Új hozzászólás Aktív témák
-
Snoop-y
veterán
Ezt nem vitatom. De ne hanyagoljuk el a tenyt hogy a hiedelmekkel ellentetben a szenzor nem latja az utat teljes egeszeben es barmilyen gyors is (ellentetben az emberrel) azert egy felvak micineni is valoszinu eszrevesz egy 20 tonnas kamiont es nem azt latja hogy hmm hat a kocsi orra elott szabad az ut raprobalok atferek e.
A bajom azzal van hogy hat ez az uberfasza autopilot mint kiderult nem latja egeszeben az utat ergo nagyon fals donteseket is tud hozni. Es akit megol annak nem lesz jobb hogy ok akkor a kovetkezo fw-ben majd figyelunk es kijavitjuk
kieg:
Pl nalunk a varosban mar elkezdtek venni az emberek (hala a jo egnek itt is van egy szalonjuk)
En csak nem szeretnem ha ez a szoftver benezne valamit es mondjuk engem vasalna ki vagy a csaladomat.[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
-
bambano
titán
"Viszont itt ezt meg lehet csinálni, ugyanezt a hibát már nem fogja elkövetni - ellenben az emberi vezetőkkel, akik"nél ezt ugyanúgy meg lehet csinálni.
"A (bevallottan béta) szoftverük eddig jobban teljesített, mint az emberek": az, hogy jobb statisztikája van, mint az embernek, nem jelent semmit, pláne nem jelenti azt, hogy erre alapozva engedélyezni kellene. Inkább szórják ki azokat az embereket, akik miatt rosszabb az emberi statisztika, mint a gép.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"Engem az érdekelne, hogy az hogyan működik felétek,... és minden egyes sofőrhibás balesetnél frissítik az összes autóvezető tudását": parancsolj:
- egyik megoldás a kresz tábla. ha úgy látják, hogy bizonyos fajta baleset gyakoribbá válik, kiraknak kresz táblákat, pl. sebességkorlátozás.
- fekvőrendőr. ha túl sokan száguldoznak a lakótelepen, kiraknak fekvőrendőröket, és pár kocsi tetőre tétele után csökken a száguldozás.
- emelt szintű rendőri ellenőrzés
- kresz módosítás, pl. most már tilos az iskolai buszokat bizonyos esetekben nem csak megelőzni, de kikerülni is.azt sugallta a hozzászólásod, hogy azért jobb a gépi pilóta, mert az emberek mindig elkövetik ugyanazokat a hibákat -> nem fejlődnek vagy változnak. ez nem igaz, így nincs ilyen előnye az autopilotnak, ami erőltetné az elterjedését.
azt, hogy a friss jogsis sofőrnek mennyi tapasztalata legyen, szintén lehet szabályozni. előírják, hogy hány óra után engedhető vizsgára és ott minek kell megfelelni.
"Ez egy olyan megközelítést, amit az elmúlt száz évben mindig sikeresen alkalmaztak.": de, alkalmaztak és sikeres is. az elmúlt 100 évben egyre komolyabb feltételeknek kellett megfelelni ahhoz, hogy jogsit kaphass. és:
szerintem elfogadhatjuk az állítást, hogy Magyarországon nincs olyan sok tesla vagy más önvezető jármű, ami érdemben módosítana a statisztikán.
a magyar baleseti statisztika javuló tendenciát mutat.
a két állítás következménye cáfolja azt a hiedelmedet, hogy az emberi sofőrök nem javulnak.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#82729984
törölt tag
"A (bevallottan béta) szoftverük eddig jobban teljesített, mint az emberek (emberek: 1,08 halál / 100M mérföld autópályán, Tesla: 0,77 halál / 100M mérföld autópályán)"
Ez mondjuk igy ebben a formában egy nagy kamu. Normál autókból sok százmillió szaladgál az utakon, teslából meg max néhány tizezer (és annak is csak töredéke megy robotpilótával), a baleset valószinüsége normál autóknál nagyságrendileg nagyobb a számosság (és az igy előforduló szituációk) miatt, ez szimpla matek.
Tehát ezt nem lehet visszavetiteni mérföldre, mert szélső esetben azt számolod ki hogy 1 db robotautó ment százezer mérföldet és okozott 0 balesetet, a másik esetben meg hogy 1000 autó ment 100 mérföldet és ott nyilván nem 0 lesz a baleset, de nem azért mert ember vagy gép vezetett, hanem mert 1000 autó x 100 mérföld az sokkal több kombináció mint 1 autó x 100 ezer mérföld.
-
bambano
titán
lefordítom neked: ahhoz, hogy össze tudjuk vetni az automata meg az emberi sofőr baleseti statisztikáit, tudnunk kellene, hogy ugyanaz-e a vetítési alap. vagyis meg kellene nézni, hogy azokon az útvonalakon, ahol a teslákat tesztelték, az ember ugyanolyan baleseti statisztikát produkál-e, mint azokon az utakon, ahonnan az emberi statisztikát vették.
az eredményt torzíthatja, ha az emberi statisztika az usa teljes területéről való, a gépi statisztika meg pl. csak kalifornia állam területéről. ugyanígy az is torzíthatná, ha nem ugyanolyan felhasználási körülmények között mérték volna.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#82729984
törölt tag
Milyen se füle se farka. Ha a baleset kockázatát akarod kiszámolni "a" és "b" tipusú autóra, akkor nem elég a levezetett kilométert figyelembe venni.
Hanem azzal is számolni kell, hogy hány darab "a" autó és hány darab "b" autó vesz részt a forgalomban mert a baleset kockázata ettől is függ.
Ha szélső esetet veszünk a könnyebbség kedvéért és van 1 db "a" autód, akkor könnyen belátható hogy maximum 1x tud frontális totálkáros karambolban részt venni akár hány km-re is vetited le (összetört, ennyi volt). Felülről korlátos és a súlyos balesetek maximális száma az bizony 1.
Ezzel szemben ha "b" autóból meg ugyanekkor 1000 darab volt, akkor az ugyanennyi össz km alatt szélső esetben 1000 db ilyen karambolt tud elszenvedni (mindegyik 1-et). Ez is felülről korlátos, csak itt a szám az 1000.
Ezek után lehetne hozni a statisztikát hogy ugyanannyi km alatt "a" autó fajta csak 1x szenvedett balesetet, "b" autó fajta meg 1000-szer...
Remélem érthető, szándékosan a szélső példát hoztam hogy könnyebben érthető legyen, természetesen a valóságban az arányok nem ekkorák, de matematikailag akár ez a helyzet is előfordulhatna (ha minden sofőr totálisan dilettáns lenne).És akkor még nem is jött be a képbe hogy bizony a tesla (meg a google) autói is főleg a napfényes kalifornia autópályáin vannak mérve, az ember vezette autók meg az ausztrál autópályától kezdve az svájci alpokban futókon át mindenhol (sokkal több időjárási kombináció, sokkal több eltérő útviszony stb).
Nyilván nem kell hangsúlyoznom hogy mennyire nem mindegy hogy azt az X mérföldet napfényes 25 fokban teljesíted egy jó minőségü autópályán, vagy egy fostalicska beton autópályán -10 fokban lefagyott úton ködben.[ Szerkesztve ]
-
Polllen
nagyúr
Csak az első mondat nincs meg a posztomból:
Pontosan mi a funkciója ennek a csodának, ami ezt sem tudja?
Oh wait. Ez nem szarkazmus volt, tényleg érdekel, mit tud pontosan. Oh wait.
nuke7
Ha nincs benne vészfék, akkor az egész vihar a biliben.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Deller2010
tag
Akar hogy is nezem, az egyenesen haladonak van elsobbsege!
Foleg, mert a kanyarodo, illetve a keresztezo forgalomnak van egy "elsobbsegadas kotelezo" tablaja!Az is lehet, hogy a kamionos volt kevesbe korultekinto es ugy fordult be, hogy a balesetet a Tesla-s csak veszfekezessel es(!) iranyvaltassal tudhatta volna elkerulni.
| regular IT guy |