Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
Engem az érdekelne, hogy az hogyan működik felétek, hogy a frissjogosítványos sofőrnek százéves tapasztalata van és minden egyes sofőrhibás balesetnél frissítik az összes autóvezető tudását, hogy ugyanazt a hibát már biztosan ne kövesse el.
Mert nálunk sehogy.
"Inkább szórják ki azokat az embereket, akik miatt rosszabb az emberi statisztika, mint a gép."
Ez egy olyan megközelítést, amit az elmúlt száz évben mindig sikeresen alkalmaztak.
Ja, nem.
De biztos csak azért, mert eddig senkinek sem jutott eszébe.
Ja, nem.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"parancsolj:"
Ja, hogy ez nálatok se működik. Nem vagyok meglepve.
"azt sugallta a hozzászólásod, hogy azért jobb a gépi pilóta, mert az emberek mindig elkövetik ugyanazokat a hibákat -> nem fejlődnek vagy változnak. ez nem igaz"
Szerintem erről kérdezz meg egy olyan rendőrt is, aki szokott baleseteknél helyszínelni, hogy tényleg úgy látja-e, hogy egyfajta baleset csak egyszer fordul elő.
"az elmúlt 100 évben egyre komolyabb feltételeknek kellett megfelelni ahhoz, hogy jogsit kaphass. és:"
Ezért aztán meredeken csökkent a jogosítvánnyal rendelkezők aránya.
"a magyar baleseti statisztika javuló tendenciát mutat.
a két állítás következménye cáfolja azt a hiedelmedet, hogy az emberi sofőrök nem javulnak."
Vagy azt mutatja, hogy az emberek ugyan érdemben nem változnak, de a technika egyre jobb (ergonómia, ABS, ESP, stb).
DRM is theft
-
buherton
őstag
Vannak sofőrök, akik még írni és olvasni sem tudnak Mo-n. Nem is olyan rég még szemtanúja voltam egy ilyennek, hogy az "ásszony" olvasta a "gázsinak" a kérdéseket a számítógépes tesztnél. Természetesen nem vizsgán, de akkoris.
Ha ezt meglépnéd, akkor abból hatalmas felháborodás lenne. Elhiheted .
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
nagyúr
Ha sofőr túléli, nem lenne ekkora médiafelhajtás, korábban is voltak Tesla Model S autopilot-balesetek.
Ha ez egy "sima" kocsival történik, akkor kb. senki sem emelné fel a buciját, ja kérem, a teherautó nem volt teljesen szabályos, a személygépkocsi sofőrje meg kicsit elbambult. Nach so.Ettől függetlenül azon a véleményen vagyok, hogy ha egy Mercedes, Volvo vagy Audi sem meri megengedni azt, hogy akár csak bétaként is ilyesmit mondjon (van ilyesmire példa, random találat), akkor talán lehet a Tesla-nak sem kellene...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
#06658560
törölt tag
A légzsák nyitását valami öt-nyolc szenzor felügyeli. Ezek leginkább a lökhárító és a tűzfal környékén vannak. Egy jele nem elég az aktiváláshoz. Hogy miért tudta megskalpolni érdemi lassulás nélkül? Szerintem sima fizika az is. Nem volt elég nagy a kontakt felület. Igazi minden szarul jött össze eset.
-
gerii
addikt
Tudod mire való a légzsák, mert ez nem egy csodaszer, hogy kinyílik és mindenki happy. Egy dologra van kitalálva, a "végzetes" lassulás mérséklésére. Ha nincs nagy mértékű lassulás minek nyíljon ki?
Az oszlopokat sem késsel való lenyesésre (nyírásra) méretezik.Tudtommal egy jármű vezetéséhet még kell jogosítvány, annak a megszerzéséhez kellenek bizonyos feltételek, magatartások, mint a kormány két kézzel való fogása, megfelelő sebesség megválasztása, az út folyamatos figyelemmel tartása, stb, nincs külön autonóm jármű vezetői engedély. Szóval nincs miről beszélni, 100%-ban a saját halálát idézte elő, mint ahogy az a sok hülye is aki "suzukin" tanult vezetni, majd M bmw-ben halt meg.
-
Ren Hoek
veterán
Csak annyit mondok szenzorfúzió. A GPS csak egy eszköz. Ahogy a bagoly hallása is. A látása meg egy másik.
Persze nem a jelenre értem, de már manapság is vannak biztonságos rendszerek. Nem kell feltétlenül központban gondolkozni, elég lehet egy forgalomfigyelő és támogató rendszer. A többi mehetne peer alapon elosztott rendszereken. A jelenlegi forgalom is önszerveződő, és csoda hogy a kiszámíthatatlan emberek ellenére működik.
Hamarosan lesz példa a kommunikáló autonóm kamionkonvojokra. Ha ez működik személygépjárműnél is fog. Nyilván az autó AI lesz az utolsó döbtéshozó.
Szerencsére az ilyen begyöpösödött emberiséget visszahúzó gondolkodók mint te is vagy, előbb-utóbb eltűnnek. Nevetni fogok amikor majd kitiltanak az autópályáról egyszer
Ha a terroristák és a hekkerek támadhatják is, sokmillió élet menekülhetne meg, ha a vadbarom állat nyikhaj 200-al előző faszkalapokat kitiltanák, cserébe biztonságos konvoj működne. Büntetés szart sem ér. Ugyan olyan életveszélyes állatok vannak az úton. És erre a kis Suzukist vágják meg, mert 70 helyett 75-el megy valami irreális mérőpont előtt.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
30 ismerősömből 25-nek volt már halálközeli élménye, vagy rommá törték a kocsijukat mások. Páran meg is haltak. Hatalmas probléma a közút jelenleg. Valami megoldást kell találni, és az egyetlen az emberi tényező kiütése a következő 50 évben.
Ehhez egy percig nem szabad gondolkozni az autonóm járművek bevezetésén. Minden tapasztalattal csak jobbak és jobbak lesznek
Mondom jelenleg is vannak biztonságos (de nem feltörhetetlen rendszerek) szerintem a bankinformatika, katonai rendszerek, erőművek stb elég magas szinten működik. A közlekedésben miért ne lehetne alkalmazni?
Folyamatosan fejleszteni kell... és nem akadályozni a fejlődést.A statisztikával meg pont engem igazolsz. Szinte minden esetben emberi hiba okozta. "Sebesség nem megfelelő alkalmazása az útviszonyhoz"... Fejleszteni kell a szenzorokat és ilyen nem történik meg. Egy sötétben esős kanyarban, FLIR, UH, Radar, Lidar támogatáshoz hol van az ember vaksi látása és fos reakcióideje?
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Mondom kivételeket, példákat mindig lehet hozni. Éppen ezért kell fejleszteni a biztonsági rendszereket a következő évtizedekben. Ez az egész autonóm közlekedés nem a jelenlegi szituációra vonatkozik.
Amúgy amikor felszállsz a metróra nem félsz? a 4-es már robotpilótával megy, még ha van is ember mögötte. Vagy a repülőgépek autopilotja amit kivétel nélkül minden esetben használnak?
Mondom én a rendszert úgy képzelem el, hogy van egy forgalomirányítás, ami megmondja milyen sebességgel, hol és mikor érdemes haladni. Az autók egymással kommunikálva is hitelesíthetik az infókat peer rendszerben. A végső döntést pedig a lokális AI hozza meg, persze felülbírálható adott esetben.
Megszünhetnének a dugók pl.Teljesen olyan ez az egész, mint amikor a vonat ellen tiltakoztak ezerrel, hogy olyan gyorsulást úgy sem viselnek el az erek és szétdurrannak úgyis.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Akkor gondolom vagy te is így vezetsz, és te sem tartod be a szabályokat...esetleg a szokásos pesti agresszióval hajtod a járművet... vagy ha be is tartasz mindent neked nem tűnik már fel, hogyha a szembejövő f.szkalap negyed méterre ér vissza az orrod előtt, mert tilosban előz.
Vannak halálutak pl a 8-as, E66 Fehérvárról... tele van sírral és kereszttel az út. Persze bővíteni nem bővítik.
Mi rendszeresen arra jártunk, és hidd el van alapja amit mondok.[ Szerkesztve ]
-
Glenda
addikt
a kutya nem akar olyan autóba ülni, amit windowsos gépeken buildelt ki tudja milyen firmware hajt, ki tudja milyen backdooros hálózati eszközökön kapcsolódik a ki tudja milyen szerverekhez.
McLaren Unveils MP4-12C: 600 HP V8, 1.6 GHz Intel Atom, Runs Windows
from r in rings where r.Owner == "Sauron" select r
-
Ren Hoek
veterán
Hány olyan embert ismersz, akinek hetente hackelik meg a bankkártyáját? Pedig csak egy sz.ros 4 jegyű PIN védi. A paypass is egy vicc, nem is értem, hogy miért nem tűnik el pillanatok alatt a fizetésem. Ti értitek? Első látásra olyan sebezhetőnek tűnik, hogy konkrétan nem fogom fel miért nem törik fel azonnal.
A netes fizetés is egy vicc, még PIN-t se kell megadni, 3 jegyű számot kell beírni, amit rányomtatnak a kártyára.
Pontosítok: Nem biztonságos... de mégis működik. Ennek ellenére, hogy kb nevetségesnek tűnik az egész rendszer....és itt sunyiban eltűnhet a fizetésed mondjuk észre se veszed. Azért egy autonóm Tesla felett átvenni az uralmat távolról és belevezetni a szakadékba, úgy, hogy emberi sofőr benne ül és bármikor felülbírálhat. Az egy másik kategória. Éppen ezért jó ha kiderülnek a biztonsági rések, be lehet őket foltozni... de nem éljünk a középkorban. Rettegjünk a technikától... Teljesen olyan, mint a biotechben, sok sötétzöld "bioetikára" hivatkozva megvétóz gyakran életmentő génmódosító kezeléseket. A technika pedig adott, már az embrionális génmanipulációra is. Sok betegség megelőzhető lenne. Az önvezető autó is adott technológia, már kész van, csak tökéletesíteni kell, és forgalomba vinni, hogy tanuljunk belőle.
Ezek nem scifi technológiák, amit a 30-as években jósoltak, hanem jelenben létező, bizonyítottan működő dolgok. Csak éppen még sok paraméter nem ismert. Biztonság, gazdasági hatások, emberi tényező stb... nem elfordulni kell, hanem minden erővel kutatni a hiányzó ismereket.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Szerintem akkor járjál szekérrel. Abban nincs semmi elektronika.
Teljesen mindegy, hogy te mit szeretnél, akkor is egyre több és több elektronikát és automatizmus fognak az új járművekbe pakolni - ha kéred, ha nem.
Eljöhet még az az időszak, amikor a régi járművek brutálisan meg lesznek adóztatva, amikben nincsen kollaboratív forgalmat támogató eszköz. Ha a norvégok tényleg kitiltják az benzines/dízeles kocsikat, akkor ilyenekre számítani kell. Vagy egyszerűen csak nem engedik fel a pályára a régi autódat, maximum egyetlen csigalassú sávra, hogy ne akadályozza a konvojokat.
Ez most még scifi, de lesz létjogosultsága előbb-utóbb.
-
Deller2010
tag
"egy 3500ccm-es, V6-os, 250LE-s, 340Nm-es motorral szerelt auto nem azert jo, vagy nem csak azert jo, mert megy akar 200-zal is... ": hanem azért is, mert megismered a fél országot, mire találsz hozzá szerelőt, az alkatrészboltos előre köszön a másfélszer annyi alkatrész miatt, a benzinkutas haver lesz, stb."
Az lemaradt, hogy: Magyarorszagon.
Amugy a 2,1t sulyu auto elvolt 13,6 literes atlagfogyasztassal es "eleg nehez volt" a 46-os labam a gazpedalnak. Szerintem ez nem rossz ertek.| regular IT guy |
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Napelem
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- LEGO klub
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Politika
- További aktív témák...
- I7 - GAMER /8700K + VÍZ - Z370 - 16GB DDR4 - 512GB NVME - 4TB HDD -RX 6600/8GB DDR6- 700W - RGB HÁZ
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256gb/8gb Phantom Black
- Sony PlayStation 5 (PS5) Játékkonzol
- Samsung Galaxy S22 5G Dual Sim 8/128gb Hibátlan állapot
- 10.GEN GAMER PC /B460-STEEL-I5 10400F +VÍZ - 1TB NVME + 4TB HDD - 16GB RGB - RX 6600-8GB DDR6 + RGB/