Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nem tökéletesek a dolgok? Mik vannak!
@btprg : "A felmelegedéssel nem nagyon tudunk mit csinálni"
De, tudunk, mivel egy jelentős részben
mi okozzuk
továbbiakban jó reggelt kívánok.
Nyilván kell alakítani az erőműveket, tengeri szállítást, légiközlekedést, de nem vagy-vagy, hanem IS.
A CO2 meg nem valami légből kapott hülyeség, továbbra sem.Mutogatni való hater díszpinty
-
#16820480
törölt tag
válasz Dare2Live #244 üzenetére
Műszakilag kiváló állapot, 0w20 van benne, nincs gyerek, általában olyan 10km-re megyek vele, időnként 60-100 és igyekszem defenzíven vezetni, rendesen felváltani, nincs padlógáz, van motorfék 🤷♂️
Ezek amúgy átlagfogyasztások, nem városi, ha jól nézem.btprg: Jaja, csak képen láttam, nyilván Volt Zsigulink, bőven 10 felett evett, ilyen 12-13-ra emlékszem, azért is adta el apám, mert túl sokat fogyasztott.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
félisten
"A felmelegedéssel nem nagyon tudunk mit csinálni..."
Akkor elöbb-utobb jön a eocen első harmadában lévő klíma. Antarktiszon se lesz az átlaghőmérséklet hidegebb mint mo átlaghőmérséklete, szép erdős terület lesz. Csak elötte leolvad róla 2-5km vastag jég. Az mondjuk megemeli a tengerszintet egy 50+méterel. Nem mindha hude számítana a föld számunkra nagyrészt lakhatatlanná válik.
De én mint alapjaiban mérnök azért úgy látom, hogy ez egy megoldható probléma. Nem olcsón de sokkal olcsobabn mint ha nem oldanánk meg. És mindha az eu/us/kínai... vezetésnek is le kezdene esni a tantusz.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Foglalt név
addikt
Azért a 3l Lupo szériában nagyon nem rossz szerintem. Ha valaki fejlődésre vágyna.
De ahogy édesapám mondaná, minden fejben dől el.
A 4.2 V8 pl. szinte semmit nem fogyaszt városban, mert nem vagyok olyan elmeháborodott, hogy ne a bringával menjek. Gyorsabb, kényelmesebb, egyszerűbb. A kiszámítható sajnos kezd meginogni, mert ahogy kezd trendi lenni néha már ezzel is van dugó. Bár ilyen szempontból a tél kellemesebb, mert ilyenkor a nyámnyilák eltűnnek. -
btprg
senior tag
válasz #16820480 #233 üzenetére
Nem lennék meglepve, ha úgy osztanád a Zsiguliról az észt, hogy legfeljebb messziről láttál olyat az utcán A Moszkvics se nagyon megy 10 fölé városban.
#226:
Gondolom neked is ugyanolyan megérzés csak, hogy nincs igazam, mint nekem, hogy úgy van ahogy gondolom, alátámasztani nem igazán tudtad Szerintem márpedig nem kell annyi tartalék alkatrészt gyártani, ami akár csak megközelítené egy új autó legyártásához szükséges erőforrásokat. Azt meg ne próbáld beadni, hogy az hogy esetleg 6,5 helyett 7 literes átlagfogyasztása van, az annyit számítana, ami miatt érdemes lenne inkább egy teljesen újat gyártani. (Arról nem beszélve, hogy az idiotizmus szülte 1,0T varrógépek csak a katalógusban fogyasztanak kevesebbet, az elmúlt 20 évben számottevő előrelépés nem történt fogyasztás terén. Ha történt is volna, azt kompenzálja annak a sok szarnak a súlya, amivel kötelezően teletömik az új autókat.)#228:
A felmelegedéssel nem nagyon tudunk mit csinálni, és a személyautók amúgy is csak minimális részéért felelősek a dolognak. Ami kellemetlen, hogy mérgező gázokkal, koromrészecskékkel, fékbetétporral stb. nyomják tele a város levegőjét, ebből a szempontból a CO2 nem sokat számít. Csak arra jó, hogy legyen valami baromság, aminek okán értelmezhetetlenül agyonbonyolított ICE autókat gyártanak."Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Dare2Live
félisten
válasz #16820480 #241 üzenetére
Sok száz 1.4 jazz átlaga 6.2liter/100km.
[link]De minden attól függ.
-Műszakilag megfelelő állapotban van? Belevaló 0W20at raksz bele vagy autószerelő olcson jut hozzá 5w30/40et mert az is jó és már öreg is.
-Hordod a gyereket 1-5kmre lévő oviba? Első 5kmen bármi többet eszik.
-"Előrelátóan" vezetsz? Motorfékezel vagy inkább fék? Pirosig "nyomod" a gázt vagy ha váltott elveszed a lábad a gázról és amíg lehet mottorfékkel állsz meg?
....don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
dbj19
csendes tag
Kész szerencse hogy ezeket az autókat szennyezőnek kiáltották ki, és helyette jöhet a 2 tonnás zöld rendszámos SUV ami 40km-t megy elektromosan, utána meg 10 litert zabál a benzinmotor benne
Így legalább nem csak legyártanak egy bazi nagy belsőégésű motort, de még tesznek bele egy embertelen nagy akksit is(valahogy azt is le kell ám gyártani). Ha meg 15-25 év múlva kihajítják, akkor nem csak a benzinmotor megy vele, de az akksipakk is. Én valahogy nem látom, hogy ez magától értetődően jobb. -
nemlehet
őstag
válasz #16820480 #241 üzenetére
Nekünk most egy 2019-es Clio 1.0 van. Barátnőm 6.5 körül vezeti városban én inkább 6.1. Ha rendesen használom a start stopot és tényleg odafigyelek akkor tudok 6 alá is menni vele.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
#16820480
törölt tag
Nekem most egy 1,4-es Jazz van 2008-ból, ez szerintem simán 7 liter városban, de talán valamivel több is. Legközelebbi tankolás után ha eszembe jut, akkor mérek valami átlagot, de pl. autópályán ha minimális emelkedő van vagy szél, akkor ilyen 130-as fix tempónál 9-10 litert ír a pillanatnyi fogyasztásmérő stabilan. Tele tankra olyan 700km-t szokott saccolni az elektronikája, de gyakorlatban ez szerintem inkább 400 (max 450) lehet.
Most ha azt nézem, hogy az 1.1-es Fiesta olyan fél literrel kevesebbet eszik, még akkor sem jön ki nekem a 6 liter alatti városi.[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
félisten
válasz #16820480 #237 üzenetére
Tessék itt az 1.0as 1szfes yarisom pár évnyi fogyija. [link]
Jórészt országúton 4.5literen simán eljár.
Megyeszékhelyen 5.5liter környékén.
BPn dugózva, taposva 6.5-7liter.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
válasz #16820480 #237 üzenetére
Escort MkV 1.4 CFi motorral, 6,5-7 liter körül, akármit csináltam vele. Városon kívül és belül is, télen-nyáron Teljesen szürreális volt. A mostani F Astra, ugyanúgy központi injektoros X16SZR (1.6) motorral 6 liter városon kívül, majdnem 8 városban (Gyakorlatilag egyezik a két technika színvonala, ugyanúgy a 90-es évek eleje, de az Astra áttételei gyalázatosan el vannak számolva.) 400km autópálya alatt az Escorttal mértünk 5 litert is. (400km autópálya + kb. 30km város, mert az indulás-célpont-hazamenés minden pontja pálya mellett volt )
Nagyon sokat számít, hogy hogy vezet az ember. (Meg ha a gyártó ad meg fogyasztás-sebesség görbéket, mint pl. a MkIII Escortomhoz volt, azt lehetett tudni hogy 80-90 körül eszik a legkevesebbet.)
@Dare2Live : Nem csak a ccm számít. Adott önsúlyhoz mekkora nyomaték/teljesítmény, milyen használatra áttételezett váltó. Kis autó nagy motorral akkor eszik keveset, ha nem taposod -> de mindenki tapossa, mert ott a nagy motor.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Dare2Live
félisten
válasz #16820480 #233 üzenetére
"Hidegben megint csak magasabb fordulaton kell mennie és jobban fogyaszt, légkondival megint jobban fogyaszt..."
Ha a fordulat határozná meg hogy fogyaszt egy autó akkor 9.3literes small/big block félék lennének az autókban. Azok még 800as rpmnél is brutál húznak. Mondjuk városban 30liter alatt nem mennek 100kmet, de ha odalépsz neki bezabbant 40et is...
A kis ccm jobabn fogyaszt amolyan ökölszabály. Azonos konstrukciók közt is jól kijön. Én pl elég jól tudom, hogy eszik a toyota 1.0as 1sz-fe és az 1.3as 2szfeje. A kissebb 1sz-fe uabban a kasztniban 3-5dlel fixen kevesebbet fog enni.
De jó plda az SX4 Scross 1.0 és 1.4es turbosa is. Simán fél literrel kevesebbet eszik az 1.0.
Turbo meg turbo nélkülinél meg baromira kijön a difi. A pldaban szereplő 1.4 turbo 230nmet tud 1500tól. Szívonál ehez kell egy mind 2.0as de inkább 2.5es szívó. Az elöbbivel városban el lehet járni 6-7liter közt. A 2.2-2.5es szivó nem fog 10-12liter alatt megállni.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
dbj19
csendes tag
válasz #16820480 #233 üzenetére
Peugeot 207, 1.4dízel, 5 liter alatti az átlagfogyasztás. F astra, 1.4 benzin, 6-7liter. Épp a kvótáknak megfelelés miatt vannak a kihegyezett 1 literes erőlködő motorok, mert egy 1,2 tonnás autó így tud megfelelni, a 2,5 tonnás SUV-ba meg mehet a hibrid rendszer, ami 10et fogyaszt, de legalább nem erőlködik. Cserébe kap zöld rendszámot, így a 30 milliós autóval ingyen parkolhat, valamin meg kell spórolni azt a sok pénzt
-
#16820480
törölt tag
Attól, hogy a motor gyenge és haladni nem tudsz jól vele, még fogyaszthat sokat, mert erőlködik, hogy megmozgassa az autót meg a benne ülőket. Hidegben megint csak magasabb fordulaton kell mennie és jobban fogyaszt, légkondival megint jobban fogyaszt... A Zsiguli is gyenge, mégis 15 litert evett.
-
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #229 üzenetére
Könnyű bódé, 1.1 -es motor, gyengébb, mint egy Zsigulátoré és még csak nem is pörög. Azért azzal hasonlítom, mert a szabály sem tesz különbséget egy 6 és egy 16 literes fogyasztású autó között. Sőt! Ő esetleg bizonyos fokozatú szmogriadó esetén is közlekedhet, én meg nem.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #226 üzenetére
Kíváncsi lennék egy hozzáértő véleményére. Volt egy 1.1 -es Ford Fiesta -m. Kb. olyan környezetvédelmi besorolású, mint a régi Swift. Viszont, 6 alatt evett városban. Egyszer ment előttem egy olyan modern, bazi nagy, Porsche terepjáró. Városban tuti zabál 15 -öt. Melyikünk a szennyezőbb?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
(I)"Azt a stiftet ha még 20 évig használják akkor se okoz akkora kárt az emberiségnek, mint egyetlen új autó legyártása."(/I)
Dehogynem, okoz.
Azt megértem, hogy valaki ignorálja a környezet védelmét. Elfogadni azért tudom.
Az a több évtizedes autó, az anyagelfáradás és elhasználódás okán nettó életveszéllyé alakul át. A cserealkatrészeket le kell gyártani. Időnként le kell festeni Karban kell tartani.A következő 20 év alatt legalább annyi kárt fog okozni, mint egy új autó 20 év alatt. (Nagyjából ennyi ideig lehet értelmesen használatban tartani egy ma gyártott járművet.)
Ettől függetlenül, nem lehet kitiltani ezeket a roncsokat a forgalomból. Pontosabban a nagyvárosokból ki lehet.
Legalább ott ne szennyezzék a levegőt.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Dare2Live
félisten
válasz #53246592 #218 üzenetére
ez is csak csepp a tengerben. Ahogy a régi lakások hőszigetelése is. Ahogy a tetőre rakott napelem is. Ahogy a közlekedés is. ahogy paks is, ahogy az alu... újrafeldolgozása is és kb végtelenségig tudom fojtatni a sort.
Más: Nekem az a félelmem, hogy 10-40éven belül a folyamat meg fog futni. Ennek az oka nem az, hogy mégtöbb co2 lesz a légkörbe vagy, hogy a földeken/tengereken nem lesz hó= nem veri vissza a napsugarat hanem melegít, hogy a melegebb levegő = több vízpára (vízpára erősen üvegáhatású gáz).... hanem, hogy mennyiségben nekiáll a fagyott metán kiolvadni. Ott egyszerűen megfut a folyamat és csak egy vicces álom, hogy csak 3Cvel emelkedik a föld átlaghőmérséklete. Irány a "Paleocene–Eocene Thermal Maximum" ami igaz Mad Max lesz.
btw idén újra rekord mennyiségű CO2 lesz az atmoszférába pumpálva. Egyértelműen nem lassítunk hanem még tapossuk a gázt.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Az első Prius-oké igen. Már régóta nem.
Amúgy még az a jobb, ha 18650 vagy hasonló szabványos cellából van, méghozzá azért, mert az javítható. Tehát nem kell az egész akkut cserélni, ha behal pár cella.Amúgy a LED izzók megfelelő kivitelei is ilyenek. Egy LED halála esetén az cserélhető, és megy tovább az izzó. Többszörösen kiszolgálhatja az élettartamát (van itthon nem egy LED izzó, amin már alig van gyári LED - így ezek esetén az izzó cseréje helyett (mondjuk 1-2000Ft) cseréltem egy 20Ft-os LED-et
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Somatom
veterán
válasz Foglalt név #213 üzenetére
+1
Szűklátókörűek és önzőek vagyunk. Miért is kell nekünk ezt a klímaizét túlélnünk? Kihalunk, mint a dínók és slussz-passz. Jöhet egy új faj. Vagy nem.
A villanyautós egész nyáron ződ volt. A dízeles meg nyomta a kövéret. Ősszel meg is döglött mind a kettő.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dabadab
titán
válasz #53246592 #215 üzenetére
A lakások energiahatékonysága fontos lenne és az átlagembert is érintené, amire tényleg nem látszik hogy elég hangsúly lenne fektetve.
Az új építésű lakásoknál egyre szigorodó feltételek vannak, lassan már a régebbi passzívházak szintjén van az elvárt minimum szigetelés.
Viszont ez (ahogy az egész energetikai besorolásosdi - legalábbis kishazánkban) tisztán papíralapú játék, senki nem nézi meg, hogy ténylegesen milyen egy ház hőszigetelése, csak azt, hogy mi van a terveken. Tiszta agybaj.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
#53246592
törölt tag
válasz arnyekxxx #211 üzenetére
A 15% (vagy akármennyi is a valós %) nem elég a "Föld" (valójában inkább az emberi civilizáció) megmentéséhez. És ennek eléréséhez is kellene, hogy co2 mentes legyen a villany. Azt hiszem ebben egyetértünk.
A autózás annyira sok kis apró részre osztott probléma (amennyi autó van forgalomban), és olyan hosszú az "átfutási" ideje (~20 év/autó), valamint a gyártás átállása is annyira lassú (jelen helyzetben: nincs hirtelen elég lítium meg chip meg kituggyami), hogy muszáj elkezdeni az átállást, ha valaha is a végére akarunk érni. Valamelyest "bétásnak" látom a mai felhozatalt. Meg elszállt specifikációk vannak (több száz lóerő, bazinagy autók, stb), de egyszerűen ebből lehet a legtöbb pénzt kisajtolni, ami kell a további fejlesztésekhez (itt köszönöm meg a bétatesztelőknek a hozzájárulását a jövőhöz!). A hatótávokra is lehet panasz, de ez csak az ICE autókkal való 1:1 összehasonlításban állja meg a helyét; ma talán emberi jognak látszik, hogy elindulok Lisszabonból Tromsöbe autóval és csak 2-3 alkalommal kell megállnom 5-10 percre tankolni, de nem, ez nem emberi jog.
Aztán természetesen a közlekedés és az áramtermelés co2 mentesítése mellett a többi kibocsátóra is hárulnak feladatok. De ezek többsége nem az átlagembert közvetlenül érintő terület, így nem kerül olyan gyakran előtérbe, pláne nem annyira mint az autó téma. A lakások energiahatékonysága fontos lenne és az átlagembert is érintené, amire tényleg nem látszik hogy elég hangsúly lenne fektetve. -
-
Foglalt név
addikt
Pár száz hsz után minden topik eljut arra szintre, ahol a 20 millió ellopás a téma 2 milliárddal szemben, mert a többség nem érti a nagyságrendeket.
Majd jön az is, hogy ugorjunk fel egyszerre és akkor megváltozik a föld pályája amitől lehűl. Azt mondjuk nem tudom, hogy ha a föld lapos, akkor mindkét oldalon élnek-e emberek -
Noukoum
veterán
Az akkuk árához. Sokan keverik az akkumulátor előállítási költségét azzal amilyen áron beszerzik azokat a autógyártók. Hiány van, értelemszerűen olyan áron adják kis túlzással amennyiért szeretné mivel a legtöbb autógyártó veszi ezeket.. Az a szerencse hogy nem kell kicserélni az akkumulátort, ugyanis bontóig kíséri az autót. Aztán más útra kerül, de ez felhasználó szempontjából lényegtelen. A 7-10 éves használt elektromos autók piaca virágzik. Szóval mégegyszer, tévhit, nem kell akkumulátort cserélni az elektromos autókban. Műszaki hiba lehet maximum, ezen felül ha kell 30-40 évig is kiszolgálják az autót. Nyilván némi degradációval.
Ez a költség mindig előjön habár egy jobb technológiáról van szó, ha feláras lenne kit lepne meg? Egy autónak fenntartási költségei is vannak. Ha éves szinten csak harmada az üzemanyagköltség és szerviz, akkor 1 millió kontra 333 ezerrel számolva, 20 millió forint kontra 7 millió forint. Durva. Ebbe talán beleférne egy akkumulátorcsere DE: Amikor tönkremegy az akkumulátor nem azt jelenti hogy az egész kuka. Ugyanis valami meghibásodik, a vezérlés, egy cella. Azaz az akkumulátor akkori új árának legalább 90%-ért bontva eltudod adni munkadíjjal együtt. Ez azért van mert elképesztően nagy a kereslet ezekre a nagy méretű akkumulátorokra. Szóval nem kell 15000 dollárt (amit nagyon szívesen tudnék honnan van mert nekem jóval alacsonyabb összegről vannak információim 100-as model s-eknél) kifizetned egy évvel a garancia lejártát követően.Hidd el, ez az egész akku para egy gerjesztett baromság minden szempontból.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-
#16820480
törölt tag
válasz Busterftw #203 üzenetére
Persze nem lát senki konkrétan a jövőbe, de a jelenlegi konszenzus, hogy valahol 1,1-5,4°C körül lesz a következő 80 évben a hőmérséklet emelkedése, és a mért adatok alapján ennek a tartománynak a rosszabbik felében vagyunk, vagyis a jelenlegi formánkat nézve nem +2 fok lesz az hanem több (a 2 fok már jó esetnek számítana).
Mi fog ez jelenteni? Kevesebb művelhető földet, visszaszoruló állatvilágot, emelkedő tengerszintet, csökkenő ivóvízkészletet és hasonlókat. Ez egy öngerjesztő folyamat egy idő után, például a felolvadó szibériai permafrost irdatlan mennyiségű metánt juttathat a légkörbe, ami még potensebb üvegházhatású.
A helyzet az, hogy hűlni akkor fog a Föld, ha nem csak hogy abbahagytuk a légszennyezést teljesen, hanem még ki is veszünk üvegházhatást okozó gázokat a légkörből, mert másképpen több száz év még mire magától lebomlik vagy a maradék növényzet felveszi onnan. -
-
madgie
titán
Egyedül talán a régi Leaf-ek akkuja használódik szép lassan el, de ott se fűtés, se hűtés nincs mellé, ami eleve nem optimális. Egy régi i3, vagy Zoe messze jobb állapotban lehet ennél, még sokáig elégséges akkukondícióval (már ha az akkori, mai szemmel relatív kicsi hatótávval együtt tud élni az új tulaj).
-
Chrys_
addikt
válasz zolee0307 #12 üzenetére
Az akku árára én is kíváncsi lettem. Tesla a 8 év garancia után, ha szükséges, kb. 15000 dollárért cserél. Akkor inkább ennek az összegnek a töredékéért egy belső égésű motort újítanék fel. Ennyi idős elektromos autók használt piaca emiatt hogy alakul? Mert az akku előbb-utóbb úgyis tönkremegy (annyira, hogy más célra lesz használható, de autóban a hatótáv nagyon lecsökken). Aki pedig ezen a piacon keres járművet, az eleve nem akar magas összeget költeni, szinte kizárt, hogy bevállal akkucserét önköltségen.
Új autóként viszont nekem tetszik az elektromos megoldás, 2021-s Model S (ami EU-ban 2022-ben lesz) nem rossz.
[ Szerkesztve ]
-
-
#53246592
törölt tag
válasz #16820480 #202 üzenetére
A vulkáni hamu ideiglenesen tud elég nagy lehűlést okozni anélkül is, hogy maszkban kelljen járni.
Year Without Summer
Mount Pinatubo ezt itt észrevettük egyáltalán?
Pár nagyobb kitörés és becsült hatása a klímára -
Busterftw
nagyúr
válasz #16820480 #202 üzenetére
A masik oldalt is meg kell nezni.
Ha elerjuk a +2 fokot, az realisan mekkora katasztrofa lesz?Jelenleg elvileg 1.5C erjuk el 2030-ig, 2070-2100 kozott 2C, ha a jelenlegi helyzet nem valtozik.
De peldaul mas elemzes szerint elerjuk a 1.5C-t, utana 2100 kornyeken visszahul a bolygo, ez persze a legdrasztikusabb, majdnem net zero kibocsatas mellett lehet. -
#16820480
törölt tag
válasz Busterftw #197 üzenetére
Olyan vulkán, ami ennyit hűtene a bolygón az azzal is járna, hogy megszűnne a légiközlekedés alap fokon, de valószínűleg maszk nélkül nem tudnál létezni, mert annyira nagy lenne a szállópor a levegőben, ráadásul nem sima por, hanem vulkáni hamu, ami kicsit problémásabb. Meg lehet lecsökkenne a várható életkor néhány évtizeddel, hogy a tüdőproblémák előjönnek. Én is várom már, legalább nem lenne meleg De továbbra is, jelenleg éppen egy -0,3 fokos hullámvölgyből csináltunk 150 év alatt több mint +1 fokot, szóval mekkora katasztrófa kellene, hogy ezt (és ezt a görbét igazából, ami továbbra is felfelé megy meredeken) kompenzálja?
Egyébként sosem arról volt szó, hogy emberek nélkül nem változik a klíma, nyilván változik, de ilyen gyors és drasztikus változás nem volt nélkülünk, és ami most történik azt az emberiség okozta és okozza. Ráadásul egy vulkánnál vagy egyéb hatásnál, ami befolyásolja a természetben az éghajlatot, ott a forrás megszűnik, és újra egyensúlyba kerül rendszer. Az ember által okozott változásnál még kényszerítéssel sem nagyon megy egyelőre, hogy megszüntessük a forrását, így a +2 fok az csak egy konzervatív becslés, simán lehet +3-4 fok, vagy akár annál több is a jövőben.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest