Új hozzászólás Aktív témák
-
anulu
félisten
tehát mossák kezeiket.
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
Apollyon
Korrektor
Egy Tesla sem kerül tized annyiba se, hogy egyetlen másodpercre is még egy nem kiforott eszközre bízzam az én vagy bárki más életét akár az üres autópályán.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Hintalow
senior tag
Sajonos ha komolyan gondolják az önvezető autó projektet (márpedig elég komolyan gondolják a piacon mindenütt), akkor még lesz pár ilyen fiaskó, mire minden eshetőségre felkészítik a szoftvereket. Persze ez még mindig elhanyagolható a kézi vezetésű autó fejlődése során történt halálos balesetekhez képest, mire eljutottak a mostani biztonságig.
Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.
-
Gdi
senior tag
Szerintem moshatják is, ha valóban közölték az érveikben szereplő dolgokat a vevőkkel vásárláskor.
Max a rendszert nevezzék át Co-Pilotra.Vészmadarak csipognak, csak mert szerintük van miért. Pont, mint repülőszerencsétlenségeknél... csak mert egyszerre hal meg sok ember, úgy van beállítva hogy az a legveszélyesebb utazási forma, bla-bla... közben az utakon emberi vezetők által sokkal többen vesznek oda naponta.
''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''
-
-=MrLF=-
senior tag
Azt mondjuk nem értem, ha befordul elé egy baszott nagy kamion azt a radar miért nem érzékeli legyen az bármilyen színű. Sima 2x2 sávos főút, nem néz ki autópályának
Police report drawing of Tesla crash/Public DomainTovábbi képek, nem sok maradt belőle: [link]
protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland
-
Gdi
senior tag
Én azt olvastam mert hirdetőtáblának nézte. Arra meg van egy algoritmus ami kiszűri, és figyelmen kívül hagyja (mint más statikus útmenti tárgynak azonosított objektumot)
''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''
-
-=MrLF=-
senior tag
Hirdetőtábla az út közepén? lehet azt hitte elfér alatta
Egyébként jól belátható helyszín, akit érdekel [google maps]
protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland
-
Snoop-y
veterán
Azert az megint tipikus hogy masra probaljak kenni
"Driver would still be alive if trailers had sideguards and underride protection"
Hjam meg akkor is ha a szenzor eszrevenne egy baszom 18 kerekut keresztben az uton...
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
dabadab
titán
"Hirdetőtábla az út közepén? lehet azt hitte elfér alatta"
Útjelző tábla, az szokott lenni. Egyébként majdnem el is fért alatta, a pótkocsi csak az utastér tetejét vágta le, de az autó ment tovább.
(#8) Snoop-y: egyébként ez is igaz, az ilyen aláfutásos balesetek nagyon csúnyák szoktak lenni (és Tesla autopilot nélkül is bőven elő szoktak fordulni), ezért aztán szokás felszerelni pl. teherautók hátulját extra vasakkal, hogy megfogják az autókat.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Snoop-y
veterán
Ezt nem vitatom. De ne hanyagoljuk el a tenyt hogy a hiedelmekkel ellentetben a szenzor nem latja az utat teljes egeszeben es barmilyen gyors is (ellentetben az emberrel) azert egy felvak micineni is valoszinu eszrevesz egy 20 tonnas kamiont es nem azt latja hogy hmm hat a kocsi orra elott szabad az ut raprobalok atferek e.
A bajom azzal van hogy hat ez az uberfasza autopilot mint kiderult nem latja egeszeben az utat ergo nagyon fals donteseket is tud hozni. Es akit megol annak nem lesz jobb hogy ok akkor a kovetkezo fw-ben majd figyelunk es kijavitjuk
kieg:
Pl nalunk a varosban mar elkezdtek venni az emberek (hala a jo egnek itt is van egy szalonjuk)
En csak nem szeretnem ha ez a szoftver benezne valamit es mondjuk engem vasalna ki vagy a csaladomat.[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
nagyúr
Úgy felfújják ezt az ügyet, naponta több halálos autóbaleset történik az utakon csak Magyarországon, senki sem hápog, hogy tiltsák be az autókat vagy nem elég szigorú az autóvezetők vizsgáztatása stb. Kicsit úgy érzem, hogy visszarepültünk 200 évet amikor a gőzgépekre tekintettek úgy mint valami ördögi találmányra. Ráadásul pont egy IT/Tech oldalon mert pl. egy origon nem csodálkozom, hogy ott minden hülye már a munkahelyeket félti de itt azért józanabb gondolkodást vártam.
Thanos was right.
-
Snoop-y
veterán
Azert ez egy eleg csunya hiba es eleg sok kerdest felvet. Tenyleg alkalmas egy ilyen autopilot cucc arra hogy emberek koze legyen engedve? Gyakorlatilag csak az atlag dolgokat tudja kezelni es barmi rendkivuli tortenik embereket olhet meg.
Vegyunk egy esetet ha egy teherautorol lelog egy vasrud mert azt szallitja mivel az nincs az erzekelo latokoreben lehet hogy siman feltuzi ra a buksidat? (nem baj majd azt is javitjak a kovi verzioban)
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
dabadab
titán
"En csak nem szeretnem ha ez a szoftver benezne valamit es mondjuk engem vasalna ki vagy a csaladomat."
A (bevallottan béta) szoftverük eddig jobban teljesített, mint az emberek (emberek: 1,08 halál / 100M mérföld autópályán, Tesla: 0,77 halál / 100M mérföld autópályán)
"Es akit megol annak nem lesz jobb hogy ok akkor a kovetkezo fw-ben majd figyelunk es kijavitjuk"
Viszont itt ezt meg lehet csinálni, ugyanezt a hibát már nem fogja elkövetni - ellenben az emberi vezetőkkel, akik folyamatosan követik el ugyanazokat a hibákat.
DRM is theft
-
#25583896
törölt tag
"A bajom azzal van hogy hat ez az uberfasza autopilot mint kiderult nem latja egeszeben az utat ergo nagyon fals donteseket is tud hozni"
Ezt a Teslánál is nagyon jól tudják, éppen ezért kötelező a sofőrnek is figyelnie az utat, hogy be tudjon avatkozni. Jelen esetben az ember sem vette észre a kamiont, szóval egy "buta" autóval pont ugyanez lett volna a helyzet. Kivéve, ha teljes mértékben az autóra bízta a vezetést, de ez meg nem a Tesla hibája."En csak nem szeretnem ha ez a szoftver benezne valamit es mondjuk engem vasalna ki vagy a csaladomat."
A Tesla még mindig nem autonóm jármű, így nincs értelme erről beszélni.#13
"Tenyleg alkalmas egy ilyen autopilot cucc arra hogy emberek koze legyen engedve?"
Nem, nem alkalmas, pont ezért kell a sofőr odafigyelése is, amit közölnek vele.
"Vegyunk egy esetet ha egy teherautorol lelog egy vasrud mert azt szallitja mivel az nincs az erzekelo latokoreben lehet hogy siman feltuzi ra a buksidat?"
Nem, mert a vezető észreveszi és ennek megfelelően cselekszik.[ Szerkesztve ]
-
stutga
tag
Szívjuk a Tesla vérét, hogy mennyire nem életrevaló. De ha a kamionban is az futott volna, akkor lehet nem fordul keresztbe egy autópályán... csak mondom.
-
-=MrLF=-
senior tag
"keresztbe egy autópályán" csak lehajtott egy bekötőútra egy főúról max.55mp/h (90km/h)
protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland
-
pomorski
őstag
A lényeg: "nincs ok aggódásra".
-
DithenS
senior tag
Tesla nem szólt erről amúgy hogy nem kiforrot a rendszer? De de szólt előre.Amúgy is a vezető elaludt vagy mi? Autopilot tudtommal kikapcsol ha a fékre lép vagy a kormányt bizergálja.Nem értrm mért nem fékezett.
Edit: most látom hogy nem is autópálya van már ki írva.De ettől még korrigálhatott volna a soför.
[ Szerkesztve ]
-
DithenS
senior tag
A bármi rendkívülinél az ember is hibázik,sőt jobban mint egy gép.Rendszerint ha az autó elkezd kicsúszni az emberek nagy része tekergeti a kormányt ezerrel meg fékez padlóig.Akkor most ki a jobb? Az autó talán tudná korrigálni mert nem ilyed meg.
Amúgy sajnos ez is olyan mint a repülés,millióknak kellet meghalniuk mire megvalósúlt a mai biztonságos repülés.A repülőket is például 80 százalékban a robot vezeti.Sőt ma már képes leszállni is magától.[ Szerkesztve ]
-
veterán
En azt nem ertem, h a radar hh nem vette eszre. Vagy atvilagitott alatta? Ha viszont igen az nagyon gaz es ez esetben a Tesla is hibas.
[ Szerkesztve ]
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
-
"Viszont itt ezt meg lehet csinálni, ugyanezt a hibát már nem fogja elkövetni - ellenben az emberi vezetőkkel, akik"nél ezt ugyanúgy meg lehet csinálni.
"A (bevallottan béta) szoftverük eddig jobban teljesített, mint az emberek": az, hogy jobb statisztikája van, mint az embernek, nem jelent semmit, pláne nem jelenti azt, hogy erre alapozva engedélyezni kellene. Inkább szórják ki azokat az embereket, akik miatt rosszabb az emberi statisztika, mint a gép.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
Engem az érdekelne, hogy az hogyan működik felétek, hogy a frissjogosítványos sofőrnek százéves tapasztalata van és minden egyes sofőrhibás balesetnél frissítik az összes autóvezető tudását, hogy ugyanazt a hibát már biztosan ne kövesse el.
Mert nálunk sehogy.
"Inkább szórják ki azokat az embereket, akik miatt rosszabb az emberi statisztika, mint a gép."
Ez egy olyan megközelítést, amit az elmúlt száz évben mindig sikeresen alkalmaztak.
Ja, nem.
De biztos csak azért, mert eddig senkinek sem jutott eszébe.
Ja, nem.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
"Engem az érdekelne, hogy az hogyan működik felétek,... és minden egyes sofőrhibás balesetnél frissítik az összes autóvezető tudását": parancsolj:
- egyik megoldás a kresz tábla. ha úgy látják, hogy bizonyos fajta baleset gyakoribbá válik, kiraknak kresz táblákat, pl. sebességkorlátozás.
- fekvőrendőr. ha túl sokan száguldoznak a lakótelepen, kiraknak fekvőrendőröket, és pár kocsi tetőre tétele után csökken a száguldozás.
- emelt szintű rendőri ellenőrzés
- kresz módosítás, pl. most már tilos az iskolai buszokat bizonyos esetekben nem csak megelőzni, de kikerülni is.azt sugallta a hozzászólásod, hogy azért jobb a gépi pilóta, mert az emberek mindig elkövetik ugyanazokat a hibákat -> nem fejlődnek vagy változnak. ez nem igaz, így nincs ilyen előnye az autopilotnak, ami erőltetné az elterjedését.
azt, hogy a friss jogsis sofőrnek mennyi tapasztalata legyen, szintén lehet szabályozni. előírják, hogy hány óra után engedhető vizsgára és ott minek kell megfelelni.
"Ez egy olyan megközelítést, amit az elmúlt száz évben mindig sikeresen alkalmaztak.": de, alkalmaztak és sikeres is. az elmúlt 100 évben egyre komolyabb feltételeknek kellett megfelelni ahhoz, hogy jogsit kaphass. és:
szerintem elfogadhatjuk az állítást, hogy Magyarországon nincs olyan sok tesla vagy más önvezető jármű, ami érdemben módosítana a statisztikán.
a magyar baleseti statisztika javuló tendenciát mutat.
a két állítás következménye cáfolja azt a hiedelmedet, hogy az emberi sofőrök nem javulnak.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
"parancsolj:"
Ja, hogy ez nálatok se működik. Nem vagyok meglepve.
"azt sugallta a hozzászólásod, hogy azért jobb a gépi pilóta, mert az emberek mindig elkövetik ugyanazokat a hibákat -> nem fejlődnek vagy változnak. ez nem igaz"
Szerintem erről kérdezz meg egy olyan rendőrt is, aki szokott baleseteknél helyszínelni, hogy tényleg úgy látja-e, hogy egyfajta baleset csak egyszer fordul elő.
"az elmúlt 100 évben egyre komolyabb feltételeknek kellett megfelelni ahhoz, hogy jogsit kaphass. és:"
Ezért aztán meredeken csökkent a jogosítvánnyal rendelkezők aránya.
"a magyar baleseti statisztika javuló tendenciát mutat.
a két állítás következménye cáfolja azt a hiedelmedet, hogy az emberi sofőrök nem javulnak."
Vagy azt mutatja, hogy az emberek ugyan érdemben nem változnak, de a technika egyre jobb (ergonómia, ABS, ESP, stb).
DRM is theft
-
#82729984
törölt tag
"A (bevallottan béta) szoftverük eddig jobban teljesített, mint az emberek (emberek: 1,08 halál / 100M mérföld autópályán, Tesla: 0,77 halál / 100M mérföld autópályán)"
Ez mondjuk igy ebben a formában egy nagy kamu. Normál autókból sok százmillió szaladgál az utakon, teslából meg max néhány tizezer (és annak is csak töredéke megy robotpilótával), a baleset valószinüsége normál autóknál nagyságrendileg nagyobb a számosság (és az igy előforduló szituációk) miatt, ez szimpla matek.
Tehát ezt nem lehet visszavetiteni mérföldre, mert szélső esetben azt számolod ki hogy 1 db robotautó ment százezer mérföldet és okozott 0 balesetet, a másik esetben meg hogy 1000 autó ment 100 mérföldet és ott nyilván nem 0 lesz a baleset, de nem azért mert ember vagy gép vezetett, hanem mert 1000 autó x 100 mérföld az sokkal több kombináció mint 1 autó x 100 ezer mérföld.
-
dabadab
titán
válasz #82729984 #33 üzenetére
"a baleset valószinüsége normál autóknál nagyságrendileg nagyobb a számosság (és az igy előforduló szituációk) miatt, ez szimpla matek."
"szélső esetben azt számolod ki hogy 1 db robotautó ment százezer mérföldet és okozott 0 balesetet, a másik esetben meg hogy 1000 autó ment 100 mérföldet és ott nyilván nem 0 lesz a baleset, de nem azért mert ember vagy gép vezetett, hanem mert 1000 autó x 100 mérföld az sokkal több kombináció mint 1 autó x 100 ezer mérföld."
Szerintem még dolgozz ezen a "szimpla matek" érvelésen, mert ennek egyelőre se füle-se farka.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
a rajz láttán bennem még felmerül az a kérdés is, hogy vajon mekkora szerkezeti károsodásnak kellene bekövetkeznie egy teslában ahhoz, hogy az autopilot kikapcsoljon és/vagy megállítsa az autót?
ha jól látom, először letépte a kocsi tetejét, utána elgázolt két póznát, majd nekiment még egy villanyoszlopnak is. azt feltételezem, hogy a sofőr meghalt vagy legalább cselekvésképtelenné vált, mikor átmentek a teherautó alatt, vagyis az automatikának kellett volna megállni.
a magam részéről nem tartom normálisnak, hogy elémkanyarodik egy 18 kerekű és nemhogy nem teszek semmit, észre se veszem. azok az idióták a lockheednél évtizedeket görcsöltek lopakodó bombázók kifejlesztésével, miközben ott volt előttük. irakot is mack-ekkel meg freightlinerekkel kellett volna bombázni, nem ilyen ósdi elavult f-117a-kkal...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
lefordítom neked: ahhoz, hogy össze tudjuk vetni az automata meg az emberi sofőr baleseti statisztikáit, tudnunk kellene, hogy ugyanaz-e a vetítési alap. vagyis meg kellene nézni, hogy azokon az útvonalakon, ahol a teslákat tesztelték, az ember ugyanolyan baleseti statisztikát produkál-e, mint azokon az utakon, ahonnan az emberi statisztikát vették.
az eredményt torzíthatja, ha az emberi statisztika az usa teljes területéről való, a gépi statisztika meg pl. csak kalifornia állam területéről. ugyanígy az is torzíthatná, ha nem ugyanolyan felhasználási körülmények között mérték volna.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#82729984
törölt tag
Milyen se füle se farka. Ha a baleset kockázatát akarod kiszámolni "a" és "b" tipusú autóra, akkor nem elég a levezetett kilométert figyelembe venni.
Hanem azzal is számolni kell, hogy hány darab "a" autó és hány darab "b" autó vesz részt a forgalomban mert a baleset kockázata ettől is függ.
Ha szélső esetet veszünk a könnyebbség kedvéért és van 1 db "a" autód, akkor könnyen belátható hogy maximum 1x tud frontális totálkáros karambolban részt venni akár hány km-re is vetited le (összetört, ennyi volt). Felülről korlátos és a súlyos balesetek maximális száma az bizony 1.
Ezzel szemben ha "b" autóból meg ugyanekkor 1000 darab volt, akkor az ugyanennyi össz km alatt szélső esetben 1000 db ilyen karambolt tud elszenvedni (mindegyik 1-et). Ez is felülről korlátos, csak itt a szám az 1000.
Ezek után lehetne hozni a statisztikát hogy ugyanannyi km alatt "a" autó fajta csak 1x szenvedett balesetet, "b" autó fajta meg 1000-szer...
Remélem érthető, szándékosan a szélső példát hoztam hogy könnyebben érthető legyen, természetesen a valóságban az arányok nem ekkorák, de matematikailag akár ez a helyzet is előfordulhatna (ha minden sofőr totálisan dilettáns lenne).És akkor még nem is jött be a képbe hogy bizony a tesla (meg a google) autói is főleg a napfényes kalifornia autópályáin vannak mérve, az ember vezette autók meg az ausztrál autópályától kezdve az svájci alpokban futókon át mindenhol (sokkal több időjárási kombináció, sokkal több eltérő útviszony stb).
Nyilván nem kell hangsúlyoznom hogy mennyire nem mindegy hogy azt az X mérföldet napfényes 25 fokban teljesíted egy jó minőségü autópályán, vagy egy fostalicska beton autópályán -10 fokban lefagyott úton ködben.[ Szerkesztve ]
-
-
JamesHun
addikt
de nem tudom miért tekint mindenki elsődleges vezetői szoftverre a tesla kis cuccára
ez egy segéd cucc csak
nem arra van, hogy hátul dugom az asszonytSeriesX: JamesSHun
-
ziku
csendes tag
Kicsit túlzásnak éreztem ezt a több millió halottat, így utánanéztem . Találtam egy statisztikát a halálos repülőgépbalesetek számáról:
http://www.origo.hu/utazas/hirek/20130109-egyre-biztonsagosabb-a-repules.html
Ez szerint 1946-ban még évente 80 ilyen történt, ma már csak 30, tehát átlagosan vehetünk 55 db. / évet. A cikk említi még, hogy "az elmúlt évtizedben még átlagosan harmincnégy halálos kimenetelű repülőgép-baleset történt évente, és 773-an haltak meg". 773 / 34 = kb. 23 áldozat egy balesetben. Ez azt jelenti, hogy:
70 (év) * 55 (baleset) * 23 (haláleset) = 88.500.
Ez nagyon messze van a milliótól. Csak a tisztánlátás végett.
[ Szerkesztve ]
-
buherton
őstag
Vannak sofőrök, akik még írni és olvasni sem tudnak Mo-n. Nem is olyan rég még szemtanúja voltam egy ilyennek, hogy az "ásszony" olvasta a "gázsinak" a kérdéseket a számítógépes tesztnél. Természetesen nem vizsgán, de akkoris.
Ha ezt meglépnéd, akkor abból hatalmas felháborodás lenne. Elhiheted .
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
nagyúr
Azért "mókás" ez a Tesla baleset, mert ha Európában történik, akkor a sofőr feltehetően még ma is élne.
Itthon ugyanis jó két évtizede kötelező a teherautók, nehéz félpótkocsik és pótkocsik esetében az aláfutásgátló. Az Egyesült Államokban évek óta komoly vita övezi őket, és a mai napig nem kötelezőek...Szóval ahelyett, hogy az autopilot rendszert kritizálná bárki is, esetleg el kellene gondolkozni azon, hogy kötelezővé tegyék végre az aláfutásgátlót a teherautók esetében...
Szerk.: Brit állami honlapon segítség ahhoz, minek kell megfelelni a közúti teherautóknak. Mert hát az a csúnya EU előírta...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Snoop-y
veterán
Pont ezert ertelmetlen a legitarsasagoknak is azzal peldalozniuk hogy mennyire biztonsagos a repules.
Ugyanis nem azt kell nezni hany embert szallitanak.
Azt kell nezni hany repulo van es abbol mennyivel tortenik baleset.Egybol nem lesz annyira fasza az a statisztika amikor felszallsz ra
[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Spórolós topik
- Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- 3DMark 11 eredmények
- Anime filmek és sorozatok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Háztartási gépek
- Limitált ideig ingyen kipróbálható az Assassin's Creed: Mirage
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 7 / 5 2***(X) "Pinnacle Ridge" (AM4)
- További aktív témák...
- Google Chromecast Audio - Új és használt darabok
- Motorola Edge 40 8/256gb - Újszerű, akár beszámítással
- Xiaomi Poco X5 Pro 8/256gb - Újszerű akár beszámítással
- Apple iPhone 12 Pro 128gb Gold - Karcos, kis hiba, akku 85%, Yettel függő, akár beszámítással
- Apple Watch 9 45mm Cellular Silver/Storm Blue M/L - Új, bontatlan, garanciális akár beszámítással