadt, minden gombja mukodik, hut-fut, klima rendben, tavaly ozonozva. Ha utassal megyek eszre sem veszik, hogy problemas a kocsi, finoman jar, a sebesseget valtja, belul rendezett es nem ropog mindenhonnan, hangszoroi szepen szolnak, plusz kicsi melynyomoja is van hatul.
3 eve mar csak egy ilyen “neha” hasznalatos auto, BP melletti kisvaroson beluli, valamint bp-re jaros. Mar 3 eve Lexusokra valtottam, gondoltam ezt megtartom “B tervnek” amig “el nem pusztul alolam”, hat ugy nez ki eljott az ideje.
2001-es, 275e km, sedan, 1.8 benzin. Szerintetek mit er? Indul, megy, teszi a dolgat, hasznalhato, de azert na, az a hatso rohadas, a nehez valto... Mit erhet? Nem akarok rajta “penzt keresni”, csak kivancsi vagyok. En 300k-ra gondoltam eladasra, szerintem annyit erhet. Velemenyek?
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- MIUI / HyperOS topik
- Fujifilm X
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Mobil flották
- Milyen TV-t vegyek?
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Energiaital topic
- BMW topik
- További aktív témák...
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- 3D nyomtatott versenypályák
- DXRacer használt szék eladó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest