- Videó stream letöltése
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Sweet.tv - internetes TV
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen switch-et vegyek?
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kk831228
addikt
válasz brumi1024 #129503 üzenetére
Jóhogy, természetesen....
Egy új 740 d... Nagyon tetszenek, néha látok egy fehéret Eger Pláza parkolóba áááá odaba...
Utána egy Range SWR, egy G - Brabus meg egy Brabus 850, Na meg egy Challenger Hellcat... Kb. Ennyi...
[ Szerkesztve ]
"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317
-
tresh
addikt
válasz (baphomet) #129490 üzenetére
Mi a kérdés ? lassan 100ezer km óta az van benne
(kiváltó off csak a gyári 1z szett)
[ Szerkesztve ]
-
Yahoo
aktív tag
Sziasztok!
Van a családban egy 2000-es évjáratú Leon, 1.4 AHW motorral. Az utóbbi hónapokban kísért egy elektromossági probléma, amire nem tudunk rájönni.
Alapvetően indítási problémám van, kb. 10-ből 2-3szor mind hideg, mind meleg motornál. Sokszori indítózás után sem indul be a gép. Üzemanyag pumpa hallhatóan dolgozik, akksi kimérve, jó, gyertyákba pár ezer km van.
Ilyenkor kiszállok, megnyomkodom a gyertyakábeleket és általában indul az autó. Próbáltam másik kábelszettel, ugyanez a jelenség. Kicseréltük a motorhőfok jeladót, nem változott semmi.Egyszer produkálta azt, hogy semmi életjelet nem adott gyújtás ráadáskor (a pótkulccsal sem), se az AC pumpa nem dolgozott, se a műszerfal visszajelzők nem világítottak. Ekkor a biztosítékokat megmozgattam, nagy nehezen elindult az autó, valószínűleg ekkor dobta be a lenti első, immos hibakódot.
Másik alkalommal jöttem le M0-ról egy ~200km-es út után, a körforgalom kellős közepén egy hatalmas durranással lefulladt, majd ismét nem indult. Gyertyakábelnyomkodás, beindult...
Nem tudom, hogy a pipakábel varázslattal van-e összefüggés vagy csak a véletlen műve, mivel nem mindig vezet egyértelműen eredményre a művelet.
Hibakódok:
17978 - Engine Control Module Blocked by Immobilizer
35-10 - - - Intermittent
00609 - Ignition Output 1
29-10 - Short to Ground - Intermittent
00610 - Ignition Output 2
29-10 - Short to Ground - Intermittent
00282 - Throttle Position Actuator (V60)
26-10 - Output Open - Intermittent
01316 - ABS Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
49-10 - No Communications - Intermittent
01321 - Control Module for Airbags (J234)
49-10 - No Communications - IntermittentVan, hogy a gázpedál állás/légzsák/stb jeladó hibát nem írja vissza kitörlés után, csak az Ignition output hibajelzéseket.
Mi okozhatja a jelenséget? Találkozott már valaki ilyesmivel? Gyújtótrafó esetleg?
Köszönöm szépen!
-
brumi1024
veterán
válasz molnarpeter #129506 üzenetére
A Huracan csak egy (szerintem) belül csúnyább R8, el se gondokkoznék rajta. A Porschen már inkább.
-
i-sti
senior tag
válasz brumi1024 #129519 üzenetére
Szerintem is ugyan az a kettő:
The Huracán maintains the 5.2 L naturally aspirated Audi/Lamborghini V10 engine from the Gallardo, tuned for 610 PS (449 kW; 602 hp).
The Huracan has various components in common with the next generation Audi R8. This is due to both of the cars' utilization of Volkswagen Group sportscar technology.[29]
The Huracán's chassis is assembled by Lamborghini's parent company Audi in Neckarsulm, Germany.[34] It is transported to the Lamborghini headquarters in Sant'Agata Bolognese, Italy, where the final assembly occurs.
Novum Forum Siculorum
-
zsolt19900
őstag
én is eszközölök egy termosztátcserét a passaton ahogy láttam egy videót a csávó fogta az alsó (talán hőfokjeladónál) engedte le a vizet és utána cserélte a termosztátot.
A kérdésem az lenne, hogy fontos nekem tudni, hogy pontosan hány liter folyadék kell, vagy ha összeszereltem öntöm-öntöm és légtelenítek (vagy azt sem kell mert automatán csinálja ez már?) és amikor szépen szintre jön a víz akkor annyi?nagyon nem megy fel a vizem és ha fel is megy elég hamar visszaesik, fűtésem az van, szóval szerintem a kis kiegészítő fűtés műkszik de tavasszal megcsinálom azért azt a radiátorátmosósdit, facen 1-2-3-4 ember tett fel leírást róla, hogy hogyan és miként érdemes megcsinálni
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Brumi˘
addikt
válasz zsolt19900 #129522 üzenetére
Felesleges leengedni a vizet szerintem, én nem engedtem le. Kb. 1-1,5 liter folyt ki a termosztát háznál, ha jól emlékszem. Ami viszont fontos az aksiról vedd le a sarut, mert f.szán lehet hegeszteni, ha hozzáér a generátorhoz a kulcs.
Szerk.: Légtelenítéshez az utastér fűtőradira menő utas oldali csövén van a légtelenítő lyuk. Le kell húzni róla a csövet és megvárni még kidolgozza a bubikat.
[ Szerkesztve ]
-
zsolt19900
őstag
válasz Brumi˘ #129523 üzenetére
oksik oksik köszönöm szépen
arra gondolsz, ami (nekem legalábbis) ilyen műanyag harmonikaszerű védőburkolattal be van fedve? ott kell valahol legyen légtelenítő lyuk?
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Yahoo
aktív tag
válasz VR6-Fan #129521 üzenetére
Hát az...és a legdühítőbb, hogy időszakosan jelentkezik, a lehető legrosszabb pillanatokban.
Elképzelhető, hogy rossz lenne az összes kábel? Mert 3 hengerezést vagy gyújtáskimaradást nem tapasztaltam egyszer sem és a másik kábelszettel is ugyanezt csinálta, bár az sem gyári szett volt.
Megpróbálok szerezni egy kölcsön trafót, hátha okosabb leszek. -
Brumi˘
addikt
válasz zsolt19900 #129524 üzenetére
Igen, az alatt van két cső abból az utas oldali csonkján van egy lyuk addig kell lehúzni róla a csövet, hogy az szabadon legyen, azon fog a levegő távozni. Van róla képem, de nem találom, ha megkerül akkor feldobom.
-
(baphomet)
tag
válasz tresh #129509 üzenetére
Hello.
Arra lennék kíváncsi, hogy mennyit veszít a komfortosságából? Mennyi csörög tőle a váltó?
Ha rugós kuplungtárcsa van benne, akkor csak nem kap akkora ütést az egész, nem?
Alapjáraton és 1600-as fordulat felé eléggé remeg már az autó és gondolkoztam, hogy mi lenne az egytömegű volna benne. Most 764-es csúcsaim vannak meg egy Réti chip -
tresh
addikt
válasz (baphomet) #129527 üzenetére
Arra lennék kíváncsi, hogy mennyit veszít a komfortosságából? Mennyi csörög tőle a váltó?
Mági ült benne, nem igen volt rá neki panasz hogy kirázná az ülésből. Szerintem semmivel se rosszabb mint kettőstömegűvel.Max 1200ig lehet érezni a rezonanciát ha nagyon kukacoskodni akarok.
Alapjáraton és 1600-as fordulat felé eléggé remeg már az autó és gondolkoztam, hogy mi lenne az egytömegű volna benne.
Nem vennék mérget rá hogy ez biztos csak a kettőstömegű végett van
-
i-sti
senior tag
válasz AsusBoy #129533 üzenetére
Oké, tiszta, hogy ez a CR motorok jó dolgok, és hogy a hő veszteség minimális.
De az olaj én szerény tudásom szerint 90 fokon biztosítja az ideális kenést. Tévednék?
Ha már most a víz csak 70 akkor az olaj is a körül kell legyen mert úgy egymást melegítik/hűtik.
Akkor a motornak nem baj hogy 70 +- fokos olajjal van kenve?Más:
Az északi(bb) országokban mi a helyzet? Ahol sokkal hidegebb van mint nálunk? Ott mekkora kopással kell számolni?
Novum Forum Siculorum
-
footy
addikt
válasz i-sti #129536 üzenetére
Arra enis kivancsi lennek hogy elegge ken-e a 70 fokos olaj, mert nekem mostanaban kb 20 km utan van 70 fokon. Viszont a viz homerseklete nalam alkalmankent plusz/minusz 10 fokkal is elter az olajtol.
Eszaki(es deliben is) orszagokban mas hutokor van es gyakran szerelik az autokat allofutessel.
-
Magnum_
nagyúr
válasz kenny123 #129532 üzenetére
garanciás még az autó?
Nem?
Budapesti vagy?
Mert akkor mondom, hogy hol vásárolj alapanyagot és hol cserélj olajat és olyan helyet is tudok, ahol korrekt ComputerTomográfos vizsgálatot is tartanak, ha kell :-))))Légszűrő, utastérszűrő, üzemanyagszűrő benne volt az árban és a cseréjük?
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
i-sti
senior tag
válasz i-sti #129536 üzenetére
Még egy kérdés.
Az a kib***tt termosztát nem kellene zárva legyen 90 fokig?
Én ahogy megfigyeltem 60-70km/h hamarabb felmegy a víz kb 80ig.
De ahogy jön egy hosszabb egyenes ahol tudok menni 80-100 között vissza hűl 70 körülire.
Ez azt feltételezi szerintem, hogy nyitott állasban van végig a fentebb említett termosztát.
Ezek egyáltalán tudnak zárni?Novum Forum Siculorum
-
őstag
válasz AsusBoy #129533 üzenetére
Ez teljesen normális. 0 fok környékén 10 km után megállok a pirosnál és látom ahogy hűl vissza a hűtővíz (esik a mutató). Ám még mindig gyorsabban melegszik fel mint az olaj.
Nekem az Octavia RS írja az olajhőfokot is így látom mikor mennyi. Megnyugtatlak, 0 fok alatt kell vagy 30km mire eléri a 80 fokot normális használat mellett, és nem is megy soha 82-3 fölé. Pálya tempónál van csak meg a 90. De annál egy fokkal sem több. Ezzel szemben nyáron 100 körül mozog, ha elkenem a száját keményen akkor 110-115.
Mondjuk nekem a DSG sem segít sokat a bemelegedésen, mert mindig 1200-1500 között van a fordulat. Ezt kiküszöbölve kormányról váltok addig amíg nem kezd melegedni.
[ Szerkesztve ]
-
i-sti
senior tag
válasz Richard #129540 üzenetére
Ez teljesen normális. 0 fok környékén 10 km után megállok a pirosnál és látom ahogy hűl vissza a hűtővíz (esik a mutató). Ám még mindig gyorsabban melegszik fel mint az olaj.
Ez igaz a víz gyorsabban melegszik mint az olaj. A probléma, hogy amíg nem éri el a 90 fokot addig a termosztát nem kellene zárva maradjon? Vagyis a hűtőben a folyadék meg is fagyhatna de a motor meleg kellene maradjon.
Nekem az Octavia RS írja az olajhőfokot is így látom mikor mennyi. Megnyugtatlak, 0 fok alatt kell vagy 30km mire eléri a 80 fokot normális használat mellett, és nem is megy soha 82-3 fölé. Pálya tempónál van csak meg a 90. De annál egy fokkal sem több. Ezzel szemben nyáron 100 körül mozog, ha elkenem a száját keményen akkor 110-115.
Pontosan így van ez nekem is. Pálya tempónál mindig beton 90. De ha nyomom neki, akkor már én is láttam 110 fokon az olajt. Igaz, akkor nagyon adtam neki.
Mondjuk nekem a DSG sem segít sokat a bemelegedésen, mert mindig 1200-1500 között van a fordulat. Ezt kiküszöbölve kormányról váltok addig amíg nem kezd melegedni.
Mágus mondta, hogy a váltó SW meglehet írni (felül írni) olyan soft-tal ami nem engedi a fordulatot 1500 alá esni. Én ha automatát vennék biztos átíratnám ezt az egyet benne. Kettőstömegűnek is jobbat tesz és melegedni is jobb lesz.
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
brumi1024
veterán
válasz Richard #129540 üzenetére
Szerintem nem normális. Se a benzines A3-nál nem hűl vissza a víz pirosnál, se a CR F10-es 5-ösnél. Pont ma néztem, kint volt este az A3 az udvaron, -13-ban, és nagyjából 5-6 km kellett neki, hogy elérje az 5x fokot olaj, 10km környékén pedig már 80 körül járt. Az említett BMW is hasonló tempó alatt melegszik, és normál városi közlekedés mellett (értsd nem dugó, 50-70, normális mennyiségű lámpával) betonstabilan tartja a 80-90 fok közti olajhőt (vizet nem tudom, mert azt nem mutatja ).
Ezzel szemben a Q3 pont ugyanezt a jelenséget produkálja, mint amiről itt szó volt.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz i-sti #129544 üzenetére
Nem legalábbis a vízhőfok mérő nem megy visszafelé akkor sem ha tempót megyek (pl kiérek a Hungáriára és ott a 60-as tempó után 80-al megyek). Csak akkor indul el visszafelé ha bekapcsolom a fűtést de azt nem használom ilyenkor csak ha már a vízhőfok 90-et mutat.
Nem vagyok aszkéta van ülésfűtés nyugi.
#nincsbennetarcsi
-
őstag
válasz brumi1024 #129542 üzenetére
Benzinest ne keverjük ide, mert az pár km alatt felmelegszik. Az összes. OTTO motornál lényegesen nagyobb a veszteséghő.
A dízel BMWk-nél pedig van egy segédfűtés ami onnantól kezdve, hogy elindítottad az autót, elkezdi melegíteni az olajat. Tehát ez megint nem releváns.
[ Szerkesztve ]
-
-
brumi1024
veterán
válasz Richard #129546 üzenetére
Jahogyja ez a 177/184 lovas TDI Octi? Akkor azt írd, az RS-ről nekem alapértelmezetten a benzines jut eszembe (kitalálhatnának valami más nevet neki, mint a Golfnál a GTD).
"A dízel BMWk-nél pedig van egy segédfűtés ami onnantól kezdve, hogy elindítottad az autót, elkezdi melegíteni az olajat. Tehát ez megint nem releváns."
Abból a szempontból releváns, hogy ők (többek közt, meg elég sok másik gyártó) meg tudták ezt oldani, míg az Audi nem. A vevőt pedig nem fogja érdekelni, hogy oldották meg, azt látja, hogy hasonló áron az egyik gyorsan bemelegszik, hamarabb fűt, kényelmesebb, míg a másik Rudolf Diesel emlékpercet tart indítás előtt.
Illetve a BMW lezárja a veséket is a melegedési fázisban, így gyorsabban melegszik (és Start-Stop alatt lassabban hűl).
Egyébként Mágus leírta a tutit. Nem normális a nem melegedés.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz footy #129547 üzenetére
Lehet rosszul emlékszem és a vizet, vagy mindkettőt. E60-nál akarták sokan mókolni, hogy állófűtésként is működjön. Nem tudom megoldható-e vagy sem, de van bennük.
A fűtésnél nekem is van elektromos rásegítés. Meleg levegőt fúj be már 3-4 perc után holott a víz még kb 5-10 fokos lehet csak.
DSG-nél pedig ha áthúzod sportba pontosan ezt csinálja. Nem engedi 1500 alá. Ezért felesleges átírni
(#129548) brumi1024:
Igen, de ez a 170 LE-s, az Octavia 2 Facelift.
Igazából, ha az olaj viszkozitása megfelelő akkor nem szabadna sokkal jobban kopnia a motornak. Ettől még nem szárazon megy
Én különösebben nem foglalkozok ezzel. Van céges 2.0 CR octavia itt, amiben ~390 ezer km van és az is bírja, pedig néha hallom ahogy csont hidegen húzatják ki amint kiérnek a kapun. Igaz 15 ezrenként kapja az olajat.
Szerintem nem kell ezt nagyon túl aggódni. Fűtés van, ülésfűtés szintén, a többi majd felmelegszik. Addig viszont nem árt óvatosabban bánni a gázzal.
Szerk: Most olvastam Mágus írását. A vízhőfok nekem is felmegy 10-15km alatt 90-re, de ha utána megállok pirosnál akkor vissza megy 80-ra. ~30km után már nem hűl vissza.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Dell notebook topic
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Videó stream letöltése
- Vicces képek
- Eredeti játékok OFF topik
- Ukrajnai háború
- Viccrovat
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!