- Évente ontja majd magából az új AI-chipeket az NVIDIA
- Facebook és Messenger
- Windows 11
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Aliexpress tapasztalatok
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Tidal
- Nehezebb lesz a dolga a Temunak Európában
- XPEnology
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #86883328 #200399 üzenetére
1.6 drága a porlasztó és ebben a korban már romlanak elfele, 2.0 PD motorkód függő (van kifejezetten ajánlott és kifejezetten nem ajánlott is) 1.9 PD csapágysor cserével DPF nélküli verzió korrekt, és a 2.0 CR-nél magasnyomású felújítás nem árt megelőző jelleggel. CR mind DPF-es, PD némelyik, AdBlue-hoz ezek öregek még.
-
#86883328
törölt tag
válasz molnarpeter #200401 üzenetére
Én nem találtam arról infót, hogy 2009-től több motorkóddal gyártották volna a PD-vel szerelt motorokat, viszont 1.9-es meg egyáltalán nem láttam 6-os Golf Plusba. Az túl régi. Szerintem nincs is.
-
cross56
senior tag
Sziasztok!
2011-es passat cc-men tönkrement a klíma. Már egy ideje gyengébben nyomta a hideg levegőt, teljesen letekert hőmérsékleten tudott csak hűteni. Azonban hétvégi kirandulás során egyszer csak nem fújt hideget.
Arra gondoltam biztos csak tölteni kell, így elmentem egy klímáshoz. Nyomáspróba során nem volt szivárgás, viszont azt mondta félig van feltöltve, így nem az lehet a gond.
Majd kérte h indítsam be a klímát, közben nézte a motorteret. Majd próbálta mutogatni, hogy a kompresszor végén van egy kis csavar, aminek forognia kéne, de eg már nem forog. Tehát a kompresszor beállt.
Egyből ajánlani is akarta egy ismerősét, aki majd kicseréli, és majd ő rá is kérdez. Ezt elutasítottam.Ha beállt volna a kompresszor akkor nem kellett volna az ékszíjnak szakadnia, vagy bármilyen egyéb jelenségnek lennie?
Nem csak átverni akart az ember? -
bul07
nagyúr
válasz molnarpeter #200397 üzenetére
Hát ha tényleg cserés lesz akkor előtte mindenképp teszek egy próbát a kenéssel, akkor már teljesen mindegy hogy sikerül
(#200398) pepucs
Nálam az a helyzet hogy amikkor megy a kocsi nálam megy a ventilátor is egyesen vagy kettesen.
Az ablak sosincs lehúzva, ha hideg van fűtök, ha nem kell fűteni és már nem elég hűs a kinti levegő amit a ventilátor befúj akkor klímát be is kapcsolom, de az ablak az nincs lehúzvaAblaklehúzási tilalmat pont nemrég törtem meg előtte vagy két három évig nem volt lehúzva, mert a határon ablakon keresztül kell kiadni a papírokat így kénytelen voltam lehúzni, de csak kifelé, visszafelé sikerült olyan sorba állni hogy kiszállva adtam oda mert jobb oldalra eset a pikét
Így nagyobb igénybevételnek van kitéve mint általában így minőség lehet meghálálja magát
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
samfishR
senior tag
Sziasztok! VW Polo 7 (AW) 2017-es kézi váltónál hibajelenség: rükvercből kihúzva a váltó nem mindig ugrik fel, érezni, hogy ha 1-esbe akarom tenni akkor még mindig rükibe rakná. Pár oldalra mozgatás megoldja és ismét használható az 1-5 sebességi fokozatok. Bármi megoldást tudtok erre? Esetleg típusbetegség lenne? Nem tudom mennyire gyakori. Köszönöm előre is!
-
veterán
Az előbb ajánlottak Haldex olajcserére egy Gogolák nevű embert, elvileg a Gyömrői és a Köki közt a Bosch és a Richter közötti szakaszon van a műhely, de elég összevissza magyarázták, gondoltam megtalálom térképen, de, nem.
Valaki hallott már róla? Állítólag VAG-ozik.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Dot
őstag
válasz rbalint88 #200391 üzenetére
Kamera annyira nem érdekel, 150-et nemhiszem, hogy ér nekem, a radar meg a lebillenő tükör elég jelenleg. Igen virtual cocpit-re gondoltam.
#200392aero. Elég szűkös a garázsban a hely. szóval jól jön hogy lebillen főleg a jobboldali tükör.
élj a mának! sz@rd le a holnapot! szidd a tegnapot!!
-
macilaci78
nagyúr
-
Kis Tigris
tag
Sziasztok. Seat Altea XL 2.0 TDI, szerelőnél van. Most telefonált, hogy meg van a hiba, valami műanyag cső 20 centi hosszan végigrepedt, ott kifúj a turbó. Ezért tiltja le az autót vészüzemmódra pár km után.
Állítólag nem kap sehol utángyártottat, az eredeti meg 78.000ft!!! Milyen cső lehet ez? Tudja valaki miről van szó??? Próbáltam rákeresni, de ilyen drágán nem nagyon találtam rá sehol hasonlóra... -
Saccco
nagyúr
válasz Kis Tigris #200416 üzenetére
Kérd el tőle a csövet, vagy mondja meg a kódot, aztán találsz! Nem hiszem, hogy több lenne 10-20 ezer forintnál.
Nekem a Jazz hátsó nyeregre mondott a szerelő 80-100-at, aztán találtam 20 körül.
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Kis Tigris #200416 üzenetére
Bontó, eBay, webshopok, vagy meg lehetne próbálni univerzális elemekből is akár… kéne cikkszám.
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
O2 2007 1.9PD
Exide Premium 64Ah akkut vettem kb 2 éve. 1.5 év után bármi előjel nélkül 1 órával a leállítás után indításkor csak ciccegés volt. Bebikáztuk. Ma, fél évvel később megint 1 órával a leállítás után, előjel nélkül csak ciccegés.Gondolom zárlatos, és cserélni kell. Mit vegyek helyette? Ugyanilyet? Esetleg 72Ah-at? (van annyi hely)
[ Szerkesztve ]
-
Thoty
senior tag
Sziasztok,
Skoda SuperB-ben Android Auto használatakor a Waze térképet ki lehet valahogyan rakni a digitális műszerfalra (kormány mögöttire)? Eddig bármit próbáltam, csak a "navigációs nyilakat" sikerült, a teljes térképet nem. -
Qru
MODERÁTOR
-
macilaci78
nagyúr
válasz Kalandor #200419 üzenetére
Ha cellazárlat lett volna a gond fél éve, akkor nem telik el fél év gond nélkül. Nem lehet, hogy egyszerűen csak felkapcsolva maradt valami fogyasztó, pl a tompított, ami 1 óra alatt is le tudja szívni az akkut? Amúgy ahogy olvasok az Excide akkukról, az jön le, hogy pár évvel ezelőtt változott a minőség: széles skálán mozog. Vagy behal hamar, vagy évekig nincs rá gond. A robogómba a frissen vett akku már berakáskor szar volt, ment helyére Bosch. A Passatban nekem is Exide Premium van 4. éve, nincs rá gondom.
Mostanábban Varta, Banner akkut vennék az olvasottak alapján.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Saccco
nagyúr
válasz Kalandor #200419 üzenetére
Nekem Exide EA770 van benne és egyelőre jól bírja. 4 éve van benne.
Előtte Bosch S5 volt, az 5 évet bírt.█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
válasz macilaci78 #200422 üzenetére
Semmi sem volt bekapcsolva (sem tompított [van Osram DRL, de ki is kapcsolja magától is], sem klíma), még a szivargyújtóban sem, a rádió is gyári, utólagos kamera / radar sincs.
2 mókolás van csak: állami autó volt, extra biztonsági kódos immo van benne, de ki van kapcsolva és ha fogyasztana, akkor máskor is, illetve egy autós kamera az ugyan hardwired, de csak gyújtásra indul, leállításkor kikapcsol.
Lehet hogy inkább egy zsebbikát veszek az akku árából. Ha félévente lemerül az akku, az a jobb és a mező szélén is van segítség és legalább másnak is segíthetek vele.
-
Dot
őstag
válasz rbalint88 #200375 üzenetére
Hello,
Voltam ma a helyi szervizben, hát ők is csak meg tudják rendelni 65-80€ de inkább 80-at mondott a csávó.
Lekértem a szervizet, de nem tudta megmondani, hogy volt-e benne 120k-nál váltóolja csere. 60k-nál volt (ez azért megnyugtató).
adott egy 350€-s ajánlatot váltóolja cserére. Erősen gondolkodom egy sima olaj cserén is. A szerviz szerint 120k-nál volt benne csere, most 130k van benne az autó 5k múlva írja a kövit. Akitől vettem azt mondta nem használták hosszú távra az utóbbi időben. Viszont azt nem kérdeztem mennyi lenne a motor olaj csere. A 120k-s számlája 330€ volt.
Mennyire érdemes tartani a 10000 vagy 15000-res periódust?
CRLB a motorkód.élj a mának! sz@rd le a holnapot! szidd a tegnapot!!
-
grizlisandor
addikt
A váltóolajcsere az olajos DSG váltó lelke, meg fogja hálálni.
Nem csak kilométer, hanem év intervallum is van az olajcseréjének, talán 60k kilométer/ 5 év.Szűrőcseréknél kb ezeket érdemes betartani:
Olajat, felhasználásfüggően, sok város esetén 8k km, vegyes használat esetén 10k km, főleg autópályás használat esetén 15k km; vagy évente(amelyiket hamarabb eléred).
Levegőszűrőt legkésőbb évente, ez nagyon fontos, mivel a turbós motor van a Passatodban.
Pollenszűrőt minimum évente, lehetőleg tavasszal.
Üzemanyagszűrőt, ha dízel minden második olajcserénél, benzinesnél 3.-4. olajcserénél.
Fékfolyadékot 2 évente cserélni.
Szűrőkből meg gyári vagy valami nagyobb márka termékét érdemes választaniFriss vásárlású dízeleknél a következő teendőt érdemes megcsinálni:
"rögtön vétel után cseréljen üzemanyagszűrőt, akkor meglátja, hogy mit vett."
"első reszelék nyomokra cseréled a pumpát." -
Dot
őstag
válasz grizlisandor #200427 üzenetére
oksa, amit még akarta,
Vezérlést 160-180-körül? vízpumpával?
Illetve egyéb amit érdemes cserélni, mint pl a 6-szögtengely a régebbiekben?élj a mának! sz@rd le a holnapot! szidd a tegnapot!!
-
diegho
nagyúr
Fékcsere megtörtént. Trw lett. Ami fura, hogy nincs kopásérzékelő az autóban, pedig elvileg kellene lennie. A gyári betéteken sem volt csati.
-
grizlisandor
addikt
Nem olyan rég valaki kérdezte, így kéznél van.
Lekvár tengely a korai CR motoroknál okozott problémát és 2009 májusig volt problémás, utána változtattak rajta és az jobban bírja.
"200 000km fölött már mindenképp cserés. Ha hosszú csere periódust tartottak olajcserében, akkor hamarabb is." -
silver10
aktív tag
Az általános autós fórum után ide is felteszem, hátha valakinek van érdemi infója. 2012-es évjáratu Octavia 1.6 CRTDI-ben úgy néz ki, meghalt a 2 -es henger porlasztócsúcsa. (VCDS hibafeltárás) Lehet hamarosan mennek tönkre sorban(?) Tud valaki Solt, Dunaföldvár körzetében korrekt szerelőt a javításához? Az autó Hartán van amúgy. Előre is kösz.
-
Promi
aktív tag
Üdv! Kis segítségre lenne szükségem. Most vettem egy Skoda Oktávia (2016) 1.4 benzinest. Kiírja az olajcsere szerviz azonnali elvégzését. Interneten néztem, hogyan kell nullázni. Óra előtti széles gombot nyomva tartani, majd ráadni a gyujtást, és meg kérdezi, hogy resetelni akarom e. Eddig valamiért ez a menü nekem nem jött elő, de ma sikerült (nem értem). Viszont hiába resetelem, kiírja a törlést, aztán újból figyelmeztet az olajcserére, vagyis nem csinálta meg ténylegesen a resetet. Tud valaki segíteni mi lehet a probléma?
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
-
vzsryl
nagyúr
Reggelre lapos bal hátsó gumi fogadott.
Természetesen 5-ből egy csavar elnyalódott, nem tudjuk kiszedni. Ilyenkor mit tudok csinálni? Tréler, aztán valami szervíz megmunkálja? Milyen alkatrész kukázása várható? Gondolom nem úszom meg egy csavar mínusszal.
btw. MK2 Superb facelift.
ui: Fürcsizni indultunk volna a babákkal. Szerencsére nem jártunk úgy, mint az M7-esen a héten.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
válasz Kalandor #200419 üzenetére
folytatódik...
Szombaton vettem egy zsebbikát (meglepően jól indít, semmi erőlködés nincs), és jól tettem, mert az autó vagy pöccre indul vagy alig tudja forgatni vagy csak cicceg.Vettem egy új akkut is (Banner Powerbull) és elvittem egy idegen szerelőhöz. Odamegyek, rámért az akkura járó motor mellett és megállapította, hogy a generátor kuka. 50.000 ft a felújítás + az ő munkadíja, szerinte 100.000 ft. Ez már önmagában WTF, mert egy bontott generátor tizenpárezer forint, de egy új is 60.000 ft (és a csere maga is számomra egyszerűnek tűnik a videókon).
A másik, hogy ha nem tölt a generátor, megjelenne egy hibajelzés a kijelzőn, de nem volt hibajelzés. Ebből számomra megint az következik, hogy a generátor tölt, az akku a zárlatos.
Nem is cserélte ki az akkut, azt mondta hogy ő ehhez nem fog hozzá, csak a generátorhoz.Nem tudok másra gondolni, mint hogy le akart rántani pénzzel. Szerintetek?
Az külön érthetetlen volt, hogy azzal a dumával kezdte, hogy ahova az autómat egyébként viszem, az Autódokik, az egy szar hely és mindenki onnan hozzá viszi az autókat. Én nem így ismerem őket, és eddig bármilyen véleményt láttam-hallottam róluk, az magasztos volt.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Kalandor #200439 üzenetére
Generátor nekem halt meg, de ott volt pirosan világító akku piktogramm a műszerfalon.
Garázsban töltöttem az akkut, alkalmanként 50-60 km-t bátran mentem a dízellel, mire a szerelő fogadott.
141k a csere, ebből emlékeim szerint 102k volt Bárdiban a gyári Valeo 120A generátor. A rosszat bevizsgálták, 20-25 ezret visszaadtak.
Felmerült az ismeretlen állapotú bontott is, vagy a rossz felújítása is. Telefonban 40k-ról indult a felújítás, de ilyen-olyan egyéb csapdák miatt 90k-ig is elmehet, 2-3 hét, a garancia kb ugyanennyi...
Mivel kellett az autó hosszabb útra is, így az új alkatrész mellett döntöttünk.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Reggie0
félisten
válasz molnarpeter #200444 üzenetére
Mondjuk en is kaptam szamlat, viszont az enyembe 200A vagy 240A-es megy, ezert eleve dragabb.
-
diegho
nagyúr
Pénteken cseréltem első tárcsákat, betétet, olajat, szűrőket. 105k+20k munka lett a vége. A gyári tárcsák még bírtak volna egy betétet simán, de olyan szép volt az új trw szett, hogy nem küldtem vissza.
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
válasz Kecsua #200442 üzenetére
Köszi, ez hasznos volt. Nekem 13.7-13.8 V volt amikor odanéztem, nem láttam kihagyást vagy ugrálást. Terhelés alatt nem is nézte, csak üresjáratban.
80.000-ért van AZMT (motorkódhoz passzol, ezt eddig nem néztem meg) utcáról betérve, ami egy óra beszereléssel is 100.000 Ft, de nem 2 napig otthagyom az autót, nem egy felújítottat tesz be és a kedvezmény sincs benne.
Új hozzászólás Aktív témák
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs