Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Rive #146 üzenetére

    Innen indultunk:

    "Pont úgy jöttek rá, mint a netbookos emberek. Önigazolás a keresett kifejezés."

    (értsd: Tesla = netbook, önigazolásból veszik, aztán ha elül a hype majd kihal az is.)

    válasz:

    "Valóban, a többségük idővel tabletre váltott. Innováció a keresett kifejezés."

    (értsd: a netbook, mint termékkategória - az innovációnak köszönhetően - a tabletek miatt tűnt el és nem a célzottan tartalomfogyasztó eszközök iránti felhasználói igény szűnt meg.)

    Erre jött a válasz:

    "Többségük kitermelt egy rakat elektronikai hulladékot és vett egy laptopot a tablet után is. "

    Ehhez képest a tablet piac tavaly elérte a 39 milliárd dollárt és azóta is folyamatosan növekszik, tehát nem nagyon érződik az általa vizionált "hype után laptopra visszaváltás" trend.
    Erre mondtam, hogy ez már valóságtagadás kategória.

  • Tikakukac

    titán

    válasz #54625216 #148 üzenetére

    Ha szerinted a marketing, PR és reklám szavak ugyanazt jelentik, akkor célszerűbb lenne előbb utánanézni az alapfogalmaknak, mielőtt osztanád az észt, mert így csak magadat alázod.

    Most tényleg egy magyar embernek kell elmagyaráznom ezt? ;] Szerintem EU szinten kimagaslóan ügyesek vagyunk abban, hogy oszlopokat tüntessünk el táblázatokban papíron úgy, hogy közben megmozgattunk pár milliárdot.

    A Tesla zéró reklámköltsége nem azt jelenti, hogy egyébként ne akarnák tudatni a világgal, ha új terméket dobnak piacra és hogy ennek ne lennének költségei, hanem csak annyit, hogy a Tesla-t nem kell különböző pszichológiai trükkökkel lenyomni az emberek torkán, mivel veszik anélkül is. Azaz a terméket nem kell fizetett hirdetések segítségével összekötni olyan pozitív fogalmakkal, mint menő életérzés, biztonság, stb., mert a termékspecifikációk, a pozitív felhasználói visszajelzések és a szakértői tesztek elegendők ahhoz, hogy "lábon" több Tesla-t adjanak el, mint amennyit egyáltalán képesek legyártani.

    Igen, tudjuk ismerjük, képzeld, még nekem is kötelező volt vizsgáznom ebből a kiváló tárgyból, sőt, 2m-re van tőlem a cégcsoport ezen része melóban. Innen is tudom, hogy ha valahol le tudok gyártani egy random táblázatot random összeggel, na az ez a hadosztály :B

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Tikakukac #139 üzenetére

    Ha szerinted a marketing, PR és reklám szavak ugyanazt jelentik, akkor célszerűbb lenne előbb utánanézni az alapfogalmaknak, mielőtt osztanád az észt, mert így csak magadat alázod.

    A Tesla zéró reklámköltsége nem azt jelenti, hogy egyébként ne akarnák tudatni a világgal, ha új terméket dobnak piacra és hogy ennek ne lennének költségei, hanem csak annyit, hogy a Tesla-t nem kell különböző pszichológiai trükkökkel lenyomni az emberek torkán, mivel veszik anélkül is. Azaz a terméket nem kell fizetett hirdetések segítségével összekötni olyan pozitív fogalmakkal, mint menő életérzés, biztonság, stb., mert a termékspecifikációk, a pozitív felhasználói visszajelzések és a szakértői tesztek elegendők ahhoz, hogy "lábon" több Tesla-t adjanak el, mint amennyit egyáltalán képesek legyártani.

  • Tikakukac

    titán

    válasz schawo #145 üzenetére

    Ülök a gép előtt és egyszerűen tátott szájjal ámulok a monitorra. Hogy ezt most komolyan gondolod vagy ez valami annyira meta poén, amit én nem értek meg, nem tudom.

    Ha videóra veszem, ahogy rádiózgatok, fűtök, hűtök, klímázok, váltok, világítok kedvemre anélkül, hogy a szemem levenném az útra, az meggyőzne erről vagy kirohannál a lakásból, mint az első mozgófilmet nézők a vonat megérkezésénél?

    A vegytiszta logikád alapján kéziváltós autónál mindig le kéne nézni, hogy megtaláld a gombócot és nézni kéne huva dugod a kövi fokozatot. És sorolhatnám a bajuszkapcsolókon át a minden mást is. Félelmetes ez a topik bakker ;]

    [ Szerkesztve ]

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Rive

    veterán

    válasz #54625216 #138 üzenetére

    Épp csak nem látom, hogy a megszűnéséről szó esett volna valahol, de ez már ugyan nem az én gondom, persze...

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

  • schawo

    titán

    válasz Tikakukac #144 üzenetére

    Mert nem tud vakon gombokat nyomni. Vegytiszta logika.

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • Tikakukac

    titán

    válasz schawo #141 üzenetére

    Van, aki szerint vakon nem lehet gombot nyomni. Azzal nem beszélgetünk könyveléstechnikai kérdésekről.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • schawo

    titán

    válasz forumpista #121 üzenetére

    5 mp? Van fogalmad arról, hogy mennyire sok idő 5mp? Te még tényleg nem láttál tapis autót. 0,5mp. Pont annyi, mint gombbal. A telefonodon fél percig írsz egy hozzászólást.

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • schawo

    titán

    válasz forumpista #121 üzenetére

    Először tegye fel a kezét aki szerint lehet vakon kezelni az autót. Másodszor tegye fel az, aki úgy érzi, hogy vakon kezeli, de valójában automatikusan mindig odapillant.

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • schawo

    titán

    válasz Tikakukac #139 üzenetére

    Van aki nem érti a különbséget a reklám és a marketing között. Az nem fogja megérteni a táblázatot sem

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • schawo

    titán

    válasz dezz #137 üzenetére

    3D-vel nem a technológia volt a gond, hanem az elérhető tartalom hiánya. Nem volt mit nézni vele. Jó minőségű 3D filmet gyártani túl drága, nem fizeti meg a piac, 3D tévéstől sem.

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • Tikakukac

    titán

    válasz #54625216 #136 üzenetére

    "I did not have sexual relations with that woman" ahogy a legendás mondat hangzik a furulyamestertől ;]
    Azért jók ezek a fajta masszív csaták a szavakon, mert pontosan tudod miről van szó, pontosan tudod, hogy költenek, de amúgy tényleg tudsz igazságot kihozni a sztoriból.
    Más kérdés, hogy legyen szó oboáról, ami nem szex, vagy motorról, ami nem 0 dollár, ezek mind-mind parasztvakítások.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Rive #135 üzenetére

    Természetesen vannak technikai fejlesztések, amiknek kezdetben nagy a hype-ja, aztán elhalnak, de a tablet piacról hasonlót állítani már szimpla valóság tagadás.

  • dezz

    nagyúr

    válasz nihill #115 üzenetére

    Vannak divathullámok és vannak maradandó változások. Annyira adja magát a nagyobb központi érintőképernyő, amin jól kivehető a térkép (és egy sor más dolog, miközben az autó egyre inkább vezeti magát), a kisképes vaksiskodás helyett, hogy szinte törvényszerű volt a megjelenése. Csak a hagyományos gyártók "nem merték" meglépni, de egy Teslánál "belefért". Nem hinném, hogy egyhamar eltűnik. Az alsó szegmensben mondjuk nem bizonyos a meghonosodása.

    3DTV: Igény létezett, csak a vásárlók nem ekkora részarányában. A moziba járók egy része a mai napig a 3D változatot nézi, bár jóval kevesebben, mint az elején. A tévégyártók is ezt igyekeztek meglovagolni. Csak nagyon túltolták, mindenkinek ilyet akartak eladni. Sokkal jobb lett volna, ha ez egy külön szegmens, aminek az ára tükrözi a többletköltségeket. Így nem lett volna olyan extra költség, amit később már igyekeznek inkább megspórolni. Aki meg megveszi a drágább jegyet és a 3D Blu-ray-t, az megvette volna a drágább tévét is - és megvenné a mai napig! Ugyanis, használtan is alig fellelhető 3D-s, mert mindenki tartogatja, aki nem dísznek vette. Aki annak, az pedig már eladta. (Marad a 3D projektor.)
    A technológia hátulütői sem tették lehetővé az általános használatot. Eleve a szemüveg, és ide tartozik az is, hogy a tévék alapbeállítása a mozisnál jóval kisebb teret adott mozifilm esetén. Holott volt lehetőség a kisebb képméret kompenzálására, így lényegében a mozist közelítő térélmény visszaadására, de az kezdetben (még inkább) zavarta volna azok szemét, akik előzőleg, pl. moziban nem szoktatták magukat ehhez.
    ui. csak árnyalni akartam az általad írottakat erről.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Tikakukac #134 üzenetére

    Oké, akkor itt a teljes reklám költség összehasonlítás:

    És még egyszer: a PR költség nem egyenlő a reklám költséggel.

  • Rive

    veterán

    válasz Tikakukac #127 üzenetére

    Innováció. Ezt a szót, hogy milyen szinten földbe döngölte a marketing te jó ég.

    Volt már néhány releváns topik effélékről, ha jól emlékszem. Talán anno amikor az első úgy-ahogy már használható 3D szemüvegek kijöttek volt egy hasonlóan paprikás vita klf. hívőkkel, hogy a 3D tervezés lesz a jövő. Néhányan mondtuk, hogy nem lesz.
    Másik efféle eset volt egy kör valami tapogatós desktop körül. Hogyaszondja még az office is tapira készül az lesz a jövő. Néhányan mondtuk, hogy marad az egér, meg a kopácsolás a billentyűzeten, a tapi meg jó lesz jáccogatni.

    Valahogy úgy 10-15 éve voltak ezek, azt hiszem. Gondolom másik sok tucat hasonló mellett elmentem már közben.

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

  • Tikakukac

    titán

    válasz #54625216 #132 üzenetére

    Dobpergés, hatalmas levegővételek:

    A Tesla nem költ reklámra vs a Tesla nem költ reklámra Facebook, YouTube, Instagram, Twitter platformokon

    most már komolyan kíváncsi vagyok milyen logikai kaszkadőr mutatványokkal bizonyítod, hogy 0 != 0

    7541.5442 !=0

    Akkor ezen túl is vagyunk. Kövi?

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz azbest #129 üzenetére

    Az volt a kérdés, hogy a Tesla költ-e reklámokra, nem az, hogy végez-e egyáltalán PR tevékenységet.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Tikakukac #127 üzenetére

    "Király táblázat. Akkor most írjam le miért kapufa ez az állításommal szemben vagy meglesz alapból? "

    Légyszi írd le, mert ha a jelenleg 39 milliárd dolláros tablet piacról sikerült levezetned, hogy nincs is, akkor most már komolyan kíváncsi vagyok milyen logikai kaszkadőr mutatványokkal bizonyítod, hogy 0 != 0.

  • Tikakukac

    titán

    válasz dezz #128 üzenetére

    Ha körforgalomra gondoltál, ott talán nem kellene semmit birizgálni. És már megint a szélsőségről és a kivételről beszélsz, érdemi válasz nélkül. Ez nagyon megy.

    Tehát hoztam a példát a valóságból, elég frisset és nem egyedit, ez szélsőséges, egyedi, ez kivétel. Üccs be akkor karikázzunk egyet ebben a csodás fővárosban, lássuk mi a helyzet.

    Akármennyire nem akarod tudomásul venni, az emberek 99%-a odapillant, amikor benyomja valamely alapfunkciós gombot a középkonzolon, akár fizikai gomb, akár képernyős (fix helyen lévő). Ez mindkét esetben töredékmásodperc.

    Te pedig annak ellenére, hogy elvben tudsz olvasni és van autód amiben elvben még gombok is, még csak ki sem mész megnézni, hogy hubazzeg, mekkora orbitális a különbség a kettő működése és az emberrel való kapcsolata között.

    Főleg, ha eleve ott van a képernyő alján. Vagy akár akkor is, ha harmadvonalbeli funkcióról van szó, amit valamely alsószéles gomb hoz elő.
    Utóbbi még gyorsabb is, mint egy gomberdőből kiválasztani a megfelelőt. Azért gomberdő, mert alfunkciók soráról beszélünk itt. Más szavakkal, gyorsabb egyszerre kevesebb (és ugyanott) megjelenő gomb közül kiválasztani a megfelelőt (jól kidolgozott UI-ban), mint ha egyszerre lenne ott minden gomb, fizikailag, több sorban.

    Ez az, amivel az NNG-s srácok és kedves kollégáik biztosan vért pössentenek a fejlesztés közben, amikor megjön az autógyártó és azt mondja: srácok, felvásároltuk a fél LCD gyárat, a mikrokapcsoló buzis, sík felületre tegyetek hőmérséklet szabályzást, mindenféle fényerő állító csúszkát és gombokat is, de úgy, hogy az ügyfél ne álljon a falba. Izzadás biturbo, az Fa 72 órás deojának ez a kihívás, nem a teniszmeccs. :DDD

    Mi a gravitáció szintű tény? Ezt már korábban is kérdeztem, nem volt érdemi válasz.

    Hogy bármikor megalázható a kijelzős tapicskolás azonos feltételek mellett a tekerő/gombos megoldásokkal úgy, hogy közben útra figyelés van. Csak mivel write onlyba tolod, egyszerűen nem olvasod el, amit írnak neked vagy íródik másnak.

    Te kezded felszívni magad, trollocska? Aki kapásból eltérítette az egész topikot, de még az általa indított vitát is igyekszik ellehetetleníteni? :W

    A fiú, ki farkast khm. trollt kiáltott. Vol.34.

    Elolvastam már az elején az egész topikot. És már megint csak a kényelmes részre válaszolsz.

    Feltűnt, hogy a teli hsz.-t bemásolom és apróra, bekezdésre mindegyikre megy a válasz? ;]

    Te titkos forrásból nyilván jobban tudod, mire költ és mire nem. Vannak tévéreklámok? Vannak óriásposzterek? Vannak közösségi médiás reklámkampányok? Ja, hogy sok ingyenreklámot kapnak? Van ez így, ha többszörös forradalmat hajt végre egy cég.

    Állítás: nem költ.
    Válasz: de.
    Állítás igazolása: Facebookra, instára, YT-ra, Twitterre nem költ
    Én meg nézek ki a fejemből, hogy akkor persze, nyilván ingyen van az összes reklám online-offline :B

    Van ez így, ha többszörös forradalmat hajt végre egy cég.

    Jha. Nekem is volt ilyen munkahelyem, ott is többszörös forradalmakat hajtottak végre. 5-6 év után a forradalom kibukott és pár ember elment a gonolkodóba :B Ne keverjük már azt, hogy valaki technikailag meg számlailag mit és hogyan csinál pls. Ezeknek olyan mókás kifutása van, mint amikor az Opel vagy ki volt, aki ingyen kapott motort. Ingyen. Komplett motort. Papíron így történt. Nem papíron meg ez fejlesztésekben volt kifizetve.

    A netbook rövid ideig volt napirenden és akkor sem kellett senkinek.

    Nem is mondtad, hogy kollégák vagyunk akkor távolról. Te hol húztad anno az igát?

    A Teslával enyhén más a helyzet. De ne is zavarjon!

    Engem nem zavar. Egy random német, japán, koreaiban is pont ilyen pusztulat tud lenni :K

    Te keresel itt folyamatosan önigazolást a szélsőséges véleményedre és próbálod azt "gravitáció szintű tény"-ként eladni. Mindenkinek. Akinek nem kell, az "nem ért semmit", stb.

    Ez a szélsőséges szó nagyon beégett ahogy nézem. Ezer és még másodjára: gyere és teszteljünk. Ha nem vagy hajlandó kimenni a garázsig meg beülni más autókba is, nekem így is jó. Az a tortás teszt hatalmas nézettséget csinálna :K

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz dezz #128 üzenetére

    Minden növeli a balesetveszélyt ami 0-nál nagyobb időpillanatra elvonja a vezető figyelmét. Minél tovább tart ez az elvonás annál tovább tart a balesetveszély.

  • azbest

    félisten

    válasz #54625216 #126 üzenetére

    külső cégnek nem fizet azért, hogy reklámozza. De amúgy szervez rendezvényeket, közvetítéseket. A sajtót meghívja. Esetleg még költséget is térít nekik. Az sem ingyen van. Lehet csinál ilyet a többi márka is. Ezen felül nem fizet pluszban hagyományos reklámkampányokért.

  • dezz

    nagyúr

    válasz Tikakukac #125 üzenetére

    Ha körforgalomra gondoltál, ott talán nem kellene semmit birizgálni. És már megint a szélsőségről és a kivételről beszélsz, érdemi válasz nélkül. Ez nagyon megy.

    Akármennyire nem akarod tudomásul venni, az emberek 99%-a odapillant, amikor benyomja valamely alapfunkciós gombot a középkonzolon, akár fizikai gomb, akár képernyős (fix helyen lévő). Ez mindkét esetben töredékmásodperc. Főleg, ha eleve ott van a képernyő alján. Vagy akár akkor is, ha harmadvonalbeli funkcióról van szó, amit valamely alsószéles gomb hoz elő.

    Utóbbi még gyorsabb is, mint egy gomberdőből kiválasztani a megfelelőt. Azért gomberdő, mert alfunkciók soráról beszélünk itt. Más szavakkal, gyorsabb egyszerre kevesebb (és ugyanott) megjelenő gomb közül kiválasztani a megfelelőt (jól kidolgozott UI-ban), mint ha egyszerre lenne ott minden gomb, fizikailag, több sorban.

    Mi a gravitáció szintű tény? Ezt már korábban is kérdeztem, nem volt érdemi válasz. (Mellesleg, a gravitációs hatás létezése nyilván tény, de a mibenléte már nem ennyire nyilvánvaló.)

    Te kezded felszívni magad, trollocska? Aki kapásból eltérítette az egész topikot, de még az általa indított vitát is igyekszik ellehetetleníteni? :W

    Elolvastam már az elején az egész topikot. És már megint csak a kényelmes részre válaszolsz.

    Te titkos forrásból nyilván jobban tudod, mire költ és mire nem. Vannak tévéreklámok? Vannak óriásposzterek? Vannak közösségi médiás reklámkampányok? Ja, hogy sok ingyenreklámot kapnak? Van ez így, ha többszörös forradalmat hajt végre egy cég.

    A netbook rövid ideig volt napirenden és akkor sem kellett senkinek. A Teslával enyhén más a helyzet. De ne is zavarjon!

    Te keresel itt folyamatosan önigazolást a szélsőséges véleményedre és próbálod azt "gravitáció szintű tény"-ként eladni. Mindenkinek. Akinek nem kell, az "nem ért semmit", stb.

    #124 arnyekxxx: Igen, az növeli a balesetveszélyt. Ellentétben azzal, amit írtam. Indoklást lásd ugyanott.

  • Tikakukac

    titán

    válasz #54625216 #126 üzenetére

    Király táblázat. Akkor most írjam le miért kapufa ez az állításommal szemben vagy meglesz alapból? :B

    Valóban, a többségük idővel tabletre váltott. Innováció a keresett kifejezés.

    Az. Innováció. Ezt a szót, hogy milyen szinten földbe döngölte a marketing te jó ég.
    Többségük kitermelt egy rakat elektronikai hulladékot és vett egy laptopot a tablet után is. Első sorból élveztem ezt a korszakot, nyugi, tudom miről ugatok :P Azokat, akik szifonon megírnak egy szakdolgozatot hagyjuk. Van ebből is bőven sajnos, volt alkalmam formázni ilyet még egyetemen egy kis extra pénzért. A tablet volt a kövi amúgy. Berobbant az is. Egy laptopos teljes szigetet kellett megszüntetni a laptopok miatt, mert ez még hordozhatóbb, bedugod a kis retikülbe is, kiülhetsz vele a tengerpartra napozni, fúúú, innováció. Aztán nyilván a tengerparton sz@rt se láttál a kijelzőből, gépelni ezen sem lehetett a külső vicc billzetekkel sem, cserébe lassúak voltak és egy pendrive se ment beléjük (az öszvér 2in1-eket leszámítva amik szintén ólajtósat buktak), nem Win volt rajtuk, ergo nonstop izzott a szomszéd IT Pistike telója, hogy akkor most xy dolgot hogyan fognak megoldani ezen...

    Jha. Csodálatos bennfentesként látni azt, hogy ami kintről csillogás és tündöklés az valójában egy belülről szétrohadt sárgadinnye.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Tikakukac #125 üzenetére

    "Ez valóban vicces. Lenne. Ha nem költene."


    [link]

    "Pont úgy jöttek rá, mint a netbookos emberek. Önigazolás a keresett kifejezés."

    Valóban, a többségük idővel tabletre váltott. Innováció a keresett kifejezés.

    [ Szerkesztve ]

  • Tikakukac

    titán

    válasz dezz #123 üzenetére

    Hja, olyan formában, hogy nem a 10. almenüről volt szó. :U

    Faja, haladunk.

    Akkor még egyszer: az emberek 99%-a nem vakon nyomogatja a középkonzolon lévő gombokat.

    Örülök, hogy én és még sokan mások viszont képesek vagyunk a megfelelő érzékszervüket a megfelelő helyre tartogatni. Mikor el kell rátani a kormány a körforgóban, mert épp vad nyomkodás és anyázás van, majd küldd a puszit.

    Ha automatikusan balesethez vezetne, amit az emberek 99,x%-a csinál, nevezetesen, hogy rápillant a középkonzolon megnyomott gombra (fizikai vagy képernyős), kész burleszk lenne a közlekedés. De nem így van, hiába próbálod így beállítani.

    Hiba próbálod pillantásnak beállítani a durván vakon vezetést, attól még nem csak odapillantás van. Persze, mindjárt jön a csiki-csuki, hogy definiáljuk a pillantást.

    Az érvek nálad fogytak ki már korábban. Az első hozzászólás(od)ban megfogalmazottakat csak mondvacsinált "érvekkel" lehet alátámasztani.

    Imádom, amikor gravitáció szintű tényekkel vitatkozunk. Annyira cuki, hogy tényleg nem mész ki és ülsz autóba és nézed meg mennyi idő megtalálni egy sík képernyőn valamit, mint ujjal kitapintani. Esetleg ezt használni. De mondvacsinálás van. Te figyu, most már tényleg kezdem felszívni magam. Keressek neked autóipari beszállítónál dolgozó mérnököt a témában?

    Nem mintha sokat számítana a szélsőséges véleményedben, mit használtál és mit nem.

    Ennyike. Eddig csak azt tudtad jobban, hogy mit használok, most, amikor kiderült, hogy amúgy mindefélét szimplán nem számít a verdikt. Mert csak. Az azért kánverzésön.

    Én nem olvastam ilyet, ha valaki írt is hasonlót, ez itt nem egy focimeccs, ahol az egyik csapat az első hozzászólás(od)ban megfogalmazottak, illetve a "semmit az LCD-ről" mellett, a másik pedig ezzel szemben helyezkedik el, egységesen, amit itt igyekszel színre vinni, nehogy véletlenül értelmes vita alakuljon ki bármiről is.

    Ha nem olvastad, akkor olvasd el. Tuti tipp.

    Vicces, a Tesla nem költ reklámra.

    Ez valóban vicces. Lenne. Ha nem költene.

    Léptek egy (vagyis több) merészet és az emberek rájöttek, hogy szokatlansága ellenére nem csak használható, de sokkal jobb is, mint a kis számú gombban és esetleg egy mellékes mikroképernyőben kimerülő, szokásos középkonzol. Ki is próbálja itt görbíteni a teret, kis "mentalista"?

    Pont úgy jöttek rá, mint a netbookos emberek. Önigazolás a keresett kifejezés.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz dezz #123 üzenetére

    Az sem vezet automatikusan balesethez ha valaki kézben tartott telefonnal a facebookon kommentel de ettől még növeli a balesetveszélyt.

  • dezz

    nagyúr

    Hja, olyan formában, hogy nem a 10. almenüről volt szó. :U

    Ha automatikusan balesethez vezetne, amit az emberek 99,x%-a csinál, nevezetesen, hogy rápillant a középkonzolon megnyomott gombra (fizikai vagy képernyős), kész burleszk lenne a közlekedés. De nem így van, hiába próbálod így beállítani.

    Az érvek nálad fogytak ki már korábban. Az első hozzászólás(od)ban megfogalmazottakat csak mondvacsinált "érvekkel" lehet alátámasztani.

    Nem mintha sokat számítana a szélsőséges véleményedben, mit használtál és mit nem.

    Én nem olvastam ilyet, ha valaki írt is hasonlót, ez itt nem egy focimeccs, ahol az egyik csapat az első hozzászólás(od)ban megfogalmazottak, illetve a "semmit az LCD-ről" mellett, a másik pedig ezzel szemben helyezkedik el, egységesen, amit itt igyekszel színre vinni, nehogy véletlenül értelmes vita alakuljon ki bármiről is.

    A Tesla nem költ reklámra. Léptek egy (vagyis több) merészet és az emberek rájöttek, hogy szokatlansága ellenére nem csak használható, de sokkal jobb is, mint a kis számú gombban és esetleg egy mellékes mikroképernyőben kimerülő, szokásos középkonzol. Ki is próbálja itt görbíteni a teret, kis "mentalista"?

    #120: Talán nem menet közben kellene próbálni megtanulni a menürendszert. Vagy, ha tényleg annyira el van szúrva, akkor az adott típus gyártóját kell b...tatni.

    #121 forumpista: A Teslának is, a milliószámra eladott Model 3 és Y-ban egy sor gomb, görgő, bajusz, stb. van a kormányon és egy pár egyéb alapfunkciós gomb a képernyő fix helyén, harmadvonalbeliek is könnyen és gyorsan elérhetően. A Model S, főleg a Plaid egy kis számban eladott, szinte kísérleti autó.

    Valóban, bőven akadnak, akik a hangerőállítást vakon végzik el, de a legtöbben ezt sem. Teslán mindenesetre a kormányról is állítható.

    #119 plömplöm: Ezzel mit is akartál mondani?

    [ Szerkesztve ]

  • Tikakukac

    titán

    válasz dezz #116 üzenetére

    Már terelsz. :(

    Majd a következő mondatban szerepel a 10. almenü. Boi :B

    Teslán a képernyő alján

    Model S-ben ültem utoljára. Lada szinten valóban vannak fix gombok. Minden másért már megy a turkálás :B

    pontosan ugyanannyi idő megnyomni, mint a fizikai gombokat

    Ha nézed, igen. Anélkül pedig, ahogy ezredjére írom: teszt. Csinálok gombsort mikrokapcsolókkal azonos méretben. Egy harmadik ember pedig mondja mit nyomjunk meg. Annyiszor vágnak minket pofán egy tortával, ahányszor mellényomunk. Én merek öltönyt felvenni ;]

    Szalagkorlátra csavarodás: sávtartó automatika, követési távolság-tartó automatika, ráfutás-elkerülő automatika, gyalogosgázolás-elkerülő automatika, stb. Ma már sok esetben egy egységes rendszerben. (A Tesla olyat is tud, hogy ha oldalról bejönnek a sávodba, melletted vagy kicsivel előtted, oldalra húzódik, amennyire az átellenes sáv forgalma engedi.) Erre nem érdemes hagyatkozni, de ott vannak és összességében biztonságosabb az autó, mint egy gombokkal teli 10+ éves. 2021-et írunk.

    Amikor pedig nem jön be, akkor pedig keresed a tortából a ráspolyt.

    Itt ti vagytok a laposföldesek, akik úgy nyilvánítanak valamit használhatatlannak/rossznak, hogy nem használták még.

    Oké, újabb mentalista van a topikban. Aztán vezérem, te honnan a tökből tudod én mit használtam meg használok? Sehonnan, mikor kifogynak a nagyon vékony érvek akkor jön ez. Rossz ajtó, van tapicskolós autó és csak nyomkodós autó valamint a kettő keveréke is a flottában. Akkor kiegyezhetünk abban, hogy ez egy arccal betonra.

    Ki mondta, hogy az LCD az Isten? Hangokat hallasz a fejedben?

    Mazsolázzam vissza a topikot?

    Már az első Tesla Model S kormányon is voltak gombok és görgők. Annyi, hogy nem kell teleaggatni az utasteret gombokkal. Az alapfunkciók gombjai ott lehetnek a képernyő alatt, de ma már ez sem létszükséglet.

    Ma már valóban nem. Az evolúció 20 év alatt akkorát ugrott az emberi fajnál, hogy egyszerűen gyökerestől lehet és kell is megváltoztatni dolgokat, mert igényeljük. A kocka alakú kerék esete sajnos ez is.
    Van egy cuki sztori, mindig ezt hozom elő, ez pedig a netbook. 2 nagy óriásvállalatnak akadtak olyan gondjaik, hogy volt adott komponens és szoftver, de nem tudták eladni. Összedugták a fejüket és megszületett a nagy ötlet: úgy meg kell küldeni reklámmal és marketinggel a kreált sz@rt, hogy az emberek vegyék. És basszus, hirtelen egy csapásra mindenki rájött, hogy neki 10"-os szutyok lassú, szemétrevaló minilaptop kell. Ölték egymást az emberek, az eladások verték a plafont. Majd amikor elfogyott raktárkészlet kínában és kisöpörték a szemetet, hirtelen már nem kellett senkinek a kategória és kezdtek rájönni, hogy amúgy az egész cucc egy ergonómiai zsákutca és pocsék használni.

    Hát, így működik a fejlesztés az autóiparban, ahol már rég a csúcson vagyunk és az eladáshoz a szemet kell etetni feature pakkal.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • forumpista

    aktív tag

    válasz schawo #117 üzenetére

    "egyiket sem lehet vakon kezelni"

    Már hogyne lehet? Az összes kocsimban vakon tudtam kezelni a fizikai gombok többségét az első pár alkalom után.

    "jelentkezzen, aki szerint óvodás csoportok tucatjait ütötték el tapis autók milliói, az elmúlt évek során"

    Jelentkezzen aki szerint óvodás csoportok tucatjait ütötték el a telefonját nyomkodó sofőrök az elmúlt évek során.
    Na már most tudod az van, hogy vagy veszélyes ha valami eltereli a sofőr figyelmét a vezetésről tartósan, és akkor mind a telefon mind a kocsiba épített tablet nyomogatását tiltani kellene, vagy nem veszélyes és akkor egyiket sem.
    Melyik a veszélyesebb? Ha valaki a kocsi tabletjén keresgél 5 másodpercig valamit a menüben vezetés közben, vagy ha valaki a telefonján csinálja ugyanezt? Szerintem pont ugyanolyan veszélyes.
    Számomra no problem, ha azt mondjuk hogy bárki szabadon nyomogathatja a tabletet vezetés közben, akkor nyomogathassa a telefonját is.

    @Dezz
    "Evidens, hogy a legfontosabb alapfunkcióknak fizikai gomb/kezelőszerv kell. Ez még a Teslán is így van"

    Mármint kinek evidens? Az épp rendkívül praktikus szarvkormányt gyártó Teslának? :DDD

    "Tekintve, hogy az emberek 99%-a nem vakon nyomogatja ezeket a gombokat"

    Hát b@sszátok meg, lassan kezdem azt hinni, hogy én valami übersofőr vagyok, lehet jövőre a Forma1-ben is indulok. Ki hallott már olyat hogy valaki a hangerő gombot vakon tudja tekergetni, ez csak az igazi zseniknek megy...

  • Tikakukac

    titán

    válasz schawo #117 üzenetére

    egyiket sem lehet vakon kezelni.

    De, lehet. A gombosat tuti, hiszen ha nekem megy, aki amúgy nem egy F1 pilóta vagy sakk világbajnok, mennie kéne még másnak is :K
    Nem lepődnék meg amúgy, hogy az ilyen szintű koordináció és memória, hogy mi vesz körül már viszont az elit sajátja lenne, mert ami az utakon folyik, az tényleg pokoli :B

    jelentkezzen, aki szerint óvodás csoportok tucatjait ütötték el tapis autók milliói, az elmúlt évek során

    Jelentkezzen az, aki a tapicskolások miatt került már rohadt necces szituba, amiből vagy az autó hozta vissza vagy más közlekedők, esetleg a vakszerencse. Ugye, máris szebben fekszik a leányzó.
    Amúgy igen, legutóbb mikor csücsiztem egy új Passatban és ment a buhera a csodaszoftveres multimédián (olyat tudok, aki emiatt már adott el autót), hogy ha nincs sávtartó, akkor úgy megyünk a szalagkorlátba, mint a sz@r. És nem, ez nem egyedi. A többi közlekedő, a szerencse és az autó "okossága" az, ami megmenti a népet a totál pusztulástól.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • plömplöm

    őstag

    válasz dezz #116 üzenetére

    "Egy belső keringetés gomb elfért volna, nem?"
    simply clever

    Lehet, hogy a cseheknek nem gond, de legalább a belső keringetésnek meghagyhatták volna a fizikai gombját. A tetves keréknyomás-beállító gombot simán beáldoznám érte. Elmondjam, hogyan lehet egyszerűen bekapcsolni a keringetést, ha előtted okádja a kokszot a lomis Ducato? Hát először is berakod a „kedvencek” panelre. Aztán ha facsarja valami az orrodat, lehúzod a panelt, megnyomod az ikont és utána becsukod a panelt. A start-stop kikapcsolásához is ez az egyetlen egyszerű módszer. Ehhez hadd gratuláljak.

    All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

  • dezz

    nagyúr

    válasz forumpista #114 üzenetére

    "amikor már olyan nyilvánvaló dolgon megy a vita, mint hogy egy fix helyen lévő fix méretű fix nyomáspontú fizikai gombot könnyebb-e megnyomni vakon, vagy egy sok menürendszeres tableten változó helyen lévő, térbeli kiterjedéssel nem rendelkező, nyomásponttal nem rendelkező "valamit" "

    Ezen legfeljebb egy óvodában megy a vita. Evidens, hogy a legfontosabb alapfunkcióknak fizikai gomb/kezelőszerv kell. Ez még a Teslán is így van. Azon lehet még vitatkozni, hogy a másodvonalbelieknek lehet-e a képernyő fix helyén lévő virtuális gombja? Tekintve, hogy az emberek 99%-a nem vakon nyomogatja ezeket a gombokat (nem az első kategóriát), akár fizikaiak, akár nem. Hanem odapillant és megnyomja. De nem tilos ezekhez fizikai gombokat sem elhelyezni. A harmadvonalbeliek pedig egy a képernyő fix helyén lévő gomb megnyomása utáni pillanatban jelennek meg, de akkor mindig ugyanott. (Ami jobb lehet, mint egy fizikai "gombmátrix", amit már nem lehet megjegyezni és keresgélni kell közöttük.) Ha egy autógyártó nem így készíti el az UI-t, az baj, helyre kell hozni, de attól még nem lesz igaz, hogy ki kell vágni az egészet. Ez egy szélsőséges vélemény, ami itt ráült az egész topikra.

  • schawo

    titán

    válasz forumpista #114 üzenetére

    Nap hozzászólása.

    Egyszer: sosem mondtam olyat, hogy könnyebb tapit vakon kezelni. Ellenkezőleg. Azt mondtam, hogy egyiket sem lehet vakon kezelni.

    Másodszor: jelentkezzen, aki szerint óvodás csoportok tucatjait ütötték el tapis autók milliói, az elmúlt évek során.

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • dezz

    nagyúr

    válasz Tikakukac #62 üzenetére

    Már terelsz. :( Nem a 10. almenüről volt szó, hanem az alapfunkciók gombjairól, amik egy fix helyen vannak a képernyőn (Teslán a képernyő alján) és amiket a legtöbbek számára (akik nem először ülnek az autóban és nem is akarnak vakon nyomkodni) pontosan ugyanannyi idő megnyomni, mint a fizikai gombokat. Ami a 10. almenüben van, azt nem igazán kell menet közben birizgálni, fizikai gombos környezetben néhány kivétellel nem is lehet módosítani, finomhangolni, stb.

    Szalagkorlátra csavarodás: sávtartó automatika, követési távolság-tartó automatika, ráfutás-elkerülő automatika, gyalogosgázolás-elkerülő automatika, stb. Ma már sok esetben egy egységes rendszerben. (A Tesla olyat is tud, hogy ha oldalról bejönnek a sávodba, melletted vagy kicsivel előtted, oldalra húzódik, amennyire az átellenes sáv forgalma engedi.) Erre nem érdemes hagyatkozni, de ott vannak és összességében biztonságosabb az autó, mint egy gombokkal teli 10+ éves. 2021-et írunk.

    Itt ti vagytok a laposföldesek, akik úgy nyilvánítanak valamit használhatatlannak/rossznak, hogy nem használták még.

    Ki mondta, hogy az LCD az Isten? Hangokat hallasz a fejedben? Már az első Tesla Model S kormányon is voltak gombok és görgők. Annyi, hogy nem kell teleaggatni az utasteret gombokkal. Az alapfunkciók gombjai ott lehetnek a képernyő alatt, de ma már ez sem létszükséglet.

    #63 plömplöm: A tempomat és a minimális követési távolság a két görgővel állítható. A külső-belső levegő váltás 1, max. 2 gyors képernyős gombnyomás.

    #68 Rive: Talán mert valaki azzal indított, hogy "Az összes rohadt tapicskolós baromságot kivágnám a kocsikból, mert mind, kivétel nélkül mind nettó balesetforrás." és azóta is ezzel térít(i el a beszélgetést)...

  • nihill

    őstag

    válasz schawo #70 üzenetére

    Ez nem a hülyeségről szól.
    Pl. 3D TV. Pár éve a csapból is ez folyt, most nem tudsz venni kb sehol. Ekkorát változott volna a világ? Nem. Generáltak egy mesterséges, ráerőltetett igényt azzal hogy kihozták, nyomatták orrba-szájba, majd rájöttek hogy ez az igény igazából soha nem is létezett, és visszaállt az az állapot, ahonnan igazából el sem mozdultunk.
    Mindenki azért gyártotta mert a többiek is, és kellett rá a saját márkás alternatíva.
    Ívelt TV ugyan ez.
    Vagy amikor a Panasonic felhagyott a plazma TV-kkel mert az LCDn több volt a nyereség, egy éven belül mindenki más is kivezette az addig 1000el marketingelt hasonló termékét.

    Ezek mind gyártói döntések voltak, a felhasználókat senki sem kérdezte meg előtte.

    Ugyan így az autós touch kijelzőkről sem kérdezték meg a vásárlókat, a cégek kijelölték az új irányt és mindenki követi a másikat mert aki nem, lemarad. Bemutató teremben, animációs videókon, katalógusban nagyon jól mutat, a valós használatban már eléggé megoszlanak a vélemények róla. pl. az hogy neked bejön, sok másnak itt pedig nem, ez teljesen normális, kb. szemlélteti is a valós arányokat ezzel a témával kapcsolatban.
    Egyébként szerintem azért nem akkora biztonsági probléma hogy rengeteg dolog touch kijelzőn érhető csak el, mert az extra funkciók többségét az autósok soha sem, vagy csak minimálisan használják. De ez meg egy másik történet.

    [ Szerkesztve ]

  • forumpista

    aktív tag

    válasz Tikakukac #113 üzenetére

    Az a baj, hogy amikor már olyan nyilvánvaló dolgon megy a vita, mint hogy egy fix helyen lévő fix méretű fix nyomáspontú fizikai gombot könnyebb-e megnyomni vakon, vagy egy sok menürendszeres tableten változó helyen lévő, térbeli kiterjedéssel nem rendelkező, nyomásponttal nem rendelkező "valamit", akkor már értelmetlenné válik az egész vita.

    Akinek átmosták az agyát és kizárja a fizikát, azzal nem tudsz mit kezdeni.
    Az egésszel csak az a baj, hogy amikor majd átgázol egy óvódás csoporton mert épp a kocsiban a tabletet buzerálta, akkor sem ő húzza a rövidebbet hanem az óvodás csoport.
    Ő meg majd kap fél év felfüggesztettet...

    Nem is értem, hogy hogyan lehetséges hogy az autóban a telefon nyomogatást büntetik, miközben engedik hogy teli legyen sz@rva tablettel a kocsi amit a sofőrnek menet közben nyomogatnia kell (még csak nem is opcionális, mert lassan már a fényszórót meg az ablaktörlőt is csak a tablet menüjéből lehet ki/be kapcsolni...)

  • Tikakukac

    titán

    válasz schawo #101 üzenetére

    Miva?Miket hordunk már össze? Mi van a braille írással? Meg a vakokkal?

    Szomorka, azt hittem átmegy a dolog, de nem.

    A billenytűzet tök más. 100 gomb közül kell egy-egy gombot kell tizedmásodpercenként lenyomni. Teljesen más problémakör.

    Nem, nem más. Pont ugyanez a témakör, piszkosul szépen be lehetne rajta mutatni miért baromság az, hogy kijelző szélekről fog valaki majd egyéb támpont mentesen eltalálni valamit egy sík felületen. A sebesség és a gombok mennyisége teljesen irreleváns.

    Pont ez az, hogy egy jól kivitelezett érintős felületen, nincs 3-4 menümélység.

    Kenegethetjük, hogy ezt hogyan csalja el mondjuk egy Tesla is akár, de sajnos van.

    Nincs rá szükség.

    Szükség az nincs, de ha már ott figyel a TV a műszerfaladban, adni kell rá tartalmat, különben nehéz önigazolni. Üdv 2021-ben, amikor hardverhez rakunk tartalmat.

    Az csak a gombos autókra kell, mert ott nem lehet normálisan megoldani semmit.

    Uhhhhhhhh. Ihhhh. Itt azért elsült egy Colt egy 2 négyzetméteres budiban :DDD Ajánlatom áll. Bármikor rongyosra verlek vakon is egy funkciókereső/nyomogató bajnokságban gomb vs tapicskolásban :B

    Miden csupa fasság. UI = 0

    Amikor mindent is oda akarsz tenni sajnos az. Megoldhatatlan. Ajánlom a Porche látogatásokat. Nem, nem azokat, amikkel a rendes kocsikhoz beszedi a lovettát a cég, hanem ami tényleg használatra készült. Valamiért ott fog feszülni benne egy raklap tekerő, meg bajusz, meg kapcsoló. És valamiért bármilyen tesztet keresel repesnek érte a sima telikijelzős Taycan után. Mert hülye az összes szakújságíró és user. Is.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • schawo

    titán

    válasz Rive #111 üzenetére

    Most azt kívánod kifejezni, hogy ezeken számottevően több mechanikus gomb van, mint egy model 3-on. Akkor tényleg tévedsz. Vagy a Model 3-at nem használtad még, vagy ezeket, vagy ezek kombinációja (tehát egyiket se).

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • Rive

    veterán

    válasz schawo #107 üzenetére

    Ha tényleg összehasonlíthatónak érzed a korábban felsoroltakkal, akkor az igen demonstratív magas labda a fonal lezárásához ;]

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

  • schawo

    titán

    válasz nevemfel #108 üzenetére

    nem. Ahol érintő vezérlés van, ott a fő funkciók, amik máshol gombon vannak, fix helyen állomásoznak mindig.

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • nemlehet

    őstag

    válasz Alogonomus #46 üzenetére

    Nekünk egy 2019-es Clio-nk van, közepes felszereltséggel. Nincs benne digitális klíma, 1 zónás sem, nemhogy több. Ellenben van tempomat pl ami nekem sokkal hasznosabbnak tűnik. Persze nyilván a Clio nem felső középkategóriás, de szerintem sokkal több futkos Clio kaliberű autókból mint mondjuk a 10+ milliós felső középkategóriásból.
    De a kedvedért megnéztem az új Passat-ot. Az alapcsomagban nincs digitális klíma, csak az Elegance-tól felfelé. A többi csicsát elnézve én pl nem biztos,hogy kifizetnék 2 millióval többet mert a többi extra nekem nem fontos

    Továbbá egyébként teljesen irreleváns, van aki a digitális klímát is állítgatja. Anyáméknek egy VW Jetta-ja van, abban digitális 3 zónás klíma van. Télen feltekerik magasra induláskor hogy gyorsan elkezdjen fűteni, majd vissza le. Nyáron meg fordítva, letekerik 15 fokra induláskor, majd vissza 21-22-23-ra. Szóval hiába tartja amit beállítasz egy csomó ember állítgatja azt is. Nyilván lehet mondani, hogy rosszul csinálják meg minek, de egy 60 éves ember már nem fogja ezt a szokását megváltoztatni.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • nevemfel

    senior tag

    válasz schawo #106 üzenetére

    Az érintőkijelzőn, egy adott képernyőn fix helyen vannak, de a kijelző tartalma folyton változik, attól függően, hogy milyen üzemmódban vagy.

    Rally against apathy draws small crowd

  • schawo

    titán

    válasz Rive #104 üzenetére

    Milyen irányban van különbség? Azokon is van több tucat gomb.

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • schawo

    titán

    válasz nevemfel #102 üzenetére

    Érintős felületen is a gombok fix helyen vannak. Ez nem egy windows, hogy mászkálnak a dolgok össze-vissza.

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz schawo #98 üzenetére

    gy a kijelző nem él önmagában

    Ez tény. Mindemellett biztos vagyok benne, hogy bontóból is többe kerülne egy komplett műszeregység és középkonzol mint egy közepes tablet és a kábelezése is kicsit komolyabb mint a tabletbe beledugni az adatkábelt.

    emiatt több érzékelő, mérő, kábelezés, vezérlők Melyek azok az ÚJ adatok amik nem álltak korábban az ECU rendelkezésére és azért kerültek beépítésre, hogy a laposTV-n megjelenhessen?

  • Rive

    veterán

    válasz schawo #100 üzenetére

    Mert pl. Model 3-ra vagy Model Y-ra hivatkozva lényeges különbség lenne, igaz?

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

  • schawo

    titán

    válasz arnyekxxx #97 üzenetére

    Most tényleg mindenki elméleti dolgokról vitatkozott, én pedig gyakorlatiról? Nem létező autókba kötött bele mindenki? Akkor én is egyetértek veletek. Képtelenség megépíteni autót úgy, hogy ne legyen rajta fizikai gomb. Mindenki nyert.

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • nevemfel

    senior tag

    válasz schawo #79 üzenetére

    A fizikai gombra is sokszor rápillantasz, mielőtt rátennéd az ujjad, de mire az ujjad hozzáér, meg mire lenyomod, a tekintetedet már visszaterelheted az útra, mert onnantól fogva az érintéssel érzed, hogy eltaláltad-e a gombot, és hogy sikerült-e benyomnod. Fizikai gomboknál az is előny, hogy fix helyen vannak, ezért sem kell végigvezetni a tekinteteddel a folyamatot, míg érintőképernyőnél a gombok helyzete és funkciója mindig változik.

    Az érintőképernyőnél a tekintetedet végig a kijelzőn tartod, mert csak vizuálisan tudsz róla meggyőződni, hogy a megfelelő gombot találtad el, és hogy a gomb benyomódott vagy sem. Ezen a haptikus kijelzők sem nagyon változtatnak.

    Én nem vagyok teljesen az érintőképernyő ellen. Amennyi funkciót belezsúfolnak egy modern autóba, nem is lehetne mindet fizikai vezérlőelemekre kötni, teljesen elborítanák a műszerfalat. A leggyakoribb funkciókat, amiket jellemzően vezetés közben használnak, és amikhez nem kell feltétlenül az érintőképernyős vezérlés szofisztikáltsága, jobb, ha fizikai vezérlőkön keresztül lehet aktiválni. (klímapanel pl.)

    [ Szerkesztve ]

    Rally against apathy draws small crowd

  • schawo

    titán

    válasz Tikakukac #99 üzenetére

    Miva? Miket hordunk már össze? Mi van a braille írással? Meg a vakokkal? A billenytűzet tök más. 100 gomb közül kell egy-egy gombot kell tizedmásodpercenként lenyomni. Teljesen más problémakör.

    Pont ez az, hogy egy jól kivitelezett érintős felületen, nincs 3-4 menümélység. Nincs rá szükség. Az csak a gombos autókra kell, mert ott nem lehet normálisan megoldani semmit. Miden csupa fasság. UI = 0

    evDirect villanyautós töltőhálózat

Új hozzászólás Aktív témák