- Microsoft Excel topic
- ASUS routerek
- Facebook és Messenger
- Évente ontja majd magából az új AI-chipeket az NVIDIA
- LibreOffice topik
- Milyen NAS-t vegyek?
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- PHP programozás
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- AI segítségével fociztak Genfben a robotok
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
-
Vismajor01
addikt
válasz Mágus2 #199095 üzenetére
Nyilván az összfogyasztás számit. De onnan ered a vita, hogy valaki azt mondta h 2.0btdi tiguan pályán 130nál 9 lityit eszik, valaki meg mondta h az normális működés mellett sik talajon lehetetlen. Aztán persze bejött itt lámpától lámpáig gyorsulás meg vezetési tudás amit én személyszerint már nem igazán értettem, ha a városit nem számoljuk. Hisz lelett irva hogyha fél órát dugózol mire kiérsz a pályára és ott mész 130al simán irhat 9 litert azzal semmi baj nincs.
De ha tényleg csak azt nézzük, hogy 130nál sik terepen mennyit fogyaszt az autó akkor az szerintem is sok. Bár nekem nem vw és nem suv csak kombi, de 5 henger dizel két turbóval az is, 2.4 liter, 2.2 tonnát húz és 9 litert csak akkor fogyaszt pályán ha bőven illegálba megyek.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Vismajor01 #199103 üzenetére
Szerintem is sok, de attól még lehet igaz. Nem illik a másikat hülyének nézni csak azért, mert mi másképp gondoljuk. Gondolni lehet bármit, tapasztalni meg megint más kérdés. Ettől én nem állítom automatikusan, hogy biztos nem tud vezetni, vagy ilyesmi. Nem ismerünk minden körülményt, találgatni meg felesleges. Neki annyit fogyaszott, akkor annyit. Túl éles vita kerekedett itt 2-3 mondatból, amit nem is értek. A vita egészséges és kell is, de mértékkel is lehet, mások tisztelete mellett(neked ment a válasz, de általánosságban értendő). Az ilyen dolgok miatt kezdek leszokni a fórumról. Mindig akad ember aki hangosabban akarja bizonyítani az igazát, és ez nekem néha kicsit sok.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Mágus2 #199104 üzenetére
El kell engedni. Én pár hozzászólás után el sem olvastam, parttalan vita.
Annak idején egyetemen menedzsment gyakorlaton tanította meg a gyakvezér, hogy két egymásnak ellentmondó vélemény egyszerre lehet igaz, mert a gazdáik számára valóban úgy is van. Aki viszont nem bír együtt élni annak a lehetőségével, hogy tévedhet, annak vagy nem volt gyerekszobája, vagy ha volt is, sosem engedték ki.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Asbee
veterán
válasz Mágus2 #199104 üzenetére
Talán végig kéne olvasnod az egész szálat, honnan indult és hogyan. Teljesen normálisan írtam, hogy én sokallom és 100x elismételtem mire gondolok. Egy másodpercig nem volt arról szó, megkérdőjelezném, hogy neki ennyit fogyaszt azt autó. Sajnos nekem meg ez egyre szembetűnőbb a fórumon, egyre kevesebben képesek összetett mondatokat értelmezni. Majd jött egy sértődős, ki ha nem én stílus, általánosításokkal, arra célozva, hogy ha nála úgy fogaszt kocsi akkor az úgy van és kész. Azzal is lehet dobálózni, hogy baromságokat beszélek, csak vicces, hogy láthatólag nulla az
ismeret a témában. Nyílván én vagyok a köcsög, mert ezek után kicsit keményebben megmertem írni a véleményem. De tudod mit, nekem nincs semmivel tapasztalatom, és egy tiguan 4-5 literrel többet fogyaszt ugyanazzal a motorral, mint mondjuk egy passat. (Mert itt ez lett lényegében kimondva, pont ezért hajtottam ezt a 130 autópályatempót, de úgy tűnik ez sem ment át) Csak engedjük már el a témát. Köszi.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Asbee #199106 üzenetére
Érdekes teszt lenne egy ceteris paribus csak a bódét váltogatva: ugyanaz a motor és hajtáslánc, táv, sebesség. Lakossági kezdeményezésként nem fog összejönni szerintem, nem lesz annyi Golf, Passat, Tiguan, Transporter, stb tulaj, aki mondjuk az M6-oson kb 1 héten belül megy első benzinkúttól tele tankkal utolsó benzinkútig tankolva azonos üzemanyaggal, azonos napszakban.
Minden más csak spekulció, például az M1-en 130 tempomattal elmenni Budaörstől Győrig.Ezért is írhatta azt Mágus, hogy akár igazad is lehet, én pedig azt, hogy biztosan igazad is van, miért írnál le mást, mint amit tapasztaltál?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Asbee
veterán
válasz macilaci78 #199107 üzenetére
Igen én ezt tapasztaltam, utazasok és vezetések alkalmával. De ezt is hangsúlyoztam többször, az ember lába rengeteget számít. Én azt egy percre sem kérdőjeleztem meg, hogy neki mennyit fogyaszt , viszont hogy 4-5 liter van a 2 bódé között, egyszerűen fogalmazva, azt igen. Tegyünk erre a témára pontot.
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Asbee #199106 üzenetére
Látod megint milyen hülyeséget írsz!
Az nem zavar, hogy több példát hoztam más sofőr fogyasztási adataival…még most is kötöd az ebet a karóhoz, úgy hogy nincs és nem is vezettél BiTdi Tiguant, és állítod, hogy az enyém, az csak egyedi eset lehet.
Sőt azzal kezdted, hogy az auto hibas volt…Lathatoan nem értek hozzá.
Mihez nem értek?
Ahhoz, hogy leolvassam a kijelzőn az értéket, amit mutat?Aztan itt van az, hogy a Passat 4-5 literre kevesebbet fogyaszt.
Azt akarod elhitetni, hogy én azt állítottam, hogy a 2.0BiTdi Passat 130-nál 4 litert fogyaszt?Itt, aki őrültségeket ír alaptalanul, az te vagy!
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
Gyula84
veterán
Most már azért be is fejezhetnétek Beszéljétek meg privátba vagy menjetek egy tesztet együtt
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
Faby
senior tag
válasz hdanesz #199111 üzenetére
Általánosságban:
Mivel az olaj feladata (többeek között), hogy a szennyeződéseket, így pl a kormot vagy egyéb kisméretű részecskéket, amit a fizikai méretekből adódóan az olajszűrő nem tud kiszűrni (olyan kicsik) oldott állapotban, lebegésben tartsa, így teljesen természetes, hogy a friss olaj hamar, akár néhány száz km után már fekete.
Lásd Totalcar 1, Totalcar 2, Totalcar 3
[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
vzsryl
nagyúr
válasz hdanesz #199034 üzenetére
Pontosan mi is a probléma? Hogy túl magas a nívón az olajszint? Olajcsere után nem így volt? Hogyan ellenőrzöd a pálcát? CFFB-nél üzemmeleg motor leállítása után 3 perccel kell megnézni.
Az olaj sötétedése nekem az olajcsere után több ezer km-rel később szokott megtörténni. 134k km van az autóban.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Rigormortiis
addikt
Melyik műszerfali visszajelző lámpáknak kell felvillania gyújtás ráadáskor?
Galaxy S23U, S21FE 8/256, Buds 2 Pro, Watch 5, Tab S8+, Playstation 5, Switch Oled
-
F_Zolee
veterán
válasz Rigormortiis #199115 üzenetére
Ez aztán konkrét kérdés. Elektromos biciklin vagy min?
Általános válasz, hogy mindnek. -
hdanesz
senior tag
válasz vzsryl #199114 üzenetére
Az egyik probléma, ami inkább aggasztó: hogy a max. jelzés felett van az olajszint. Rögtön csere után nem ellenőriztem amikor elhoztam a szerelőtől. Másnap néztem rá (DFFA motor esetén - a használati leírása alapján leállítás után pár perccel kell mérni) és akkor már ennyi volt a szint.
A szerelőt sajnos perpillanat nem tudom megkérdezni, hogy ő töltötte ennyire fullra (az eddigi autóim esetében sosem nyomta ennyire tele) mert nyaralni van. Én csak egyetlen dolgot szeretnék elkerülni, hogy az autónak baja legyen.
Illetve ahogy Qru is írja: nekem az eddigi dízel autóimban mindegyikben (Fabia 2016, Superb 2015, Citroen C5- 2009) pár száz km után már feketedett az olaj. Egy dolog jutott még eszembe - bár jobban belegondolva kizárt - hogy az adblue miatt lenne ez.... (Eddigi dízel autók nem voltak adblue-sak) Ennek az esetében pedig 600 km után még olyan tiszta mint anno a vadiúj Hondámban vagy Kiában volt. (Mindkettő benzines)
Azt hiszem túlgondolom a dolgot. Megyek vele így ahogy van.
Köszi a válaszokat! És a többieknek is....Faby és Qru.
[ Szerkesztve ]
-
válasz hdanesz #199117 üzenetére
Ha picit van csak felette az nem gond, amúgy tud több lenni, mint volt, ha sokat mész vele hidegen, gázolaj kerül az olajba, autópályan meg eltűnik belőle, mert felmelegszik üzemmelegre kipárolog
Nekem csak hyundai i30- ban volt diesel, abban elég hamar fekete lett az olaj
A fogyasztás vitához, nekem volt egy fiat tipom 1,4 5 ajtós és most van egy fiat tipo 4 ajtós. A két autó között ez a lényeges különbség, és a 4 ajtós felszereltebb. 16,5 ekm alatt az 5 ajtós mért átlaga 7,9 volt, a 4 ajtósnak meg 7,2 liter 18e km alatt.
Ugyanott használom és csak én, mégis van 7dl különbség[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
-
Asbee
veterán
válasz HUTCHDB #199109 üzenetére
Légyszíves tanulj meg magyarul, vagy szöveget értelmezni, és hagyd abba a személyeskedést. Az a baj azt sem érted miről van szó. Nagyon gáz nap mint nap ezzel szembesül az ember. Többet a témában hozzá nem szólok, mindenkinek sikerült a lényeget megérteni , neked nem. Ezen gondolkozz el.
-
Kiskokó
veterán
válasz kleinguru #199026 üzenetére
"Minden esetre előbb utóbb én is benevezek egy Passat BiTDI-re. Aztán egy kis chip és már meg is van a 300 lóerő."
Szerintem a leglogikátlanabb döntés csomó szemszögből is. Persze ha a Passat-hoz ragaszkodsz más verzió nincs... de hogy én tuti V6 Dízelt vennék akár azt is BiTdit az is tuti.Nekem az A7 nagy átlaga kerek 10L és azért nem mind1, hogy 2.0 henger , csörgős motor zabál be ennyit, vagy egy V6 3.0 Bi , szép hanggal, 320Lóval, és nem "nyomi DSG" váltóval hanem rendes ZF-el.
De olvass utána neten, nekem erősen rémlik, hogy olvastam több Csúnya hibáról a 2.0 Bitdi-vel kapcsolatban.
Eszembe nem jutna ilyen motort venni semmibe.
De persze ez csak az én véleményem.| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
Bdanyy
addikt
Sziasztok!
2012-es Q3 gyári navijában a térképet hogy lehet frissíteni? Sajnos pontos verziót nem tudok mondani egyelőre, nincsen nálam az autó.
Illetve a kihangosító random nem csatlakozik néha a telefonhoz (iPhone 12 15.5) az utóbbi időben, ilyesmivel ha találkoztatok, mi volt a megoldás?http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
válasz vzsryl #199119 üzenetére
Tudom, de ezen is ment a vita, hogy suv vs kombi...
Focvis: ma egy haver mutogatta, hogy a 2,2 diesel mergája 3,8 lityit fogyaszt (200 ló)és ezeket akarják betiltani 🥴Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
addikt
válasz Kiskokó #199125 üzenetére
Egyet értek veled
Az anyagi lehetőségeim még a középtávú jövőben sem engedik v6 bitdi megvételét (szívem szerint egy jól felszerelt a6 allroadot vennék).
Így a következő lépcsőfoknak ezt a teljesítményt / autót gondoltam, amihez a vezérlés csere nem jár a motor ki, vissza tételével.
Egy számomra jól felszerelt 2017-es passat alltrack bitdi is 30K euró <150K km-rel. Rövid távon ez is túlzás számomra.
Toledóval eljártam csippelve is 5l/100km (110le+csip), a mostani passat nagy átlaga 7 liter (170+csip). Van a két autó között 350+ kg különbség. Nem nagyon szeretnék ebből 10literes átlagot a mostani árak mellett.
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
-
Kiskokó
veterán
válasz Mágus2 #199095 üzenetére
Én eddig bárhol bármikor olvastam a 2.0 Bitdi-ről a mindig le volt írva, hogy sokat eszik, főleg ha nyomják, és már korán kiderültek típushibái a motornak (eszembe nem jut most mit olvastam már.), ez már korán kiderült... röviden sosem lesz "ajánlott" motor. Szerintem.
Ezt a féle fogyasztásmérést meg én sem nagyon értem. Semmi értelme.
Én a boardot szoktam, a tankolttal összehasonlítani tankolásonként. Nagy átlagban a kocsi az elmúlt 10ezer Km-re 10L-ír nekem. Nagyobb távokon 8,3-8,7L-eket ír,amit tankolva is kb 0,5 eltérés van kb 9 - 9,4L a valós. De a nagy átlag kb 60 - 40% (város - pálya), tudna ez jobb lenni. Nekem amúgy benzines kocsi kellene, arra ahogy használom az autókat, de valahogy nem tudom rávenni magam.
Az S8-at 5.2V10-el keresem vagy 2 éve de úgy néz ki arról is le kell mondjak.
Rengeteg motor javítást kérhet és akkor se biztos, hogy nem motor csere... Marad az elektromos| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
grizlisandor
addikt
Seat Altea 2004 1.6 BGU
Műszaki vizsga előtti átnézés során a jobb első lengőkar hátsó szilentet felírták hibának.
Ezt préselni szokták vagy cserélni lengőkarostul?
Márka ajánlásnak a Meyle HD találtam visszaolvasva.
Futóműállítás szükséges a csere után?Robbantott ábra alapján 1K0 407 151AD kell nekem az egyik oldalra, Meyle HD 32k.
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz rasotamas #199133 üzenetére
“Ha olyan jó lenne az a motor nem csak 1-2 VW-be tette volna bele a konszern”
Dehogynem. A 4-nél nagyobb hengerszám már jó ideje prémiumnak számít. Valami kell szóljon a drágább modellek eladása mellett.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Asbee
veterán
válasz grizlisandor #199132 üzenetére
Nem kell komplett lengőkar csere, és préselés sem, csak a szilent. A nagyobbik a fém “házzal”. Ezek gyakran mennek tönkre. Nekem lemförder 2 év után már repedezik.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz grizlisandor #199132 üzenetére
Én meyle hd-t rakattam be, el akarok menni futómű állításra, nem szabadna elmennie és nem is érzek semmi gondot de van vagy 3-4000 ft ha nincs gond.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rasotamas #199102 üzenetére
BiTDI EGR: jó és rossz cikkszámok neten megtalálhatók valamikor turkáltam katalógust, pl Amarok teljesen más kipufogógáz hűtőt kapott, mondjuk egyik kereszt-, másik hosszmotor, nem csoda de ott a 7zap, ha valaki kíváncsi, engem ezek érdekeltek annyira, hogy végigkattintgassam.
-
Asbee
veterán
válasz grizlisandor #199143 üzenetére
Az hozzá tartozik made in china lemförder volt. Amúgy még mindig utángyártott egyik legjobb. Neten is lehet róla olvasni, nem ugyanaz mint a németben készült. A lényeg nem kell az egész lengőkart cserélned. Volt még pár dolog lemförderre cserélve azokkal nincs gond. Nem is kínai.
-
Bandit21
addikt
1.5 TSI ACT hoz kértem köztes (14 e km jött össze az első évben) olaj cserére a Dél Alföldön pár vw szerviz ajánlatot. Eddig 2 helyről kaptam. Az olaj (0w20) ára hihetetlen változó.
Szekszárdon Shell 4.5 l 28.000 Ft
Szegeden Castrol 4.3 l 49.000 Ft (-30% kedvezménnyel!)Mindkét helyen 0.7 órát adtak meg rá, viszont
Szegeden 18 e+áfa a munkaóra,
Szekszárdon 21 ezer+áfa.A seged anyagok közt nincs érdemi különbség. Összességében Szegeden 79 ezer Szekszárdon 61 ezer.
Kiskőrös telefonon 50-60 ezret mondott de írásban nincs még meg.Nem sok a 2 dl olaj különbség de akkor is érdekelne miért eltérő mennyiséggel számolnak, 5% azért csak számít.
Szegeden jól néz ki a -30% (lehet azért van mert ott vettem a kocsit) viszont rémisztő az eltérés, főleg teljes áron. Az olaj a boltban 3500-4500 Ft/ l. Ha nem lenne az akció 15.500 ra jönne ki egy liter. Ok tudom, garancia stb. De Szekszárdon is szalon ajánlat van. Jóllehet mindkét olaj vw specifikáció szerint van, de, hogy 2-3x os különbséggel adjak... Furcsa.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
-
Bandit21
addikt
válasz Kiskokó #199148 üzenetére
Értem, hogy magas, nekem az furcsa hogy jelentős eltérés van az olaj:
Mennyiségében (5%)
Markajaban (Shell VS castrol)
És árában (6.200 /l VS 11.300/l)
Bár urobbit lehet magyarázza a második.Naivan azt hittem hogy ugyanannyit akarnak majd bele tölteni ugyanabból mindenhol, csak az ár lesz eltérő.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs