Új hozzászólás Aktív témák
-
#56573440
törölt tag
válasz #86066176 #48 üzenetére
"pl a Nissan"
Őőőőőő ugye most nem a falevélre gondolsz ugye. Bár most hogy rákerestem lehet hogy mégis jobb lenne ha arra.
Nem lenne rossz, ha nem lenne ronda mint a sár, kicsi, és a papíron 24kWh pakk 200km-e eddig is a független tesztek alapján 121 volt, amit sikerült a 30-as feláras aksival 150 re "bővíteni". Városi rohangálós autónak persze jó lehet ettől függetlenül, de azért nem egy kategória a Teslával semmilyen szinten.
-
nuke7
veterán
a tesla egyébként pont azt mondja, hogy a szoftver nagyon sok dolgot nem tud - pl. ezt se - ezért NE bízd rá a vezetést... Ez csak egy bizonyos segítség, mint egy tempomat 2.0.
(#48) kowaacs1: mégegyszer.. NEM dobta piacra az önvezető autót.
[ Szerkesztve ]
https://youtube.com/user/nuke7
-
xmaas
őstag
Szerintem igenis az auto a hibas illetve a Tesla, az szerintem minimum elvarhato hogy annyi szenzor legyen azon a sajat magat kepes vezetni auton hogy teljes egeszeben figyelem allatt tudja tartani az elektronika az egesz uttestet es egy bizonyos mertekig az ut mellett is a terepet /bekotoutakat stb hogy barki vagy barmi kifordulna az auto elott az azonnal reagaljon fekezzen aljon le huzodjon utszelere.
Es lehet itt jonni statisztikakkal hogy mennyire tobb baleset tortenik hagyomanyos autokkal vagy repulokkel vagy tengeralattjarokkal az meg mindig nem mentseg arra hogy ilyen hulyesg miatt valaki meghaljon mert peldaul sporoltak szenzorokkal vagy lustak voltak a szofvert felkesziteni arra az esetre ha valami ep kifordul hirtelen a kocsi ele /vagy valaki kifut hirtelen a kocsi ele az menjen tovabb maganak mint a zakkant .
Elegge nagy kulombseg van egy hatalmas kamion es egy reklammtabla kozott hagyjuk a mentegetozest,. Lehet hogy bizonyos mertekig a sofor hibaja is de azon is el kell gondolkozni hogy mivel az ember biztosnak gondolja az onvezeto rendszert siman elaludhat vagy ep hatul pakol valamit attolmeg a szoftver kepes kene hogy legyen hogy lassa van valami az uttesten es aljon le vagy barmi
(#53) nuke7 Esetleg akkor azt kene reklammozni orba szajba hogy nem kepes ezt meg azt csinalni : "KEDVES VASARLO SOHA NE HAGYD AZ ONVEZETO PILOTAT MAGARA ha nem akarsz megdogleni "
Ilyen figyelmeztetesekkel kene reklamozni az autot. Mert reklamokbol kb annyi jon le a vasarlonak nezd mar mekkora kiraly az auto kepes sajat magat vezetni szoval szarjal ra ne fogd a kormanyt csinalhatod amihez ep kedved szotyan
[ Szerkesztve ]
-
Polllen
nagyúr
Pontosan mi a funkciója ennek a csodának, ami ezt sem tudja? Rá van írva, hogy meg fogja állítani az autót, ha valaki kiáll eléd vagy sem? Ha igen, akkor nincs miről beszélni.
Az ABS-nek sem nézzük el, ha nem tudja azt, amit papíron kellene, miért nem mentél lassabban felkiáltás mellett.
Amúgy attól függetlenül, hogy hibáztatható-e a tesla vagy sem, ez hatalmas blama. Egy b@szott kamiont nem vett észre... Van elég hülye az úton ilyen rendszer nélkül is. Ott legalább a sofőr elvben tudja, hogy figyelni kellene. Ilyen rendszer mellett meg hátra fog dőlni és a végén nekem jön.
PuMbA
De attól még nem fog tudni megállni.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
PuMbA
titán
Amikor bekapcsolod az Autopilot-ot az autó minden egyes esetben kiírja a műszerfalra, hogy a kormányon kell lennie a kezednek és figyelni, mert bármelyik esetben át kell tudnod venni a vezetést a rendszertől Ráadásul, amikor engedélyezed ezt az autóban - Autopilot (beta) néven van benne a rendszerben -, egy teljes figyelmeztető üzenet jön fel, amit le kell OK-zni, hogy megértetted a kockázatokat. YouTube-on ezek mind fent vannak, csak meg kell nézni
[ Szerkesztve ]
-
Polllen
nagyúr
Csak az első mondat nincs meg a posztomból:
Pontosan mi a funkciója ennek a csodának, ami ezt sem tudja?
Oh wait. Ez nem szarkazmus volt, tényleg érdekel, mit tud pontosan. Oh wait.
nuke7
Ha nincs benne vészfék, akkor az egész vihar a biliben.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
bambano
titán
"Autopilot (beta)": tehát teslát csak olyan vezetők vezethetnek, akik megértik a beta számítástechnikai kifejezés fogalmát? sőt, le tudják fordítani magyarra a repository szót?
(#61) nuke7: egy rendesebb távolságtartó tempomat, ami mondjuk nem mercedes gyártmány, meg tudja állítani a kocsit, ha előtte van keresztben egy kamion.
azért fogadjuk már el végre, hogy nem egy 30 kilós victoria's secret modellt nem vett észre, akinek a radarárnyéka akkora, mint a nyalóka pálcikájáé, hanem egy 18 kerekű kamiont!
és firtassuk már azt is, amit én kérdeztem, hogy mennyire kell összetörni egy teslának ahhoz, hogy az autopilot megállítsa?
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
addikt
Ahha... mégis próbálgatják. Szerencsétlen sofőr is így járhatott, "nézd, Anya, kéz nélkül", aztán pont ott volt a kamion. Félrevezetőek a reklámok, a tesztek és a rendszer neve is.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Polllen
nagyúr
Egyrészt nem gondoltam, hogy komolyan írod a tempómat 2.0-t, másrészt ez kb. annyit mond, mint az autopilot szerintem.
Megnéztem az oldaluk és kicsit ellentmondásos. Alapvetően a funkcióknál csak az oldal irányú ütközést elkerülő rendszert írják, illetve azt, hogy figyelmeztető hangot ad, ha valami túl közel van, de van olyan oldal (a tesla.com-n belül), ahol ez is szerepel:
"Front and side collision avoidance"Annyira azért nem érdekel, hogy tovább kutassak. Vihar a biliben. És ettől még blama a teslának.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
nuke7
veterán
válasz Dark Archon #63 üzenetére
igen, de ha hülyék az emberek és nem azt csinálják amit a tesla mond, arról ők tehetnek..?!
(#62) bambano : szerintem nagyon össze kell törnie, mert elvileg csak sípol és vészfékezni nem tud - logikus módon, mivel nem arra való és sokkal baleset veszélyesebb lenne. Nem is mondják, hogy tud amúgy.
(#64) Polllen : igen, én is úgy gondolom, hogy túl van reagálva.
[ Szerkesztve ]
https://youtube.com/user/nuke7
-
szakatsa
csendes tag
Én csak annyit kérdeznék, miért hibáztatja mindenki a technikát? Ott volt az ember a kormánynál? Ő miért nem vette észre? Ő miért nem nyomott féket? Ő miért nem hibás?
A tesla autopilotja fejlődik. Közel sem tökéletes. Ha ez a barom befékez, a Tesla az adataiból akkor is tanulhatott volna. Ám ő leszarta. Úgy döntött, rábízza az életét egy kiforratlan rendszerre, melyről tájékoztatva volt. Bukta. A repülőkön sem véletlen ül pilóta. Nem értem miért a Tesla hibája az, ha valaki felelőtlen döntést hoz...
-
gerii
addikt
Ezek hasonlóan olyan barmok mint akik letöltik a telefondobálós appot, majd sírnak hogy összetörték.
Csak hogy életben tartsuk a topicot az X is balesetezett
Egyébként arról van valakinek hiteles forrása, hogy a különböző gyártók radarjai milyen magasságig mérnek? Mert egy utánfutó alatt azért van egy méter levegő.
[ Szerkesztve ]
-
Polllen
nagyúr
Lépjünk egyet vissza. Alapesetben a teslásnak volt elsőbbsége, ha jól gondolom. Vagyis elméletileg a kamionosnak nem kellett volna befordulnia úgy, hogy akadályozza az egyenes haladót.
Aztán jöhet az, hogy a teslás betartotta a sebességkorlátot. Aztán, hogy ő figyelt-e. Lehet sima autóban is ugyanúgy meghalt volna. Ezt majd a rendőrség gondolom utólag megszakérti.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
bambano
titán
ezért én úgy megbüntetném őket, hogy a fóccvágen székház adja a másikat... ez annyira félrevezető, nem derül ki belőle, hogy azért kell csak a megadott körülmények között használni, mert kész termék és erre lett tervezve, vagy azért, mert még nincs kész. ebből nem derül ki, hogy a beta azt jelenti, hogy félkész.
(#65) nuke7: tehát szerinted az normális, hogy leszakad a teteje, meg rommá törik a hátulja és akkor még *további három* oszlop kell hozzá, hogy megálljon?
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nagyúr
Ha sofőr túléli, nem lenne ekkora médiafelhajtás, korábban is voltak Tesla Model S autopilot-balesetek.
Ha ez egy "sima" kocsival történik, akkor kb. senki sem emelné fel a buciját, ja kérem, a teherautó nem volt teljesen szabályos, a személygépkocsi sofőrje meg kicsit elbambult. Nach so.Ettől függetlenül azon a véleményen vagyok, hogy ha egy Mercedes, Volvo vagy Audi sem meri megengedni azt, hogy akár csak bétaként is ilyesmit mondjon (van ilyesmire példa, random találat), akkor talán lehet a Tesla-nak sem kellene...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
caprine
aktív tag
Ez jó: "...melyet világos színe miatt nem érzékelt sem a vezető, sem a szenzorok" Ezek szerint a tesla nem csak az önvezető, de a színvak autót is feltalálta
Állítólag mobil DVD-t nézet a vezető. A jobb autókban pl. S merci kell kézzel fogni a kormányt sávtartó automatika bekapcsolása után is, nélküle nem megy, a teslában nem kell fogni, és ez NAGY hiba, pláne egy 30 millás autóban!
A szenzor túl alacsonyan van, és csak 1 van belőle elől, pedig ott van a legnagyobb veszélynek, sérülésnek koszolodásnak kitéve, mint a multkori gigalepkés teslánál is. Én minimum egyet raknák fentre, például a szélvédő és a belső visszapillantó tükör közé, ott van a legjobb helyen.
Állítólag leszakadt a teteje, és nem érzékelte a balesetet, még talán légzsák se oldott ki és változatlan sebességgel tető nélkül robogott tovább egyenesen, és csak 1 kerítés állította meg.
- Mondjuk ha önvezető akkor miért nem talált vissza az útra? Bár lehet ha visszatalál akkor elment volna így a célig
- Miért nem érzékelte a jelentős mértékű sérülést? Lehet a légszák szenzorok ennek is a gyürödő zonákban vannak?[ Szerkesztve ]
Ha saját szívedben nem találsz békét, nem fogod azt megtalálni a világon sehol. (SCKG)
-
nagyúr
- Miért nem érzékelte a jelentős mértékű sérülést? Lehet a légszák szenzorok ennek is a gyürödő zonákban vannak?
Mert nem sérülés-, hanem gyorsulásmérő indítja be. A kocsi pedig drasztikusan nem lassult le az ütközéstől...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tigerclaw
nagyúr
Évről évre jobb lesz az autopilóta rendszerek hardvere és szoftvere is...de igazán akkor lesz biztonságos az autonóm autó, ha azok lesznek nagyobb számban.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
bambano
titán
[link] tehát letépi egy kamion a kocsi tetejét, utána nekimegy három oszlopnak és még mindig nem nyílik ki a légzsák? ha attól, hogy hirtelen kabrió lesz, nem lassul eleget az autó, akkor kérdezzük már meg, miből van az a tető meg a három pár oszlop, ami tartja.
ez egy csoda autó. csoda, hogy eddig az útra engedték. de legalább most kaptak elég sok bugreportot.
szerintem Musk cseréljen Baumgartnerrel. Baumgartner majd tartja a preziket szkafanderben, Muskot meg majd kihajigálják a léggömbből, öltönyben...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#06658560
törölt tag
A légzsák nyitását valami öt-nyolc szenzor felügyeli. Ezek leginkább a lökhárító és a tűzfal környékén vannak. Egy jele nem elég az aktiváláshoz. Hogy miért tudta megskalpolni érdemi lassulás nélkül? Szerintem sima fizika az is. Nem volt elég nagy a kontakt felület. Igazi minden szarul jött össze eset.
-
gerii
addikt
Tudod mire való a légzsák, mert ez nem egy csodaszer, hogy kinyílik és mindenki happy. Egy dologra van kitalálva, a "végzetes" lassulás mérséklésére. Ha nincs nagy mértékű lassulás minek nyíljon ki?
Az oszlopokat sem késsel való lenyesésre (nyírásra) méretezik.Tudtommal egy jármű vezetéséhet még kell jogosítvány, annak a megszerzéséhez kellenek bizonyos feltételek, magatartások, mint a kormány két kézzel való fogása, megfelelő sebesség megválasztása, az út folyamatos figyelemmel tartása, stb, nincs külön autonóm jármű vezetői engedély. Szóval nincs miről beszélni, 100%-ban a saját halálát idézte elő, mint ahogy az a sok hülye is aki "suzukin" tanult vezetni, majd M bmw-ben halt meg.
-
bambano
titán
válasz #06658560 #79 üzenetére
(bocsánat, javítok, nem három oszlop, hanem két kerítés plusz egy oszlop).
megskalpolta a teherautó, majd utána még két kerítésnek és egy villanyoszlopnak nekiment.
és nem nyílt ki a légzsák??? de nem is ez a kérdés, hanem az, hogy ezek után állt csak meg?ráadásul az általam az előbb linkelt videóban a mami egy reklámszatyorral üti meg a mercit, abban kinyílik a légzsák. ott mekkora lehet a gyorsulás, ha pofánver a csirkefarhát? vagy a német nyugdíjas csak sztéket eszik és az nagyobbat üt?
szóval továbbra is azt látom, hogy ez az önkormányzó autó nem látott meg egy 18 kerekűt, két kerítést meg egy villanyfát. a 18 kerekűt nem látta, mert túl nagy, a két kerítést, mert túl kicsi, akkor ez finnyás nagyon.
az a része rendben van, hogy miért tépi le a teherautó a tesla tetejét, ha pechesen passzolnak össze a méretek. ezt nem is vitatom. azt már igen, hogy hogyan van az, hogy ekkora szakítástól nem lassul annyit az autó, hogy kinyíljon a légzsák. az meg pláne érdekelne, hogy mi van az autó további pályafutásával.
(#80) gerii "Tudtommal egy jármű vezetéséhet még kell jogosítvány..." és egy járművet vezető program írásához vajon kell-e?
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#82729984
törölt tag
"Tudtommal egy jármű vezetéséhet még kell jogosítvány, annak a megszerzéséhez kellenek bizonyos feltételek, magatartások, mint a kormány két kézzel való fogása, megfelelő sebesség megválasztása, az út folyamatos figyelemmel tartása, stb, nincs külön autonóm jármű vezetői engedély."
Ez az egész sz@rt sem ér, ha átadod az irányitást egy robotnak (aki meg nem képes rá). Ugye a pedálokról le kell venni a lábad, a kormányt meg innentől kezdve csak immel-ámmal fogod hisz nem te vezetsz, a tükröket meg mégannyira sem nézed hisz nem te vezetsz. Mindezek után pedig szépen elbambulsz, hisz nem te vezetsz.
Következmény: ha valamilyen komolyabb szitu adódik, esélyed sem közbeavatkozni, mert fingod nincs a forgalomról körülötted, és mert a reakció időd is a béka segge alatt lesz. Garantálom neked, hogy azután hogy bekapcsoltad az autópilotot, 20 perc múlva már gondolatban a parkolóban látott hosszú combú p.csa megdugásán fog járni vagy ha hosszú napod volt akkor félig már alszol.
Szerintem a mai autopilot megoldások legalább annyira veszélyesek mint vezetés közben telefonálni, smst irni (és nem véletlen vannak ezek tiltva). A gép még nem képes eléggé önállóan vezetni, viszont kiválóan alkalmas arra hogy a figyelmed és a reakció időd annyira elterelje mintha sms-t irnál vezetés közben... (vagy még jobban, mert itt el is hiszed hogy a gép tud vezetni)
"Szóval nincs miről beszélni, 100%-ban a saját halálát idézte elő"
Ez csak addig ilyen vicces amig nem a te kocsidba száll bele mondjuk frontálisan mert épp közlekedési táblának nézett. Aztán majd a temetéseden hasonlóan vicces életbölcsességeket fognak elsütni...
-
exabit
tag
Az önvezető autóké a jövő, ezt kár vitatni. A technológia fejlődésének pedig időről időre áldozatul esnek az emberek. Én úgy vélem töredéke árat fogunk fizetni ezért a technológiárt emberi életekben, mint amekkora hasznot hajt majd.
-
Ren Hoek
veterán
Bizony. Ha a kamion is autonóm lett volna, akkor nem történik meg. Egyszerűen a koordináták alapján a központi forgalomvezérlő letiltja.
Az emberi sofőröket kell kitiltani előbb utóbb, hogy az egységes forgalmi rendszerben dugók nélkül konvojokban haladva tökéletes rendszert valósítsunk meg... közel nulla balesettel.
Ahogy egyre több autonóm jármű lesz, a fejlett computer vision-re és az AI-ra is egyre kevesebb szükség lesz. A központ elvégzi a szinkronizációt.. a nehézség most is inkább a többi emberi tényező kaotikus viselkedésének kiazűrése.[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
"Ha a kamion is autonóm lett volna, akkor nem történik meg. Egyszerűen a koordináták alapján a központi forgalomvezérlő letiltja.": a pontosan milyen koordináták alapján a pontosan milyen központ pontosan mit is csinál?
1. nincsenek pontos koordináták. a civil felhasználású gps pontossága jelenleg nem elég ahhoz, hogy ilyen szintű döntést arra alapozzanak. a civil gps alapján még azt sem lehetne eldönteni, hogy a tesla ment be a kamion elé, vagy a kamion a tesla elé.
2. mi az a központi forgalomvezérlő és hogy éred el? valami telített gsm frekvencián, amin nem lehet garantálni az adatátvitel idejének a maximumát? vagy valami olyasmi, amit egy 800 forintos ketyerével rommá lehet zavarni? vagy ez a központi forgalomvezérlő az, ami, ha lenne, minden terrorista todo listájának az élén lenne? hogy garantálod, hogy egy ilyen helyzetben pontos időre megjön a parancs, ami megállítja valamelyik autót?
3. ha egy központi vezérlő irányíthatja az autókat, ki fogja garantálni, hogy más nem? beülsz a tesládba, és azért fog bekúszni a kamion alá, mert valaki azt mondta neki, nem azért, mert hülye volt a szoftver az autóban. melyik a jobb? megcsalod a zasszonyt, másnap a csajoddal tanker emelgetésből fogsz vizsgázni?most ne beszéljünk olyasmikről, hogy minél bonyolultabb a rendszer, annál hamarabb elromlik.meg arról se, hogy az informatikai trendeket látva annak az esélye, hogy egy ilyen cuccot legalább az informatikai támadások ellen biztosra meg tudnak csinálni kisebb, mint hogy belőlem certified exchange admin legyen. szóval szerintem három dolgot nem tudnak majd megcsinálni:
- a kód jól működjön, tehát helyesen értelmezze a vezetési helyzeteket
- a kód biztonságosan működjön, tehát ne csináljon vezetési hibákat
- ne legyen törhető.a kutya nem akar olyan autóba ülni, amit windowsos gépeken buildelt ki tudja milyen firmware hajt, ki tudja milyen backdooros hálózati eszközökön kapcsolódik a ki tudja milyen szerverekhez. Pest már attól felborult, hogy a lámpák ciklusidejét szabályozó három számítógépből az egyik lefeküdt. mi lenne, ha még indok is volna támadni őket...
marhaság ez, fokozottan.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Ren Hoek
veterán
Csak annyit mondok szenzorfúzió. A GPS csak egy eszköz. Ahogy a bagoly hallása is. A látása meg egy másik.
Persze nem a jelenre értem, de már manapság is vannak biztonságos rendszerek. Nem kell feltétlenül központban gondolkozni, elég lehet egy forgalomfigyelő és támogató rendszer. A többi mehetne peer alapon elosztott rendszereken. A jelenlegi forgalom is önszerveződő, és csoda hogy a kiszámíthatatlan emberek ellenére működik.
Hamarosan lesz példa a kommunikáló autonóm kamionkonvojokra. Ha ez működik személygépjárműnél is fog. Nyilván az autó AI lesz az utolsó döbtéshozó.
Szerencsére az ilyen begyöpösödött emberiséget visszahúzó gondolkodók mint te is vagy, előbb-utóbb eltűnnek. Nevetni fogok amikor majd kitiltanak az autópályáról egyszer
Ha a terroristák és a hekkerek támadhatják is, sokmillió élet menekülhetne meg, ha a vadbarom állat nyikhaj 200-al előző faszkalapokat kitiltanák, cserébe biztonságos konvoj működne. Büntetés szart sem ér. Ugyan olyan életveszélyes állatok vannak az úton. És erre a kis Suzukist vágják meg, mert 70 helyett 75-el megy valami irreális mérőpont előtt.
[ Szerkesztve ]
-
gerii
addikt
válasz #82729984 #83 üzenetére
Nem kellett volna elvonnia a figyelmét a környezetéről, ahogy a kreszben is elő van írva, akkor be tudott volna avatkozni (persze nagyobb reakcióidővel)
Azt nem értik meg egyesek, hogy ha valaki beül a kormány mögé, akkor az adott járműért teljes mértékben ő a felelős, ha jönnek az ufók ha nem. Ő van a piramis élén, ha nyivákol a gyerek mögötte, ha telefonon hívják, ha viszket a füle, ha egy béta autopilotot használ, ő a felelős.
Majd ha lesz autonóm jármű engedély, amiben minden ember csak utas, akkor lehet a szoftvert hibáztatni.nuke7: Csak azt akartam szemléltetni hogy egy Ferrari, S merci, Tesla tulaja is egy 100 lóerős vackon tanult vezetni csigaként közlekedve, nem kaptak külön képzést a kezelhetetlenül erős autók vezetéséhez, mégsem hibáztatja senki a kocsikat a halálukért. Itt is ez a helyzet, nagyot képzelt, hülye volt.
Tulajdonképpen 3x is hülye volt a sofőr, mert 1. nem tartotta be a kreszt, 2. nem tartotta be a leokézott utasítást, 3. rábízta az életét egy béta szoftverre.A Teslának ettől függetlenül hasznos volt ez az eset, mert van mit javítani, hülyebiztossá tenni a rendszeren.
[ Szerkesztve ]
-
Snoop-y
veterán
Hat kollegam S mercije kurvara megall ha van valami elotte akar 0-ra is lefekez ha a vezetes segito rendszer be van kapcsolva.
Plusz ha leveszed a kezed a kormanyrol es nem reagalsz a figyelmeztetesre akkor is.Szerintem a Tesla-ba is ilyet kene tenni.
Ha nem fogod a kormanyt akkor nem mukodik a rendszer.New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
#56573440
törölt tag
-
pomorski
őstag
válasz fordfairlane #25 üzenetére
Úgyis mindent a pénz mozgat. Az meg nem jó, ha a részvényesek aggódnak, az kihatással van a pénzre...
-
#82729984
törölt tag
"Azt nem értik meg egyesek, hogy ha valaki beül a kormány mögé, akkor az adott járműért teljes mértékben ő a felelős, ha jönnek az ufók ha nem. Ő van a piramis élén, ha nyivákol a gyerek mögötte, ha telefonon hívják, ha viszket a füle, ha egy béta autopilotot használ, ő a felelős."
Ez nem igy müködik. Ha beleraksz egy autopilot nevü cuccot, ami állítólag tudja vezetni a kocsit, akkor máris garantált hogy a paciens előbb-utobb nem fog figyelni (de semmiképp sem úgy mintha ő vezetne). Akkor sem ha 72-es betümérettel irod le egy papirfecnire hogy az autopilot csak kisegítő rendszer. Mert a világ ilyen.
És ez az élet minden területén igy van, nem véletlen van egy rakás nagyon komoly szabályozás, mert az országoknak nem érdeke hogy teli legyenek hullával, egyszerüen az embereket meg kell védeni maguktól.
A teljesség kedve nélkül, nem véletlen kötelező a szigetelt falban(csőben) menő 230 voltos vezeték. Nem véletlen a kötelező földelés, nem véletlen kötelező a korlát az erkélyre, nem véletlen kötelező a tűz (füst) jelző készülék többszintes épületekben (németországban már sima magánlakásokban is) és igy tovább.
Mert hát igazán mehetne egy szigeteletlen 230 voltos lengőkábel a kapcsolótól a villanyégőig a lakásban, és le lehetne irni a használati utasitásban hogy nem fogd meg a vezetéket paraszt mert meghalsz, de garantált hogy k.rva sok halálos eset lenne.
Amit a tesla csinál az most valami ilyesmi. -
nuke7
veterán
nem vagyok benne biztos, hogy akinek van pénze ilyen autóra (ferrari, bugatti, lambo, stb.) nem engedheti meg magának a luxus vezetéstechnikai képzést...
(biztos van olyan is, aki nem költ erre, de aki évi 50 ezer km körül vezet már, annak azért megvan a rutinja - és valószínűleg nem a második auto a lambo a suzuki után... )(#98) Porthoszx: igaz is, meg nem is amit írsz márpedig azért, mert lane assist van a merciben is, és azt is meghekkelik... Én úgy látom, hogy ez a baleset mindenképp bekövetkezett volna, mert ahogy írod, az emberek hülyék, és lett volna olyan, aki meghekkeli a rendszert - ha van benne vészfék, ha fogni kell a kormányt, stb. - és meghalt volna úgyis. És akkor senki sem a mercedes-t meg a tesla-t hibáztatná.
Ezt máshol is tudják, és nem véletlen, hogy a solar city felvásárlásának híre/terve nagyobb hatással van / volt a részvény árfolyamára...
[ Szerkesztve ]
https://youtube.com/user/nuke7
-
Snoop-y
veterán
válasz #56573440 #96 üzenetére
De innentol mar a user faszsaga es senki nem hibaztatna a mercit ha a sorosdoboz hack miatt valaki felcsavarodik valahova (mondjuk ettol a fek meg mukodik rajta amugy )
[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Óra topik
- Gurulunk, WAZE?!
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Politika
- OLED TV topic
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Napelem
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...
- MAIWO NVMe + 2.5"/3.5" SATA SSD/HDD dokkoló és klónozó - Dobozos, újszerű
- MÁSFÉL DARAB: NEM PÁR! ÚJ Heco Concerto Grosso Ultra High End hangsugárzó! 63kg/db! 16Hz-52 kHz!
- APC Back-UPS PRO 900VA BR900G-GR - Dobozos, újszerű
- Samsung Galaxy A21S telefon eladó
- Apple iPad 9 Tablet (2021) - bontatlan, 2 év garanciával kibontástól számítva