A Tesla nem aggódik a halálos baleset miatt

A hivatalos vizsgálat még folyik, de a gyártó szerint egyetlen eset miatt, melyben ők egyébként is vétlenek, nem szabad temetni a szoftveres vezetéssegítést.

Frissítés: tegnap kiderült, hogy július elsején egy újabb baleset történt az Autopilot használata mellett.

Hirdetés


A Tesla tegnap hivatalosan közölte, hogy kilenc nappal az után, hogy egy olyan autó szenvedett halálos áldozatot követelő balesetet, melyben az ő Autopilot nevű vezetéssegítő rendszerük működött, értesítették erről az illetékes felügyelő hatóságot, és azért nem hozták mindezt nyilvánosságra, mivel a vizsgálat még jelenleg is zajlik. A Model S balesete május hetedikén történt Floridában, a Tesla május 16-án tette meg a bejelentést, a közlekedési felügyelet (National Highway Traffic Safety Administration – NHTSA) pedig június 30-án adott ki tájékoztatót a szövetségi vizsgálatról. A késlekedésről azt nyilatkozták, hogy mivel a balesetben a szoftveres rendszer tönkrement, ők nem kaptak közvetlen értesítést róla azonnal, csak a helyi hatóságok jelentése nyomán szereztek róla tudomást.

A Teslának van most elég baja – a SolarCity felvásárlását a befektetők ellenzik, a hétvégén pedig kiderült, hogy az első után a második negyedévben sem sikerült elérni a kitűzött értékesítési célt (a tervezett 17 ezer helyett 14 370 eladott autó) –, de a legnagyobb visszhangot az említett baleset keltette, mivel először fordult elő, hogy valaki életét vesztette egy Autopilottal felszerelt kocsiban.

Ahogy korábban többször beszámolt erről az IT café is, az Autopilot félrevezető neve ellenére is „csak” vezetéssegítő rendszer, nem teszi lehetővé az autonóm közlekedést. Pont emiatt, a név miatt érte sok kritika a Teslát, mivel a tapasztalatok szerint sokakat megtévesztett. A vállalat viszont hangsúlyozza, hogy ők megfelelő tájékoztatást adnak, és közlik a vevőkkel és a nyilvánossággal is, hogy az Autopilot mire képes, illetve azt is kiemelik, hogy még mindig béta-változatról, egyfajta nyilvános tesztről van szó, és a rendszert így kell kezelni.

A balesetről maga Elon Musk, a vállalat vezetője is nyilatkozott, és közölte – bár a vizsgálat még nem jutott eredményre –, hogy azt nem a technológia okozta, hanem egy „rendkívül ritka szituáció” következtében történt meg (autópályán keresztben hajtott egy teherautó, melyet világos színe miatt nem érzékelt sem a vezető, sem a szenzorok). A kiadott hivatalos közleményben így írnak: „A Tesla, hasonlóan a többi autógyártóhoz, nem tartja szükségesnek, hogy nyilvánosságra hozza minden egyes baleset részleteit, amelyben érintettek az autóink. Évente több mint egymillió ember hal meg közlekedési balesetben a világon, a gyártók mégsem informálják minden egyes esetről a befektetőiket, különösen nem az ügyekben zajló vizsgálatok lezárása előtt, melyek végeredménye tisztázza a körülményeket.” Szóvivőjük szerint álláspontjukat erősíti, hogy a halálos baleset sajtóba kerülése után sem történt komoly változás a tőzsdén, szerintük a befektetők megértették, hogy nincs ok aggódásra.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Tesla

Azóta történt

Előzmények