- Home server / házi szerver építése
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen videókártyát?
- Melyik tápegységet vegyem?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Vezetékes FEJhallgatók
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
-
PROHARDVER!
"név nélkül, hirdetés linkelése nélkül írjuk ki a fájdalmunkat", tehát a Hardverapróról
- ne linkelj konkrét hirdetést
- ne tegyél be hirdetés screenshotot
- ne idézz hirdetésből konkrét szöveget
Személyes adatot ne tartalmazzon a hozzászólásod!
Új hozzászólás Aktív témák
-
opr
nagyúr
Az a baj, hogy absztrakt. Nem igazan tudsz tech debt koltsegbol olyan grafikont csinalni, ami egzaktul es bizonyithatoan megmutatja, hogy a tech debt kerult x-be Z ev alatt, ha viszont normalisan csinaljuk, akkor csak y lett volna. Es mivel ilyen grafikon/report/kimutatas nem letezik, ezert nincs minek csattannia a manageren.
-
válasz
Csupingo #124246 üzenetére
És gondolod, hogy azóta is ugyanolyan?
@quailstorm : Régi mondás, hogy a manager csak a $-ból ért, meg abból, ami rajta csattan (főleg ha a $ kevesebb lesz).
De ha már abból se? :SLegutóbbi helyen nekem is az volt a bajom, hogy nekem kell a userek felé az arcnak lenni ahhoz a beleszaráshoz-dilettantizmushoz, ami global oldalon megy.
-
quailstorm
nagyúr
Hát igen, már a harmadik munkahelyemen vagyok ezen jelenség miatt. Előző projecten is volt olyan, hogy nettó baromságot kért az ügyfél. Mi helyette az igazi okot, a tech debtet és elbaszást akartuk megoldani ami már amúgy is ott volt a backlogban évek óta. Drágább de végleges megoldás.
Írtam spike-ot, hogy felderítsük a darázsfészket, mielőtt belenyúlunk.
Arra nincs idő! Csak kezdjétek el és csináljátok. Kb. olyan nyomást rakott ránk mint ha release hajrá lenne. Lett is belőle 2 felmondás, pár zsákutca, egy elcseszett release és utána még 1 hónapig fixeltem azt a fost.
Aztán megint sikerült összekapni azon, hogy ami az én szakterületem, azon én másképp képzeltem el a research sorrendjét meg az implementációt (illeszkedjen már a korábban kiadott dolgokhoz az API ha már public) és sikerült megint összekapni a PO-val. Eredmény: csinálhattam meg egyedül a PO munkáját is majd felmondtam én is.
Én voltam a 17-ik ember aki ezen ügyes manager miatt mondott fel, mert egy régi motoros vezeti listán.Ész, pénz, gazdaságosság nem számít, csak a lojalitás meg a kussolás. Meg a felelősség kenegetése, hárítása.
Persze a mostani helyen se jobb egy centivel sem a helyzet, de egyelőre nem rajtam csattan.
Úgyhogy annyi a tanulság, hogy lelkiismeretesen dolgozni csak akkor szabad, ha a tiéd a project/vállalkozás. Multiban csak egy csavar vagy és ha túl jól dolgozol még szálka is lehetsz a menedzsment szemében.
-
Csupingo
veterán
válasz
Aljasvip #124240 üzenetére
Kia-val akkor találkoztam közelebbről, mikor megjelentek kis hazánkban. Talán már az se az első fecske lehetett, mert kívülről korrekt nyugati autónak tűnt, de belülről olyan volt mint egy zsiguli a maga idejében. A váltónak olyan holtjátéka volt, ha balra húztad, a bal oldali ablakot verte ki, ha jobbra, akkor a jobb oldalit.
-
válasz
quailstorm #124236 üzenetére
Nade ez az új verziókkal egyre rosszabbá vált. Jó indulattal is a görbe hullámzóan igyekszik a tartományban lefelé. OK-OK, belülről látom, mégis felháborít, hogy nincs egy vezető aki megállt mondjon egy ponton.
-
Alusky
senior tag
válasz
Aljasvip #124240 üzenetére
Jó is a kettes a Megane, de az egyes is jó volt. Sietni nem kell az 1.6-tal, de egy elpusztíthatatlan motor és jó fogyasztású, kb. csak az okoskereket kellett rajta cserélni, meg a gyújtótrafókat 200k km alatt. Még EGR szelep se volt bennük és úgy is tudták az euro 3-at. Fojtószelep pucolást kérte néha, meg felső holtpont, veztengely jeladót, a villanykormány, a légzsákösszekötő, az elektromos kézi meg a két első torony ami gyengébb volt rajta, meg ha érintésnélküli volt benne azoknak haltak az érzékelői, de ezek se együtt szoktak szétmenni, hanem elosztva a 200k távra. Sok autó elsírná magát, ha csak ennyi lenne a hibalistája 20 éves koráig és ezek se feltétlen mind jöttek elő.
DCI-vel jobban harap, csak ott figyelni kellett, hogy ne legyen padlózva alapjáratról, mert a blokk még sima turbóra lett fejlesztve, ezek meg már változó geoval kapták és nagyobb lett a befecskendezési nyomás is szóval csikarta a gumit mint a rosseb ezres fordulatról csak a főtengely nem szerette, nem lett kiszélesítve ehhez a megtámasztási pontokon, de ez is csak az 1.5-öt érintette. -
Gondolom Passat van alatt, csak a kasztni más
@quailstorm, OK, de ha a határidő a fontos, akkor meg van update, és adja ki a készet updateként...
@frescho : "A csoportvezetőnek, projektmanagernek adjanak egy ilyen autót, "
Aha, igazgatóságnak.@opr : Ez üzemelteti oldalon is így van. A marhaság jön, a user munkaóra elfolyik, meg a support munkaóra is, arra, hogy a szarból várat építsen. Senki nem tartja számon, hogy egy-egy "bevezetjük ezt a izét" mennyi kiesést okoz user szinten, meg hogy pl. mennyi túlóra (az pl. pénzben mérhető).
A "fejlesztők mit csinálnak" meg ilyenkor ráértendő az egész cégre. Egy termék esetén nem érdekli a usert, hogy ki miatt szar, vagy hogy miért nem lehetett átvinni az akarat" "erteni semmit nem kell, csak vezetni","
Ez alapból sem értem, hogy hogy lehetne igaz, és még mindig sokan ezt tolják@Aljasvip : A cégesünk volt Kia, nekem ez kb. egy átlagos, jobban felszerelt valaminek tűnt, bár vezetni nem nagyon mertem, mert nagy, drága, és egy van belőle
Zokszó nélkül ment az elmúlt 3 évben, ami mondjuk olyan, hogy egy 10+M árú bármitől alapelvárás.
-
+1 a Kia-ra. 2,5 éve vagyok boldog tulajdonosa egy facelift utáni Ceed kombinak, és azt kell mondjam mindent tud, amit kell.
Nálam a fő szempont a 4 henger megléte volt, így a legtöbb autó ki is esett kezdésnek - köztük a 10m alatti VW-ek.
A kis listámon anno a Corolla, Mazda3/6, Kia Ceed, Hyundai i30, és a Renault Megane maradtak elérhető áron.Ehhez hozzájött, hogy a chips-hiány végét is sikerült kifogni, így teszt vezetésre se voltak már autók.
A Kia-t sikerült kipróbálni, a feleségemnek tetszett is az egy (!) elérhető autó színe, így elvittük.Előtte egy 2002-es 1.6 szívó benzines Megane II volt. Imádtam a kényelmes fotel üléseket, a remek kilátást, a hosszú járású kuplungot.
Valami ilyesmit kerestem az új autókban is, de csak részben teljesült. -
Alusky
senior tag
Hogy ezt mennyit művelték az évfolyamtársaim délutánonként meg hétvégente a Tescoban diákmelósként. Akkor nem a Lidl, Aldiba volt menő jelentkezni, hanem a Tescoba. Egy táskára való csokival is jöttek már másnap az iskolába, meg kis üveges kólák stb.
Régen a vízhűtéshez a DDC szivattyúkat azért lehetett negyedáron kapni aprókon, mert annyit kiloptak a gyárból.
A magyar az anyatejjel szívja magába ezt, ha másfél millás lenne a minimálbér is ugyanúgy kifejlődne ez. Valami hasonló genetikai tulajdonság lehet, mint a ci....khm. Khm, csak félrenyeltem a sajtos pogácsát. -
szebe
addikt
válasz
frescho #124234 üzenetére
Bár nincs hosszútávú mintám (meg összehasonlítási alapom se - Superb), nekem az Arteon bejött. A 7-es DSG néha mintha sokat gondolkozna hogy mennyit pakoljon vissza, meg az adaptív tempomat elég konzervatív, de amúgy nem rossz autó.
Síelésen 7 alatt evett a 2.0 TSI (Fehérvártól gyakorlatilag a fr-olasz határig pálya, onnan meg pár szerpentin)Az indexkaros tempomat tényleg kabaré, faterék Kamiqjában is ez a megoldás van. Az ember azt hinné, hogy mostanra sikerült kinőni, mert minden kocsiba multikormány kerül úgyis, de nem...
-
opr
nagyúr
válasz
quailstorm #124236 üzenetére
Fejlesztokent amugy ez a legidegesitobb:
Jon valami baromsag "fentrol". Mar a vezeto fejleszto is ugy adja oda a csapatnak, hogy rajta is latod, hogy tudja, hogy ez mekkora faszsag, probalt harcolni ellene, de szart se er, senkit nem erdekel, mit mond az "expert", csak "legyen kesz es kesz". Es volt ra pelda, hogy ez odaig fajult, hogy kozos e-mailt irt a vezetosegnek a csapat, hogy ha ezt igy csinaljuk, abbol baj lesz, viszont van x meg y meg z megoldas, amik mind jobbak, x igazabol penzbe se kerul tobbe, y extra 5% de hosszu tavon nagyon jo lenne, z pedig ugyan extra 10% koltseg es extra 10% fejlesztesi ido, de ez kb a harmadik update-re lemegy negativba, mert nincs irritalo tech debt.Eddig, a teljes karrierem alatt osszesen ketszer fordult elo, hogy ilyen szituban meg tudtuk gyozni a great leadert, hogy hallgasson rank. Minden mas esetben vagy le se volt szarva a dolog de olyan szinten, hogy valaszt se kaptunk, vagy siman jott a sztenderd "market conditions" vagy hasonlo faszsag, amiert nemet mondtak barmire, ami nem az o agyukbol pattant ki.
Es akkor az ember azt mondja, hogy jo, leszarom, akkor legyen igy, nem az en cegem, max elkezdek megint munkat keresni es kesz.
Aztan kiadjatok azt a kalap szart, ami igy is csak azert legalabb ennyire jo, mert neha a managerek hata mogott tortent debug meg refactor, mas task-ra irva az idot, es jon forumozo mindentjobbantudo kisvarda Bela, es leirja, hogy ezek a lusta faszkalap fejlesztok, igazan "optimalizalhatnanak"...Ja b+. Majd biztos optimalizalasra kapunk penzt meg idot meg lehetoseget, amikor meg a debuggolasra se adnak, amig nem serti latvanyosan a biznict.
A dologban a legrosszabb, hogy minden esetben igazunk van, mar kozep tavon is dragabb a siettetett, kalap szar szoftverrel dolgozni, hosszu tavon meg cegek tudnak csodbe menni a tech debt miatt. Mar csak az kene, hogy ne csak azt tanitsak a kedves vezetoknek, hogy neki "erteni semmit nem kell, csak vezetni", hanem mondjuk ezt is elmagyarazzak neki. Meg azt, hogy azert veszel fel barmilyen teruleten szakertot, mert jobban tudja (kulonben nem venned fel), szoval hallgass ra, amikor szol, hogy baj van, b+.
-
quailstorm
nagyúr
válasz
frescho #124234 üzenetére
Sajnos ez az iparban pont fordítva működik. Hiába akar a fejlesztő jól dolgozni, általában a menedzsment szabotálja. Vagy hozzá nem értésből, vagy mert a pénz az "időben leszállításon" múlik, aminek érdekében vágnak mindenen, tesztelésen, optimalizáltságon, jövőbeli bővíthetőségen. Hazugságokra épül az egész szoftveripar.
-
válasz
szebe #124230 üzenetére
Ez teljesen érthető. De akkor egy SW frissítésnél ne akarjanak elém varázsolni egy mozgó térképet az óracsoportra, mert csak képregény lesz belőle. Elég az ami a középkonzolon van. Optimalizáljanak, amit nem bír meg ne eröltessék, mert csak bosszant, hogy szól, hogy ja 1 utcával hamarabb kellett volna lefordulni, csak éppen lagoltam 300 métert...
opr: A csoportvezetőnek, projektmanagernek adjanak egy ilyen autót, töltsék fel rá az aktuális verziót és használják. Nem is kellene tesztelő, 1 hét után elkezdenék p*nél fogva csillárnak fellógatni a fejlesztőiket.
Legalább ennyi, akkor nem adnának ki olyat aminél egy indítás után simán bekötöm magam, kiállok és még mindig nem megy az infotainment rész. Ha meg ilyenkor rádugnám a tlefont, akkor nagy sansszal lehet restartolni, mert belehal valami módon: nincs rádió, van, de nem ad hangot, nem ismeri fel a telefont, jó esetben saját magát reseteli. A távvezérlésről meg ne is beszéljünk elvileg elő lehetne fűteni, de az app esik-kel, nem kommunikál az autóval, de olyan is volt, hogy elfelejtette a reggelre beállított indulást. Tovább is van, de csak felhúzom magam.
BiP: A 2 lityis turbós motorral sem elég meggyőző, de legalább 1 lityivel többet eszik a SuperB-nél. Valami zörög benne hátul. Keményebb a felfüggesztése, nagy autóhoz nem méltóan ráz szerintem. Infotaimentje gyorsabb és végre nem az ordenáré indexre hákolt tempomat van benne. Ha nem csak nyugisan autópályázni kell, akkor inkább ne.
-
BiP
nagyúr
Arteon. Amióta megláttam az elsőt az utcán, azóta szeretnék, annyira szép autó.
(Más kérdés, hogy tűzhöz közelebb állók próbáltak lebeszélni erről a vágyamról, mondván az is egy Volkswagen, minden hátrányával)
De mindegy is, amióta 4 főnél nagyobb a család, ki is esett a képből. -
-
opr
nagyúr
Hat, ezaz... Marmint, ok, azt, hogy lesz benne 1-2 bug, az megesik, ok, nem vettek eszre. De az, hogy az egesz instabil meg akadozik mint a rosseb, annak mar az automatizalt teszteken fail-olnia kene. Es ez a szint ma mar kis-kozepvallalkozoknal is alap amugy, nemhogy ilyen nagy cegeknel. Legalabbis annak kene lennie.
-
szebe
addikt
válasz
KROK640 #124227 üzenetére
Teljesen más a követelményszint az automotive grade cuccok esetében, a konzumer a közelében sincs ezeknek. Cserében nyilván a teljesítmény sem azonos.
Meg ahogy írtam, amikor elindul a design, dolgoznak valamiből. Mire abból eljutnak a szériagyártásig, meg bekerül az autóba, évekről beszélünk. Nem lehet "csak úgy" frissíteni a hw-t.
#124229 quailstorm
Az összes nagyobb (chip)gyártó képviselteti magát valamilyen szinten az iparban. Akár asztali, akár mobil szegmenst nézünk, ismerős nevekkel találkozik az ember. -
KROK640
nagyúr
-
KROK640
nagyúr
"vagy azért, mert ezen (is) sikerült költségcsökkenteni zseni módon" - pontosan ezen vagyok kiakadva én is.
Szinte nem hiszem el, hogy ne lehetne belerakni egy autóba akár egy pár éves I3-as CPU-t, - vagy uram bocsá' akár I7-est is -, 16GB RAMmal, ami szerintem kb bármilyen infotaiment rendszerhez bőven overkill lenne.
Manapság egy új autó 8-10Milláról indul, de eléggé könnyű tizensokmillára vagy még magasabbra felugrani, nehogy már egy pár tízezer forintos CPU meg 10 ezer forintos RAM legyen már a korlát. (ami ráadásul nagy tételben biztos, hogy olcsóbb is lenne)
Mert piszkosul eltudja rontani az élményt, ha szaggatnak a rendszerek. Ráadásul jövő álló lenne, ha jön a frissítés és növekedne a hardverigény, akkor van tartalék a rendszerben.
Szinte hihetetlen, hogy elégtelen futásra is rábólintanak sokan, mire gyártásba kerül. Vagy akkor valami nagyon korai verziós szoftver megy rajtuk, aminek még kb nulla a gépigénye? Mondjuk túlméretezni akkor sem ártana. -
-
opr
nagyúr
válasz
szebe #124216 üzenetére
Igen, ez az érv 10 éve még jogos volt. Ma már nem az. Ha mindenki más is meg tudja oldani, hogy ne akadozzon a rendszer, akkor ha valahol mégse tudják, az vagy azért van, mert annyival szarabb a kódjuk, hogy megeszi a vasat ennyire látványosan durvábban, vagy azért, mert ezen (is) sikerült költségcsökkenteni zseni módon, vagy ezek valamilyen kombinációja. Egyszerűen ma már nincs más opció.
-
-
válasz
szebe #124216 üzenetére
Pont ezért maradhatott használható. Becsültesnepper mondásával: Nem akartak nagyot szellenteni, ezért nem fostak be...
Nem a hw gyenge, hanem azoknak az elméje akik erre firefrancos dolgot eröltetnek minden frissítéssel egyre csili-vilibb-forgó-morgót.
hcl: Ne dőlj be neki...
-
válasz
KROK640 #124203 üzenetére
De hogy a szervizek egynémelyike mennyire nem :S Átégett tömítést nem találja meg?
@opr : Kia se gáz elvileg.
@frescho : És az Arteon kb. mostanában az egy, ami jól is néz ki, nem egy szappan, vagy krumpli
@szebe : Az UP kifejezetten városba való. Csak itthon van az a csóróság hogy ilyen gyösz az egy autó, és azzal mennek autópályára is az egész családdal.
-
szebe
addikt
válasz
frescho #124215 üzenetére
Az up meg a spring tipikusan azok az autók, amik csak a gyártó kibocsátási értékének korrekciózására lettek kitalálva, és csak annyit adnak el belőlük, amennyi nagyon muszáj.
HW persze hogy gyenge az infotainmentben, mert mire a tervezéstől eljut a gyártásig a dolog, hát az jó pár év. Ehhez vegyük még hozzá, hogy az automotive kritériumok mennyivel másabbak, akkor el lehet képzelni hogy mik kerülnek bele.
Ügyesebben megírt softtal valszeg jobb lenne a helyzet. -
Nem vödör csavar. Ez egy jó autó, gyenge hardverrel és arra indiai minőségbiztosítási elvek alapján összecopy-pastelt szoftverrel. Az utóbbit ha lehetne orvosolni, akkor nem lenne vele gond. Pl. az óracsoporton megjelenített térképet hanyagolnám, mert szaggat, vagy legalább nem kapcsolnám vissza kb. 15 perc után, hiába választ mást a felhasználó. Igen, hiába állítok be bármit ez képes visszaváltani a defaultra.
Up!: Városban kicsi, elég fürge, nem egy szenvedés, mint a kis elektohonya Dália. 250km-ert elmegy egy töltéssel, ami elég 1 hétre. Igénytelen, de 1 óra után már jól esik kiszállni belőle, főként hátulról. Elöl többet is ki lehet bírni.
-
KROK640
nagyúr
Mint írtam baj az, hogy ezek ott kezdődnek, ahol az én jövő beli keretem végződik, és amiért már egész jó van W123/124-ből.
Egyébként most ugrott be, hogy pár éve (2017 körül) jöttem én Pestről Debrecenbe Lexusal, talán pont IS200 lehetett, arra emlékszem, hogy vadi új autó volt, konkrétan pár órával korábban jött ki a szalonból, rendesen új autó illata is volt. -
opr
nagyúr
válasz
KROK640 #124209 üzenetére
Huuuu, pedig az IS200, manualis valtoval, az valami isteni. Nekem elhiheted, tapasztalat.
Egyreszt a muszerfalon az oracsoport valami gyonyoru, tenyleg mintha valami draga ora lenne. Masreszt a belter minosege, a borok minosege az igencsak odabasz. Harmadreszt a vilag egyik, ha nem A legjobb manualis valtoja van benne, a vilag egyik, ha nem A legjobb erzetu kormanyaval. IS200 ota minden kocsit doglott fosnak erzek kormanyzas/gazreakcio/valto szinten.
Hogy ne csak jot mondjak, a kuszoboknel meg a kipufogok feletti hovedo lemez az imad rohadni szegenyekben. Ha nem figyeltek oda ra, es/vagy szarul lett kilakatolva, mehet az egesz a szemetbe.De amugy mint utazoauto, a 2005 utani IS250, vagy barmelyik GS az nagysagrendekkel jobb, ez teny.
-
opr
nagyúr
-
KROK640
nagyúr
Körülnéztem Lexus ügyben, abból a keretből amit W123/124-re szánnék abból tizen-huszon éves IS200-asok jönnek, és még azokból sem nagyon van választék.
Ráadásul az autó nálam olyan mint a nő : lehet akármilyen praktikus, ha nem áll fel rá a farkam, akkor a fene megetette. És hát az IS200-ra nem nagyon volt mocorgás... de azért megjegyzem.Toyotából a Prius jöhetne szóba, a 2003-2009 közötti (XW20) (egy időben volt szerencsém autózni azzal is), ott van olyan szög amiből ha félhomályban hunyorítva nézem, akkor még majdnem tetszik is.
Genesist próbáld ki. Tavaly rengeteget láttam egyet, eléggé megtetszett. (Anno ha emlékszel nem is értettem, hogy minek kellett neked a BMW)
-
Felejtsd el, ez csak a máz. Van benne valahol eldugva egy praktikus nagy szedán amit telilapátoltak sok-sok, meg még annál is több szar megoldással. Ha ezeket kiszednék, vagy rendesen megoldanák, mint mondjuk, hogy a napi számláló néha ne tűnjön el két szoftververzió között, akkor még jó is lehetne, de nem az. Arteonhoz is volt most szerencsém. Annyi a véleményem, hogy a szárnyas nyílt nem cserélném el rá.
Az elektromos Up! egy olyan kis autóra épül ahol még nem akartak csodát tenni. Kulccsal indul, rendes kéziféke van és az anyaghasználat bár kopogós, szürke, durva, de nem fog nyúlni, koszolódni, szétmállani stb. A középkonzol tetején meg van egy tartó a telefonnak, ha az fagy vagy lagol, akkor lehet cserélni.
-
KROK640
nagyúr
válasz
Trailblazer #124174 üzenetére
Jaja, amúgy pontosan így van!
Régebben írtam is erről valahol. Nekem mindig előre ki van készítve a jegyár külön. -
opr
nagyúr
válasz
KROK640 #124201 üzenetére
Erre igy lehetetlen valaszolni a nelkul, hogy tudnam, hogy mennyibol, mik a szempontok, hanyan, milyen messzire, stb.
Heti 1-2 hasznalatra, csak ugy helyben, relative olcson, ha minden le van szarva, csak legyen megbizhato es vigyen el a boltig meg vissza? Suzuki vagy Dacia.
Hosszu utra, luxusban, kenyelemben, jo hifivel, megbizhatoan? Addig nezelodnek, amig nem talalnek egy penztarcanak megfelelo, rendesen karbantartott, benzines, nem szetrohadt Lexust.Toyotat szvsz nem erdemes hasznaltan venni, iszonyatosan tul vannak arazva, sokszor az azonos allapotu Lexus konkretan olcsobb.
De en alapvetoen japan parti vagyok. Most ugye egy 2013-as 5-os BMW van, mondom kiprobalom, milyen mar az az agyon ajnarozott, minden tesztet mindig megnyero, igazi utak kiralya nemet nagyvas. Olyan, hogy a kovetkezo vagy Lexus lesz megint, vagy Genesis (mert tetszik es kivancsi vagyok, milyen).
-
KROK640
nagyúr
Nekem a VW passatról (2020) elég jó tapasztalatom van, és meg kell hagyni, hogy baromi jól néz ki, minden szögből.
De amúgy igazából amerikai autókról jóval több tapasztalatom van mint EU-sokról.A japán autókat az egekig felszokták magasztalni, pedig sokaktól olvastam már, hogy semmivel sem jobbak mint az EU-sok.
De már csak érdekelne, te mit javasolnál heti 1-2 használatra mint autót?
-
opr
nagyúr
válasz
frescho #124197 üzenetére
Igen, erre mondtam, hogy tipikus VW konszern minoseg, tipikus VW konszern premium aron.
Viszont tenyleg ez az egyetlen uj nagy szedan az utobbi par evben, ahol azt latom, hogy eszukbe jutott, hogy ezt amugy normal vegtagokkal rendelkezo, humanoid biodroidok is akarjak majd hasznalni.De amugy ezt kiveve igen, biztos vagyok benne, hogy a szokasos VW konszern minoseg, iszonyatosan tularazva ez is, mint minden mas kivalo gepjarmuvuk. Up!-ot nem ismerem, nekem annyira kiesik az erdeklodesi korombol, hogy azt se tudom, abbol mennyire uj az uj modell, meg mi hajtja.
-
szebe
addikt
Új a főoldalak dizájnja, már pattog a kukoricám
-
Ne higgy a látszatnak. Az csak az átverés. A hibalista hosszú és felettébb bosszantó. Itt nyöszörög, ott zörög, amott szivárod és rendszeresen lefagy, szaggat. A szerviz tehetetlen, de legalább drága. Ugyanakkor a konszern belüli Fel!, aminél nem akartak csodát tenni, meglepően klasszikus autóként viselkedik a hajtáslánc ellenére.
-
opr
nagyúr
válasz
frescho #124195 üzenetére
Hát, igazából azért, mert az utóbbi nem is tudom már, hány évben az egyetlen olyan nagy autó, ahol úgy érzem, hogy volt a dolgokba beleszólása bárkinek a dolgokba, akinek van egy csepp józan esze. A mellett, hogy nyilván ettől még az is egy VW konszern minőségben (fos) összerakott kocsi, VW minőségű (fos) szoftverrel persze.
Értem ez alatt, hogy vannak fizikai tekerők, kapcsolók, emberi kéz által használható kilincs az ajtókon, meg stb. Szóval nem csak a fillérbaszás department jutott szóhoz, mikor kitalálták. És ez egy nagyon, nagyon ritka dolog manapság. Még az úgynevezett prémium márkáknál is. Sőt, azoknál érezhető csak úgy igazán a fillérbaszás újabban. Ami azzal kombinálva, hogy bő 30-50%-ot drágultak is az autóik covid óta egy elég vicces kombó. Aztán meg megy a sírás, hogy valamiért senki nem veszi a 100k eurós C osztályt (mire rendesen felszereled kb annyi), aminek a beltere trébb módon van összerakva, mint egy 25 éves corollának...
A 24 éves A2 meg amúgy jó eséllyel porig alázza a mai audikat belső tér minőségben. Érted, odáig jutottunk, hogy már az audi management is nyíltan beismerte, hogy kicsit túltolták a beltér olcsósítást...
-
-
-
BiP
nagyúr
Igazából nem azon csodálkozom, hogy vannak autószerelős vlogok, csatornák, stb. Láttam már én is ilyet.
Hanem hogy valaki nyomja az influenszerkedést, de közben megy a napi szervizelés a plebsnek. És leginkább az a meglepő, hogy valakik EZÉRT viszik oda akár drágábban is, mert ismertebb.
De végülis ha azt nézem, ez egy reklám a szerviznek, ami duplán megtérül. -
-
opr
nagyúr
válasz
Trailblazer #124183 üzenetére
Telóról írtam, és nagyon reggel volt (van), bocsi.
-
opr
nagyúr
válasz
koko52 #124179 üzenetére
Nagyon szeretnék mást mondani, de hasonlóan vagyok a dologgal én is. Ha olcsó, de elfogadható kocsi kell, a franciák nem rosszak amúgy, utóbbi időben egész sokat jöttek fel minőségben (vagy csak mindenki más süllyedt le hozzájuk), árban meg továbbra is elég jók.
De amúgy jah, ennyi sajnos. -
válasz
Alusky #124177 üzenetére
Azért ezt a szerelős dolgot átgondolnám, mert attól még, hogy gyári leírás alapján dolgozik, nem biztos, hogy meg tudja csinálni akárki
Ha van gyári doksi, az csak jó, mert legalább nem hasraütve fogja lehúzni a nyomatékra előírt csavarokat. (Pl. a "szivárog az olaj a szelepfedél alól" gyakori oka ugye.
-
opr
nagyúr
válasz
Alusky #124177 üzenetére
Jogos, az a TSI, elcsesszintettem.
Attól a lényeg még áll, hogy mire a TSI rendbe lett rakva annyira, hogy vehető legyen, a fedélzeti rendszert meg a "segítő" bizbaszokat sikerült úgy elcseszni, hogy én konkrétan nem engedtem volna forgalomba őket. Erre mondom azt, hogy az egész márka csak azért létezik még, mert az emberek az előző 60 évre, mint az utolsó 15-re.
Részemről remélem, hogy összekapják magukat, mert még egy ilyen 15 éves ciklus, és nincs VW, az meg Európának elég szar lenne. -
Alusky
senior tag
Angol hirdetés robotfűnyíróra, egy extrázott változat nagyobb teljesítménnyel, nagyobb akkuval, mindenféle érzékelővel 2000 Euró. Angol kommentek és benyögi valaki magyarul, hogy utánvéttel küldik-e.
Persze, biztosan lesz majd 800 kilója egy ilyen fűnyíróra akinek nem sikerül egyet koppintani és párat lesuhintani megnézni mennyibe kerül és amúgy ott le is volt írva minden más is. Ezek ilyen robotemberek akik azt hiszik mindennek Temu ára van a hirdetések között.
Sünöket sajnálgató állatvédős virágos vagy kiscicás avataros userek még nem kommenteltek, de csak idő kérdése. -
Alusky
senior tag
A TFSI az Audi ott meg arra gondolt a konszern akinek telik a márkára annak telik szerelőre is, legtöbbször valóban ugyanaz a motor, de a hozzávaló alkatrész kicsit más. Így lesz egy VW 300 ezres javítása egy Audinál másfél milla a semmire. Ja meg persze nem Youtube felszopott nagyarcú okoskodó szerelőhöz kell járni 30 ezres órabérben, amikor manapság majdnem nulla a többlettudásuk, mert már nem szerelnek semmit csak kiveszik meg beteszik az alkatrészt és PDF alapján sorrendben, nyomatékkal, fokkal, leírással elvégzik. Gyakorlatilag legóznak. Hát erre képes egy falusi is 8 ezres órabérben. Nekem így lett a rettegett félmilliós lánc 120-ba cserélve ami egy sima szíjas motor cseréje 5 évente, ezen meg 10 évet kibír a lánc. Való igaz 20-at kéne neki, szóval tényleg szarok, csak nem feltétlen úgy.
A kokszból még semmi nem jött elő pedig sima benzinnel van hajtva, igaz én nem ezres fordulaton baszom az édesanyámat benne, mint egyesek, hanem benzines motor benzinesként van használva, hiába jön meg a nyomatékcsúcs 1700-ra. User error a motorhibák több mint fele.A VW, Skoda stb. népautókba rakott TSI-ből volt sok jó, a mostani 1.5 kifejezetten jó, de a harmadik széria is már nagyjából hibamentes volt sokkal inkább 200 ezer fölött futnak, mint 80-at. De már a második széria is simán vehető, ha nem retkek használták előtte. Ennek a szériának az első generáció hibasorozata adta meg a védjegyét, meg mert a második és harmadik is csak egy facelift lett nem komplett újratervezés.
Ugyanezért köpik le a DCI-t pedig semmi baj nincs velük, csak a második szériának a nagyteljesítményű motorjai, meg az első széria fele ami másfajta befecskendezőt kapott azok szarok voltak és akkor a fél internet már leköpi az összeset, olyanok is akik elvileg Renault szakértők a jutúbon, de közben láthatóan f.szt se tudnak róla, ilyen a Marcello is, de pár napja a Varga Tibor meg a sok Totalcar szakértő is írja a faszságait. Az ilyeneket messze kerülni kell, sajnos pont ők adják az internetes vélemények alapját, mert őket olvassák, de ez nem egyenlő ők is értenek hozzá legjobban főleg mivel elfogultak is. -
Cs1csó
titán
válasz
Trailblazer #124174 üzenetére
Sajnos tipikus. Helyközin ha tehetem már előre ki van számolva és pl. farzsebbe téve, és amikor szállok fel iszonyat gyorsan megy.
Persze vannak azok akik ugye 10 vagy 20 ezrest lobogtatva próbálkoznak de azok is egy külön állatfaj. -
opr
nagyúr
válasz
szebe #124172 üzenetére
Nem tudom, én nem tudok bízni a konszernben. Legalábbis az utóbbi bő évtizedben biztos nem. Ugye volt a zseniális tfsi húzásuk, zseniális motorcsalád, kis szerencsével akár 80k km-t is elmegy mielőtt darabokra hullik, a szokásos 30-50k helyett. Aztán mire azt végre sikerült kijavítani, kiadták a következő szériákat, olyan szoftverekkel, amik életveszélyessé tették a portékákat. Szóval mindenkinek szíve ügye, de ha ez nem egy régi, nagy hírű márka lenne, hanem 10 éve jelent volna meg, mostanra nem léteznének.
-
Trailblazer
veterán
-
szebe
addikt
Anyáméknak annyira bejött 16 évig a Fabia, hogy Kamiq lett az utód. Eddig nem bánták meg.
Ismerősöm egy kivétellel (MK4 Mondeo) konszerneket hajt cégesként, most jár talán a hatodiknál. Ha annyira tré lenne, nem azt kérne valszeg.
Szóval van azért ellentábáborNyilván nem fogom isteníteni ettől, mindegyiknek megvan a baja, én ezért nem húzok konkrét márka felé.
Minden autó money-drain, csak nem mindegy milyen mértékben. Meg aztán van az a szint, amit nem pénzben mér az ember, hanem idegszálakban.
-
válasz
KROK640 #124167 üzenetére
"Az egyik ok amiért jóa retro kocsi, hogy nem hibakódok, diagnosztikai szoftverek, elcseszett frissítések, és tonnányi elektronika határozná meg az autóm életét. "
Mintha nem lehetne eleget olvasni kilométeres szívásokról karburátor-belövésről, hibakeresésről, stb. nem elektronikus gyújtású autókban(Viszont a 90-es évek autóelektronikái elég megbízhatóak, és egyszerűek. Ha egy minimálisan ért hozzá az ember, akkor elég jól fenntarthatóak, és pl. hidegben is indul
Legalábbis nekem az ilyen kategóriába tartozó autóimmal inkább buta szakember problémám volt, mint rossz elektronika.) -
opr
nagyúr
válasz
KROK640 #124167 üzenetére
Fogalmazzunk ugy, hogy az en szemelyes velemenyem az, hogy ha jo autokrol van szo, es valaki egyaltalan felhozza a VW-t (meg kb az egesz konszernt), ott mar eros tevedes van. Plane ha uj autokrol van szo, az uj superbet kiveve kb ertekelhetetlen, amit nyujtanak. Bar az uj superbrol is azt hallom, hogy mar fel evesen is tobb bennuk a nyoszorges/nyekerges, mint az alkatresz, szoval valszeg sikerult a VW-nek megint nyertes helyzetbol, nekifutasbol labon lonie magat a fillerbaszasukkal. A problema, hogy lehet meg lejjebb menni, mint siman VW konszern, es hat szegeny transporter az pont egy ilyen dolog.
Nem veletlen mondtam japant, ha -ugyan mocsok mod lelketlen de- konnyen, olcson es megbizhatoan uton tarthato auto a cel.
De amugy veterant uton tartani meg ujabb (de normalis, nem fos VW) autot uton tartani az... Hat igen, mindketto money drain, de azert nagyon nem lehet oket egy lapon emliteni. Egy 5-10 eves japant/koreait jobb szeriakbol uton tartani annyi, hogy kap benyat meg kopo-fogyot (fillerekert) es kesz. Bele lehet nyulni ebbe is ha nem veszi eszre az ember, hogy olyan kocsit vett, amit tobbszor csuktak ossze, mint a csuklosbuszt, meg basztak karbantartani meg stb, de kirivo eseteket kiveve nincs veluk kb soha, semmi baj. Es ez altalaban (minimum) ugy 20 eves korukig igaz is marad.
-
BiP
nagyúr
válasz
KROK640 #124167 üzenetére
folyamatos money drain lesz, ha úton akarom tartani, de ez kb bármilyen veteránra, sőt, mai autóra is igaz. Még akkor is ha mondjuk csak 3-4 éves.
Mi 2.5évesen vettünk egy 2016-os Hyundai i20 Active-ot. Az éves márkaszervizen és 1x egy akksicserén és 1x egy ablaktörlőlapát cserén kívül semmi baja nem volt eddig.
De akkor mi vagyunk az üdítő kivétel.
Ja, nyilván mivel benzinnel megy, az meg nincs ingyen, ezért nem 0 a fenntartása, mintha nem lenne kocsink, de drágának se mondanám. Fél éve néztem a használtautó.hu-n árakat, számszerűleg annyit ér most is, mint amennyiért 6 éve vettük. (minusz infláció) -
KROK640
nagyúr
Az egyik dolog, amiért nem sietek vele, mert pontosan tudom, hogy az onnantól egy folyamatos money drain lesz, ha úton akarom tartani, de ez kb bármilyen veteránra, sőt, mai autóra is igaz. Még akkor is ha mondjuk csak 3-4 éves.
Ami a tudást és az akaratot illeti, van két unokatesóm, autószerelő mindkettő, bár az egyik nem abban dolgozik, de a másiknak műhelye van. Mellesleg náluk láttam először amerikai autót még a '80-as években egy 1956-os Buick Caballero-t. Ők pont az '70-es '80-as '90-es évek autóin "szocialázlódtak". Emellett van egy rakás ilyen-olyan szintű amerikai autós haver, és az OT-s W123 tulaj is.
Az egyik ok amiért jóa retro kocsi, hogy nem hibakódok, diagnosztikai szoftverek, elcseszett frissítések, és tonnányi elektronika határozná meg az autóm életét. (Zsolti haverom tavaly decemberben vett egy 2024-es Transportert, utaztam is benne Miskolc-Debrecen távon, de az autó elcseszett szoftver frissítés miatt majdnem többet volt szervízben mint úton --- egy új autó sem biztosíték semmire, pláne, ha ilyen bonyolult) Az sem baj, ha nincs canbus, sőt, én előnyként fogom fel.2007-ben egy W123-al jártam meg a Debrecen-Kijev-Donyeck köröcskét, és teljesen értékelhető volt. (Nem mellesleg jó volt, mert mai napig emlékszem Mar'inka-ra meg Chasiv Yarra (az tetszett), de a történelem jelen állása szerint egyik sem lesz egyhamar látogatható)
2 éve Ausztriából hazafelé karácsony előtt vagy 3 nappal, az 1200km-es utat meg egy VW T1-el tettük meg. Valójában sokkal hosszabb volt az út, mert "ismerd meg Ausztriát" mozgalom keretében jöttünk kis utakon. Ausztria kellős közepén sötétedett ránk, majd a komplett első világítás elment elektromos probléma miatt. Kis b*szom sötét hegyiutakon korzóztunk pár km-t (halálra rémítve minden szembejövőt) amikor is megálltunk sikeresen. A tulaj és a nője 1 óráig szerelték a kocsit az út szélén, de lett első világítás, és mehettünk tovább. Tatabánya közelében a hegyekben meg alaposan eltévedtünk, de sebaj, kellett is egy kis szellőzés, mert akkor meg felfőtt a motor. (BTW a fűtés az első 3 órában olyan volt, hogy télii kabátban is reszkettem, mire Tbányára értünk meg pólóban is szakadt rólam a víz, és odakint meg mínuszok voltak). Aztán beértünk BP-re, az eredeti tervhez képest 6+ órás késéssel, de nem siettünk sehová, élveztük az utat
Egyébként a társaság jó volt, és egy igazi élmény volt ez is, pedig ritka kényelmetlen egy verda volt.
Eléggé sok régi autós tapasztalatom van, mert imádom őket. Az 1963-as Mercury volánja mögött nagyon otthon éreztem magam, az 1965-ös Impalat pedig bevállanám napira is
Aztán majd kiderül mi lesz, nagyon nem sietek a projecttel, főleg, hogy még kell hozzá pénz is, szóval ez még nem holnap lesz, hanem leghamarabb is év vége felé, de lehet, hogy csak jövőre.
-
opr
nagyúr
válasz
KROK640 #124162 üzenetére
Itt a kérdés inkább az, hogy megvan-e a megfelelő akarat, tudás, pénz és kapcsolati tőke ahhoz, hogy nem csak az úton tudj tartani egy w123/124-et, hanem olyan szinten úton tudd tartani, hogy 1000+km-re el is merj vele indulni. Szerintem ezt azért nagyon gondold még végig. És bármi, amit kiszámoltál, hogy kell költeni, azt nyugodtan duplázd meg, aztán tekintsd úgy, hogy azt évente kell, ha ilyen hosszú túrázós utazósnak akarsz retro kocsit. Nameg a szerszámkészlet, folyadékok, pár tipikus pótalkatrész mindig legyen a csomiban, és ezeket bárhol, bármikor, akár út szélén is tanuld meg magadnak megcsinálni.
Ha belevágsz, minden tiszteletem, én nem mertem, pedig a w123/w124-nél pár nagyságrenddel megbízhatóbb lexus ls460-on agyaltam anno (első genes LS lexus). De egy jót találni belőle, aminek nem lóg a bele, nem ette meg a rozsda, nincs szarrá-hülyegyerek-tuningolva, az kb lehetetlen. Illetve nem lehetetlen, csak megfizethetetlen. Plusz rájöttem, hogy nekem nem való a veteránozás. Sajnos nincs meg hozzá se a tudásom, se a kapcsolati tőkém helyben, még akkor is szopás lenne, ha anyagilag amúgy bírnám. -
KROK640
nagyúr
válasz
szebe #124163 üzenetére
Igazából egyben lenne hobbi, meg ha kell akkor normál használós. De amúgy nem sokat autókázok sosem, sokszor megyek busszal vagy gyalog ahová csak lehet. Arra a havi pár alkalomra amikor használva lenne, annyi meg kell is neki, hogy megjárassam
(én is szoktam látni egy OT-s 124-etmeg van egy haver OT-s 123-assal, azt meg már sokszor nyüstöltem)
-
KROK640
nagyúr
Igen, ezzel tiszában vagyok, (azért köszi a listát) mert én is megteszek évente párszor egy ekkora utat, egyébként ettem már meg vasaló swiftben is. Sőt, Citroen C3-ban (első gen) és Grand Puntoval is (na az komolyan szar volt cuccokkal telepakolva, bár ott meg a társaság volt jó)
Nem véletlen W123/124 vonalon gondolkodom, de azért még más sincs kizárva, de ez a fő csapás irány.
#124159 szebe : jah, fent van az áruk
-
opr
nagyúr
válasz
KROK640 #124158 üzenetére
1000+km esetén nem a fogyasztás a fő kérdés, hanem az nvh, meg úgy alapvetően a kényelem. Az elmúlt 3 évben elég sok ilyen utam volt, ha ilyen hosszú túrákra akarsz menni, a prioritási sorrend valahogy úgy néz ki, hogy:
megbízhatóság
ülés kényelme
zajszint nagy sebességnél
belső praktikum
csomagtartó méret
fogyasztásW123/124 működik, vasaló Swift már erősen kompromisszumos, alatta meg kibírhatatlan a dolog.
-
szebe
addikt
válasz
KROK640 #124156 üzenetére
Vasaló swiftnek is megvan az ára rendesen amúgy. Kollega vett egy ~20 éves fapad példányt (ok klíma van, de az elektromos első ablak utólagos), millió felett volt az is. A jobbak bőven ütik a másfelet, annyit meg nem ér.
Venni kell egy digót/franciát. Le vannak sajnálva, aztán nem nagyon van gond velük. -
KROK640
nagyúr
Mi a túróért mennék pár sarokra egy nagy amcsi cirkálóval?
Na jó... maximum egyszer, hogy megmutassam a falu népének
De ettől eltekintve, amennyit járok majd vele havi szinten, azt még egy 1963-as Buick Rivieránál is kibírnám szerintem
(illetve Ausztria miatt kell ésszerű megoldás, mert azért az 1200km-es utaknál már számít a fogyasztás) -
KROK640
nagyúr
Természetesen amcsi nagy vad lenne az igazi cél, de az a komplett project jegelve van most határozatlan időre
Hogy mi lenne? Már említettem szerintem, hogy W123/W124 vonalon gondolkodom erősen. A baj az, hogy jó lenne, ha kombi lenne, ezzel a piac 98%-át máris kiejtettem, ha ragaszkodok ehhez. Ha ehhez megnézem a jelenlegi keretemet, akkor marad összesen négy autó, de ebből az egyik halottas, a másik három pedig ... finoman szólva sem bíztató, de legalább jó messze vannak. A vége az lesz, hogy elengedem a kombi dolgot, de még az is lehet, hogy lesz egy vasaló Swift aztán annyi XD
(vagy olyan leszek mint a VGA-mnál, és lesz egy Oldsmobile Vista Cruiser az 1970-es évekből)
-
BiP
nagyúr
válasz
KROK640 #124151 üzenetére
És 12/14km biciklivel nem is vállalhatatlan, de az meg olyan nagyon nem növeli meg a terhelhetőséget. Mert elöl-hátul kosár, jól megpakolva, azzal ezt letekerni még sík terepen is embert próbáló.
Ezért gondoltam a robogóra. Mondjuk nem tudtam, hogy egy veszélyes főúton kell bejárni. (Gondolom Debrecenbe)
De akkor meg egy 1milla alatti szétnyűhetlen swift. Problémát azzal is tudsz a nyakadba szereznimert a kínálat alsó felét már hozhatnám, de azok még foglalkozósak, én meg problémát akarok venni...
Azt gondoltam, hogy pont nem akarsz problémát, de látom, nem tudod magad meghazudtolni -
KROK640
nagyúr
Persze, ha sok mindent veszek, akokr elbukom a 900ft-ot. Pont ezért van, hogyha bemegyek a városba akkor sok mindent veszek, mert vissza kell térülnie a 900ft-nak, plusz azért ha busszal megyek, akkor a menetrendnek köszönhetően nem nagyon tudom megjárni 2-3 órán belül.
Autó most nincs, de már megvan, hogy mi lesz majd, a kínálatot 1-2 naponta nézegetem, és még kicsit spórolni kell, mert a kínálat alsó felét már hozhatnám, de azok még foglalkozósak, én meg problémát akarok venni... de annyira nem sürgős, mert ha megveszem, akkor onnantól kezdve megint minden nyűgje is nekem fog ketyegni. Ezért nem sietek vele.
Ráadásul bicikli út nincs a városhoz (az lenne az igazi) az meg, hogy én robogózzak MO egyik legveszélyesebb főútján, az kizárt. De pl ha lenne bicikliút, olyankor mikor ilyen szép idő van, biciklivel is bemennék a városba.
-
BiP
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #124148 üzenetére
Jaja, pár sztori a hosszú buszozgatás miatt hiúsult meg, mert már csírájában elhalt a dolog. Így, ha mobilisabb lenne, mi is gazdagabbak lehetnénk pár jó történettel.
-
válasz
szebe #124143 üzenetére
Akár. Egyik se jó
Én meg kikerülöm ezeket...
@TESCO-Zsömle :
@KROK640 : "Régebben - főleg ha barátnőmmel voltunk - akkor beültünk az útba eső hangulatos kis kocsmába"
Ha egyedül vagy, akkor meg feles?Párszor mi is mentünk busszal Tescozni itt, nyilván nem kellemes, de akkor meg inkább gyorsan lenyomom, és a busznál várok.
-
BiP
nagyúr
válasz
KROK640 #124138 üzenetére
900Ft buszköltséget a helyi Coop-ban pont elbukod, annyival drágább. Legalábbis nálunk 3-4 dolgot veszel a 1.5 sarokra lévő coopban, simán buksz ennyit. (szerencsére a Lidl 20perc gyalog, kocsival ~5, és napközbeni teendők során útba esik), így a Coop csak vész esetére. (vagy ünnepnap, mert családi vállalkozás lévén nyitva lehet olyankor is)
Én a helyedben (ha nincs autó), simán vennék egy robogót, ami nem fogyaszt sokat, de rengeteg időt, kötöttséget és szívást meg tudna neked spórolni. Plusz több dolgot el tudsz vele vinni, mint a buszon kézben. Máris spóroltál ezzel is.
-
KROK640
nagyúr
A menetrendet nem én írom. Mivel extra idő és pénz bemenni vásárolni, igyekszem valami mással is összekötni. Aztán sokszor azt gondolom, hogy 30-40 perc legyen már elég arra, hogy kijutok onnan, meg még a buszmegállóig is Főleg, hogy mondjuk 70 perc meg már bőven túl sok.
Aztán sokszor emiatt 1100 méteres síkfutás teherrel, a program neve, de legalább edzésben vagyok
Régebben - főleg ha barátnőmmel voltunk - akkor beültünk az útba eső hangulatos kis kocsmába 1-1 kólára, de egyrészt a hely végleg bezárt, másrészt ez megint extra költség volt. Újfent amiatt, mert az előttem állók nagyon ráértek.
Alapból nem pörgök rajta, de sok bosszantó pillanatot szereztek már, és amikor a városba megyek bevásárolni ezt is bele kell vennem a kalkulációba, ez újabb plusz pontot ad a Coopnak. (ha ott feltartanak nem érdekel, mert 1 perc csak 1 perccel későbbi hazaérést jelent). -
TESCO-Zsömle
titán
A lényeg, hogy legyen min elégedetlenkedni!
by Antikomcsi -
-
-
KROK640
nagyúr
Hogy értsd : nem az a bajom, hogy más is van, hanem hogy tele van vele az út, de nem halad. Vagy haladjon, vagy akkor lehessen elférni mellette.
Ugyanez boltban is. Meg gondolkodjon már előre, hogy lehet, hogyha a pénztárhoz megy, akkor fizetnie is kell majd, és legalább a pénztárcát ássa elő.
De le is írtam a végén, - ha addig eljutottál - , hogy mi az oka, hogy ez "nekem akár 1 órámba is kerülhet, mert elmegy a busz, és várhatom a következőt. Akár hóban, szélben, esőben, vagy dög melegben. És ezt senki sem fizeti meg...".
Így gondolom már (meg)érthetőbb. -
-
KROK640
nagyúr
válasz
Alusky #124126 üzenetére
Nekem is kényszerpálya a COOP. Marha drága és a kisebb beváráslásokat szoktam itt intézni, meg felvágottat ilyesmit veszek.
A legközelebbi Tesco/Aldi/Lidl/Penny mind 12-14km-re van. Ha busszal megyek és csak ezért, akkor 3 óra hossza, szinte nincs olyan napszak, hogy ennél gyorsabban menjen a lakásból ki és belépés között. Jah, és 900ft még felpattan rá, mint buszköltség, tehát eleve úgy kell intézzem a bevásárlást, hogy elég nagy legyen ahhoz, hogy még az extra 900ft és 3 óra mellett is úgy érezzem, hogy jól jártam.
Kocsival 50 perc a rekordom, cserébe ott is van üza ktg és amortizáció, ráadásul akkor az ember hajlamos még jobban bevásárolni, és van amiből egy bizonyos szint felett nem érdemes többet venni (pl paprika, paradicsom, tojás, tejtermékek) mert úgyis csak rá romlik az emberre.
De 50 perc is sok, meg sokszor kocsival nem megoldható, így marad a Coop, mert az biciklivel 5 perc, ha még ismerőssel találkozva is megjárom oda-vissza 30 percen belül. Sokszor több nem is fér bele."amikor 2-3 életképtelen miatt szop 30 másik" - én ezt gyalog is tapasztalom a járdán. De pl mikor megyek be az üzletbe, és akkor elém vágnak 1-2en majd rögtön satufék, és megkerülhetetlenül gyök kettővel totyog előttem 40-50 métereket, és véletlenül se haladna, csak addig volt sürgős, amíg be kell elém vágódni. A rejtett erőforrások meg külön szeretik, hogy az egész kiscsalád egymás mellett, és 10 méter szélesen szétterülnek, mindezt gyök kettővel, és nem tudsz mit tenni, mint várni, hogy haladjanak.
Aztán mikor bent vagy, a hűtőktől kezdve a zöldséges ládákon át, mindenhol van valaki, aki nagyon ráér, órabérben vásárol gondolom, és igyekszik úgy állni, hogy senki más ne férjen oda. Ha "elnézést"el félretolod, akkor fele kapcsol, hogy feltart amúgy 20 embert, a másik fele meg felháborodik, hogy nem kell úgy "tolakodni".
Ezután általában megfogja az ember azokat akik megveszi a fél tescot, púpos az a bevásárló kocsi. Miután olyan ráérősen kipakol, és szép lassan halad, mint ki munkaidőben órabéren van, eljön a fizetés pillanata : ekkor nagy csodálkozás (pl minap 58ezer ft) : Jajj mennyi??? miután a pénztáros megismétli, halálravált arcát mutatja 10mp-ig, elvégre nem gondolta mikor összeszedte a sok szarját, hogy azt valaha ki kell fizetni... Aztán elkezdi keresni a tárcáját (eddig tényleg nem sejtette h fizetni is kell majd a végén), majd előkotorja a táska aljáról. Előveszi és kinyitja, elkezdi keresgetni a pénzt. Eszébe jut h 100ft-os kedvezmény kuponjaiból van vagy 15db, és a cigánykodás ideje pont itt van. Okvetlenül van közte 1-2 lejárt vagy nem használható ... majd mikor a pénzre kerül a sor : "Jájjj így adok két tizesben..." "jajj mégse inkább a huszas..." "jajj nem jó itt a sok ötös inkább attól szabadulnék, jajj nem a 20-ast inkább" variálgat nagyban. Adott esetben számlát is kér a saját vállalkozására, mert az h tömi a majmot, meg a lánya új topot kap, az neki fontos vállalkozási ktg...
Látszik, hogy kocsival van, mert méltóságteljesen tolja ki a bevásárló kocsit a parkolóba, nem siet sehová, ám az elismerő tekinteteket keresi, hogy mekkora zsákmányt visz haza...
Én meg ha pl távolsági buszhoz vagyok kötve (ami azért elő szokott fordulni) akkor az, hogy ő ráér, nekem akár 1 órámba is kerülhet, mert elmegy a busz, és várhatom a következőt. Akár hóban, szélben, esőben, vagy dög melegben. És ezt senki sem fizeti meg..."Nekem is volt már néhány lazább rage és ez idővel csak rosszabb lesz" - ezt viszont nem árt komolyan venni, és adott esteben szakemberrel megbeszélni, ugyanis nem tudod ki ül a másik autóban : ha egy nyugger/kezdő és így nem csinál balesetet ami órákra feltart, akkor elfogadható. De lehet, hogy egyszer ragelsz, és a Belarusz karate válogatott száll ki egy kisbuszból, akkor jól nézel ki. Az is benne van a pakliban, hogy netalán pont te okozol emiatt balesetet, ami gondolom semmikor sem jönne jól.
-
-
KROK640
nagyúr
válasz
mefistofeles #124124 üzenetére
Gondolom eddigre fogyott el az előtted lévő jelentkezők sora.
Egyébként néha velem is előfordul, hogy a PM-et csak 1 nap múlva veszem észre, vagy nincs azonnal idő/kapacitás elolvasni. -
BiP
nagyúr
válasz
mefistofeles #124127 üzenetére
Igen, sajnos már ott tartunk, ha szimplán normális vagy (köszönsz belépéskor, a pultnál kerek mondatokban kérsz, megköszönöd), azt már extra kedvességnek számít.
-
totron
addikt
válasz
mefistofeles #124127 üzenetére
udvarias
Ugyanaz a hozzáállásunk, hacsak tudok én is így járok el, általában tudok is. Azokról írtam, akik szándékuk szerint kötelező csencselésbe legyen az fizikai árucsere vagy energetikai húznak bele vagy csak úgy nyesik a húst és adják a szépet, ha körbenyaltad, tehát egy alap udvariasságon felül teljesítettél. Az is valahogy sok, mikor meg kell mondani, hogy mihez lesz a hús. Lehet gyakorlati értelme a kérdésnek, de alapvetően magánügynek tartom. Akik nem tartják annak, azok ezt nem értik, cserébe nekem meg távoli az ilyen szintű smúzolás. Eltérőek ezek az intervallumok, kiben, mi, hogy, ahogy elterjedt a benyalás-udvariasság határvonalának elmosása is, nem mindenkinél, de határozottan van ilyen. Legyen egy sztenderd, áruilag is, emberileg is, aztán ne legyen kötelező, beépített fáradalom. Persze a különbség sztenderd és a fullsmúz ugyanakkora, mint a tahó és a sztenderd közötti. Így igen, ha kulturális alapállásodat tekintve szerencsésebb vagy, akkor profitálhatsz ebből, viszont a tahók meg annyira leszívják, hogy rajtad fogja behajtani a deficitet, ergó a nap végén mégis az jár jól, aki hajlandó és képes megadni a pluszon felüli pluszt. -
-
koby11h
őstag
válasz
mefistofeles #124127 üzenetére
""Ezzel a vége utánnal sem tisztább.
Valakinek biztos megérte."
Mit nem értesz?
Ha pl. 20 rúd pick szalámit nem akciósan hanem teljes áron ad el az a boltnak nagyobb bevétel. Ennyi!"Nem, eladni akció után teljes áron, és azt mondani, hogy akcióban vitték el, na az a haszon
-
válasz
Alusky #124126 üzenetére
Ha ez számít, itt Fehérváron 2 Coop van a közelben, az egyik kicsi, ott van az a kevés féle cucc kva drágán, ami szokott, a nagyban meg eléggé konganak a polcok. Nagy, tehát fele akkora, mint egy kis Spar. Kiszolgálás lassú, üzlet lepukkant.
A kicsiben elfogadták még tavaly év elején is a SZÉP kártyát, bármireNa azt hogy!
-
válasz
totron #124125 üzenetére
"Ezzel a vége utánnal sem tisztább.
Valakinek biztos megérte."
Mit nem értesz?
Ha pl. 20 rúd pick szalámit nem akciósan hanem teljes áron ad el az a boltnak nagyobb bevétel. Ennyi!"ha kötelezően lespanoltál a pult mögött ülővel, amolyan fejhajtásként, mármint részedről való fejhajtásként. "
Semmiféle fejhajtás és semmiféle kötelező nincs.
Én általában mindenhol normális úriember hangnemben beszélek, amíg fel nem basznak. Ez nálam alap. Ez egyébként kölcsönösen előnyös. Hidd el nem csak élelmiszerboltban, de egész másképp bánnak a vevővel ha udvarias. Nem benyal, udvarias. Tudom ez ma már furcsa de hál" isten, hogy így van, mert én a sok tahóból profitálok.
Nekem nem extra udvariasan köszönni a hentesnek hanem alap, neki viszont jólesik a sok mucsai után egy emberi hang és amíg máshoz hozzávágja a mócsingot, nekem öt percig keresi a legszebb húst és még le is vagdossa róla a zsíros részeket. de pl. egy OTP-ben ugyanez a helyzet. -
Alusky
senior tag
válasz
KROK640 #124119 üzenetére
Energiaital -> halálosan káros -> TB
Én csak akkor megyek Coopba ha 1-2 dolog kell, amúgy itt már 10 éve is lecsippantották a kártyát (akkor lett felújítva is), de mivel nem vásárolok nem használom.
A Coop marha drága, de a kártyázással már majdnem annyi, mint egy Aldi/Lidl, de mivel ezekbe állandóan járok, már nincs értelme Coopozni.
Végül is elengedhetném a németek kezét és akkor kártyával Coopoznék, az legalább közel van tehát üzemanyagban is jobb, úgy már főleg egy szinten lenne a németekkel, a gond a falusiaknál a nulla választék meg a sokszor készlethiány. Túrót pl. csak heti egyszer hoznak, zöldségek is kint vannak elég sokáig megfonnyadva, pékáru választék gyakorlatilag 0.1, van a kenyér, kifli, zsömlén kívül néha túlárazott amúgy alsókategóriás péktermék és minden csak fehér. Megeszem, csak néha kell teljeskiőrlésűt is enni meg magvasat.
Másik bajom vele meg a sok csövesbánat meg cigá..khm aki ott téblábol főleg mivel ezekben van legtöbbször csak dohánybolt.
Ezek a 100nm-es minik nem jók vásárolni, a nagyobbak meg majdnem akkora távra vannak, mint a németek.Nyaranta kicsit gyakrabban használom mondjuk, mert rohadt irritáló meg fárasztó eljutni a városig meg onnan haza a sok életképtelen óvszerszökevény miatt akik 60-nál és még fékre lépnek nehogy kisodródjanak a nem létező íveken autózva, én meg 25. vagyok mögötte a sorban akkorára torlódott már a fantomdugó így megelőzni se tudom. Kicsit sem lepnek meg az autós rage videók, mert ez nagyon sokak idegrendszerét felőrli amikor 2-3 életképtelen miatt szop 30 másik. És ez csak vidék. Nekem is volt már néhány lazább rage és ez idővel csak rosszabb lesz.
-
totron
addikt
válasz
mefistofeles #124123 üzenetére
Ezzel a vége utánnal sem tisztább.
Valakinek biztos megérte.
Ezekkel a pult alóli világot megnyitó jóban levésekkel az a baj, hogy ha elromlik a dolog, akkor az előjel garantáltan megfordul. Nem hiszek a konstans merevségben, örökös hivatalos, akár mufurc viselkedésben, de a kötelezően fű alattiság is aggályos. Hivatalokban is megfigyelhető, hogy akkor gördülékeny valami vagy intézhető egyáltalán, ha kötelezően lespanoltál a pult mögött ülővel, amolyan fejhajtásként, mármint részedről való fejhajtásként. Nem az egóját akarja nyalogattatni, hanem a munkáját végezni. Több árnyalata van ennek nyilván, nem mindegyik pont ez és pont ilyen, de átszövi életünk, ha megfigyeljük. Ha jön a szimpátia hát jöjjön, de rengeteg energiákat elvisz az, ha egyébként hátrányt szenvedsz és látens presszió alatt vagy - ebből fakadóan gyakran észre sem veszik az emberek, hogy miben fáradnak el. Ebben nagyon el lehet és ez nem csak a kő introvertáltakra áll. -
Vissza az aprókhoz.....
Egy hete érdeklődtem egy kártya iránt, semmi reakció, pedig a srác naponta belép többször is. Erre ma rám ír mint ha most kapta volna meg az üzenetemet..... -
válasz
totron #124122 üzenetére
Rosszul írtam. Az akció vége után rakták ki természetesen.
Amúgy nem akarok általánosítani de nehéz elhinnem, hogy más boltokban nagyon más lenne a helyzet.
Mi 80%-ban az Intersparban vásárolunk, ismernek már minket, szóval ha kérünk akkor általában "pult alól" kapunk, de ez egyébként simán gyakorlat náluk. -
roseA580
tag
válasz
mefistofeles #124111 üzenetére
Nekem is anno a raktárból kellett kihozatnom a külső 3.5 colos HDD-t ami jóval olcsóbb volt mint amit a számtech boltban kaphattam volna...
Igy lett 2x nagyobb HDD-m ugyanazon az áron. (persze csak 1 év garanciát kaptam rá. 2 év helyett.
Persze hogy nem rakták ki, nekik ilyen nincsen!
De sikerült rábeszélni az üzletvezetőt!
Természetesen az akció első napján mentem, rögtön nyitás után. -
KROK640
nagyúr
válasz
szebe #124110 üzenetére
Simán eltudom képzelni, hogy ígyvan. Egyrészt mondhatják, hogy elkapkodták, másrészt azért nem keresnek olyan sokat, így ami érdekli őket, ara tuti lecsapnak.
Amúgy tuti hogy itt is van valami hierarchia, mert pl mikor diákként a Tescoban voltam, akkor nekünk semmiből semmi nem volt felajánlva, a sima dolgozóknak egy minimális ez+az, a fejesek meg az irodisták, meg szatyor számra hordták haza a szuper akciós cuccokat.Anno a cégünknél is volt olyan, hogy amik selejtesek voltak (abszolút használható kis hibás termékekről van szó), azok havonta ki lettek tolva egy nagy kocsin, és lehetett róla ingyen szemezgetni, kinek mi kell. Tök jó dolgokat lehetett fogni (törölköző, kulacs, csésze, falióra stb. ) Volt egy kedves magyar párocska, akik úgy gondolták, hogy milyen vicces lenne kimenni a folyosóra mikor kikerül ez a kocsi, és mindent is beseperni. Szó szerint csomagtartó számra vitték haza a dolgokat, hónapokon keresztül, másnak meg kb semmi sem maradt. Persze itt nem álltak meg, kitalálták, hogy azt a sok cuccot milyen jó ötlet lenne eladni. Persze elég hülyék voltak ahhoz, hogy nem mikor leállás meg ilyenek vannak, és hazajönnek akár hónapokra is MO-ra, és itt adják el ... szemükben €€ jelek pörögtek, és még kint Marketplace-en meghirdették, persze abban a városba, ahol a cég is működik. kb 3 hónap kellett, hogy a cégnél feltűnjön valakinek a dolog, és oltári nagy balhé lett belőle. De hogy ilyen ne történjen mégegyszer, azonnal megszűntették ezt a vihetünk haza dolgokat dolgot, és azóta szigorúan minden összetörve a szemetesbe kerül
-
KROK640
nagyúr
válasz
Cs1csó #124104 üzenetére
"meg tisza, meg mecsek stb" - a legjobb, hogy Debrecenben Coop Szolnok van
(a felvágottat is olyan papírba csomagolták még pár éve) Szolnok nyilván közelebb van Debrecenhez, mint Debrecen.
mini, szuper, plusz még elfogadható, a Tesconak is ban ilyenje, express, max stb.
A "COOP vásárlókártya" meg elég jó cucc, nekem fainul műxik, plusz ha X levásárolt összegenként ad extra kedvezményt : Áltlaában két tejesen haszontalan termékből ha kettőt veszel, akkor 1-1,5 árában kapod meg, illetve ami a kedvencem : 500ft levonás a következő bevásárlásból, ha bemutatod az előzőleg kapott 500-as kedvezményes blokk darabot. Ezért X időnként a komplett bevásárlás végösszegéből levonnak 500ft-ot.
Meg régebben volt olyan, hogy X pontért bizonyos termékek kihozhatóak voltak ingyen. Hoztam ki így tusfürdőt, öblítőt stb. Persze nyilván csak arra az egyfajta kivitelre és kiszerelésre érvényes (pl Axe tusfürdő, Dark Temptation 400ml --- tehát nem hozhattál ki Axe all day fresht, meg a 250ml-set sem csak azt az egy illatot és kivitelt mi szerepelt az akcióban) és akkor olykor az volt a trükk, hogy az akció ideje alig-alig volt elérhető az adott kivitel. Egyébként ez a fajta akció mostanában nincs is.Falusi coopban soktam vásárolni alapból simán le tudják csippanatania kártyát is meg az appot is, a normál pénztárgépükkel.
Most cseréltek pénztárgépet sok helyen, szerintem majd próbáld ki, hátha... -
KROK640
nagyúr
válasz
Cs1csó #124102 üzenetére
Ide asszem nem is szállít ki a Tesco. Pedig kényelmes lenne, de akkor sem nagyon merném : paradicsom, paprika, hagyma, uborka, gyümölcsök, és kenyér. Ezekkel rohadt könnyű ám melléfogni, és aki válogatja ezeket, azt nem fogja érdekelni, hogy te milyet kapsz, csak azt, hogy meglegyen a következő csomag, és kész.
Nem lennék meglepve ha 50 év múlva olyan divat jönne, hogy fizikai bolt : válogasd magad, milyen terméket akarsz, nézd meg élőben!Az ilyen zöldségcsomagokból meg azért van kevés, mert csak a közepesen vackot rakják ki, a kevésbé vackot elviszik az alkalmazottak, de én anno diákként a Tesco zöldségosztályán minden nap raklap számra tömörítettem le teljesen jónak mondható zöldségeket, gyümölcsöket.
-
Alusky
senior tag
válasz
KROK640 #124109 üzenetére
El kell használni mások TB-jét amivel megdolgoztak.
Floewater tényleg csapvíz, magasabb talajrétegből kinyert víz (a csapvíz is ez, már ahol nem folyóvíz) amiből az energiaitalok meg üdítők vannak, azokat nem szerencsés ásványvízből készíteni. Mivel nem sok ásványianyag tartalma van amúgy se ezért szarrá lehet szűrni és kapunk egy selymes vizet ami akár teának meg kávénak is jó, bár aki ennyire sznobul az nem Floet fog ehhez venni.
Árban nincs vele gond, mert az ásványvizek alá van lőve ha 0.5 kiszerelést nézzük, a gond azzal van, hogy a Hell a kamu környibari aludobozaiba tölti, így 500-as a maximum, szóval a 240 Ft-os Szentkirályi mellé 530 Ft-ért lehetne Floet venni 1.5 litert. Annyit meg rohadtul nem ér semmilyen víz idehaza, nem a sivatagban vagyunk. Pedig a Hell tölt másfeles peteket is jegesteáknak, de nagyon vigyáz arra az adónkból, hogy nehogy gazdaságosan lehessen venni nagykiszerelésben bármit is tőlük. Közben meg talán 5 féle koffeinmentes energiaitaluk is van már, meg 6 féle csökkentett ami majd a valamikor érkező 18 év alatti tiltás hatálya alól kiesik így vehetik gyerekek is, de másfelesbe ugyan nem töltenek vizet, milyen is lenne már az.Mindegy, én azért támogatom a vásárlással az ilyen céget, mert egy g*ci vagyok.
-
válasz
mefistofeles #124113 üzenetére
Elhiszem én, nyilván a módszerek idomultak a törvényhez
-
-
válasz
mefistofeles #124111 üzenetére
Fogyvéd ellenőrzi már sok éve az akciókat, szóval nem csinálhatják azt, amit a Tesco-titokban leír a szerző (és amit én is tudok tanúsítani, első kézből
), hogy ki se kerül az akciós cucc. Csak hát gyorsan felvásárolják...
(Asszem annyi az előírás, hogy kell lennie hosszabb időtartamban a termékeknek, nem fogyhat el fél nap alatt.)ON : A megvilágosodott Vaterás vevő adott egy pozitívot, amiért nem fizettettem ki vele a hibás cuccot, amit megvett, és köteles lett volna átvenni
-
válasz
szebe #124110 üzenetére
Szerintem ez minden boltláncnál így van. Ha meg nem viszik el a dolgozók akkor visszatartják a raktárban az akciós cuccokat.
Többször volt, hogy az Intersparban leakciózták a Pick téliszalámit, rúdban. Elmentünk, egy darab se volt, akció végén leszakadtak a polcok annyit raktak ki.
A sokadik esetnél már rutinos voltam, odamentem egy eladóhoz, hogy nincs e véletlenül a raktárban. Elment majd visszajött egy rúddal, mondván, hogy az utolsót hozta ki....... na persze... -
KROK640
nagyúr
válasz
Alusky #124099 üzenetére
Floewater : ez is fantasztikus, csomagoljuk fémdobozba a csapvizet. Aztán vissza lehet vinni a repontra
Amúgy lehet, hogy bennem van a hiba, de még mindig megtudom számolni egy kezemen, hogy hány energiaitalt ittam meg életem során. És ebből hármat még 2010 előtt"Az Áfészos szétloptak minden mentalitás az egy az egyben ment tovább a Coopba is" - biztos, hogy nálunk is mennek stiklik, csak én nem tudom. Egy valamit azért megfigyeltem : ha van valami akciós termék vagy olyan ami megéri, akkor az általában el van dugva leghátulra, mindennek alá lehetőleg. Aztán mégis nagyon gyorsan eltűnik, és nem egyszer láttam már alkalmazottat aki munkaidőben bevásárolt ezekből. Vannak cuccok állítólag amik ki se nagyon jönnek már a raktárból.
-
BiP
nagyúr
válasz
Alusky #124100 üzenetére
?? Tolmácsot kérek.
Ha veszel valamit a boltban, miért kéne más után felvenned? A dolgozóknak meg gondolom "saját" van, nem cserélgetik egymás között.Szerk: Ja, látom közben a többi hsz-t, dolgozóira gondoltál.
Meg kell kérdezni egy alkalmazottat. Csak van erre valami relatív higiénikus megoldásuk.Amúgymeg nem lesz tőled semmi bajod, ha felveszel egy olyat, amit előtte egy másik diákmelós hordott 2 munkanap. A 4 hell (meg a fémdobozba zárt víz) nagyobb kárt okoz.
-
válasz
Cs1csó #124098 üzenetére
Cserélsz rajta gumiharangot. Lehet kapni.
@Alusky : Melóhelyen nagyobb mennyiségű vezetékes (meg néha Bluetooth) füles keletkezik, azaz kiadjuk, majd vagy visszahozza hogy nem kéri, vagy 2x használta és felmond, ilyenek.
Ha jön a user, hogy behalt a fülese, akkor megkérded, kér használtat (0km-es, nem látszanak rajta nyomok, meg különben is fertőtlenítve lett.)
Dehogy kell neki használt.
Ha nem kérdezed meg, hanem olyan használtat nyomsz a kezébe, aminek megvan a tokja, használatija, akkor örülUgyanezeket kiadtuk céges tombolára, viszik szó nélkül (pedig oda nem is a szépek mentek
)
Nem beszélve a túravezetős fülesekről (van hozzá rádiós mikrofon, szépen lehet vele látogatókat meg fejeseket vinni a gyárba). Ez fülbedugós. (Nem olcsó szettek, na.)
Egy se kérdezte meg még, hogy amit a fülébe dug, azzal mi a helyzet (használat után elmossuk fertőtlenítővel, az ). -
Cs1csó
titán
válasz
Alusky #124099 üzenetére
A "COOP" az vicc, már az elnevezések is olyan macerások: mini plusz, szuper, szuper plusz (max nincs?) meg észak, meg kelet, meg tisza, meg mecsek stb. bonyolult.
Van egy olyan megoldás, hogy "COOP vásárlókártya" kiváltottam: applikációt is aktiváltam és postán kiküldték, úgy voltam vele, hogy elfér a tárcában és ha látok az újságban valami jót ami kártyával még olcsóbb akkor azért bemegyek, egy ilyen bolt az útba esik. Mert volt már, hogy láttam jó árban de csak kártyára volt jó ára.
Erre végül meglett a kártyám, alkalmazásom is és néztem az újságot láttam is valamit, mondom hazafelé benézek:
Nyilván nem tudtam megvenni olyan áron. MIért?
Mert nekik (tehát abban a boltban) nincs olyan leolvasójuk/termináljuk/(apjukfaxa stb.)
ami a vásárlókártya leolvasásához vagy akár az applikáció csippantásához szükséges.Tehát azóta is haszontalanul fogja a helyet a kártya meg az app.
-
Cs1csó
titán
válasz
Alusky #124100 üzenetére
Passz. Figyelni kell, hogy bontatlant vegyél. Az akció kezdésénél kell menni és hátulról bányászni ki.
Mindennel így van ami lejáratos vagy egyéb extrém apró hibás: felülre, előre teszik. Okosnak kell lenni.
Amúgy ez is hátránya lehet az áru házhozszállításos megoldásoknak. Persze ahogy már más is írta a "nehéz" árut lehet így is: vizet, cukrot, sót, száraztésztát, üdítőt, meg minden olyat aminél kisebb az ÁTBAXÁS lehetősége, vagy szinte zéró.
A hússal, pékárúval, zöldséggel stb. mindig gond lesz. Amíg a világ világ.A Lidl is szokott kitenni ilyen "ócsó" lejárat közeli zöldség csomagot de napi szinten extrém keveset nem hiszem el, hogy naponta csak ilyen KEVÉS cucc van ami szelektálni kellene egyébként. Nem hiszem, hogy hátul a raktárban legel egy kecske.
Új hozzászólás Aktív témák
lo Nem fogok minden hardverapró olvasás után új topikot nyitni.Elég gyakran látom másoknál is, hogy kiírják a...
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Home server / házi szerver építése
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- One mobilszolgáltatások
- Gyúrósok ide!
- OTP Bank topic
- Napelem
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- Új DLSS4 4K Gamer PC Ryzen 5 7600/RTX 5070 12Gb/32Gb DDR5/500Gb NVME SSD/750W 2-3Év gari
- Új DLSS4 Gamer PC Ryzen 5 5600/RTX 5060 Ti/16Gb-32Gb DDR4/500Gb NVME SSD/750W 2-3Év gari
- Új 2K Gamer PC R7 5700X/RTX 5060 Ti/32Gb DDR4/500Gb NVME SSD/750W 2-3Év gari
- BENQ ScreenBar Plus Computer Monitor Light
- Kedvező ár! Lenovo E460 laptop (14/i5-G6/8GB/128SSD)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Gigabyte H510M Intel i3 10100F 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1060 3GB GDDR5 Rampage Shiva 500W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ASUS TUF Gaming B760M-E D4 DDR4 alaplap bontatlan csomagolásban 3 év garancia 27% áfa
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T580 - i7-8G I 16GB I 512SSD I 15,6" FHD I HDMI I W11 I Cam I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest