-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz 1stVikman #200599 üzenetére
"Bár néha így is levillantanak, ha az elektronika kicsit később veszi le a refit vagy későn maszkolja ki a szembejövőt."
Ez annyira idegesítő, jön, és még nem látszik a domb vagy a kanyar mögött, de már bőszen villog, mert nem kapcsoltam le. Aztán ahogy meglátja a kamera még vár vagy egy másodpercet mire lekpacsolja, aztán ezért cserébe mikor odaér jól rámbassza a refit, hadd vakuljak meg. Nem fogja föl, mert a tekerős ablakon nem mutat túl az agya, hogy nem én kapcsolgtaom, hanem automata, és nem fogom le-föl kapcsolgatni ahányszor szembe jönnek csak mert egy picit gondolkodik.https://tinyurl.com/rasoapro
-
1stVikman
senior tag
válasz molnarpeter #200600 üzenetére
Night breaker lasert nézegettem, meg lehet ezt a cool blue-t is, csak még nem jutottam el oda, hogy meg is vegyem. Mert hát ugye nem épp egy H7-es izzó árában mérik.
Aztán meg jött most ez a ledes dolog, bár én kicsit félek attól, hogy bizgeréli az elektronikát hosszú távon.Rasotamas
Az engem is fel tud húzni, amikor a tahó csakazértis felb@ssza a refit mikor épp melletted halad el, hogy most ő aztán jól megmutatta, hogy ki a király. De csak az utolsó pillanatban, nehogy tudjál reagálni rá, csak csendben elmormolni egy qrvannyát. -
molnarpeter
nagyúr
válasz focvis #200605 üzenetére
Csati leszedés végül hogyan történt? Van ilyen spec lehúzóm [amazon link], de talán az csak trafóhoz való (valaki világosítson fel pls hátha a Golf 19 éve a baj), vékony kampós piszka szerszámot gondoltam következőnek bevetni -> a műanyag fület letörheti a lehúzó, viszont másik oldalon a fém lemezt épp csak felbillentve kevésbé sérült legutóbb.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz molnarpeter #200606 üzenetére
Most lett kész.
Nekem bruttó 5,5 óra, segítő fórumtárs 2 óra.
Legyen szumma 7 óra az amatőröknek.Csatlakozó: 1 beszakadt köröm.
Kábé felséges volt cserélni a jobb oldalon, ugyanolyan az új is. De tudom, párban illik cserélni.
-
veterán
válasz 1stVikman #200599 üzenetére
Nekem most kényszer volt a csere, hétfőn derült ki, hogy kiment a bal oldali. Nem tudtam várni a cserével, bementem az útba eső xenon.hu-hoz tanácsért (izzó vagy trafó?), nagyon kedves segítőkész volt az eladó, elhoztam 2 db izzót, hogy cserélem majd a hétvégén. Csak egyfajta D3S volt, valami kínai, a neve 'original quality ", a gyári 4300 Kelvines, de állítólag emelt fényerejű, +50 %.
Az az érzésem, hogy már marad ez, bár legközelebb gyorsabban menne a csere.
Lökhárítót is le kell lazítani.
De nekem is hámlik belülről a bal oldali, abba keresek bontott gyárit. Akkor talán kipróbálom a ledet. Talán. -
bul07
nagyúr
válasz rasotamas #200601 üzenetére
Lehez én leszek a
Ha tudodd hogy nem kapcsolja le időben, és te se vagy hajlandó lekapcsolni kézzel, akkor mégis mire számítasz
Persze hogy reagálAmúgy mégis honnan tudná hogy automata kapcsolgatja, talán látnok vagy gondolotalvasó
(Mert ugye ahogy írod van mód hogy te kapcsolgasd, így még ha söttétben fel is ismerné a kocsit, és tudná hogy van benne automata rendszer, akkor is ott a lehetőség hogy ép nem az automta kapcsolgatja)Moder lámpák nagyon tudnak vakítani jobban mint egy halogén
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
veterán
válasz bul07 #200609 üzenetére
Éééés akkor most ne használjam az automata fényszórót, vagy mi a javaslatod?
Nem ez a két funkciója van hogy fölkapcsol meg lekapcsol. Kitakarja a szembejövőt, kitakarja az előttem menőt, miközben oldalirányban mindenhova irtózatos fényárt biztosít.
Kb azóta látok nem pedig átok sötétben vezetni mióta ez a kocsim van, az addigiakat csak gyertyafénynél oroszrulettnek hívnám.
A kikapcsolás nem olyan egyszerű, előre-hátra kell rángatni a fényszóró kart, és sosem emlékszem a sorrendre. Vagy fél év volt mire rájöttem, addig azt hittem csak a gyújtással kapcsol le. Mire rájövök, már rég lekapcsolt magától is.
Naponta 10 ilyen automata lámpás autó biztosan jön vele szemben. Persze könnyebb elkönyvelnie, hogy minden VW meg Audi sofőr barom, minthogy rájöjjön, hogy ezt nem ők csinálják.
Másrészt úgy beszélnek az emberek a xenon/led vakításról, mintha valaki szándékosan ezer fokra hevítené a retinájukat és a koponyájuk hátuljáig kiégne/elpárologna minden, ami a fejükben van. A valóságban meg szigorú hatérértékek vannak, jó esetben 30%-kal lehet erősebb a fénye mint egy hibátlan halogénnek.
De ha ennyire borasztó káros hogy egy pontból ekkora fény jön az ember szemébe, akkor meg miért nem oldják meg a nagy fényárt több lámpával? Ha nem 2 hanem 4 lámpa lenne elöl, akkor ha darabjából csak 2/3 fényerő jönne ki (ami ezek szerint még nem sok) akkor összességében meg másfélszer annyi fény lenne. Valami szuperautón jobbra-balra 4-4 darab projektor van, nem tudom már melyik az, ilyen kis kocka alakú projektorok.
Közben keresgélek neten, és azt látom, az Arteonnak pont így 2-2 darab bixenon van elöl, nagyon jó lehet.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
macilaci78
nagyúr
válasz rasotamas #200601 üzenetére
Régen minden jobb volt...
Promi: személy szerint nekem is mindegy, hogy miért vakít el a szemből érkező, valaki elszabott valamit.
Modern autónál a mérnökök.
Öreg autónál a sofőr a hanyag, mert nincs jól beállítva.
Öreg autónál a sofőr a hanyag, mert nem tudja kezelni a bajuszkapcsolót.Nem mérlegelem az okokat, csak hangulatomtól függően gondolok rá...
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
veterán
válasz macilaci78 #200614 üzenetére
Régen sok minden jobb volt, de csak akkor jönnénk rá, hogy mi volt szarabb, ha tényleg visszamennénk, mert elhomályosít a nosztalgia
Szerintem a 90-es évek tempójától egy mai ember idegbajt kapna ha visszamenne. Már információáramlás szempontjából, mert lehet annál pörgősebb bulik voltak, attól függ ki mit szedetthttps://tinyurl.com/rasoapro
-
macilaci78
nagyúr
válasz rasotamas #200615 üzenetére
A 90-es években már a jelenlegi sebességhatárok voltak érvényben és a Lada lámpái sem hátráltattak, hogy éjszaka is elérjem. A vadállomány pedig nagyobb volt akkoriban, mégis fényes nappal sikerült gázolnom.
Elhiszem, tudom, hogy nagyon fasza a ledfényszóró mögött ülni, de a plusz fényerő a sebességhatárok betartása mellett arra jó, hogy akár motorfékkel is lehetőséged van megállni a biciklis mögött.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #200617 üzenetére
Azert nem minden korulmenyek kozott. Akkor probalj meg felmenni a matraba a szerpentinen ejszaka a szabalyos 90-es tempoval ejszaka...
#nincsbennetarcsi
-
macilaci78
nagyúr
Nem biztos, hogy szerpentinen bármilyen fényviszonyok mellett akarnék 90-nel menni.
A Mátrát nem ismerem, Erdélyben mentem, ott kb 50 km/h átlagot sikerült menni egy T4 Transporterrel 8 fővel.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
veterán
Logikus amit írsz. De nem biztos, hogy párban voltak, a bal oldali fényszóró cserélt volt már egy korábbi évjáratú bontottra. A bal oldali izzó előélete ezért számomra ismeretlen.
Úgy voltunk vele, hogy ha már le van lazítva a lökhárító, akkor csere a jobb oldali is. Az eleve könnyebben ment, több a hely és volt már rutin a másik oldalról.
Nem tudom, hogy mennyi idő ez egy szakembernek, de a 10 perces YouTube videó / oldal nem reális, azok preparált autók.
Tippre 2 óra alatt meg tudja csinálni a 2 oldalt akinek ez a szakmája. Nekem következő alkalommal kb. 4 óra lenne.[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz rasotamas #200613 üzenetére
-Vagy nem használod mert tudod hogy nem jól működik bizonyos esetekben
-Vagy használod és elviseled a szembe jövő megtorlását amiért elvakítottadHa hibás a rendszere akkor a gyártót kell zargatni hogy csinálja meg
A szembe jövő csak azt konstatálja hogy na a századik paraszt aki nem tudja lekapcsolni időben, nesze akkor neked is
Mintha a Tesla autopilot rendszere(ami közel se az) csak minden 100-ik piros lámpát nem látná és menne át a piroson, erre a sofőr hát de ritkán téved miért kell engem megbüntetni mert használom
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Reggie0
félisten
válasz rasotamas #200601 üzenetére
A megoldas, hogy lekapcsolod kezzel idoben. Miota kifogaz az, hogy te rosszul mukodo kenyelmi szolgaltatast akarsz hasznalni?
Vegyel hokameras autot, annak a kepernyojen mindig latni fogod az utat es a szembejovot se vakitod el.
Vagy probald ki, hogy lekapcsolod amikor latod, hogy valaki szembe fog jonni, majd amikor mar tudod, hogy felbukkant annyira es erzekelte a kamera is a jelenletet, akkor kapcsolod automatara es akkor mar rogton menni fog a maszkolas.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz bul07 #200622 üzenetére
Most azért nem arról van szó, hogy annyira fertelmesen működne, de ténylegesen látnia kell a fényforrást, hogy lekapcsoljon, tehát megelőzni nem tudom, hogy megtörténjen.
Mikor egy kanyarba bevilágít a szembejövő azt még nem észleli mint szembejövő, vagy ha nagyon tré/rosszul beállított lámpája van aminek gyengébb a fénye, akkor gondolkodik egy picit.
Az érzékenységén lehetne kicsit javítani/növelni, ennyi.Egyébként hallottam olyat, hogy berakják a B8 kameráját a B7-be ami sokkal jobb valamiben, nem tudom már miben, mert nem tudom melyik kamerára hallottam ezt, meg azt sem hogy hány van, mert van ugye az emblémában egy, meg a tükörnél is, nem tudom melyik funkcióért melyik felel (sávtartó, távolságtartó, automata fényszóró, automata ablaktörlő, automata beparkolás, táblafelismerő, stb)
https://tinyurl.com/rasoapro
-
yodamester10
őstag
válasz focvis #200621 üzenetére
Nálunk 1,20 volt Amúgy csakis párban kell cserélni.
rasotamas Én akkor szoktam levenni automatából mikor gyertya jön velem szembe,mert azt szinte mikor találkozunk akkor látja csak.Érdekes mikor normális lámpával szerelt autó jön velem szembe nincs ilyen gond.
[ Szerkesztve ]
-
papg79
tag
Sziasztok,
Hátha valakinek volt már hasonló problémája. Egy 2003-as sharanról van szó, aminek egyik napról a másikra megállt a hátsó ablaktörlője. A biztosítékra rámértünk, az rendben van, és a kábel átvezetőben sem látszik sérülés. Kivettem a motort, amennyire tudtam szétszedtem, viszont a tengelyt sehogy sem tudom kiimátkozni belőle
Valószínű, hogy ez állt be, gondoltam kiszedem, és megzsírozom. Találkozott már valaki ilyen problámával? Köszönöm előre is a segítséget! -
-
Zsolty73
csendes tag
Sziasztok!Szegeden vagy a környékén tudtok valakit ajánlani aki dióhéjas tisztítással foglalkozik?Köszi
Golf 7 variant, 1.4tsi (2013)CXSA 122le
-
Faby
senior tag
Kicsit off:
Debrecenben tudtok a munkájára igényes, jó autómosót komplett belső takarításra, kárpittisztításra? O2 világos, bézs belsőt kellene rendbetenni, de pár éve eléggé rossz tapasztalatot szereztem, így most inkább előre érdeklődök.
Köszi.
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
#14787072
törölt tag
Sziasztok!
2022-es Skoda Octavia IV (nem kombi) hátsó üléssor ablakaira keresek árnyékolót, amit belülről lehet felpattintani az ablakkeretre. Kerestem már egy csomó helyen, egyelőre nem találtam....
Esetleg nem tud valaki beszerzési forrást?
Ilyenre gondolok: [link]
-
Rigormortiis
addikt
Adott egy 1,6os benzines bora, amibe elvileg 5w40es olaj kell. Beleönthetem a castrol edge turbo diesel 5w40et is?
Galaxy S23U, S21FE 8/256, Buds 2 Pro, Watch 5, Tab S8+, Playstation 5, Switch Oled
-
Asbee
veterán
válasz Rigormortiis #200642 üzenetére
Igen, mehet bele.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Rigormortiis #200642 üzenetére
VW502.00 minősítés kellene legyen adott benzineshez.
-
Asbee
veterán
válasz molnarpeter #200647 üzenetére
Tudja.
-
1stVikman
senior tag
válasz focvis #200605 üzenetére
Ezt nem lehetne esetleg a dobbetét felől, esetleg azt teljesen kivéve cserélni? Muszáj kivenni az egész lámpatestet?
Mennyire esélyes, hogy utána kalibráltatni kell?
Ugye ez a fajta mindenfelé IS mozog, gondolom ennek függvényében az állítás is inkább szakszervizes téma. -
veterán
válasz 1stVikman #200649 üzenetére
85 mm hosszú az izzó, a fedelét 5-6-7 csavar (torx20) tartja, tehát hátrafelé olyan 10 cm helyre lenne szükség. A valóságban maximum 5 cm van pl. a biztosítékdobozig. Ki kell szedni.
Esély, hogy állítani kell? 80% szvsz.
Én majd elviszem az Autóklubba, csak nem fog ki rajtuk (?).[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs