- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Windows 10
- HBO Max & OD topic
- Milyen routert?
- OpenMediaVault
Új hozzászólás Aktív témák
-
#82729984
törölt tag
"A (bevallottan béta) szoftverük eddig jobban teljesített, mint az emberek (emberek: 1,08 halál / 100M mérföld autópályán, Tesla: 0,77 halál / 100M mérföld autópályán)"
Ez mondjuk igy ebben a formában egy nagy kamu. Normál autókból sok százmillió szaladgál az utakon, teslából meg max néhány tizezer (és annak is csak töredéke megy robotpilótával), a baleset valószinüsége normál autóknál nagyságrendileg nagyobb a számosság (és az igy előforduló szituációk) miatt, ez szimpla matek.
Tehát ezt nem lehet visszavetiteni mérföldre, mert szélső esetben azt számolod ki hogy 1 db robotautó ment százezer mérföldet és okozott 0 balesetet, a másik esetben meg hogy 1000 autó ment 100 mérföldet és ott nyilván nem 0 lesz a baleset, de nem azért mert ember vagy gép vezetett, hanem mert 1000 autó x 100 mérföld az sokkal több kombináció mint 1 autó x 100 ezer mérföld.
-
#82729984
törölt tag
Milyen se füle se farka. Ha a baleset kockázatát akarod kiszámolni "a" és "b" tipusú autóra, akkor nem elég a levezetett kilométert figyelembe venni.
Hanem azzal is számolni kell, hogy hány darab "a" autó és hány darab "b" autó vesz részt a forgalomban mert a baleset kockázata ettől is függ.
Ha szélső esetet veszünk a könnyebbség kedvéért és van 1 db "a" autód, akkor könnyen belátható hogy maximum 1x tud frontális totálkáros karambolban részt venni akár hány km-re is vetited le (összetört, ennyi volt). Felülről korlátos és a súlyos balesetek maximális száma az bizony 1.
Ezzel szemben ha "b" autóból meg ugyanekkor 1000 darab volt, akkor az ugyanennyi össz km alatt szélső esetben 1000 db ilyen karambolt tud elszenvedni (mindegyik 1-et). Ez is felülről korlátos, csak itt a szám az 1000.
Ezek után lehetne hozni a statisztikát hogy ugyanannyi km alatt "a" autó fajta csak 1x szenvedett balesetet, "b" autó fajta meg 1000-szer...
Remélem érthető, szándékosan a szélső példát hoztam hogy könnyebben érthető legyen, természetesen a valóságban az arányok nem ekkorák, de matematikailag akár ez a helyzet is előfordulhatna (ha minden sofőr totálisan dilettáns lenne).És akkor még nem is jött be a képbe hogy bizony a tesla (meg a google) autói is főleg a napfényes kalifornia autópályáin vannak mérve, az ember vezette autók meg az ausztrál autópályától kezdve az svájci alpokban futókon át mindenhol (sokkal több időjárási kombináció, sokkal több eltérő útviszony stb).
Nyilván nem kell hangsúlyoznom hogy mennyire nem mindegy hogy azt az X mérföldet napfényes 25 fokban teljesíted egy jó minőségü autópályán, vagy egy fostalicska beton autópályán -10 fokban lefagyott úton ködben.[ Szerkesztve ]
-
#82729984
törölt tag
"Tudtommal egy jármű vezetéséhet még kell jogosítvány, annak a megszerzéséhez kellenek bizonyos feltételek, magatartások, mint a kormány két kézzel való fogása, megfelelő sebesség megválasztása, az út folyamatos figyelemmel tartása, stb, nincs külön autonóm jármű vezetői engedély."
Ez az egész sz@rt sem ér, ha átadod az irányitást egy robotnak (aki meg nem képes rá). Ugye a pedálokról le kell venni a lábad, a kormányt meg innentől kezdve csak immel-ámmal fogod hisz nem te vezetsz, a tükröket meg mégannyira sem nézed hisz nem te vezetsz. Mindezek után pedig szépen elbambulsz, hisz nem te vezetsz.
Következmény: ha valamilyen komolyabb szitu adódik, esélyed sem közbeavatkozni, mert fingod nincs a forgalomról körülötted, és mert a reakció időd is a béka segge alatt lesz. Garantálom neked, hogy azután hogy bekapcsoltad az autópilotot, 20 perc múlva már gondolatban a parkolóban látott hosszú combú p.csa megdugásán fog járni vagy ha hosszú napod volt akkor félig már alszol.
Szerintem a mai autopilot megoldások legalább annyira veszélyesek mint vezetés közben telefonálni, smst irni (és nem véletlen vannak ezek tiltva). A gép még nem képes eléggé önállóan vezetni, viszont kiválóan alkalmas arra hogy a figyelmed és a reakció időd annyira elterelje mintha sms-t irnál vezetés közben... (vagy még jobban, mert itt el is hiszed hogy a gép tud vezetni)
"Szóval nincs miről beszélni, 100%-ban a saját halálát idézte elő"
Ez csak addig ilyen vicces amig nem a te kocsidba száll bele mondjuk frontálisan mert épp közlekedési táblának nézett. Aztán majd a temetéseden hasonlóan vicces életbölcsességeket fognak elsütni...
-
#82729984
törölt tag
"Azt nem értik meg egyesek, hogy ha valaki beül a kormány mögé, akkor az adott járműért teljes mértékben ő a felelős, ha jönnek az ufók ha nem. Ő van a piramis élén, ha nyivákol a gyerek mögötte, ha telefonon hívják, ha viszket a füle, ha egy béta autopilotot használ, ő a felelős."
Ez nem igy müködik. Ha beleraksz egy autopilot nevü cuccot, ami állítólag tudja vezetni a kocsit, akkor máris garantált hogy a paciens előbb-utobb nem fog figyelni (de semmiképp sem úgy mintha ő vezetne). Akkor sem ha 72-es betümérettel irod le egy papirfecnire hogy az autopilot csak kisegítő rendszer. Mert a világ ilyen.
És ez az élet minden területén igy van, nem véletlen van egy rakás nagyon komoly szabályozás, mert az országoknak nem érdeke hogy teli legyenek hullával, egyszerüen az embereket meg kell védeni maguktól.
A teljesség kedve nélkül, nem véletlen kötelező a szigetelt falban(csőben) menő 230 voltos vezeték. Nem véletlen a kötelező földelés, nem véletlen kötelező a korlát az erkélyre, nem véletlen kötelező a tűz (füst) jelző készülék többszintes épületekben (németországban már sima magánlakásokban is) és igy tovább.
Mert hát igazán mehetne egy szigeteletlen 230 voltos lengőkábel a kapcsolótól a villanyégőig a lakásban, és le lehetne irni a használati utasitásban hogy nem fogd meg a vezetéket paraszt mert meghalsz, de garantált hogy k.rva sok halálos eset lenne.
Amit a tesla csinál az most valami ilyesmi. -
#82729984
törölt tag
válasz Ren Hoek #102 üzenetére
"Egy gép sohasem fog előzni szembe a forgalommal 240-el, mert "úgyis visszaérek a köcsög Suzukis előtt ba..szod""
El kell hogy keserítselek, fog. Azért fog, mert majd lesznek erre szakosodott mühelyek és mellé barmok akik szépen megmókolják a kocsi szoftverét (majd biztos lesz valami szép neve, mondjuk sport fokozat).
Kapitalista világunkat elnézve, maguk a gyártók is fognak majd felárért ilyen opciókat kinálni (dinamikusabb gyorsítás, gyorsabb sávváltás, kisebb követési táv, nagy előzési sebesség stb stb). Félillegális mühelyek meg majd még keményebben.
A probléma az emberek fejében van, és ez ezután sem fog változni. Remélem nem gondolod komolyan hogy majd aki megvesz egy ilyen autót 20-30 millióért az el fogja viselni hogy a hiperszuper luxus kocsija a 76-al tötymörgő suzukis mögött fog haladni mert a kocsi nem itéli meg biztonságosnak az előzést a 90-et meg tilos neki túllépni.
ui: megjegyzem, szimpla általánosítás amit a bmw és merci tulajokról irsz, minden autó márkánál vannak idióták, ez nem pénz kérdés. Én rengeteg szakadt bontöszökevény suzukist is szoktam látni amint nyomja neki amin a csövön kifér...
-
#82729984
törölt tag
válasz Ren Hoek #104 üzenetére
"30 ismerősömből 25-nek volt már halálközeli élménye"
Szektás vagy? Hagyjuk már a hülyeséget hogy 30 emberből 25-nek összetörték a kocsiját meg halálközeli élménye volt.
"Hatalmas probléma a közút jelenleg"
Az utak állapotára gondolsz? Abban egyetértünk.
Csak mert magyarországon évente kb. 500 ember hal meg közúti balesetben miközben amúgy évente kb. 130 ezer ember hal meg mindenféle más ok miatt. Összeségében az elhunytak mindössze ~4 ezrelékét érinti közúti baleset. Biztos hatalmas probléma, de én inkább a másik 129 ezer ember halálokát vizsgálnám (pl. elégtelen egészségügy).
-
#82729984
törölt tag
válasz Ren Hoek #107 üzenetére
"Pedig az csak egy sz.ros bankártya. Persze van trükközési lehetőség, de jelenleg 2016-ban ez szerintem egy biztonságos rendszer."
Ajaj... A bankkártya mint biztonságos rendszer... Adok egy jó tanácsot: kezdj el hireket nézni meg olvasni, mert igy úgy tünik mintha egy másik bolygóról jöttél volna
-
#82729984
törölt tag
válasz Ren Hoek #125 üzenetére
Figyelj csak, nem azért, de ideje lenne befejezned a trollkodást. Ha meg tényleg ennyire nem tájékozatlan vagy, akkor meg talán nem ártana észbe kapnod, hogyha mindenki szembe jön az autópályán akkor lehet te vagy a helikopter...
Tudom nehéz, mert ahhoz is kell egy értelmi szint hogy rágyere hülyeséget beszélsz, de hátha megy.
"Azért egy autonóm Tesla felett átvenni az uralmat távolról és belevezetni a szakadékba, úgy, hogy emberi sofőr benne ül és bármikor felülbírálhat. Az egy másik kategória."
Ehhez egy kis segítség, ha nem is tesla, csak egy 2014-es Jeep Cerokkee:
Szóval olyannyira más kategória, hogy nem hogy csak távirányitani tudják, de konkrétan te semmit nem tudsz csinálni, mert sem a pedál sem a kormány rángatására nem fog történni semmi. Sőt még csak kiugrani sem tudsz a kocsiból, mert be tudják zárni távolról igy te nem tudod kinyitni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Filmgyűjtés
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Horgász topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Futás, futópályák
- Milyen légkondit a lakásba?
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- További aktív témák...
- GAMER PC - NZXT - RTX 3060Ti 8GB - i7 7700 - 32GB DDR4 - 500GB M.2 Nvme SSD - 1TB HDD
- BONTATLAN Új Iphone 15 PRO 128-512GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- ÚJ Bontatlan Macbook Pro 16 M3 Pro MAX 14 30GPU 96GB 2TB Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
- 5% kedvezmény a Cammus szimulátor termékeihez.
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel