-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
makszi
aktív tag
Szia!
Én is céges autó választás előtt állok, illetve nálam már eldőlt, és Corolla TS lesz a 2.0-ás motorral. Most egy 140 lovas dízel van 320 Nm nyomatékkal. Sokat tesztvezettem mindkét hybridet. 0-50-ig szerintem az 1.8-as is nagyon jól megy, azonban egy előzés országúton 80-90-nél az már elég para volt vele. Illetve én is többször megyek pályán(évente kb 35000 km és ebből legalább 10 ezer az pálya) szóval nálam végül a nagyobb motor lett a befutó. Viszont ezzel egy kicsit pont a nagy takarékosságnak adunk egy pofont, mert azért nem nehéz 6 litert fogyasztani városban és 7 litert pedig pályán. Ezt pedig már egy dízel is tudja. Szóval inkább a kevesebb meghibásodás(nincs kettőstömegű meg turbó meg egr meg részecskeszűrő meg száraz dsg meg ilyenek) meg az értékállóság és a kevesebb károsanyag kibocsájtás ami a benzines mellett szól, de ha még keveset is akarsz fogyasztani akkor az 1.8-assal lehet fogyasztási rekordokat döntögetni, csak hát ha beleül 4 ember meg csomagtartó tele akkor az 1.8-as az már kevés szerintem...
-
makszi
aktív tag
válasz paolinho #7975 üzenetére
Szia!
Én az elmúlt hónapban jártam végig a fővárosi kereskedések nagy részét mert céges Corolla kombim lesz és tesztvezetés/árajánlat kérdésbe próbáltam minél több kört futni.
Voltam a Schillernél, a Mayernél, az M5-nél, Monoron is, és mindenhol normálisak voltak kivéve az M5 nél. Megbeszélte velem az értékesítő hogy menjek oda reggel 9-re teszt vezetni. Odamentem a csávó nem emlékezett rám eleve késett 15 percet majd leült hozzá egy házaspár valami Yaris vétel miatt(közben volt másik két értékesítő aki a laptopját nyomkodta.) Én szóltam, hogy akkor vezethetnénk, mondta kis türelem újabb 10 perc megint szóltam akkor lepasszolt egy másik értékesítőnek aki megíratta velem a papírt a teszt vezetéshez és kis türelmet kért. Vártam újabb negyed órát és eljöttem a francba. Már a Fradi pályánál jártam mikor felhívtak hogy akkor hol vagyok mert mehetnénk vezetni.
Mondtam hogy köszi de ennyi időm nincs.Végül egyébként a Schillernél lett megrendelve e Corolla TS, ők adták a legjobb árat.
A fentiekből láthatod hogy a szervíz részéről nem tudok nyilatkozni de az értesítés oldalán nálam az M5 az utolsó lett.[ Szerkesztve ]
-
makszi
aktív tag
Sziasztok!
Új Corolla TS2.0 lesz az új céges autóm, amit márciusban vehetek talán át.
Felmerült bennem egy-két kérdés:
1. Bejáratás szempontjából egy ilyen szívó benzinessel szerintetek van teendő ezt sem szabad majd pörgetni az első 1-2 ezer km-en?2.Ez az autó ugye 180Le nek van hirdetve amiből a benzinmotor 15x lóerő.
Most akkor ez azt jelenti, hogy ha pályán ráállok 140-es tempomatra akkor miután pár km után az akksi lemerült akkor már nem egy 180 lóerős autóm lesz hanem csak egy 15x lovas igaz? Hisz az a 30 le ami a 150-180 ig van azt az elektromotor adja hozzá, ami ugye lemerül és ha domb van töltődni sem fog ha jól gondolom.3. Az ilyen tél időjárásban amikor reggelre lefagy minden a kocsin(családi ház és nincs garázs) akkor a mostani kocsimnál azt szoktam hogy beindítom indulás előtt kb 5 perccel és benyomom az ülésfűtést a hátsó szélvédő fűtést és az első szélvédőre is a leolvasztást, szóval elég sok fogyasztót bekapcsoltam pl ma reggel is a -5 fokban a mostani dízel kocsimon.
Ennek eredménye hogy mire beülök a kocsiba addigra szélvédők tiszták ülés meleg stb.
Ezt a hybrid corollával is meg fogom tudni csinálni?
Jól gondolom, hogy ilyen hidegben ő is rögtön beindítja a benzin motort vagy hogy csinálja ezt?[ Szerkesztve ]
-
makszi
aktív tag
Szia!
Igen jól érted ez az erősebb 2 literes hybrid kombi lesz Excecutive felszereltséggel.
Nem akarok Fittipaldit játszani és akkor figyelni fogok a bejáratásra.
A nyomatékhiánytól tartok nagyon mert a 190 Nm a mostani 325-höz képest elég tetemes különbség.
Sohasem volt még hyrid kocsim, biztos megszokom majd.
A többi infót köszönöm szépen -
makszi
aktív tag
Szia!
Igen vezettem egy ilyen 2 literes tesztautót, de csak Pesten a 13.kerületben , tehát Pályán nem.
Bejáratást be fogom tartani. az 1000-es olajcsere nagyon rövidnek tűnik de ha a gyár ezt írja elő akkor akkor lesz megcsinálva.
(Feleségem új Renault Capturjánál 5000-nél kellett első olajat cserélni(1.33 Tce)) -
makszi
aktív tag
Gondolkodtam sokat mert egy jó barátomnak az új 4 ajtós 1.8hybrid corolla van vezettem is és ő 4 literes fogyikat emlegetett ami néha hármassal kezdődik, ezért bíztam az 5 liter körüli fogyiban a nagyobbiknál. Ellenben nagyon nem ment az az 1.8-asse városba de főleg városon kívül.
-
makszi
aktív tag
Igen nyilván nem szentírás. Én elvileg kedden veszem át az új Corolla TS-t 2.0 hybrid. Nekem is azt mondta az ember aki átadja,hogy nem kell olajcsere csak 15 ezernél.
Az asszony 1.33-as Capturjánál viszon cseréltettem 5000 nél olajat és ott a szalonba ajánlották is a cserét... -
makszi
aktív tag
Gondoltam megosztom veletek: Kedden átvehettem az új Corolla 2.0 hybrid TS-t Executive felszereltség plusz skyview panorámaablak kocsit. Eddig nagyon bírom. Ami negatívuma:
1. 188 centi vagyok és max ha 2-3 centi van a fejem és a tetőkárpit között, pedig fullra le van engedve az ülés. Igaz, hogy viszont maga az ülés nagyon jó már-már sportos oldaltartása van.
2. A gyári kulcs egy rettenet anyagmiőségű 3 dekás műanyag. Nagyon szar hozzáérni is, mondjuk ez legyen a legnagyobb bajom.(rá van írva hogy Marokkó ezek szerint ott készítik)Pozitívum:
1. Minden vezetéstechnikai elektromika magától érthetődően és jól működik.
2. Ha lehúzva hagyom az ablakot akkor a távirányítót nyomva tartva felhúzza, ez nagyon hiányzott ez előző kocsimból.
3. A panoráma ablak nagyon sokat dob a térérzeten, mert alapból sötét a belső kárpit, kb ez a legjobb extra a kocsiban.Bejáratás: Még csak 250km van benne eddig nem pörgettem 4500 fölé,nem is érzem különösebben erősnek. Elég halk a benzinmotor, bár egyértelműen érezni mikor kapcsol be.
Eddig 5.8az átlagom OMV95 maxxmotion benzinnel. Sajna nem volt a szalon melletti kúton 100-as benya de azt fogok tankolni mostantól mindig.A LED lámpák szuperek. Az apple car play hibátlanul és gyorsan működik, Waze ,Podcast illetve a telefonálás is kifogástalan.
A nyári Falken gumik vannak 17-es felnin nagyon féltem,hogy túl kemény lesz a magyar utakra a fütóműve, de meglelően jól átmegy az úthibákon.
Erről a Falkengumiról lehet valamit tudni? Közepes gumi? Inkább sportos gyorsan kopó, vagy ECO gumi szar tapadással de lassú kopással?
Hirtelen ennyi jutott eszembe, ha van kérdés erről a típusról ne kíméljetek.
-
makszi
aktív tag
-
makszi
aktív tag
Köszönöm.
Igen kulcs nélküli indítás van, tehát sokat nem kéne taperolni, de akkor is feltűnt a KIA kulcsa után, hogy mennyire gagyi a toyota kulcsa.
Teljesen igazad van feleségem Captur-jában dinamikus vonalak is vannak amik mutatják a kormány állásától függőn, hogy merre tart a kocsi és ráadásul ez kapcsolható is az összes segédvonal ki be kapcsolható. No itt semmi.
Én az ablaktörlő lapát problémát nem vettem észre pedig ma reggel pár százszor láttam törölni.
Lenne egy kérdésem is:
A hazakísérő fény az vajon mikor működik, mert nekem most AUTO állásban van a lámpa kapcsoló de este amikor bejártam a kertbe egyáltalán nem világított a tompított miután kiszálltam a kocsiból és erre vonatkozó beállítást sem találtam a menüben. -
makszi
aktív tag
"Reggel ha nyitod a távirányítóval, akkor bekapcsolja a lámpákat."
Na nekem ez hiányzik, szerintem ilyen nem csinál a Corolla.
@Cifu: Elfogadom ezért nem adom vissza a kocsit csak kár. Nekem eddig három kocsival volt dolgom, egy 2011-es VW Jetta, az tudta. Egy 2015-ös Kia Optima(full fapad) az is tudta, és egy 2019-es Captur, és az is tudja, és ezeknél még kart sem kellett húzogatni.
No mindegy majd megszokom.
[ Szerkesztve ]
-
makszi
aktív tag
Sziasztok!
Tegnap megvolt az első hosszabb távú fogyasztás teszt.
3 hetes Corolla kombi 2.0 hybrid 184 Le. Egy személlyel üres kocsival.
A kocsiba 1200 km volt mikor elindultam most van benne kb 1750.
Odafelé Mol 100 as benzin visszafelé Shell V-power racing volt benne.
Nyári gumi és 2-7 fokig terjedt a hőmérséklet.
Az út Gödöllő-Szombathely oda vissza.
Odafelé M1 autópályán tempomat 140-re állítva. M86 autóúton 130-ra állítva. Pesten át a belvároson normálisan haladva. Mire leértem 7.5 lett a fogyi.
Visszafelé M1 autópályán tempomat 150-re állítva. M86 autóúton 130-ra állítva. Pesten át a belvároson normálisan haladva. Mire hazaértem 8.1 lett a fogyi.
Maga az autó nagyon stabil. Pályán az adaptív tempomat nagyon kényelmes + sávtartó.
Annyi még hogy talán ha 2 -szer kellett elém kijövő autó miatt lassítani annyira kevesen voltak az utakon . -
makszi
aktív tag
Szia!
Igazából, nincs problémám ezzel a fogyival. Amikor melóban jártam volt 5.1 és 5.5 is a fogyi. Tartós 150 nél (GPS szerint 147) nincsenek csodák, nem tud 6 liter lenni a fogyi.
Azt nem tudom, hogy 5000 km után vagy valamikor később megy-e lejjebb, de nyáron melegebb időben és szél nélkül biztos hogy be fog menni 8 alá szerintem. -
makszi
aktív tag
Szia!
Elfelejtettem leírni de te is eszembe jutottál mert bizony azt hiszem már tudom miről írtál a múltkor a klíma furcsa túlságosan erős működéséről. Szóval mikor jöttem hazafelé vasárnap délután hol sütött a nap hol elbújt és kétszer is észre vettem hogy hirtelen határozott hideget vagy meleget kezd el fújni a klíma. Ez csak 1-2 sec ig tartott és utána már nem érzékeltem ezt.
Engem ez egyáltalán nem zavar és szerintem a feleségem is csak akkor venné észre ha szólnék neki, de tény hogy van egy ilyen jelenség amit eddig más kocsiba nem tapasztaltam.
A klíma 22.5 fokra volt állítva AUTO módban és az AC nem világított és nem Eco módban volt., és nem is Dual módban volt mert csak egyedül voltam a kocsiba. -
makszi
aktív tag
Sziasztok!
Felmerült 2 kérdésem az új Hybrid Corolla TS-sel kapcsolatosan.
A kocsiba most van 2100 km, és a következőkre lettem figyelmes.1. Valahol azt olvastam, hogy Sport módba sose kapcsolja le a benzin motort, nos nálam ez nem igaz ugyan úgy kapcsolgatja, ez normális így?
2. Ha rálépek a fékre akkor előröl elég hangos ilyen elektromos motor hang hallatszik, itt szintén az a kérdés, hogy ez normális?
Ez csak rövid ideig van mikor rálépek a fékpedálra, aztán elhallgat. -
makszi
aktív tag
Lassan elkelne egy kiadós belső takarítás a 2 hónapos új Corollámra. Kérdésme hogy a rengetek fekete zongoralakknak mivel menjek neki? Létezik, olyan eszköz amellyel nem lesz millió karc a takarítás után a zongoralakkon?
Másik kérdés, hogy ki milyen belső takarító szerre esküszik? -
makszi
aktív tag
Köszi mindkét tippet mikroszálás kendőm van akkor elsőre csak azzal próbálom meg.
-
makszi
aktív tag
Sziasztok!
Új corolla ts executive kocsinál azt vettem észre, hogy a kocsi 2 hónapos de még nem láttam működni a fényszóró mosókat. A kézikönyv szerint mind 5. használat esetén kapcsol be a mosó. Ma direkt próbálgattam, és sehogy sem sikerült működésre bírni. Van valakinek ötlete, hogy mit csinálok rosszul?
-
makszi
aktív tag
Sziasztok!
A régi kocsimban egy Xiaomi Yi Dascam volt. Gondoltam, a minap hogy beszerelem
az új Corolla kombiba. Miután felmértem a terepet arra jöttem rá, hogy ez nem nagyon fog menni.
Egyrészt a kocsi annyival kisebb meg közelebb van a szélvédő, hogy ha a jobb felső sarokba
tapasztom fel az első szélvédőn, akkor a jobb oldali ülésen ülőt az gyakorlatilag zavarja
a normál előre látásba. Egyszerűen túlságosan nagy a kamera és túlságosan lelóg.
Középre a tükör mögé nem fér mert ott van a csomó szenzor. Az alatt meg már megint szintén belelóg a "képbe".
További probléma, hogy a szivargyújtó csatlakozó a könyöklőben van ahova rohadtul nem praktikus bedugni fixre egy csatlakozót, ezért gondoltam hogy hátulra dugom a csomagtartóban lévő csatlakozóban, de aztán amiatt hogy túl nagy a mostani dashcam, meg nem volt szívem elkezdeni lefejteni a kárpitot meg a gumi kédert az ajtónál ezért inkább hagytam az egészet a fenébe.
Pedig jó lenne a mai világba egy kamera.Kérdésem ezután, hogy új Corolla tulajok, hogyan és milyen kamerát raktok a kocsiba?
-
makszi
aktív tag
Háát. Megnéztem a videót, de én nem merek ilyennek neki állni egy két hónapos kocsin.
Nekem a tükör mögött jobbra a középső nagy műanyag burkolat mellet, van még egy másik kisebb műanyag is ami miatt méginkább az anyósülésen ülő ember elé kerülne a kamera ha középre akarom rakni.
Holnap lefotózom, hogy mire gondolok. -
makszi
aktív tag
válasz silver10 #9001 üzenetére
Szia!
Én a minap tettem fel egy Yiaomi Yi dashcam-et. Nem mondom hogy szép, de működik és az eddigi 100km alapján vezetés közben nem zavaró. Az igaz, hogy ha most vennék akkor egy Xiaomi 70mai Pro-t vennék, az sokkal kevésbé lógna le de nekem az előző kocsiról már megvolt ez a kamera amit a széles látószöge meg a 1080p/60fps miatt szeretek és már 3 éve hibátlanul működik.
[ Szerkesztve ]
-
makszi
aktív tag
válasz Gombinyó #9015 üzenetére
A napellenző csatlakozási pontjainál rátekertem a kábelt tehát felhajtva nem látszik semmi lehajtva viszont látszik, de olyan feszes hogy nem mozdul meg. Onnan meg a B oszlopnál a kárpit mögé be tudtam tenni ahol a szélvédő és a B oszlop kárpit borítása találkozik a tető kárpitjával. Onnan a gumikéder alá be tudtam vezetni és úgy le az anyós ülés mellé, majd az anyós ülés alatt elvittem és a könyöklőnél felhoztam. Ott sajnos látszik ahogy a könyöklő mellett felmegy a kábel vég a könyöklőben lévő USB-be mert végül oda dugtam nem a szivargyújtóba.
-
makszi
aktív tag
Sziasztok!
Még március 23-án írtam az akkor 3 hetes 1200km es corolla fogyasztásáról
Gödöllő-Szombathely volt a táv és akkor 8.1 lett a fogyi.Na most hétvégén megvolt a 2. hosszabb út is a táv ugyanaz csak nem egyedül mentem hanem család is.
A kocsiba 3200 km volt mikor elindultam most van benne kb 3750.
Odafelé Mol 100 as benzin visszafelé Shell V-power racing volt benne.
Nyári gumi és 20 fok körül volt a hőmérséklet.
Az út Gödöllő-Szombathely oda vissza.
Odafelé M1 autópályán tempomat 150-re állítva. M86 autóúton 130-ra állítva. Pesten át a belvároson normálisan haladva. Mire leértem 6.9 lett a fogyi.
Visszafelé M86 autóúton 130-ra állítva a tempomat, M1 autópályán 150-re állítva.. Pesten át a belvároson normálisan haladva.
Mire hazaértem ismét 6.9 lett a fogyi.Szóval tényleg van valami bejáratásos periódus mert bő 1 literrel kevesebbet evett most 3fő +1 kutyával mint márciusban 1 fővel.
Annyi csalás van, hogy most az M1-en van két 9 km-es terelés ahol 80-a max tempo, ott oplyan 90-100 körül mentem ami nyilván javított a fogyasztáson.Szóval elégedett vagyok, ennyit ezen az úton ilyen tempóban az előző dízelem is evett.
(kb pont ennyit egyébként) -
makszi
aktív tag
Ennyire sokat számítana a fogyi? Elhiszem csak nem gondoltam volna.
Ez 12 deci, a dízelnél emlékeim szerint ennek jó ha fele volt a különbség a tél és a nyár között.
No mindegy elégedett vagyok. Amúgy ha nem pálya hanem itt agglomerációban falvak között meg ilyen bolt járatokban nagyon lazán lehet ilyen 5.1-5.5 közötti fogyikat hozni, úgy hogy nem vagyok forgalmi akadály. -
makszi
aktív tag
Ma délután bekerült a KIT-IN védelem a kocsiba. Most eggyel nyugodtabban parkolok a városban.
-
makszi
aktív tag
Rendben igazad van nem volt helyes összevetni a kettőt.
No mindegy szerintem egy jó casco meg egy KIT IN szerintem elégséges, ennél többet nem fogok költeni a védelemre, mert szerintem a ráfordított összeg meg a valószínűsége, hogy megpróbálják elkötni az egy szint felett már nem áll arányban.Más:
Most már több mint 4000km van a kocsiban és ebben a jó időben egy Gödöllő - Budakeszi oda-vissza 5.7-es fogyasztással járt nálam, úgy hogy pályán nem finomkodtam vele.Tegnap kaptam egy megerősítést arra tekintettel, hogy NE cseréltessem le az olajat 5 ezernél, hanem elég majd a rendes előírt 15 ezernél. Továbbá, hogy kizárólag a 0w16-ot engedjem belerakni. Ez utóbbi nem lesz egyszerű mert hisztizhetek én hogy az kell meg a számlán az is lesz, dehogy a kocsiba mit öntenek azt kb sose tudom meg.
Van ezzel kapcsolatosan valakinek tapasztalata? Magyarul van a fővárosban vagy környékén tényleg korrekt megbízható Toyota márka szerviz?Végül egy kérdés:
Mikor megkaptam a kocsit márciusban szinte biztos vagyok benne, hogy mikor elindultam a kocsival egy bizonyos sebesség felett lezárta az az ajtókat az autó.
Most nem teszi ezt meg. Ma direkt végignéztem a menüt nem nem találtam olyan kapcsolót amivel ezt állíthatnám.
Tuti hogy user error, csak nem tudom, hogy mit bénázok el?[ Szerkesztve ]
-
makszi
aktív tag
Évente kb 30-35k km-ert fogok menni ha fogok, mert a vírus óta home office van, és most a 3 hónap alatt lett 4k km.
A futás fele az agglomerációból a 2. kerületi melóhely. A másik fele meg Hosszú távon Vas megyébe meg Ceglédre járok jellemzően autópályán, meg persze évente 1-2 külföldi út olasz/horvát nyaralás. Szóval azért járok hosszú utakra.
Kb 6-8 éves koráig lesz nálam a kocsi... -
makszi
aktív tag
Arról van valakinek infója, hogy a 2.0 Hybrid Corolláknak miért van 180-nál korlátozva a végsebessége? Környezetvédelmi okok, vagy műszaki oka lehet?
Gondolom a benzinmotoron nem múlik, ezért vagy az elektromos hajtás, vagy az e-Cvt váltó lehet amelyik miatt ezt megtették -
makszi
aktív tag
Szia!
Amennyiben a távirányítónak a záró gombját hosszan nyomva tartod, akkor felhúzza az ablakokat és a tetőablakot is bezárja., Illetve visszafelé is igaz, ha a nyitó gombot nyomod akkor lehúz /kinyit mindent.
A Falken gumival mi a rossz tapasztalatod? Nekem csak az tűnt fel hogy hangosabb mint a Michelin Primacy 4.
-
makszi
aktív tag
Nem tudom, hogy Techstreammel be lehet-e állítnai? Egy toyota márkaszervízbe voltam és kérdeztem meg, hogy tudja-e ezt a funkciót és ott egy jó fél órás vakarózás után az lett a végső válasz, hogy ez ilyet nem tud.(Hozzátették, hogy a RAV4 tudja )
A cserét nem ajánlották fel -
makszi
aktív tag
Sziasztok!
Érdekes dologra lettem figyelmes, a Corolla hangszóróival kapcsolatosan.
Ez egy sima nem JBL hangrendszerrel szerelt változat 6 hangszórós.
A 4 ajtóba ugye 1-1 db közép sugárzó van. Az első szélvédő és az A oszlop találkozásánál pedig a két db magas sugárzó elvileg.
A magas sugárzóknál azt vettem észre hogy a bal oldalon tényleg 1 db magas sugárzó van,
azonban a jobb oldalon a magas sugárzó mellett van egy másik kicsit nagyobb kb
4-5 cm átmérőjű plusz hangszóró is.Kérdés, hogy ez minden Corollában így van tudtok róla valamit, hogy az mi célt szolgál?
Ezzel ugye a "sztereó tér" már ha lehet ilyenről beszélni egy ilyen kategóriában
elvileg nem lesz szimmetrikus...
Egyébként a zene hallgatásnál semmit nem vettem észre eddig abból, hogy a jobb oldalon eggyel több a hangszóró.
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban