Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz #54625216 #181 üzenetére

    Értettem, amit írtál a mélységélességről. Bár nem törvényszerű, hogy 3D-nél mindig minden éles legyen. Az csak akkor kell, ha közel és távol is fontos események zajlanak vagy maga a bemutatott térség vagy objektum nagy méretű.

    Nem csak akkor hiányzik a szín, ha külön jelentése van. Ugyanígy, nem csak akkor hiányozhat a tér, ha külön jelentése van. Bár a képzelet képes teret adni a 2D felvételnek, ez csak kis terekben működik jól.

    Nagyon is van kifejezőereje: bemutatható (megfelelő beállításokkal) pl. egy tér, terület, vagy éppen valamiféle objektum hatalmassága. (Ehhez képest egyik-másik Csillagok Háborúja filmben olyanok voltak a csillagrombolók, mint egy pár méteres makett. De erről nem a 3D technika tehet, hanem a rendező vagy az operatőr. Egy elmulasztott lehetőség.) Vagy jobban érzékeltethető valamely dolgok sokasága, stb. Természetfilmekben is "szíven ütőbb" egy szép táj vagy jelenség térhatással, mint 2D-ben.

    Azonban, itt jönnek a technikai nehézségek: minél távolabb van valami a virtuális térben a megjelenítő síkjától, annál inkább igaz lesz, amit az előzőben írtam a szemtengelyekről és az optikai fókusztávolságról. Egy ilyen jelenetnél könnyen szétesik és/vagy homályos lesz a látvány. Pl. messze a megjelenítő síkja (screenplane) mögé nézünk valamire, ott metszik egymást a szemtengelyek - ez még eddig oké - és a fókuszt is oda állítja a szem (ahogy az normális esetben megszokott), a megjelenítő helyett, ezért azt homályosan fogja látni, így a távoli objektumot is. Ez a szem szoktatásával legtöbbször elkerülhető. Csakhogy, sokan egy próbát tettek a 3D-vel, ilyesmibe futottak, többször nem is próbálkoznak.

    Hozzátenném még, hogy valószínűleg jóval többen "térvakok", mint színvakok, akár anélkül, hogy tudnának róla. Számukra a stereo-3D külön zavaró.

  • dezz

    nagyúr

    válasz #54625216 #179 üzenetére

    Pontosan a stereo-3D technika korlátai miatt: a megjelenítő síkja előtt vagy mögött lévő objektumok esetén a szem tengelyeinek metszéspontja eltér a szemek optikai fókuszpontjától (ami végig a megjelenítő síkjára kell essen, mert a valós kép továbbra is ott van). Erre a szétválasztásra nem mindenki képes vagy nem stabilan. Így a legtöbb történés továbbra is a megjelenítő síkjában maradt, az előtte és mögötte lévő tér csak kiegészítette azt. Ezzel együtt is, számomra olyan (jól megcsinált) 3D filmet 2D-ben nézni, mintha színes filmet fekete-fehérben néznék.

    [ Szerkesztve ]

  • Tikakukac

    titán

    válasz #54625216 #168 üzenetére

    Igen.

    Ha leír valaki egy olyan állítást, amit az egyszeri köznép gyermeke is pillanatok alatt megcáfol, de már első olvasásra is látszik, hogy hülyeség. Az hülyeség. Ha ötször lesz leírva, akkor is.

    Ha nem közvetlen fizetek ki valamit, hanem közvetetten, akkor az még az én pénzemből van. Minegy hány cégen, belső könyvelésen vagy országon át mosogatom át és költségelem el. Az ki-van-fizetve. Ugyanez vonatkozik az ötcsillagos szállodáztatásra, üdültetésre, követő vásárlásra stb.

    Ha megcáfolni szeretnél valamit akkor ha válaszként egy x oldal, y tábláját dobod be forrásként, hogy ezért vagyok idióta és hülye, akkor ne kövesd el a mazsolázgatás nevű érvelési hibát, mert akkor az pont egy semmit sem ér.

    Így elég straight, vagy csinálod tovább az úgynevezett fingreszelés művészetet?

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Tikakukac

    titán

    válasz #54625216 #161 üzenetére

    Nyugi, már túl vagyunk rajta, elengedtem. :R
    Gombokat vakon nem tudunk megnyomni és ha a politikus gyerekének kifizetem a méregdrága suliját, az nem megvesztegetés. Ha elkérem a töltöttkáposzta receptjét, de a somlóiét adom meg és megkérdezem miért, akkor pedig a jó k. mamucimat.

    Így is lehet, és úgy néz ki, így is megy. Hajrá, sok szerencsét.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Tikakukac

    titán

    válasz #54625216 #152 üzenetére

    Ha így haladunk egy 10 perc b@szki és már a rendőrség kopogtat nálam ;]

    Én azt mondom, hogy ha mást megfizetsz azért, hogy reklámozzon téged, az reklám. Hogy ezt hány bullshit fogalom, gyűtőnév, körbeszámla és minden egyébre van végül papírra vetve, olyannyire lényegtelen. Most lehet mutatni, hogy a Tesla nem költ egy fillért se reklámra, mert akkora életérzés és annyira megveszi az embereket, hogy nincs rá szükség.
    Majd ha ezt elérik úgy, hogy egy köbméter influencer sem fogja tolni a szekeret, na majd akkor borulok meg :K

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Rive

    veterán

    válasz #54625216 #150 üzenetére

    Még mindig nem látom, hol volt az elhalás.

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

  • Tikakukac

    titán

    válasz #54625216 #148 üzenetére

    Ha szerinted a marketing, PR és reklám szavak ugyanazt jelentik, akkor célszerűbb lenne előbb utánanézni az alapfogalmaknak, mielőtt osztanád az észt, mert így csak magadat alázod.

    Most tényleg egy magyar embernek kell elmagyaráznom ezt? ;] Szerintem EU szinten kimagaslóan ügyesek vagyunk abban, hogy oszlopokat tüntessünk el táblázatokban papíron úgy, hogy közben megmozgattunk pár milliárdot.

    A Tesla zéró reklámköltsége nem azt jelenti, hogy egyébként ne akarnák tudatni a világgal, ha új terméket dobnak piacra és hogy ennek ne lennének költségei, hanem csak annyit, hogy a Tesla-t nem kell különböző pszichológiai trükkökkel lenyomni az emberek torkán, mivel veszik anélkül is. Azaz a terméket nem kell fizetett hirdetések segítségével összekötni olyan pozitív fogalmakkal, mint menő életérzés, biztonság, stb., mert a termékspecifikációk, a pozitív felhasználói visszajelzések és a szakértői tesztek elegendők ahhoz, hogy "lábon" több Tesla-t adjanak el, mint amennyit egyáltalán képesek legyártani.

    Igen, tudjuk ismerjük, képzeld, még nekem is kötelező volt vizsgáznom ebből a kiváló tárgyból, sőt, 2m-re van tőlem a cégcsoport ezen része melóban. Innen is tudom, hogy ha valahol le tudok gyártani egy random táblázatot random összeggel, na az ez a hadosztály :B

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Rive

    veterán

    válasz #54625216 #138 üzenetére

    Épp csak nem látom, hogy a megszűnéséről szó esett volna valahol, de ez már ugyan nem az én gondom, persze...

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

  • Tikakukac

    titán

    válasz #54625216 #136 üzenetére

    "I did not have sexual relations with that woman" ahogy a legendás mondat hangzik a furulyamestertől ;]
    Azért jók ezek a fajta masszív csaták a szavakon, mert pontosan tudod miről van szó, pontosan tudod, hogy költenek, de amúgy tényleg tudsz igazságot kihozni a sztoriból.
    Más kérdés, hogy legyen szó oboáról, ami nem szex, vagy motorról, ami nem 0 dollár, ezek mind-mind parasztvakítások.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Tikakukac

    titán

    válasz #54625216 #132 üzenetére

    Dobpergés, hatalmas levegővételek:

    A Tesla nem költ reklámra vs a Tesla nem költ reklámra Facebook, YouTube, Instagram, Twitter platformokon

    most már komolyan kíváncsi vagyok milyen logikai kaszkadőr mutatványokkal bizonyítod, hogy 0 != 0

    7541.5442 !=0

    Akkor ezen túl is vagyunk. Kövi?

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • azbest

    félisten

    válasz #54625216 #126 üzenetére

    külső cégnek nem fizet azért, hogy reklámozza. De amúgy szervez rendezvényeket, közvetítéseket. A sajtót meghívja. Esetleg még költséget is térít nekik. Az sem ingyen van. Lehet csinál ilyet a többi márka is. Ezen felül nem fizet pluszban hagyományos reklámkampányokért.

  • Tikakukac

    titán

    válasz #54625216 #126 üzenetére

    Király táblázat. Akkor most írjam le miért kapufa ez az állításommal szemben vagy meglesz alapból? :B

    Valóban, a többségük idővel tabletre váltott. Innováció a keresett kifejezés.

    Az. Innováció. Ezt a szót, hogy milyen szinten földbe döngölte a marketing te jó ég.
    Többségük kitermelt egy rakat elektronikai hulladékot és vett egy laptopot a tablet után is. Első sorból élveztem ezt a korszakot, nyugi, tudom miről ugatok :P Azokat, akik szifonon megírnak egy szakdolgozatot hagyjuk. Van ebből is bőven sajnos, volt alkalmam formázni ilyet még egyetemen egy kis extra pénzért. A tablet volt a kövi amúgy. Berobbant az is. Egy laptopos teljes szigetet kellett megszüntetni a laptopok miatt, mert ez még hordozhatóbb, bedugod a kis retikülbe is, kiülhetsz vele a tengerpartra napozni, fúúú, innováció. Aztán nyilván a tengerparton sz@rt se láttál a kijelzőből, gépelni ezen sem lehetett a külső vicc billzetekkel sem, cserébe lassúak voltak és egy pendrive se ment beléjük (az öszvér 2in1-eket leszámítva amik szintén ólajtósat buktak), nem Win volt rajtuk, ergo nonstop izzott a szomszéd IT Pistike telója, hogy akkor most xy dolgot hogyan fognak megoldani ezen...

    Jha. Csodálatos bennfentesként látni azt, hogy ami kintről csillogás és tündöklés az valójában egy belülről szétrohadt sárgadinnye.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

Új hozzászólás Aktív témák