Új hozzászólás Aktív témák

  • dízelracer

    senior tag

    válasz rob210 #13413 üzenetére

    Adott egy cimborám. 110lóerős TDI Passatot bevitte az egyik legismertebb hazai chiptuningal foglalkozó céghez. Az volt a kérése, hogy az elérhető maximumot hozzák ki a kocsiból. Gyári állapotban 110le/235Nm. Tuning előtt padon mérve, keréken volt az autó 101le/4100 és 217Nm/1850nél. Kapott egy 60ezres chiptuningot plusz a cég ajánlására még aznap egy K&N sportlégszűrőt és a beígért 140le/315Nm helyett még így is csak 122le/264Nm lett belőle keréken ami egyrészt baromi kevés, másrészt rémesen magas fordulaton tudja ezt. Bement és az orruk alá nyomta a hitelesített mérési eredményeket majd közölte, hogy ő tulajdonképpen a pénzéért jött :D . A számok ugye nem hazudnak, ők is látták, hogy nincsenek tárgyalási pozícióban és mivel (akkor még) szerencsére árgaranciával hirdették magukat így nagy nehezen visszakapta a srác a pénzét. Az a baj, hogy a legtöbb helyen totál hülyének nézik az embert. Vesznek egy szar egyen chipet kiolvassák az adatokat és azt mindenféle változtatás nélkül 1:1 rátöltik az ügyfél autójára. Így kell kis befektetéssel sok pénzt csinálni. Van olyan hely ahol mindössze 5000km garanciát vállalnak. Vagyis ha fél év múlva tönkremegy a turbód vagy letörik a porlasztócsúcsod az emelt nyomástól akkor így jártál. Összehasonlításképpen az ABT -nél régebben 25.000km garanciát adtak a motorelektronikai átalakítások után. Itthon ilyenről nem tudok. Vannak ugye a kóklerek és vannak a profi cégek.

    Na ezért vagyok én a mechanikai átalakítások híve. Egy autóban utálom az elektronika minden formáját ami a motor működését bármilyen formában is befolyásolhatja.

Új hozzászólás Aktív témák