-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
válasz FoBCRaistlin #43150 üzenetére
Vittek már néhány igazán gyors autóval életemben (Octavia WRC pl.) de ez egy teljesen más dimenzió lehet. 0-200km/h: 5sec. Atyaúristen.
-
FoBCRaistlin
őstag
-
kk831228
addikt
[link]üdv!! Egyilyen készlettel meg lehet oldani az olajos turbó gondot??
"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz kk831228 #43153 üzenetére
Ereszti az olajat a turbó a tengelynél? Mielőtt bármit szétkapnál, biztos vagy benne, hogy az olaj a turbóból jön? Csak mert a PD mocik szeretnek szippantani egy kis olajat a karter szellőztetőből.
Igen a felújításon is ilyen készlettel dolgoznak, de otthon nem ajánlom beszerelni, mert ezután a tengelyt a turbina lapátokkal ki kell egyensúlyozni 150-200 ezres fordulaton, amihez gondolom nincs kéznél a gépműhely.
Egyensúlyozás nélkül km 15-20 ezer km lesz a turbó élettartama, ha addig el nem törik a tengely(és brutálisan fog fütyülni).
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Ez inkább extrémnek számít, mint megszokottnak, de ha már a témánál vagyunk, az illető haverod mennyire törődött a kocsijával? Milyen gyakran ellenőrizte az olajszintet, mennyi olajat evett a motor az utolsó 10 000km alatt?
Szerintem csak hajtotta, öntötte bele az olajat és le se szarta, hogy mi lesz a motorral, nem érdekelte hová tűnik az olaj, mert feltételezte, hogy megette a motor. - Jól sejtem?
-
-
Mágus2
Közösségépítő
Az ilyenek mit várnak? Tudom az autó van értünk, de ennyire nem lehet elhanyagolni.
Illik néha kitakarítani az IC-t, szétnézni a szívócsonkban, kidobálni belőle mindent ami nem oda való(csak egy cső, a levegőn kívül ott nincs keresnivalója olajnak, karbonnak, gyerekeknek homokozóval, lapáttal, szitával)
Minden téli szezon előtt rendet szoktam csinálni a nyomócsövekben, benzinnel átmosom az IC-t belülről, a csöveket is, átmosom az EGR szelepet. Meghálálja a motor a törődést.
Kívülről is látszik ha minden rendben van, mert a csövek összetételénél minden száraz, nincs egy kiló retek ráragadva(sok esetben már csak ez tömít )
És elárulok még egy titkot. Rendes turbó van, lehet szerezni 2 nap alatt, csak be kell nyúlni a zsebbe. Nálam a rendesnek csak a gyári új számít!!!
Pl. az enyémre 550 euró a gyári új, ha most megrendelem, holnap házhoz hozzák.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Ránézésre nehéz olyat venni. Ezek a csiguszok használtam sem olcsók, ezért sem mindegy mit vesz az ember. Ha hosszú távra tervez az autóval, megéri megvenni az újat.
freaghill Nem kell 2000 fölött hajtani csak nem szabad 1500 alatt. Váltani nem szabad 2000 alatt, mert akkor 1300ra esik vissza a fordulat. A motorféket sem illik 1500 alatt használni, ugyannyit árt mint a padlógáz.
A kettőstömegű lendkerék 2 nagy öntvény tányér ami el tud fordulni egymáson, egymáshoz képest 2-3 centit. A két tányérnak van középen egy közös tengelye amin mozognak és köztük vagy 8 nagy rugó keresztben meg 2 fékör alakú a perem mentén. Ha nagy terhelést kapnak ezek a rugók, valamelyik eltörik, és dobhatod ki az egészet. a dízelek alulrtól nyomatékosak, ezért nem szabad, hogy megterheld a lendkereket alanyony fordulaton, magasabb fordulaton kissebb a terhelés. Aki lakókocsit, traktort, ifát húz vele, az is elvágja a tokrát hamar, igazából személyautót sem lenne szabad vontatni a kettőstömegűs gépekkel.
Idővel megnő a haránt és kereszt irányú lódás a kettőstömegűn, mert kapnak ezek elég rendesen, és hangosan lefetyelni kezd a lendkerék.
[ Szerkesztve ]
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bitpork #43166 üzenetére
Szerintem van.
Érdemes ezt meghallgatni, és rájöttök magatoktól is, hogy miért kell a vibrációktól annyira védeni a váltót.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bitpork #43166 üzenetére
Neked ugye nem DSG van még, hanem multitronic?
A multitronikban talán mincs száraz kuplung sem csak nyomaték váltó(torque converter).
A nyomatékváltóban van kettőstömegű. -
freaghill
őstag
Hülye vagyok a kocsikhoz, ezért itt kérdezem leginkább Mágust, hogy ebből ő ki tudná -e esetleg venni, hogy mit szerelhettek rajta, címe annyi volt, hogy: Hát én jobban bírtam a munkát mint a gép!?
Nézegetem már most a kocsikat, igaz van még több mint 2 hónapom de akkor se bírom ki.
Megadta az e-mail címét, rákerestem facebookon és megtaláltam nála ezt a képet.
Gondolom ez az a passat lehet. (B5 1.9TDI)[ Szerkesztve ]
-
kk831228
addikt
-
-
kk831228
addikt
Most rendelt nekem janos666 egy kábelt: vcds 11.11 és néha olyan hibaüzenetet dob hogy "too many connubication errors" pl amikor a központi zár résznél próbálnék állitgatni valamit... Volt már valakinek ilyen problem??
"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317
-
kk831228
addikt
pl záráskor csippantás-nál volt azt hiszem ,de amikor már belépek a centrál menübe nagyon belassúl a program eltünnek a menüpontok utána megint visszajönnek... ilyesmi.
[ Szerkesztve ]
"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317
-
kk831228
addikt
bocsi elírtam... communication ... De ha beírom a google-ba nem csak nekem van ilyen.
"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317
-
TaaT
veterán
Give them hell Ukraine!
-
freaghill
őstag
Mi az az emelési pont takaró? Érdemes venni?
Odarakom ahol emelném és így kíméli a 'kasztnit'?
[ Szerkesztve ]
-
VR6-Fan
veterán
válasz freaghill #43184 üzenetére
hülye kérdés neked csotány passatod van most ugye (kocka avagy b32), nem napfénytetős véletlen?
G2-nél szokták a küszöb műanyagokba rakni, 1-1 hley ki van hagyva az emelési pontoknak ott ksi ajtók vannak, amiket rendszeresen lelopkodnak, na azt szokták így hívni.
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
-
-
-
-
-
válasz tomcsi23 #43143 üzenetére
bitpork szert ittál?
Nem, engem valamikor két éve hivatalosan is diagnosztikáztak depresszióra.
(Jól jött valami hivatali kérvényhez. )Csupán arra irányult a reakcióm, hogy az ilyen próbálgatások általában nem szoktak jól végződni.
Azt elhiszem. Az én első köröm is egy szép kis ECU recovery sorozatba torkollott.
A szerkesztő és flash-elő progi is azt mondta, hogy rendben vannak a checksum-ok, felírás után viszont nem indult a motor, és recovery módban kellett visszatenni az eredetileg kiolvasott állományt.Mikor a bemutatt torque mapos téma után lehalt, de recovery-vel visszajött, akkor tesztképp csináltam egy másik szerkesztett változatot, amiben csak az EGR-t piszkáltam (ráadásul pontról pontra úgy, ahogy a nagy könyvben megírták, nem saját tetszésem szerint), de az eredmény ugyan az volt (meg se nyikkant, míg vissza nem írtam a full eredetit).
Szóval inkább az editorral lehet gond, esetleg a flash-elő progi hagy ki egy olyan lépést, amivel elfogadja az ECU az új checksum-okat.
De látod azért készültem.
Ha nem tudtam volna, hogy ezt az ECU-t így vissza lehet hozni ezzel a progival a szoft-halálból, akkor nem is állok neki itthon egyedül (hiába tűnt minden jónak, mégis nagy baj lehetett volna!).Majd valamikor ránézek a WinOLS-re, csak ott kézzel kell kikeresni a térképeket az adathalmazból (hacsak nem vág valaki hozzám egy sablont, ami ehhez az autóhoz való).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."