Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz dabadab #14 üzenetére

    "Viszont itt ezt meg lehet csinálni, ugyanezt a hibát már nem fogja elkövetni - ellenben az emberi vezetőkkel, akik"nél ezt ugyanúgy meg lehet csinálni.

    "A (bevallottan béta) szoftverük eddig jobban teljesített, mint az emberek": az, hogy jobb statisztikája van, mint az embernek, nem jelent semmit, pláne nem jelenti azt, hogy erre alapozva engedélyezni kellene. Inkább szórják ki azokat az embereket, akik miatt rosszabb az emberi statisztika, mint a gép.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz dabadab #30 üzenetére

    "Engem az érdekelne, hogy az hogyan működik felétek,... és minden egyes sofőrhibás balesetnél frissítik az összes autóvezető tudását": parancsolj:
    - egyik megoldás a kresz tábla. ha úgy látják, hogy bizonyos fajta baleset gyakoribbá válik, kiraknak kresz táblákat, pl. sebességkorlátozás.
    - fekvőrendőr. ha túl sokan száguldoznak a lakótelepen, kiraknak fekvőrendőröket, és pár kocsi tetőre tétele után csökken a száguldozás.
    - emelt szintű rendőri ellenőrzés
    - kresz módosítás, pl. most már tilos az iskolai buszokat bizonyos esetekben nem csak megelőzni, de kikerülni is.

    azt sugallta a hozzászólásod, hogy azért jobb a gépi pilóta, mert az emberek mindig elkövetik ugyanazokat a hibákat -> nem fejlődnek vagy változnak. ez nem igaz, így nincs ilyen előnye az autopilotnak, ami erőltetné az elterjedését.

    azt, hogy a friss jogsis sofőrnek mennyi tapasztalata legyen, szintén lehet szabályozni. előírják, hogy hány óra után engedhető vizsgára és ott minek kell megfelelni.

    "Ez egy olyan megközelítést, amit az elmúlt száz évben mindig sikeresen alkalmaztak.": de, alkalmaztak és sikeres is. az elmúlt 100 évben egyre komolyabb feltételeknek kellett megfelelni ahhoz, hogy jogsit kaphass. és:

    szerintem elfogadhatjuk az állítást, hogy Magyarországon nincs olyan sok tesla vagy más önvezető jármű, ami érdemben módosítana a statisztikán.

    a magyar baleseti statisztika javuló tendenciát mutat.

    a két állítás következménye cáfolja azt a hiedelmedet, hogy az emberi sofőrök nem javulnak.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz -=MrLF=- #5 üzenetére

    a rajz láttán bennem még felmerül az a kérdés is, hogy vajon mekkora szerkezeti károsodásnak kellene bekövetkeznie egy teslában ahhoz, hogy az autopilot kikapcsoljon és/vagy megállítsa az autót?

    ha jól látom, először letépte a kocsi tetejét, utána elgázolt két póznát, majd nekiment még egy villanyoszlopnak is. azt feltételezem, hogy a sofőr meghalt vagy legalább cselekvésképtelenné vált, mikor átmentek a teherautó alatt, vagyis az automatikának kellett volna megállni.

    a magam részéről nem tartom normálisnak, hogy elémkanyarodik egy 18 kerekű és nemhogy nem teszek semmit, észre se veszem. azok az idióták a lockheednél évtizedeket görcsöltek lopakodó bombázók kifejlesztésével, miközben ott volt előttük. irakot is mack-ekkel meg freightlinerekkel kellett volna bombázni, nem ilyen ósdi elavult f-117a-kkal...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz dabadab #34 üzenetére

    lefordítom neked: ahhoz, hogy össze tudjuk vetni az automata meg az emberi sofőr baleseti statisztikáit, tudnunk kellene, hogy ugyanaz-e a vetítési alap. vagyis meg kellene nézni, hogy azokon az útvonalakon, ahol a teslákat tesztelték, az ember ugyanolyan baleseti statisztikát produkál-e, mint azokon az utakon, ahonnan az emberi statisztikát vették.

    az eredményt torzíthatja, ha az emberi statisztika az usa teljes területéről való, a gépi statisztika meg pl. csak kalifornia állam területéről. ugyanígy az is torzíthatná, ha nem ugyanolyan felhasználási körülmények között mérték volna.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz JamesHun #38 üzenetére

    patak könnyet hullatnék miattuk :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Cifu #45 üzenetére

    szerintem két különböző eseményt nem kellene összemosni.
    akár értelmes az aláfutásgátló, akár nem, egy radarnak egy 18 kerekűt még észre kellene vennie.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz PuMbA #57 üzenetére

    "Autopilot (beta)": tehát teslát csak olyan vezetők vezethetnek, akik megértik a beta számítástechnikai kifejezés fogalmát? sőt, le tudják fordítani magyarra a repository szót? :P :P

    (#61) nuke7: egy rendesebb távolságtartó tempomat, ami mondjuk nem mercedes gyártmány, meg tudja állítani a kocsit, ha előtte van keresztben egy kamion.

    azért fogadjuk már el végre, hogy nem egy 30 kilós victoria's secret modellt nem vett észre, akinek a radarárnyéka akkora, mint a nyalóka pálcikájáé, hanem egy 18 kerekű kamiont!

    és firtassuk már azt is, amit én kérdeztem, hogy mennyire kell összetörni egy teslának ahhoz, hogy az autopilot megállítsa?

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz PuMbA #69 üzenetére

    ezért én úgy megbüntetném őket, hogy a fóccvágen székház adja a másikat... ez annyira félrevezető, nem derül ki belőle, hogy azért kell csak a megadott körülmények között használni, mert kész termék és erre lett tervezve, vagy azért, mert még nincs kész. ebből nem derül ki, hogy a beta azt jelenti, hogy félkész.

    (#65) nuke7: tehát szerinted az normális, hogy leszakad a teteje, meg rommá törik a hátulja és akkor még *további három* oszlop kell hozzá, hogy megálljon?

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Cifu #76 üzenetére

    [link] tehát letépi egy kamion a kocsi tetejét, utána nekimegy három oszlopnak és még mindig nem nyílik ki a légzsák? ha attól, hogy hirtelen kabrió lesz, nem lassul eleget az autó, akkor kérdezzük már meg, miből van az a tető meg a három pár oszlop, ami tartja.

    ez egy csoda autó. csoda, hogy eddig az útra engedték. de legalább most kaptak elég sok bugreportot.

    szerintem Musk cseréljen Baumgartnerrel. Baumgartner majd tartja a preziket szkafanderben, Muskot meg majd kihajigálják a léggömbből, öltönyben...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz #06658560 #79 üzenetére

    (bocsánat, javítok, nem három oszlop, hanem két kerítés plusz egy oszlop).
    megskalpolta a teherautó, majd utána még két kerítésnek és egy villanyoszlopnak nekiment.
    és nem nyílt ki a légzsák??? de nem is ez a kérdés, hanem az, hogy ezek után állt csak meg?

    ráadásul az általam az előbb linkelt videóban a mami egy reklámszatyorral üti meg a mercit, abban kinyílik a légzsák. ott mekkora lehet a gyorsulás, ha pofánver a csirkefarhát? vagy a német nyugdíjas csak sztéket eszik és az nagyobbat üt?

    szóval továbbra is azt látom, hogy ez az önkormányzó autó nem látott meg egy 18 kerekűt, két kerítést meg egy villanyfát. a 18 kerekűt nem látta, mert túl nagy, a két kerítést, mert túl kicsi, akkor ez finnyás nagyon.

    az a része rendben van, hogy miért tépi le a teherautó a tesla tetejét, ha pechesen passzolnak össze a méretek. ezt nem is vitatom. azt már igen, hogy hogyan van az, hogy ekkora szakítástól nem lassul annyit az autó, hogy kinyíljon a légzsák. az meg pláne érdekelne, hogy mi van az autó további pályafutásával.

    (#80) gerii "Tudtommal egy jármű vezetéséhet még kell jogosítvány..." és egy járművet vezető program írásához vajon kell-e?

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Ren Hoek #87 üzenetére

    "Ha a kamion is autonóm lett volna, akkor nem történik meg. Egyszerűen a koordináták alapján a központi forgalomvezérlő letiltja.": a pontosan milyen koordináták alapján a pontosan milyen központ pontosan mit is csinál?

    1. nincsenek pontos koordináták. a civil felhasználású gps pontossága jelenleg nem elég ahhoz, hogy ilyen szintű döntést arra alapozzanak. a civil gps alapján még azt sem lehetne eldönteni, hogy a tesla ment be a kamion elé, vagy a kamion a tesla elé.
    2. mi az a központi forgalomvezérlő és hogy éred el? valami telített gsm frekvencián, amin nem lehet garantálni az adatátvitel idejének a maximumát? vagy valami olyasmi, amit egy 800 forintos ketyerével rommá lehet zavarni? vagy ez a központi forgalomvezérlő az, ami, ha lenne, minden terrorista todo listájának az élén lenne? hogy garantálod, hogy egy ilyen helyzetben pontos időre megjön a parancs, ami megállítja valamelyik autót?
    3. ha egy központi vezérlő irányíthatja az autókat, ki fogja garantálni, hogy más nem? beülsz a tesládba, és azért fog bekúszni a kamion alá, mert valaki azt mondta neki, nem azért, mert hülye volt a szoftver az autóban. melyik a jobb? megcsalod a zasszonyt, másnap a csajoddal tanker emelgetésből fogsz vizsgázni?

    most ne beszéljünk olyasmikről, hogy minél bonyolultabb a rendszer, annál hamarabb elromlik.meg arról se, hogy az informatikai trendeket látva annak az esélye, hogy egy ilyen cuccot legalább az informatikai támadások ellen biztosra meg tudnak csinálni kisebb, mint hogy belőlem certified exchange admin legyen. szóval szerintem három dolgot nem tudnak majd megcsinálni:
    - a kód jól működjön, tehát helyesen értelmezze a vezetési helyzeteket
    - a kód biztonságosan működjön, tehát ne csináljon vezetési hibákat
    - ne legyen törhető.

    a kutya nem akar olyan autóba ülni, amit windowsos gépeken buildelt ki tudja milyen firmware hajt, ki tudja milyen backdooros hálózati eszközökön kapcsolódik a ki tudja milyen szerverekhez. Pest már attól felborult, hogy a lámpák ciklusidejét szabályozó három számítógépből az egyik lefeküdt. mi lenne, ha még indok is volna támadni őket...

    marhaság ez, fokozottan.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Ren Hoek #102 üzenetére

    "de mindig felhúznak az olyanok, akik nem látják be, hogy a technika fejlődik.": amit mondtál, tiszta lózung, üres fecsegés, marketing rizsa. az általam felvetett kérdéseket próbáld meg értelmezni és megválaszolni, akkor rájössz, hogy a technika jelenleg visszafejlődik.

    "Egyértelműek az irányok. Elegem van már abból, hogy kimegyek az útra, és szinte minden alkalommal történik egy halálközeli élmény. Egyszerűen az emberek nagyrésze alkalmatlan a közúti forgalomra.": akkor rád a klasszikus vicc vonatkozik: sofőr szembe megy a forgalommal az autópályán. hallja a rádióban a rendőrségi jelentést, hogy egy őrült szembe megy a forgalommal. felnéz: egy? de mind szembe jön... értsd: nem a többiek alkalmatlanok a közúti forgalomra, hanem te.

    értem, tehát az, hogy az ismerősöd súlyos balesetet szenvedett egy ember miatt, nem jó (eddig én is így gondolom), ha ugyanezt gép okozta volna, az jó lenne. egy olyan poszt topikjában érvelsz a gép mellett, hogy az nem okoz balesetet, amiben egy gépről van szó, ami balesetet okozott.

    baleseti statisztika

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Ren Hoek #104 üzenetére

    "Mondom jelenleg is vannak biztonságos (de nem feltörhetetlen rendszerek) szerintem a bankinformatika, katonai rendszerek, erőművek stb elég magas szinten működik.": az, hogy tájékozatlan vagy, nem a mi hibánk. amennyi cikk volt mostanában a komplett bankinformatika válságáról, és mégis jó példának hozod fel, az ellen nem tudunk mit tenni. katonai rendszereket lehetne példának hozni, csak nem téged igazolna, pl. hogy a jsf-ben attól félnek a pilóták, hogy megfulladnak. hogy a raptorokban annyira jó a szoftver, hogy az első óceánrepülésnek majdnem csobbanás lett a vége (azért nem zuhantak le, mert volt előttük egy ócska extender). a magasszintű erőművekről meg annyit, hogy az iráni atomprogramot is szétkapták, mint foxi a lábtörlőt, annyira magasszintű a micsodája.

    pontosan azon cikkek, hírek miatt, amiket te láthatóan nem olvastál, mondom, hogy a járművezetés automatizálása irtózatos kockázat.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Ren Hoek #111 üzenetére

    "Én maximum heti 1x vezetek/ülök kocsiba": ez lehet a probléma oka...

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Tian66 #117 üzenetére

    abban, hogy a bankrendszert biztonságosnak hiszi, meg a többi hasonló állításában akkor se lenne igaza, ha sokat vezetne, meg akkor se, ha soha.

    azt, hogy terjedni fog az automatikus autó, el tudom hinni, az emberiség sok baromságot megcsinált már, mióta létezik. viszont az, amit körítésként ehhez mondott, megalapozatlan marketing szöveg.

    (#119) Glenda: nem is áll ilyen a ház előtt :P
    egyébként, hogy a kolléga rettegését fokozzam, harmad ilyen erős autóval is lehet ámokot futni. :)

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Ren Hoek #125 üzenetére

    már az én autómban ülőt is meg lehetne ölni távolról, pedig egy 13 éves opellel járok.
    meg lehet babrálni a gázpedált, mert teljesen elektronikus, meg lehetne babrálni a féket, mert abban is túl sok az elektronika, 10 másodperc alatt nekimennél valami nagynak, ha ki akarnék babrálni veled.

    az egyetlen biztonsági "megoldás" ebben az autóban, hogy nincs benne fedélzeti szórakoztató marhaság meg mobiltelefon, így valóban nem lehet hozzáférni kívülről. Mert ha lenne, akkor finító.

    ja nem, az enyémben még kéziváltó van, nem automata. +1 esély.

    de nemrég volt itt is cikk arról, hogy autóknak feltörték a feldélzeti rendszerét, (talán nissan? nem emlékszem), mercit fertőztek már meg wifi hotspotról, stb. a merci egyébként is jó abban, hogy újságírókkal töreti össze a médiaeseményen az autóját, mert annyira "jól" működik benne minden.

    "Hány olyan embert ismersz, akinek hetente hackelik meg a bankkártyáját?": keress már rá az itcafe-n a swift kulcsszóra, lesz majd döbbenés.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Deller2010 #142 üzenetére

    "Legy egy kicsit nyitottabb a vilagra, probalj sajat nezopontot kialakitani.": mondjuk a fizika pont az a terület, ahol nem kellene saját nézőpontot kialakítani...

    "egy 3500ccm-es, V6-os, 250LE-s, 340Nm-es motorral szerelt auto nem azert jo, vagy nem csak azert jo, mert megy akar 200-zal is... ": hanem azért is, mert megismered a fél országot, mire találsz hozzá szerelőt, az alkatrészboltos előre köszön a másfélszer annyi alkatrész miatt, a benzinkutas haver lesz, stb. :)

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák