Új hozzászólás Aktív témák
-
VaniliásRönk
nagyúr
RD-180-ból ha jól rémlik úgy egy-másfél évre való raktárkészletük van, de teljesen új hajtóművet ennyi idő alatt nem lehet összedobni, licenszük pedig ugyan van rá, de semmi több, a legyártása gyakorlatilag reverse engineering lenne.
És nem csak az RD-180 probléma, az Antaresen AJ-26-osok (NK-33) vannak, amikre licenszük sincs és már gyártásban sincsenek jó 40 éve. Szóval a két magánvállalatból igazából csak a SpaceX-re lehetne építeni, mert az Orbital Sciences egy vicc. A légierő viszont még a SpaceX-szel sem akar üzletelni, mert a ULA-nek szokták adni a szerződéseket és gondolom Elon Musk elfelejtette hogy néhány zsebet ki kéne tömni, mielőtt szerződésért ugrál."Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
#65675776
törölt tag
Kiemelkedően jók voltak, legalábbis ami nyilvánossára került belőlük. A Bulava körüli több, mint egy évtizedes szívást már nem tudták titkolni mondjuk. Valójában az orosz rakétatechnika a '80-as évek közepe óta leginkább csak problémákba ütközik. A mostani eset csak arra mutat rá, hogy nemhogy új konstrukciókkal nem képesek eredményt elérni, de már a régi dolgokat sem képesek rendesen legyártani sem.