- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
Valóban, a rásegítés leginkább a túra végén jön jól.
Átalakítószettből érdemes komplettet venni, kérdéses, hogy kompatibilis lesz e a motor az akkuddal és a vezérlővel. Illetve terephasználatra az agymotor csak korlátozottan használható, de ezt részletesen írtam a cikkben.Devid_81: Igyekeztem az ismertebb rendszereket megemlíteni, meg amivel tapasztalatom van, de annyi egyéb is van, hogy lehetetlenség mindent beleírni egy összefoglalóba.
Redneck: Elolvastad a cikket? Hol írtam olyat, hogy a pedelec bringát nem kell tekerni?
f4lcon: Ezt nem teljesen értem. Ha veszel pl egy Bosch rendszeres bringát, majd veszel hozzá tuningot, akkor szerinted a tuning chip gyártó vállal majd garit a bringára? Ez nem így működik. Akkor bukod a garit ha gebasz van a motorral, max akkor nem bukod ha nem veszik észre a módosítást.
És az sem igaz, hogy a shimano letilt a tuningnál, azok a rendszerek is kijátszhatóak.kovgab: Mindenki azért fizet ami neki fontos! Egyébként a pedelec karbantartása sem áll másból mint egy normál kerékpáré. Az elektromos rendszert nem tudod karbantartani. Azt szervizben tudják cserélni/javítani ha gond van vele.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Par ezer km-t bir egy jo lanc, durvan ket lancot bir ki egy jo fogassor es a bosch fogaskerek.
Mindegyik $20 korul van alin.
[link]
[link]Lunacycle ezzel a lanccal adja a 2500 wattos bicajokat. Te se kolts tobbet ra.
Fogassort is innen kapsz eredeti shimanot. Ugyanannyi.Akksi a tarolastol fugg, nem a hasznalattol. A kis motor nem tudja megdolgoztatni ugy hogy baja legyen tole.
6000km azert nem keves. Gondolom mindig csurig toltve, az 150-200 toltes. Az eletenek kb jo felenel jarhat. Kb 80%-os. Fennebb linkeltem ha rakeresel, kb egy szazas ujraepiteni az akksit. Ha megveszed gondolatban tegyel felre ra.Motort lehet itthon szervizelni bosch kepesitett bicikli szervizben, van egy par, munkadij dragabb mint az alkatreszek.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
A kerékpár egyéb alkatrészei miatt jobban aggódnék mint a Bosch rendszer miatt. Mivel az elektromos rendszere bolond biztos, a motor gondozás mentes. De ezen kívül már minden gatya állapotban lehet 6000km alatt ha nem volt gondos gazdája. Én 2700km-el vettem egy Bosch rendszerű montit, és már kicseréltem az egész hajtást, kormánycsapágyat, agyakban csapágyat. Szét kellett darabokra szednem az egész bringát. A Bosch rendszernek kutya baja, mondjuk 2700 nem sok neki, de minden más le van gatyásodva.
[ Szerkesztve ]
-
dugo_
veterán
A Classic Line motorokat egy hatalmas visszahívás érintette 2015-ben, mivel sorra halt le bennük a racsniszerkezet és vált a tengely szabadonfutóvá.
Én biztosan elvetném, régi is, szar is, 2019-ben indokolatlan vele foglalkozni.Nem gondolnám, hogy kinyírnád az Active Line-t a leírt felhasználással, ugyanakkor nem is lesz elég a teljesítménye a sportos hegymászáshoz, még ha aszfalton is történik a dolog.
-
Runner_fxr
Ármester
A classic motort felejtsd el, az egy szar konstrukció. Viszont az új active line az egyik legfejlettebb Bosch motor, abszolút ellenállás mentes a hajtása ha lekapcsolod a rásegítést. Egy trekkinghez elegendő a teljesítménye, és kevesebbet is fogyaszt mint az erősebb motorok. Viszont ami a képen szerepel, Ghost Andasol, még nem a legújabb Active line-nak tűnik.
Egyébként most nyáron mutatják be a legújabb 2020-as Bosch motort. A legerősebb Bosch performance és performance cx lesz leváltva, és az új active line alapjaira fog épülni. Én lehet megvárnám azt.
[ Szerkesztve ]
-
dugo_
veterán
Így van, ez régi motor.
Az új, 3. generációs Active Line és Active Line Plus motort 2017-ben mutatták be és a '18-as modellévtől kerültek bele a kerékpárokba.
Mondjuk a megadott kerettel pont a senki földjére érkezel, mert kb csak a régi motoros, illetve Active Line szettek vannak ennyiért. 400-450k-ért már jönnek az 1-2 éves Performance Line-nal szerelt montik.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Bib
őstag
Én sokszor emlegetem Ausztriát, itt a határ mellett van Mattersburgban a Radwelt Michiknopf ahol több magyarul beszélő kolléga is van.Bármit beszereznek szerintem, valamint elég nagy a raktárkészletük is. Itt van egy érdekes cikk róluk
-
nexuspolaris
tag
Ezt nézted már? :
Haibike Sduro FullSeven LT 4.0 2019
Ez árban ugyanott van, mint az ebay-es, 2 év magyar garival. Mellesleg a neonzöld szín is elég menő
-
Joshi
titán
A régiós dolog Shimanonál van, és elvileg működik a kisebb motoroknál is mint pl E5000. De a régiós megoldás is csak a hack appon és vásárláson keresztül, szóval az is garivesztéssel jár. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Belsobe valo trutyi. En ezt hasznalom tubelesskent is, es belsokbe is.
https://www.alpinbike.hu/webshop-Slime-defektgatlo-folyadek-belsobe-500ml-4-kerek--2-1271
Szerintem ez kesobb szarad ki belsobe mint a kulsobe levok, 1+ ev utan szetnyitottam belsot, es meg siman folyekony volt.
-
Kroni1
veterán
szerk: Nekem michelin protek külső volt a bringámon, (látom te belsőt vettél ilyet). Sajnos a külsőjük nekem nem vált be, 3 hét után defektet kaptam, utána felraktam rá a másik bringámról a már sokat bizonyított Schwalbe Marathon Plus külsőket, amik több mint egy éve bizonyítják, hogy megérték a 10e ft/db-os árukat. Korábban én is 2 hetente kaptam defektet, a marathon plus óta viszont gondtalan az élet, lekopogom. Ugyan árban tényleg húzós, de én minden nap ezzel járok munkába, nekem ennyit bőven megért az időspórolás amit szereléssel töltöttem, és a nyugalom, hogy nem kell magamnál hordanom belsőt és szerszámokat. Az árát már rég el is költhettem volna belsőre vagy slime-ra is.
[ Szerkesztve ]
-
sheep
addikt
Igen, valszeg ilyen is lesz.
Ez az összeg nagyon kevés ahhoz hogy egy normálisabb (direkt nem használom a minőségi jelzőt mert az nem ez az árkategória) ebájkot lehessen venni.
Aki eddig megengedhette magának hogy vegyen egyet az enélkül is tud venni, aki meg nem az ezzel az összeggel sem fog tudni.[ Szerkesztve ]
MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
-
Kroni1
veterán
Az az 1000km azért nem általános gondolom.. Persze tudom egy ebike jobban eszi a láncot mint egy sima, de én 7 évig használtam a gepida alboin 200-amat, az utolsó években napi 30km minden hétköznap, és a láncfújás mellett ha jól emlékszem a 7 év alatt összesen 2x volt láncszettcserém.
Nézegettem amúgy a hátsó fogassorokat, azért durva, hogy amíg az 5000Ft-os 389gramm, addíg egy 20k-s Deore XT sor 265g-os.. Nem is gondoltam, hogy itt ekkora súly külömbségek vannak, persze meg is kérik az árát rendesen.
-
Maximum1
őstag
Nekem egy idei Race van.
Kényelmes, igazi lángosozni járó, de erdőben is bírja a durvább menetet.
Hátránya hogy hátul nem átütőtengelyes, az elődje az volt és az új vázak is már azok, nem tudom mennyivel lenne jobb átütővel, de az ember elvárná ennyi pénzért.
Van egy Covid előtti gravelem, annak átütős, de nem érzem a különbséget, mondjuk az 14kg-al könnyebb....
Sajna ezek a Covid szériák ilyenek, és folytatódik tovább a csövesítés, butított 4dugatyús fék, acera karral stb, de ez minden gyártónál így van nem Cube hibája, ezt a világot éljük.[ Szerkesztve ]
-
lacos001
senior tag
Én rendeltem egy Cube Reaction Hybrid One-t idén szeptemberben. [kép] [kép] [kép]
500Wh, úgy gondoltam jól, hogy nekem elég napi 20kmre heti egy töltéssel. <--Erre kellett semmi egyébre és óccóbb is
Ide-oda gurulgatásra, kis erdős-mezős sáros szenvedésre nekem okés.
Biztosan lesz hibája, igaz nem jött még elő kicsivel 1.000km használat alatt.
Én nem vagyok ez a mindent kicserélgetős. Megvettem, tekerem, ápolom. Ennyi. Majd eljön az idő és úgyis csere.
3.490€ volt, aztán lett 2.549€ (itt dobtam a kosárba), karácsony előtt 2 héttel 2.050€ lett....most kb 1.900-2.400€ között megkapható.
"dúrvázni" nyilván nem ez kell neked...[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
Az enyémen nincs semmi piros, linkeltem melyik van
Erre a használtra gondolsz?, szerintem ez több sebből vérzik, ez 625-ös aksival jött ki gyárilag lámpa nélkül, 500as aksival adja, lehet elírás, de a hajtókar xlc acid helyett, nyereg cső sem gyári, kerekei sem, oké cseréli az ember, de nincs 500km benne, érdekes számomra, lehet túl lihegem.
Itt vannak a 2021-es modellek, be lehet azonosítani mi jött ki ilyen szín kombóban.A Judy elfosta magát 100km után, gariban cserélték a szimeringeket, azóta nem kapott terepet, néhány padkát csak, remélem bírni fogja most már.
lacos001 pofás gép, mennyit mész egy töltéssel? heti egy töltés 5 munkanap vagy hétvégén is mész?
[ Szerkesztve ]
-
lacos001
senior tag
Itt is élek, Németország....
Gond az innen rendelés?#5950 Maximum1
Tour módban simán leküldöm az egész hetet. Napi 18km x 5nap. ECO az ugye felejtős, akkor már inkább nélküle. Néha rádobom a Turbot, pl bekanyarodás után, hogy feldobjon pikkpakk 25km/h-ra. Lehet rácsapok egy "okosságot" és nincs korlátozás, mert ez igy vicces. Erről nem tudom lehet e itt értekezni vagy sem, inkább nem 120€
Vasárnap a töltőnap. Kivéve akkor, ha nonstop turbo van rálökve, akkor már csütörtökön kell. -
Atos23
senior tag
Úgy néz ki, hogy a Cube Reaction Hybrid-el nem lesz szerencsém Magyarországon, gyakorlatilag nincs a méretemben raktáron sehol.
Találtam egy másik gépet, talán közületek is jól jön valakinek tippként.
Anyagi szempontból elég jó dealnek tűnik, de csak szerintem csúnya egy kicsit?
A narancs színnel semmi bajom, de a váz kicsit olyan, mintha nem 2022-es, hanem kb. 2018-as lenne. Ma beszéltem a bolttal, elérhető 3 héten belül, viszont a weboldalon elírás van, nem 625Wh, hanem 500Wh akkuval szállítják.
Szerk: most látom, hogy a telefonos beszélgetésünk után javították is az akkuméretet 500Wh-ra.Nekem kinézetre inkább a Turbo Levo jön be, abból az első generációra kiadnám azt a kb. 1mFt-t, de többet nem szívesen adnék használt bringáért. A motor belső szíj problémán kívül van velük más gond? Beszéltem ezzel a sráccal, egy viszonylag új 500Wh-s akku van benne.
Kicsit más téma: Mivel az új pedelecek ára mindenképpen 250k felett van, megadják rájuk a három év garit itthon? Amikor vettem a nem elektromos Konát tavaly januárban, utólag a kérésemre írták rá a Bergusonban, hogy 3 év a gari, nem pedig 2.
Mennyire szokás ez most, főleg az akkut és a motort illetően?[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
A linkelt Giant Stance és a Levo elég más kategória, ami a felhasználást illeti. A speci aggresszívabb terepre született és mint váz valószínűleg jobb (geó). A Brose 1.3 motor viszont nem túl jó hír, majd Runner megmondja miért, illetve a hajtás (11-es gx rendszer lényegében halott, minden 12 sebis) láthatóan nem mai. A 27,5+ kerékméret is lényegében kihalt, nem vált be a piacon, bár ez csak gumi kérdése, ezekbe elvileg a normál 29-es kerék befé, vagy normál méretű gumikkal is lehet használni, akkor jó sok a sárférő hely.
A Giant ebben a gépben még szintén a régebbi motor generációt használja (ezért bumfordi alul és 70nm, az aktuális motor kisebb és erősebb, lást 2022-es Giant Reign E+ modelleket, nagyon máshogy néz ki, az egy up to date gép, viszont az enduro, nem ilyen rugóút sávban nézelődsz.Gari: motorra, vázra járnia kell a 3 év garinak, vázra legtöbb gyártó eleve 5 év meg élettartam garikat vállal. Az akksira viszont az 1 év az általános.
Nem tudom mi a felhasználási célod, mennyi szintet/távot akarsz tekerni, az 500-as akksi ma már kevésnek számít, inkább a light és a közepes rásegítéses bringákon tartunk itt.
-
motifator
senior tag
Szép Alfa Romeo Gratulálok hozzá. Remélem jó szolgálatot tesz majd, sok élvezetes kilométert kívánok. A kollégám is nagyon szemezget a Levokkal. Én egy 2018 Trance SX-nél ragadtam le, mindig lehetne jobbat, újjab gen. de ez is bőven kiszolgál, a 25 kg tömeg ellenére már egész jól megszoktam, utána úgy dobálom a 16 kg analóg rombolómat, mintha pehelyből lenne.
Funky + Jazz
-
Atos23
senior tag
Egy kis tapasztalat az első generációs Speci Turbo Levoval:
Ma elhoztam a Speedwaytől a bringát, egy láncot kellett csak cserélni, azon kívül semmi más nem volt.
Kíváncsi voltam, mit tud az öreg Levo akkuja. Van egy referenciaköröm Ebike-al, a Margit-híd budai hídfőtől, a Szépvölgyin keresztül a Hármashátárhegyi kilátóig, aszfalton.Egy kis összehasonlítás:
- Speci Levo, januári 6C fokban, Brose 1.3 motor, 2.8-as gumival: 44% merült az 500Wh használt akkuból
- Haibike merevfarú, tavasszal, áprilisban kb. 15C fokban, Yamaha PW-SE motor, 2.25-ös gumival: 30% merült az 500Wh zsír új akkubólSzerintem nem olyan rossz a Specitől, tekintve hogy ma hideg akkuval indultam, hidegben is használtam, jóval vastagabb a gumija, és az előző Yamahás "mérés" óta híztam kb. 20 kilót , mindemellett teljes meló utáni cuccban voltam (hátizsák, céges lomokkal, vastag kabát, stb.).
-
sebgutkopf
őstag
Valószínű a súly nagyon sokat számít, vagy nagyon magas rásegítési fokozatban mentél.
A Margit híd (kb 102 m magasan van) - HHH kilátó (kb 490m), tehát kb 390m szintet másztál, ami a teljes akksira vetítve kb 800m körüli lehetőséget jelent.
A mai bringák igaz 625 és 630-as akksikkal 1500-1700m szintet simán hoznak (nem boost-ban, de traktor maxxgrip keverék, nehéz dh mintés gumikkal). Ezt az 500-as akksira arányosítva kb 1150-1350m szintre jön ki, amihez képest nálad 4-500m elmaradás van.Ennyivel pedig nem lehet rosszabb se az akksi, se a motor hatásfoka. Marad a súly, a túlzott rásegítés, esetleg hőmérséklet, bár a 6C azért nem vesz ki annyit belőle mint 0C vagy alatta.
Használd minél többet az új gépet és sok örömet hozzá!
-
sebgutkopf
őstag
Érdemes játszani a rásegítés testre szabásával. Az előző tulaj is elállítgathatta, de nem is ez a lényeg, nem kell a gyári ajánlásokat követni. Ha van elég profil és mód, akkor azokat tudod optimalizálni hatótáv, illetve a saját erőléted szerint. Ezért sincs általánosan mindenkinek jó beállítás, mert neked kell jól működjön, amit te bírsz. Ahogy pedig majd változik az állóképességed és erőd, bátran hozzá lehet nyúlni újra.
-
jilian
addikt
Ma meg is volt az első komolyabb próba kör. Hát van különbség a régihez...nem is kicsi.
Amit régen 11:50 alatt tettem meg emelkedőt azt most behúztam 4 perc alatt.
Van még mit finomhangolni a gépen de így "alapon" is eszméletlenül tetszik.Igen változott az ára, már 100€ több mint amennyiért én vettem.
Külföldi címre rendeltem, csak a kerékpárt kellett kicsengetnem. -
Vesa
veterán
Nézegettem a lehtőségeket, de csak pár darab 4 éves videót találtam erről. Ott egy Haibike eConnect nevű appról van szó, ami elsősorban lopásgátló funkciót látna el (GPS alapú és kell hozzá hardver), plusz némi útvonaltervezést/adatgyűjtést. Részletes adatokat ez sem közöl a motorról és az akkuról. Ráadásul 2021 óta nem frissült az app.
Annyit viszont kiderítettem, hogy a BT funkcióhoz eleve a nagyobb kijelzős egység kell. Ami nekem van, az nem tudja. Ezt orvosolnom kell, de ha nincs a Bosch-éhoz hasonló app, akkor nem költök rá.
Erről a megoldásról mi a véleményetek? Elmésnek tűnik. Bár elég régi, lehet, hogy az újabb rendszereknél már nem működik.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
nagyúr
Amikor én a Cube Kathmandu 45-öt néztem, akkor felmerült, hogy az Intuvia kijelzőt cserélném Kioxra. Kicsit tanácskoztak a boltban (K2), és arra jutottak, hogy a Gen3 motorral a Kiox nem fog együttműködni. Úgyhogy ha a Gen4-es mellett nem megy a BT, akkor hol megy?
Javasolni azt tudom, hogy kérdezd meg direktben a Bosch-tól.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
sebgutkopf
őstag
Gratulálok az új géphez!
Fix nyeregcső elég vicces. Akár jó is lehet, ha azért, mert nem használták terepen. Remélhetőleg ez a verzió volt és nem csak nem akarta eladni a droppert a bringával.Új motor: majd jönnek ide is a nagyobb 430-500-as akksik, vagy többen veszik meg a range extendert a plusz súllyal. Az viszont kicsit vicces, hogy a hatótávra panaszkodnak, közben az meg se fordul a fejükben, hogy visszább vegyék a rásegítést, vagy korlátozzák a nyomatékot a szoftverben, vagy azt hiszik a plusz erő ingyen van?
-
Vesa
veterán
Igen, ilyesmire lenne szükség. Nézegettem a Shimano e8000 motort szétszedve, a csapágyakon kívül nagybából nem sok minden cserélhető random boltból.
A tudomány a valóság költészete!
-
nagyúr
Persze. Kb. így fest, ahol van releváns mennyiségű info-m:
- Tour (2) fokozatban kb. 80-90 km
- Active (3) fokozatban kb. 70-75 km
- Sport (4) fokozatban kb. 60-65 kmEz a 625-ös akkuhoz képest kevésnek tűnhet, viszont jellemzően 35-40 közötti sebességgel hajtom, és 30 felett a légellenállás miatt eléggé megnő az energiaigény - főleg, miután trekking a bringa, és viszonylag egyenesen tartom magam.
A gyári specekhez elvileg használt 25-30-as tartományban nemigen mentem eddig huzamosan, de pont terveztem, hogy megnézem, milyen erőfeszítéssel milyen átlag jön ki belőle, és úgy mennyit fogyaszt.
A 19-21 egy hagyományos bringával volt, és olyan sebességgel aligha fogok ezzel a géppel menni. Fizikai képtelenség#6697 trialboj: nem, arról beszélünk, hogy 45-re korlátozott s-pedelec-kel nem lehet városban bringaúton menni. A 25-ös pedelec szabályozása ugyanaz, mint a hagyományos kerékpáré.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
motown5l
senior tag
-
sebgutkopf
őstag
Pedig a gen 3 se régi ráadásul a geója is igencsak aktuális, nem tudom mit lehet azon most frissíteni. A Kenevo-ra férne rá inkább egy frissítés. Mondjuk frisebb motort vagy elektromos rendszert kaphat, ahhoz nem kell új váz. Esetleg ennyire nagyok lennének a felhalmozott készletek?
Majd hamarosan kiderül mi az oka a kiáírusításnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen