Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    Azért "mókás" ez a Tesla baleset, mert ha Európában történik, akkor a sofőr feltehetően még ma is élne.
    Itthon ugyanis jó két évtizede kötelező a teherautók, nehéz félpótkocsik és pótkocsik esetében az aláfutásgátló. Az Egyesült Államokban évek óta komoly vita övezi őket, és a mai napig nem kötelezőek...

    Szóval ahelyett, hogy az autopilot rendszert kritizálná bárki is, esetleg el kellene gondolkozni azon, hogy kötelezővé tegyék végre az aláfutásgátlót a teherautók esetében...

    Szerk.: Brit állami honlapon segítség ahhoz, minek kell megfelelni a közúti teherautóknak. Mert hát az a csúnya EU előírta... :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz bambano #49 üzenetére

    Ha sofőr túléli, nem lenne ekkora médiafelhajtás, korábban is voltak Tesla Model S autopilot-balesetek.
    Ha ez egy "sima" kocsival történik, akkor kb. senki sem emelné fel a buciját, ja kérem, a teherautó nem volt teljesen szabályos, a személygépkocsi sofőrje meg kicsit elbambult. Nach so.

    Ettől függetlenül azon a véleményen vagyok, hogy ha egy Mercedes, Volvo vagy Audi sem meri megengedni azt, hogy akár csak bétaként is ilyesmit mondjon (van ilyesmire példa, random találat), akkor talán lehet a Tesla-nak sem kellene...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz caprine #75 üzenetére

    - Miért nem érzékelte a jelentős mértékű sérülést? Lehet a légszák szenzorok ennek is a gyürödő zonákban vannak?

    Mert nem sérülés-, hanem gyorsulásmérő indítja be. A kocsi pedig drasztikusan nem lassult le az ütközéstől...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Ren Hoek #89 üzenetére

    Nevetni fogok amikor majd kitiltanak az autópályáról egyszer

    Rosszindulatból, bunkóságból jeles... :U

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Ren Hoek #114 üzenetére

    Úgy ahogy a személyi drónhelikopterek is terjednek majd, amik aztán még sokkal érintettebbek, hiszen nem pilóta mindenki, sokkal bonyolultabb a szabályozáselméleti háttere is.

    Ehhez képest még egy ilyen rendszer nincs, pedig a légtérben (papíron) egyszerűbb a helyzet, hiszen "meglepni" nem lehet, mint az autók esetében takarásból útra lépnő gyalogos például.

    Hiába a magas fokú autonómia fejlődése, a mai napig alapvetően folyamatos emberi felügyelet mellett működnek még a katonai drónok is (pedig a Boeing X-45A 11 éve már teljesen autonóm módban hajtott végre szimulált bombázást).

    Fogadhatnánk, hogy 50 év múlva már csak nevetünk azon, hogy valaha kézzel kormányoztak autót...

    Azért kell ezzel óvatosan bánni, mert ha az 1960-as évek elején azt mondod, hogy nem létezik 2016-ban szuperszonikus utasszállító repülőgép, akkor ugyanúgy kinevetett volna mindenki.
    Vagy 1969-ben ki fogadott volna arra, hogy 50 év múlva az Apollo-programon kívül még mindig nem járt ember a Holdon?

    itt csak az a kérdés, hogy gazdaságilag megéri-e? (Dugók, gondatlanság,balesetek csökkentése) és emberéletben mit jelent.

    Ezzel ott a probléma, hogy annak sincs matematikailag levezethető előnye, hogy engedélyeznek sportkocsikat közúton közlekedni. Japánban egy kötelező sebességkorlátot is beépítenek a hazai forgalmazású autókba, amely maximum 180km/h-ban korlátozza az elérhető végsebességet. De ott is folyamatosan mennek a hátsó kapuzások, és a világ más tájain nem követik ezt az elgondolást - az emberek egy része szeret vezetni...

    Vajon miért népszerűek még mindig a Ferrari, Porsche, Chevrolet Corvette stb. autók?
    Igen, mehet az autonóm jármű, például a közúti árufuvarozásnál, de teljes, 100%-os autonóm autózás? Lehet, hogy még 100 év múlva se valósul meg abban a formában, ahogy te most vizionálod...

    Vannak halálutak pl a 8-as...
    ...
    Persze bővíteni nem bővítik.

    A frászt nem, 2018-ra végig 2x2 sávos lesz, elkerülőkkel (a Várpalotait például most építik, jövőre adják át)...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Ren Hoek #121 üzenetére

    A 8-ast mióta is akarják bővíteni? Legalább 30 éve kéne már... Mi 20 évig jártunk arrafelé minden héten, és voltak nagyon necces szituk... Szóval nagyon ideje van már. Kamionforgalom tönkreverte kb azt a 2 sávot is.

    Türelmesen hajtva eddig sem volt ott soha baj, jártam eleget Szlovénia felé, tudom milyen. Vannak idióták, akik lazán nekiálltak előzni kilométeres kocsisorokat, de ilyeneket bárhol találhatsz (ma reggel egy Opel Ampera játszotta el a dupla záróvonalon keresztül való előzést a Hűvösvölgyin...).

    Menj el Törökországba, vagy esetleg Egyiptomba, ahhoz képest hidd el, hogy az általános közlekedési morál korántsem olyan rossz itthon. No ettől még persze fejlődni bőven lenne hova, és nem vitatom el, hogy nagyon ráfér a 8-as útra az átépítés...

    Egyébként amíg nem lesz pénzem egy tank BMW SUV-ra addig nem szívesen vezetek. Ennyi.

    Bocsi, de akkor ennyit értesz a közlekedésbiztonsághoz. Ha biztonságos autót akarsz, akkor Volvo. Amíg személyautóval találkozol, abban biztonságban vagy.

    De olyan, hogy "tank", nincs. Láttam már BMW X5 vs. Kamaz találkozót, tippelhetsz, melyiknek a sofőrjét vitte a mentő...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Ren Hoek #129 üzenetére

    Eljöhet még az az időszak, amikor a régi járművek brutálisan meg lesznek adóztatva, amikben nincsen kollaboratív forgalmat támogató eszköz. Ha a norvégok tényleg kitiltják az benzines/dízeles kocsikat, akkor ilyenekre számítani kell.

    Eljöhet, de elég valószínűtlen. A norvégok is a meghajtás terén hoztak egy döntést, nem a vezetési rendszer terén. Ahogy ma is közlekedhet például lovaskocsi a közutakon, noha a rá vonatkozó szabályozás meglehetősen elmaradott egy átlagos közúti járműhöz képest (kb. a biciklik szintjén mozog).
    De dettó közlekedhet korlátozás nélkül bármilyen régi jármű, amelyiken nincs ABS, nincs akár még kétkörös fékrendszer sem (Zil-130 teherautók...), ahogy a kétütemű Trabantok sincsenek betiltva, és a többi és a többi...

    Szóval amiről most álmodozol, az nem túl valószínű...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák