Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz #82729984 #33 üzenetére
"a baleset valószinüsége normál autóknál nagyságrendileg nagyobb a számosság (és az igy előforduló szituációk) miatt, ez szimpla matek."
"szélső esetben azt számolod ki hogy 1 db robotautó ment százezer mérföldet és okozott 0 balesetet, a másik esetben meg hogy 1000 autó ment 100 mérföldet és ott nyilván nem 0 lesz a baleset, de nem azért mert ember vagy gép vezetett, hanem mert 1000 autó x 100 mérföld az sokkal több kombináció mint 1 autó x 100 ezer mérföld."
Szerintem még dolgozz ezen a "szimpla matek" érvelésen, mert ennek egyelőre se füle-se farka.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
gerii
addikt
válasz #82729984 #83 üzenetére
Nem kellett volna elvonnia a figyelmét a környezetéről, ahogy a kreszben is elő van írva, akkor be tudott volna avatkozni (persze nagyobb reakcióidővel)
Azt nem értik meg egyesek, hogy ha valaki beül a kormány mögé, akkor az adott járműért teljes mértékben ő a felelős, ha jönnek az ufók ha nem. Ő van a piramis élén, ha nyivákol a gyerek mögötte, ha telefonon hívják, ha viszket a füle, ha egy béta autopilotot használ, ő a felelős.
Majd ha lesz autonóm jármű engedély, amiben minden ember csak utas, akkor lehet a szoftvert hibáztatni.nuke7: Csak azt akartam szemléltetni hogy egy Ferrari, S merci, Tesla tulaja is egy 100 lóerős vackon tanult vezetni csigaként közlekedve, nem kaptak külön képzést a kezelhetetlenül erős autók vezetéséhez, mégsem hibáztatja senki a kocsikat a halálukért. Itt is ez a helyzet, nagyot képzelt, hülye volt.
Tulajdonképpen 3x is hülye volt a sofőr, mert 1. nem tartotta be a kreszt, 2. nem tartotta be a leokézott utasítást, 3. rábízta az életét egy béta szoftverre.A Teslának ettől függetlenül hasznos volt ez az eset, mert van mit javítani, hülyebiztossá tenni a rendszeren.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz #82729984 #105 üzenetére
Ha pl nem lenne általános a bankkártyás fizetés... miért nem lopják el hetente a pénzemet? Pedig az csak egy sz.ros bankártya. Persze van trükközési lehetőség, de jelenleg 2016-ban ez szerintem egy biztonságos rendszer.
Jelenleg 2016-ban is bevezetném, hogy minden autóba GPS, fedélzeti kamera, és kötelező jelentés a központi rendszerbe. Ahogy a kamionok sebességblokkolója is jól működik, ez is működhetne. A mókolókat súlyosan büntetni kell.
A törvényszegéseket pedig a helyesen közlekedők kamerájával és rendszerével azonnal jelenteni kell.Ahogy az autópályamatricát ezt is könnyedén lehet ellenőrizni. Mókolás mindig lesz, ez tény... de a rendszeres törvényszegéseket ki lehetne szűrni.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz #82729984 #108 üzenetére
Nem tudom te vakon vezetsz? Bp-n úgy mennek mint a vadbarmok.
Vidéki utakon komolyan minden egyes alkalomkor van egy olyan szituáció amikor a seggembe jön a vadbarom, és kb nyomna előre. Még véletlenül se kell ám betartani a 90-et/50-et. Folyamatosan kukucskál kifelé, végül a kanyarba kielőz, szembe jön az ártatlan jármű...épphogy visszaér. Legszívesebben elővennék egy kalasnyikovot és megsoroznám. Közveszélyes gyilkosok szimplán. Ha te is ilyen "dinamikusan" vezetsz, akkor nem szóltam. A motorosok nagyrészét élből kitiltanám. Mégis hogy a k... annyába gondolja, hogy a sávok között elfér 150-200 km/h sebességekkel? Tisztelet a kivételnek, de nagyon ritkán látok sportmotorral szabályosan közlekedőket.Másik amikor én jövök szembe ártatlanként... Amúgy mindenki hibázhat, van amikor rosszul mérjük fel a helyzetet, mert az ember nem arra való, hogy nagy sebességekkel kiszámolja mikor ütközök össze szembejövővel.
Hidd el, sokkal hatékonyabb lenne ez autonóm módban.
Annyi van, hogy a rendszeresen sokat vezetők megszokják már ezt a gyilkos környezetet. Meg se rebben a szemük, ha elhúz mellettük egy motoros 240-el. Én maximum heti 1x vezetek/ülök kocsiba, és borzasztó látni ami történik.... és elég csak egyszer hibázni sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz #82729984 #133 üzenetére
Egyébként az értelmi szintet hagyjuk. Te nem vagy képes felfogni, hogy nem a 2016-os helyzetről beszélek, hanem a középtávoli jövőről. Ezt vagy 3x leírtam, de az értő olvasás nehézséget jelent látom.
Persze te biztosan tudod, hogy 2040-ben milyen biztonsági protokollok lesznek egy önjáró Teslában. Lehet már kvantumkriptográfiát fogunk használni addigra. Ezért nem értem, hogyan jött fel a Jeep hasonlat, mikor az egy gyerekcipőben járó kiforratlan "őskori" technológia... ahogy a Volvo is belecsattant a kamion hátuljába. Ezek egy kisbaba első lépései kb, ahogy a Tesla Autopilot is. Ehhez képest óriási sikerrel és biztonsággal működik (ezt a két esetet leszámítva). Nem is értettem, hogy hogyan engedélyezték csak így. Mert ha vezeti magát az autó, akkor béte ide/oda biztosan elengedik a kormányt. Akkor meg ha hibázik a rendszer, sokkal kevesebb lehetőség van reagálni a veszélyre, mintha vezetnél. Mondom, ehhez képest (és hogy alig vannak rendes nagy autonóm szenzorok a Teslán, pl LIDAR) zseniális a rendszer
Ennyi... Jelenleg nem alkalmas a világ és a technológia a teljesen/szemi autonóm forgalomra, ezzel 100%-ban egyetértek. A többi csak idő és mérnökök kérdése.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Vezetékes FEJhallgatók
- Facebook és Messenger
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- TCL LCD és LED TV-k
- Renault, Dacia topik
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- Villanyszerelés
- További aktív témák...